- Router gondok
- Linux kezdőknek
- Max
- Milyen program, ami...?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
vodkaboy22
addikt
válasz Sanchez638 #8 üzenetére
Kollégám 2wd 1.6-os szívóval város + heti 5*ódb 2*20km-es úttal hozza a 6litert...
Én most rendeltem 1.6-os 4wd-met miután egy 230km-es vadász túra után is 7.3-at hoztunk ki a 4wd 1.6-osból amiben volt 40-42km erdei vadász út (20-40km/h átlag tempó 4wd mód) és hárman voltunk a kocsiban + csomag + tető csomagtartó. És halálpontosan ugyannyit mutatott a komputer mint amit tankolásnál számoltunk...Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz Sanchez638 #10 üzenetére
Én meg gépész és villamos mérnök vagyok és nem tudnak eladni műszaki hülyeségekkel BME-n kapott nevelésből eredően.. Saját kocsim (jelenleg 16 éves citroen xsara II 1.4-es 8 szelepes benzines 55kw). nyári gumival 6.5 - 7 liter. Ha 2 hete azt mondják, hogy a vitara amivel vadászni megyünk meg lesz (körülményekhez mérten) 10 liter alatt akkor mindenkit kiröhögök!
Most pedig már rendeltem egyet magamnak... MIvel 4wd 1.6 benziens tényleg 7 liter alatt tartható sőt a 6.5 liter is reális!Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
Hát amit írsz azon nem lepődök meg. A renault 1.6 16v motorja jellemzően "jól" fogyaszt Amihez a fluencben alulméretezet váltott tettek (130km/h ~4500-as fordulatszám) Ehhez még pluszba jön a fluence 1225kg önsúly míg a vitara 2wd 1.6-os 1075kg.. Az barátok közt is 150kg különbség ami bizony sok.
És 1.6 16V és 1.6 16V motorok között nagy nagy különbség lehet. Lásd Honda 1.6 type-r sport motor és suzuki swift sport 1.6 VVTI motor. (Ok hogy a swift kisebb is de a kettő között kb 2.5 liter fogyasztás különbség van gyakorlatban mellesleg a swift sport motor került a vitara-ba is csak át lett hangolva)Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
Miért néztelek volna? Egy percig se nézlek. Neked az a kocsi tetszett és kész! Más az igényed / felhasználásod ez normális! Nekem meg sajnos már régóta egy 4wd kellett ami normális körülmények között használható évi 15ekm-re és ha néha elmegyek föld útra akkor ki tudjak jönni egy egy sárból. Ha nem ez lenne az igényem lehet mást vettem volna. Én is nézegettem a fluence-t és még erősen gondolkoztam a duster-en is mindkettő tetszett.
Kategóriáról meg annyit, hogy ford focus 2-es (2007-es) kombi 1.6-os benzinessel az istennek se tudtunk 8 liter alá menni anyám/apám/én se 50% pálya 50% város vezetés mellett. Pedig anyám havi 4-5000km-ével tud vezetni... Most az 1.6-os 115lovas dizel ford focus 3-massal 5.3-mat megy ugyanezen felhasználással.
Ez van. De a fogyasztás csak egy adat! Ha nagyon ezt néztem volna akkor egy hibrid rav4-est kellett volna vennem vagy valami megbízható dízel suv-ot
Különben ott van még egy érdekes adat 2.0 16V xsara vts-el anno (2200km-re volt nálam kölcsönben) pályán 130-al 6.5 literrel mentem gond nélkül városban meg 9. Pedig az 167 lovas volt.Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
Gépész vagyok úgy hogy kis oktatás:
Leadott teljesítmény egyenlő fogyasztás
Leadott teljesítmény = fordulatszám szorozva nyomaték
Ha kis fordulaton = 2000 vagy 300Nm nyomatékod akkor a leadott teljesítményed ugyanakkora mint 4000-res fordulaton 150Nm nyomaték. Ugyanakkora
Magyarul egy ugyanolyan effektívítást feltételezve mindkét motor ugyanannyit fogyaszt!!! (mellesleg ha jó az átétel akkor a kereken is ugyanakkora nyomaték lesz és ugyanúgy gyorsul a kocsi)Egyszerű matek és fizika.
Akkor hol a trükk? Hogy a hőgép diagrammot figyelembe véve a turbós motor ha jó tud 36% effektivitást egy vvti szívós meg 30%-ot!!! Tehát igen matek szerint jobban fogyaszt a turbós!
DE
A szívóst tudod 2000-3000 fordulat között használva kisebb nyomatákkal dolgoztatni és kevesebbet fogyasztasz (gyöngébb is) a turbos meg dolgozik rendesen (de fogyaszt is!!!)Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
Visszakapcsolás? Vagy a váltó minek van?
Es ahogy feljebb írja Pityu is. A szivoval lehet ovatosan banni a turbo viszont tud olyan meglepit adni amin besirsz...
A turbos 100kw 2000res fordulaton odalepve kicsit, ugy kajol 14 litert mint a pinty a szivo 100kw 2000res fordulaton ha akar se tud.
Ez a baj.
Mig az atlag pilota 3500 4000 fele nem akar menni mert hangos es sokat fogyaszt addig a turboval lepadlozza 2000res fordulaton nyugodtan maris van fogyasztas azt nem erti miert
Nyomatek = benzinVillamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz plömplöm #105 üzenetére
Duster-t nézegettem fél éve. Majdnem azt rendeltem meg vadász ismerősökét többször el is vittem.
Ami jelentősen jobban megfogott a VITARA-nál:
- 1.5 literrel kevesebb fogyasztás normál felhasználás mellett (AWD duster - Allgrip Vitara)
- Szebb igényesebb beltér
- Erősebb (érzetre) motor
- Jobb váltó (érzetre)
- Kényelmesebb ülésekÉs sajnos ha egy Vitara GL+ Allgrip-et hasonlítasz (4.7 millió) egy hasonló felszereltségű Duster Artic (4.4millió) 4WD-hez akkor már nem marad akkora különbség árban.
A 300ezer forint meg az első 100eKm-en megvan fogyasztás különbségben.Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz plömplöm #109 üzenetére
Bárhogy kértem ajánlatot a dusterre nekem 4.4 felett jött ki az ami épphogy kevesebb felszereltségben a 4.7-es vitaranál. (Ja és a dacia 10 évnél idősebb kocsit nem számít be a suzuki igen ami megint nagy pofon volt nálam a dacia ellen.)
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
-
vodkaboy22
addikt
Azt én is bár az is közvetlen befecskendezéses sajnos.
És az új skyactive mazdák nagy rákfenéje a speckó full szintetikus 0W-20-as olaj és ehhez való olajszűrő. 100ezres olajcsere rulez...
100 000km alatt 5-8 olajcsere máris felér egy turbo cserével árban[ Szerkesztve ]
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
Sajnos afelé tendál a dolog, hogy vedd meg, használd, majd minél előbb dobd el.Mind benzinesnél, mind dízelnél.
És sajnos ebben nagyon igazad van. Kár a mostani a kocsikból így soha nem lesz oldtimer...
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
Ez mind szép és jó de mennyivel is drágább indulásnál egy dízel? És ha 50-70%-ban városban használod napi 2*10km-re mennyire is fog gyorsan tönkremenni?
Gazdaságilag évi 20 000km alatt normál magyar felhasználás mellett (min 50% város) nem éri meg. Eltömődik a részecskeszűrő, gyakori lesz a motor kiégetés ciklus (nagyobb fogyasztás), hideg üzem (nagyobb fogyasztás és gyors amortizáció), nagyobb bekerülési költség, nagyobb értékvesztés és drága szerviz legvégén pedig rossz magyar dízel (igen sajnos itthon nem a minőségről híres vagy vedd meg a drágább dízel üzemanyagot ami 30-40ft-al drágább).
Lehet számolgatni. De nem éri meg újonnan. Használtan meg azért nem éri meg mert jóval nagyobb lutri (ki tudja ki gyilkolta előtted a turbót, kettős tömegűt stb...) nem véletlen ugyanolyan árban megy a dízel használtan mint a hasonló benzines pedig új árnál akár 1.5 millával is drágább, de átlagosan 10%-al.Amint látod lehet mindenkinek érvet, ellenérvet felhozni, nem dízel vagy benzin a világ (fekete - fehér ) van akinek az egyik éri meg van akinek a másik. Átlagos Gipsz Jakab János magyarnak nem a dízel éri meg. (Persze vannak kivételek de nagy átlagban)
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz bajnokpityu #178 üzenetére
Na ez nekem is új! Kösz az infót az viszont megnyugtató, hogy 15eFt-ból megáll a dolog. Az ismerősi körben lévő mazda6 ugyanezt majdnem 100eFt-ból oldja meg
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz bajnokpityu #183 üzenetére
Na ezek jó infók.
Rakom talonba, hogy mire ideér a kocsi mindenre legyen válasz. Téligumira is nézegettem már. Viszont oda biztos veszek használtan valami 16"-os lemezfelnit arra olcsóbb is a gumi.
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
válasz bajnokpityu #188 üzenetére
MIcsoda csoda? Mezei gipszjakabtól alkudott 16"-os lemezfelnit fel se rakhatok a gépre???
A suzuki is kezd elkurvulni, ha így van...Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
vodkaboy22
addikt
Ma voltam a suzuki szervízben... Szomorúan konstatáltam, hogy ha nem engedek a kérésemből akkor még várnom kell szeptemberig. Behívtak mert egy narancs dízel allgrip lenne akár 5 nap múlva is kb 1 millával drágábban Sajnos nem érdekel a dízel. Benzines motorral meg még 5 hónap
Erre azért felkészülhetett volna a gyár.Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Router gondok
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Linux kezdőknek
- Gyúrósok ide!
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs