Új hozzászólás Aktív témák

  • VirsLee

    őstag

    válasz MageRG #109 üzenetére

    Nem hiszem, hogy megfelelő az analógia :)
    Itt az inkább az érdekes, hogy mennyire tartható megfelelő színvonalon a 165 Ft/km tarifa.
    Ha ebből levonod az áfát, már 130 forint alatt vagy. Ha az uber elvisz 20%-ot 104 forint alatt vagy.
    A szolgáltatás fenntartásához számolhatunk mondjuk 5 millió forintos autót, 500.000 km-es élettartammal?
    Ha igen, akkor 10 Ft/km, így 94 forinttal lehet gazdálkodni. Bp-n, mondjuk 10 literes városi fogyasztással nézve 350 forintos benzinárral mondjuk úgy 35 forint az üzemanyag költség. Így 59 forintnál tartunk. Szerintem kevés. Ez után tudsz csak elkezdeni adózni a hasznod után...

    Tudom, hogy nagyon-nagyon pontatlan. De nem teljesen tisztázottak az alábbiak:
    - ki és milyen áfa tartalommal állít ki számlát, elvileg az ubernek kell, a szolgáltatás nyújtása szerinti ország áfájával, de javíts ki, ha tévedek
    - milyen összeget számláz tovább az alvállalkozónak
    - a 20% sáp az sávos, vagy bevételedtől függetlenül ennyi
    - céges vagy egyéni vállalkozó valaki
    - áfásként vagy alanyi mentesként végzi a tevékenységet
    - amennyiben áfás, le tudja-e írni a benzin/gázolaj áfáját (tudtommal ezt a taxisok nem tehették meg)
    - van-e 36 órás főállása, ahol a minimálbér utáni tb már biztosított
    - eléri az egészségügyi járulék befizetése az évi 450e forintot
    - stb,stb,stb

    Hosszan tudnám sorolni, hogy miért csak nagyságrendileg lehet tippelgetni, ellenben az szerintem valamennyire látható, hogy stabilan működő, nyereséges, fenntartható tevékenységet erre nem lehet építeni. Ez az ár inkább piacszerzésre való.

Új hozzászólás Aktív témák