Új hozzászólás Aktív témák

  • akaido

    addikt

    32 éve ált. iskolában, 17 éve informatikát oktató emberkeként van némi tapasztalatom ez ügyben.
    (Az iskolákban a SULINET programmal (is) indult nagy IT hullám miatt végül is kénytelen-kelletlen kötelező lett az informatika tantárgy. Ez volt kb. 1997-2000-ben)
    Az iskolák akik a KLIK éra előtt tehették, léptek is informatikai téren ha:
    - az iskolavezetés "fogékony" volt erre,
    - volt-é pályázati lehetőség (volt, az más kérdés milyen feltételekkel, majd milyen realizálódással, ez utóbbi külön posztot érne, ecsetelem ha kéritek).
    - volt-é PolgiHivatali támogatás, azaz volt-e ellentét a diri és a polgi között.
    - bevonták-e a infó tanárt, rendszergazdát (már ha volt az intézményben), az eszközbeszerzésbe.
    A mostani munkahelyemen is hasonló út látható. Az eszközfejlesztések többsége pályázati úton, vagy szülői felajánlásként kerültek-kerülnek be.
    Az ú.n. "nagy értékű" hardverbeszerzésben bekerült tanulói munkaállomások 2007 és 2010-esek, amik alatt van ASROCK és Gigabyte integrált VGA lapos, 3.06 GHz-es 775 Intel vagy Celeron procis, 1 GB DDR1 ill. DDR2 RAM-os, 120-200 GB HDD-s konfigok értendők, WinXP-vel. RAM fejlesztésre azóta nincs pénz, külön VGA-ra nincs, Win7-et nem érdemes ezekre feltolni (illetve próbaként néhány gépen dual bootos módon működnek így gépek, de az XP-k ugyanezen a konfigon gyorsabbak simán).
    Linuxra nincs igény, felmértem.
    Legutóbb kb. 2 hónapja az egyik ilyen gép alaplapi VGA-ja nem adott tovább képet, így a fiók mélyéről előhalászott valami NVIDIA MX "csoda"AGP-s zsugával kellett pótolnom, de ha már az integrált VGA halódik, akkor várható a lap pusztulása is ennyi idő után, csoda, hogy eddig bírta.
    Ezen kívül már szinte nem is merem szóba hozni az interaktív táblákat(nálunk 2007-es MIMIO), kivetítőket, laptopokat, irodai gépeket. Különösen a projektorok izzócseréje költséges.
    Nálunk csak egy gépteremnek mondott infólabor van, a másik terem fizika terem is egyben. A géptermünk 10 éve PI-PII gépekkel indult, majd a fentebb említett módokon apránként fejlesztettük. 5-6 éve azonban nincs fejlesztés, azt használjuk ami van, meg amit még helyre lehet rázni, mert a karbantartást is mi végezzük ketten a kollégával, amíg nem kell Dr.Ága alkatrészt cserélni. Így a munka után "jól felfogott" érdekünk, hogy maceráljuk a gépeket, mert ez van, ezzel kell "főzni" holnap is.
    Természetesen tudom vannak rosszabb és jobb helyzetben lévő iskolák is.

    [ Szerkesztve ]

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

Új hozzászólás Aktív témák