Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tetsuo
aktív tag
"Záros határidőn belül szükségképpen drágább lesz a sofőr."
Ezt így dőreség kijelenteni. Egy berendezés ára nem csak a legyártott mennyiségtől függ, hanem a gyártási technológia egyéb költségeitől (energia, elhasználódás) és anyagártól stb.
Nagyfelbontású kamerákat, LIDART és egyéb érzékelőket nem fognak egyhamar olcsón gyártani sőt, amint tudnak, még nagyobb felbontásúakat használnak. -
Tetsuo
aktív tag
1. Ezek az eszközökök messze vannak a level 5-ös, vagyis valódi önvezetéstől.
2. Ezzel a hardverrel nem is lesznek képesek erre, bővel fejleszteni kell ahhoz.
3. A kormányok, döntéshozó szervek nem az önvezetés "ellen" vannak, hanem mellettük, de nehézkes a bürokrácia.
4. A tömegtermelés valamikor növeli az árat, pl. ha nem áll rendelkezésre elég alapanyag. (Pl. egyre drágább azt kitermelni.)
5. Az önvezetés elterjedése akkor valósul meg igazán, ha valóban a népautókba kerül a szolgáltatás, nem pedig csak a felső kategória privilégiuma - ez nem mostanában lesz. -
Lenry
félisten
"ezért bmv (busz-metró-villamos) vagy bérelt, akkor jó a bérelt is."
na jó, de így meg kb semmi előnye nem marad az autónak a tömegközlekedéshez képest: jön, amikor ideér, olyan retkes ahogy az előző user hagyta, és ha bennehagyom valamimet, attól elbúcsúzhatok.
akkor már inkább buszozok, mert ott legalább nem az enyém a felelősség, hogy ha nyűgje lesz a gépjárműnek, és nem nekem kell vezetni (feltételezve, hogy nem önvezető a jármű)[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
senior tag
" ... Az állam békén hagyja a Molt vagy más nagyvállalatot, cserébe a vállalat elkülönít egy összeget, amit politikusok álmodozására költ el akkor is, ha az egyébként egy nagy marhaság. ... "
Ha ez spontán jött tőled , akkor gratula mert nagyot ütött !
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
philoxenia
MODERÁTOR
Hosszú távú, városok közötti utazásra teljes életciklust figyelembe véve jelenleg a dízel autó a legkörnyezet-barátabb. Meg lehet nézni a Becsületesnepper videóját, kimentek világvégére dízel passattal egy tesláért, és hazahozták.
Igen. Pont a VW nagyon hitelesen meg szokta adni a károsanyag-kibocsátását a modelljeinek.... Igazából jó lenne egyszer zárt térbe gyűjteni az összes kipufogott anyagot menet közben, majd megvizsgálni.. Végül is attól, hogy mérgező valami, még lehet kis mennyiségű...
Amúgy nem kicsit csúsztatsz itt: Jelenleg a hagyományos tüzelőanyagokból szinte pontosan 100x annyi fajlagos energiát tudunk kinyerni. Pont Te beszéltél korábban teljes életciklusról. Hat literes fogyasztást feltételezve egy dízel mondjuk legyünk szerények, háromszázezer km alatt mennyi CO2-t termel? Az akkupak meg csak hordozza az energiát egyrészt, másrészt a dízel hatásfoka tudtommal még 50% alatt van, azaz rögtön feleződik az a 43MJ/kg... Viszont az akkupakk megfelelő konstrukcióban nagyrészt újrafeldolgozható, a maradék biztonságos tárolóba helyezhető, míg a kipufogógázok a tüdők által szűrődnek ki a levegőből jelentős mennyiségben. Természetesen szénerőművek mellett nem nyerünk sokat, de korszerű nap-/szél-/vízierőművekkel például jelentősen zöldebb közlekedést lehetne elérni..
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Persze. A laborban, "mennek egy" újjal. Menj egy öt éves dízel után...
Pont arról álmodom, hogy azt a zöld energiát amit a környező országokban megtermelnek, használjuk föl itthon. Persze még Paks is jobb alternatíva, mint a rengeteg füstölő, kormoló öreg dízel. Lehet álmodozni arról, hogy egy tranzitországban csak a legkorszerűbb, folyamatosan karbantartott dízelek mennek, de elég kimenni az útra, hogy csalódás érjen...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
tittipecci
csendes tag
Egyetértek, a jelenlegi fejlettségi szinteket figyelembe véve valóban a dízel autó a legjobb.
Sajnos a dízelbotrányok miatt a techológia abban a sajátos cipőben jár, hogy mire kiforrta magát és gyakorlatilag szobatiszta lett a katalizátor-részecskeszűrő-ad blue kombóval, addigra a vészmadarak elkezdték beleverni a szöget a még nem is létező koporsójába.De nem baj ez, hamar rá fognak jönni, hogy óriási potenciál van még a dízelben és megkerülhetetlen az átmeneti időszakban, a hosszútávú autózásban pedig nélkülözhetetlen.
Nem véletlen, hogy jelennek meg dízel hibridek, lásd pl Mercedes-Benz E 300de.
A német kormánynak pl jelenleg is fut egy tendere, ami kifejezetten régebbi dízel autók korszerűsítését szolgáló utólagos technikai megoldásokat támogat, amennyiben az megfelel az elvárásoknak.A dízeltémában érdemes egyébként megnézni Gajdán tanár úr értekezését.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs