Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Goose-T

    veterán

    válasz velizare #160 üzenetére

    Ráadásul csak annyi a felvételi követelmény, hogy tudj egy icipicit programozni. Szó sincs patternekről, technológiákról, alapelvekről, rendszerek mélyenszántó ismeretéről, mint egy seniornál, csak éppen konyítani kell egy kicsit hozzá. Én is vettem részt régen az NSN-nél diákok interjúztatásában, amikor még ott dolgoztam, sajnos még ezt a nagyon alacsony szintet is kevesen tudták meglépni. Pedig ott aztán nem nagyon érdekli őket a végzettség, az egyik ottani nagytudású volt kollégám fizikus bölcsészként végzett, mégis programozóként vitte ott sokra.

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • pakriksz

    őstag

    válasz velizare #350 üzenetére

    Nem emlékszem ilyen ismétlésre, rögtön "be a mélyvízbe" volt és persze a leghaszontalanabb témakörökkel, aminél már vizsgák nélkül is lejött a fél csapatnak, hogy "ez egy szar, itt alig lesz releváns informatika oktatás, csak 4 év "alapozás" ".

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz velizare #352 üzenetére

    ja igen a bme-ről hallottam már, ott az informatika szakon egyáltalán nincs informatika, egy kevés sem mint máshol, csak matek :)

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • vzozo

    senior tag

    válasz velizare #357 üzenetére

    nem, ez állandó probléma. sokan programozást akarnak tanulni, és úgy mennek/mentek bme műinfóra.

    Jó, de az ilyen minek megy mérnök (!) informatika (!) szakra, amikor ráadásul az informatika != programozás.

    Nincs személyes tapasztalatom pl. az ELTE progmattal, ami ugye állítólag már programozás (yeah), viszont néhány ismerősöm azt végezte, és az ő elbeszéléseik alapján vért hugyoznának az ilyen programozó pistikék ott.

    Egyébként érdekes felvetés, hogy nem tanítanak programozást a BME VIK-en... 2000-es évek elejének személyes tapasztalata:

    - Pascal, majd C (talán az utolsó évfolyamok egyike voltunk, ahol még Pascallal kezdtek, aztán kukázták) - mondjuk itt azt kell látni, hogy az emberek saccra 50%-a már ott elvérzett, hogy for ciklus meg függvényhívás, ültek a gyakorlaton a monitor előtt, és néztek ki a fejükből, hogy mit kellene csinálni
    - Unix shell scripting
    - Java, C++
    - Kevés PHP, Oracle, MS SQL
    - Laboron minimális C, kis ASM
    - Grafikából C++ / OpenGL, de ez már elég homályos részlet
    - Szakirányon pedig kinek mi, ugyebár

    Ugyanakkor számos választható tantárgy volt, ahol jobban bele lehetett mélyedni a történetbe, én pl. vettem fel .Net programozást (ez praktikusan C# volt).

    Ezekre még rájött néhány elméleti tantárgy (programtervezés, fejlesztési-tesztelési-üzemeltetési ismeretek, etc.), ami nyilván tök unalmas, mert az átlag hülyegyereket csak az érdekli, hogy összegányoljon valamit egy IDE-ben, compile, aztán lehet örülni. Most meg csodálkozunk, hogy milyen gagyi hibákkal törhető egy 10+ milliós BMW, hogy privát adatok lophatók el játszi könnyedséggel a dropboxról, whatsappról, viberről, facebookról, hackelhetők az "okos"házak vezérlői...

    Mondjuk számomra teljesen érthetetlen eleve az, hogy valaki egyetemen akar megtanulni programozni, amikor van kb. 12x 2, esetleg 12x (2+2) kontaktóra egy szemeszterben. Ennél élete első munkahelyén az első (na jó, második) héten többet fog kódolni, mint az egyetemen egy félév alatt.

    Aztán persze 15 év eltelt azóta, lehet leromlott az oktatás színvonala, és most már tényleg csak 20-40 éves (sic!) dolgokról beszélnek az előadókban.

    #358:

    Húha akkor már matekon kívül más is van? Ez már fejlődés. De azért a 20-40 éves lemaradás az anyag aktualitásában még meg van ugye?

    Aha, szóval tényleg fullba nyomod a kretént. Mesélj, öntsd ki a szívedet, mivel és ki szántotta fel lelked virágoskertjét ott a BME-n, hogy ennyire utálod őket?

  • #35193216

    törölt tag

    válasz velizare #388 üzenetére

    A másik ilyen (Rigó utcai nyelvvizsgán) a képelemzés feladat. Én világ életemben nem tudtam megjegyezni, hogy milyen ruhatípusok, minták, színek vannak, vagy arc, haj, stb. jegyek, a legtöbbet még magyarul sem tudom, nem hogy angolul vagy németül, mégsem volt gondom nyelvvizsgán ezzel a feladattal. Ugyanis ha mondjuk a képen gödeszkázó fiatalok vannak, akkor max. 1-2 mondat erejéig beszélek arról, mi van a képen, és mivel a gördeszkázáshoz sem értek, és nem foglalkoztat, ezért hamar áttérek általában a sportra, majd olyan sportágra, amit szeretek, és így tudok róla beszélni, közben időnként visszautalva a képen szereplő sportágra, illetve emberekre.

    És az a poén, hogy általában ezt többre is értékelik, mint ha valaki bevágott sémák alapján a ruházatukról, a hajukról, arcukról beszél. Nyilván ha túlzottan eltávolodnék a témától, és mondjuk a sporton keresztül az egészség, majd az egészségügy, majd a minisztérium, majd a geci poltikusok fikázásába mennék át, az más lenne, de egy sportot bemutató képnél bizony pont azt várják el, hogy a sportról beszéljek, és nem arról, hogy a rajta lévő csajnak göndör szöghaja (egy dalszövegben/népdalban hallottam, hogy szöghaj, állítólag valami szín) van és pisze orra.

    Szerk.:
    De pl. hallottam, hogy valaki arra panaszkodott, hogy egy ismerőse magyar-spanyol kétnyelvű családban nőtt fel, és anyanyelvi szinten beszélte a spanyolt, aztán megbukott itthon spanyol nyelvvizsgán, azért, mert kapott egy egyiptomi piramisos képet, de fogalma nincsen az ókori egyiptomról, így aztán nem tudott semmit sem kinyögni. Holott nem azt várták el, hogy egyiptológus szakértő legyen, ha elkezdte volna, hogy ez egy híres épület, és beszél más híres épületekről is, hogy hol mit látott, vagy elmondja, hogy nem ismeri az ókori egyiptomi kultúrát, de van más történelmi kor, amit igen, és arról beszél valamit, esetleg ha fel sem ismeri a képet, akkor a gúla alakról vagy a sivatagról is beszélhetett volna, hogy ott milyen meleg van, és száraz és ő szereti/nem szereti azt az éghajlatot, bezzeg a téli havas tájat szereti/nem szereti. Ok, ha túlzottan elkalandozik, azt már lehet, hogy nem értékelik túlzottan, de jobb az is a semminél.

    [ Szerkesztve ]

  • vzozo

    senior tag

    válasz velizare #371 üzenetére

    #371 cain69

    nem igazán érdekli őket, vagy még inkább, nem tudják a különbséget. amire odáig jut valaki, hogy elmegy egy nyílt napra, már annyira be van gajdulva, hogy akkor is azt jelölné meg első helyen, ha ott 24 órában élő csirkéket daráltatnának vele.

    Ezt jól összefoglaltad, sajnos evvan. :DD

    Ugyanakkor szomorú a dolog, hogy 2015-ben még (?) itt tartunk. Mert oké, a 90-es években kb. nem sokat lehetett tudni a szakokról, csak amiket másoktól hallott az ember + a felvételi kiskönyvben (annyira nem is volt kicsi..) olvashatott. Na meg ugye a nyílt nap. Nade ma? Gyakorlatilag budira is Internettel jár a büdös kölke, de minden fontosabb, mintsem utánanézni, hogy pontosan hol és miért is akar 5-6 évet eltölteni az életéből?:) Van erre egy ideillő mondás: aki nem tudja merre hajózik, azt semmilyen szél nem segíti.

    Közben eszembe jutott, hogy volt még "deklaratív programozás" nevű tantárgyunk, két deklaratív programnyelvet tanultunk, illetve egy egész féléves programtervezés labor, ahol Javaban kellett valami egészen gagyi alkalmazást fejleszteni, egészen komoly projekt és csapatmunka keretein belül. Szvsz elég jól le lett fedve a programozás téma...

    #385 hb1

    Nos, abban igazad van, hogy a mérnök-informatikus szak nem programozó szak, bár ott is fontos részhalmaznak kellene lennie.
    [...]
    Jelenleg viszont messze nem tartozik egyik egyetemen sem a programozás a legnagyobb kihívások közé, szemben a matematikai analízis, villanytan, fizika, stb. tárgyakkal.

    Haláli vagy, öregem. Leírom, hogy mennyi programozós tantárgy és gyakorlat van az alapképzésben (erre még jön ugye a szakirány), szinte minden létező és fontos paradigmát és programnyelvet leadnak, erre jössz azzal, hogy még mindig kevés.:)

    Az meg, hogy mi a kihívás, az egyénfüggő. Egy IT-snak nyilván jobban kézre átt egy x+1. programnyelv, mint a fizika. Csak tudnám minek emlegetitek fel állandóan a matekot meg a fizikát, amikor ezek kitesznek kb. 30-40 kreditet, és akkor nagyvonalúan már az algoritmus-elmélet meg hasonló "infós" matek tárgyakat is ide veszem... Megrontott titeket valamelyik gyakvezér az egyik labor sötét zugában, vagy mi van?

    Ne haragudj, de a többi (amit mondasz) is olyan nesze semmi fogd meg jól. OK, értem, szerinted rosszul és rosszat oktatnak az egyetemeken. De akkor mégis hogyan kellene? Miért van az a sok választható tantárgy (pgramozásból is)? Miért vannak a laborok, önálló kutatási lehetőségek, diplomamunka, szabadidő, könyvek, Internet, önképző körök?

    Csak nem oda lyukadunk ki megint, hogy vérpistike eljut egy egyetemi városba, végre távol a családtól, de azért kapja otthonról az apanázst, esetleg felveszi a diákhitelt, átbulizik x évet, 2-3-assal átbukdácsol a vizsgákon, semmit nem tesz az önképzés érdekében, szidja közben a rendszert, majd a végén még ő van megsértődve, hogy a munkaerőpiacon frissdiplomásként nem nyalják ki a seggét, és nem vörös szőnyeggel meg négykarikás sportautóval várják a munkaadók?

    A nyelvvizsga témához: azt kell nézni, hogyan lehet megcsinálni, nem pedig azt, hogy NEM. Ha tudod, hogy egy adott helyen genyóznak, akkor elmész egy másik városba (pl. annak idején a szombathelyiek is Sopronba jártak, mert az volt a mondás, hogy ott kevésbé grilleznek). Ha tudod, hogy milyen témák vannak (kismillió felkészítő könyv létezik), akkor nem azzal állsz le blokkolni az agyad, hogy "úgysem tudok róla beszélni", hanem kitalálsz valami konzerv szöveget, bármikor elüthető paneleket. (Mondjuk ilyen panelekre állásinterjún vagy akárhol a valós életben is szüksége lesz az embernek.)

    Ezt az egészet úgy kell tekinteni, hogy szűrés van, a világ pedig nem igazságos. Vannak a jobb és a kevésbé jó képességű emberek. Az IT egy olyan szakterület, ahol illik jó képességű embereket összerakni, mert csak akkor lehet hatékonyan haladni a munkával. Hihetetlen különbségek vannak az emberek között még szigorúan IT tudásban is, ami nyögvenyelőssé teszi a kooperációt - most akkor képzeld hozzá, hogy van egy csomó soft-skill (including nyelvtudás), amelyek hiánya kb. lehetetlenné teszi a közös munkát.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz velizare #400 üzenetére

    Ez hogy függ össze azzal, hogy mit tekintünk mérnöki szaknak? Mondtam én, hogy a mérnök-informatikus szak gagyibb lenne, mint a mérnöki szakok?

  • #35193216

    törölt tag

    válasz velizare #403 üzenetére

    A mérnök a tervezéstől mérnök (hogy ez műszaki rajzként, tervező szoftverrel, vagy hogyan, az részletkérdés, és az is, hogy mit tervez, házat, szoftvert, villamos hálózatot, gépet, stb.). Nyilván nem minden mérnök szakot végzett végez valójában mérnöki munkát, és sok informatikus is végez mérnöki munkát, ettől még a mérnök-informatikus a 3 informatikai szakterületen lévő szak közül a legáltalánosabb informatikus szak, így természetesen az ezen a szakon végzettek töredéke fog mérnöki munkát végezni.

    Egyébként Magyarországon a mérnök szót szűkebb értelemben használják általában, mint az angolszász világban az engineer szót. És azt se felejtsük el, hogy a mérnökinformatikus szak korábban műszaki informatikus névre hallgatott, ahol a műszaki a jelzője az informatikusnak, így az új változatban a mérnök is jelzőként szerepel.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz velizare #424 üzenetére

    Igazad van, tényleg hibás a definícióm, mert konkrétan a mérnöki tervezés műszaki alapokra épül, ezért nem mérnöki szak például a pénzügy.

Új hozzászólás Aktív témák