Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • viraga

    tag

    Ez nagyon szép és jó, de a tisztelt fogyasztó aki többet fizetett, mikor is fog ebből visszakapni akár egy vasat is? Nem tudom, hogyan lehetne megoldani, de a több százmillió eurót a fogyasztók fizették ezeknek a cégeknek, ami most visszakerül... hová is? Mi lesz az ilyen pénzekkel? Elmegy az európai bizottság és hasonlók fenntartására?

  • viraga

    tag

    válasz Gabás #9 üzenetére

    Abba, hogy jó e a junió vagy nem jó, kell-e nekünk vagy nem, jól járt-e vele Magyarország, valós segítséget kapunk-e, ne menjünk bele, mert a végtelenbe vezet a beszélgetés és ez nem az a fórum.

    Van egy LG tévénk, ami kb 10 éves, tehát jó eséllyel érintett. Azóta blokk, számla ki tudja hol, mostanra az értéke elenyésző, nyilván nem fog utána járni senki, hogy kártérítést kapjon, mert macerásabb az egész mint hogy megérje. (Na ez mondjuk nem feltétlen kellene, hogy így legyen, mikor azt is nyilvántartják rólad milyen gatyát hordasz, de egy garanciális ügynél rendszerint megy a szívózás: blokk, számla, garanciajegy (amit sosem tölt ki rendesen a kedves kolléga), eredeti csomagolás, pénztári fizetési bizonylat, matrica a sorozatszámmal, és még ki tudja mi kell, hogy bebizonyítsd, te voltál az, aki aznap, ott vásároltad meg azt a nyüves terméket.) Tehát egyik oldalról vannak adatbázisok a kereskedők kezében, sok-sok meglepő infóval, amit nem tudunk mire használnak, nem adtunk rá engedélyt, de mégis léteznek, másik oldalról lehetőleg minden akadályt eléd gördítenek, ha azt kell bebizonyítani, jogosan élnél a garanciális javítás igényével.

    Csak arra próbáltam utalni, hogy a büntetés - ami jelen esetben egy irgalmatlan nagy összeg - nem azoknak megy vissza, akik azt megfizették, de nem is arra fog fordítódni, hogy olyan legyen a rendszer, ami kiküszöböli a kartell lehetőségét, hanem elmegy egy "buta" szervezet fenntartására, és semmi nem fog változni. Kontroll nélkül meg nyilván elszállnának a gyártók... nincs megoldás.

    [ Szerkesztve ]

  • viraga

    tag

    válasz bocsika #31 üzenetére

    Gyártókról szólt a cikk, te pedig belekevered a kereskedőket is. Tudjuk, hogy minél több lépcsőn keresztül jut el egy termék a fogyasztóhoz, annál többször fog rárakódni az egyre-egyre nagyobb kereskedői árrés. Pl. egy márkás póló: az indiai gyártó 50 Ft-ért adja el, hajóval elviszik egy afrikai raktárba, szállítás, tárolás, stb: 80 Ft-ra felmegy az ára, áthozzák európába, ahol 200 Ft-ért veszi meg az eu-s központi elosztó, és tovább adja mondjuk 300-ért az országos nagykereknek (magyar, olasz, francia, stb.). A nagyker eladja 500-800 Ft-ért, vagy közvetlenül a butiknak, vagy újabb kereskedőknek. Hogy a butik és az országos nagyker között vannak-e még lépcsők, teljesen mindegy, te úgyis 10-15000-ért fogod megvenni, mert Szandikával annyit írat a címkére a főnöke. Elektronikai cikkeknél nyilván sokkal magasabbról indul az ár, de az utolsó lépés, ami igazán irritáló, az ugyanúgy megvan. K-ra nincs tisztességes árrés meg árképzés, egyszerűen ráírnak egy pofátlan árat, egyrészt, mert luxusjószág, másrészt mert úgyis megveszik annyiért is. Hogy lehet, hogy pár éve minden 32" belépő lcd tévé 99.999 Ft volt? Egyszerű: a samsungot 51-ért, az LG-t 46-ért, az oriont 44-ért, a panasonicot meg 57-ért vette a media markt. A pana azért lett mondjuk 120, mert pana, nem azért, mert 100-ért nem lett volna meg rajta a pofátlan haszon. 1,3$ egy akksi? Simán el tudom képzelni, ahogy azt is, hogy ronggyá verik a kínai gyereket ha naponta 4000 db-nál kevesebbet rak össze.

Új hozzászólás Aktív témák