- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Opera böngésző
- Hálózati / IP kamera
- Milyen routert?
- Programozásról_szubjektíven
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Új hozzászólás Aktív témák
-
JamesHun
addikt
és azokért nem sírtál akik 10-20 éve taxiztak, és a pár lobbista által kitalált és véghezvitt módosításokat egyszerűen nem tudták kifizetni?
Én őket jobban sajnálomÖreg Takibá is letette volna a taxiz az tuti :S
bambano: miért kéne az Ubernek megfelelnie mindennek aminek egy taxinak meg kell
Minek URH rádió, minek taxióra, minek szabad helyet jelző világítás, minek engedély, hogy bárkit felvehessen aki leinti, minek buszsáv használati engedély, minek még sok mindenAz a csúnya, hogy első körben a számlaadásra mentek rá
Amikor ez megoldódott, kitalálták a PÁV2 vizsgát
Most, hogy letették, adószámmal rendelkeznek és még ki tudja mit megcsináltak, hirtelen tiltsuk be, szórjuk fel sóval
Én pár sofőr és az Uber helyében az EU bíróságig elmennék, pont ezek miatt.És az Uber nem taxi, csak személyszállítást végző cég.
Ha ez egy új helyzet, akkor új feltételeket kellene csinálni és nem felégetni minden ami nem kocka, mikor lehet a háromszög is megfelelne ha lenne egy gúla a tetején még[ Szerkesztve ]
SeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
és honnan veszed nem fizetnek adót az uber SOFŐRÖK!
az meg hogy a taxisok mennyire trükköznek az is megérne egy kis misét
a vállalkozók többsége valamit trükközik
aki szerint nincs így az hazudikahogy vezetnek a taxisok a hivatásos jogsi kötelezővé tételét megkérdőjelezi
akkor inkább vezessenek úgy mint mindenki másSeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
a 200 ból 100 bírság kb jobb mint egy piaci igazi razzia
én kb 1-2 helyen kapok piacon csak nyugtátez egy szám
a 100 bírság bármi lehetett
formaiság, adathiány, elírás, stbnincs megemlítve milyen időszakot ölel fel
de 200 taxis teljes nagyítós adóvizsgálatát is megnézném
találnánk ott érdekes költség számlákat stb
de megnézhetnénk a taxis központ híváslogját hány helyre ment ki a sofőr és mindegyiknél forgott-e a taxióra, felhívhatnánk minden utast, mindegyiknél ment-e a bankkártya terminál amikor használni akarták, kaptak-e számlát gond nélkül ELSŐRE amikor kértéktudod ha akarok találni kihágást találok, ha nem akarok nem találok
olyan cég nem létezik akit nem lehet megbüntetni valamire
normális országokban a helyi adóhatóságnak jó a kapcsolata az uberrel és kikérik minden sofőrnek az éves "forgalmát" és ránéznek a bevallásánál mi szerepel és hamar kiszűrhetőek a simlisek
de ezt akár havonta kikérhetik, vagy negyedévente
akár lehetne NAV engedélyhez kötni az uber sofőri regisztrációt
Ha a nav azt mondja ez a xy cége rendben van erre az adószámra ügyködhet ez a sofőr akkor mehet fel a rendszerbe
Ha a nav valamit talál jelzi az ubernek és felfüggesztik a sofőrt és a kocsijátde pl az egyeztetésre a taxisokat meghívták bár tudnám miért, de utasokat nem, akik használnák valamelyik szolgáltatást
megint csak az ubert basztatják, közben ott a telekocsi, higgyem el az tényleg benzinpénz?
nomeg navilag ez most mégis mi?
bevételem van
az hogy az egy kiadásomat csökkenti, attól én még oda mennék ha nincs 1 utasom se, azaz bevételem lesz egy szolgáltatásból ami után se nyugta, se számla, semmilyen papír nem készül
nomeg adózás sem
ez legálisabb mint az uber?dtracer: minden boltba kell egy készletnyilvántartás és nem kell bohóckodni
amikor beüti a cikkeket innentől nem árat ütt be, hanem ean kódot olvass le, ami csökkenti a készletet
a navos meg kvázi szúrópróbaszerűen 10 cikkelem készletét megnézi
ha +- 5-6 db az eltérés rendben van
ha nem akkor bezárás és komplett leltározásez az ott van egy nav ellenőr, akár nem egész nap és megbüntet mert valamiért nagyobb a bevételem elég vicces
Megnéznék egy ilyen peres utat
Béla bácsi közértjében eddig keddenként csak 30.000 ft volt a forgalom
Amikor navos Marcsi kint volt a forgalma 80.000 ft volt
Béla bácsi tuti csal[ Szerkesztve ]
SeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
válasz Pikkolo^^ #78 üzenetére
a taxisok többsége is alvállalkozó
akkor ennyi erővel szólhatna egy hír, mennyire adóznak rendesen a taxisok és ezt ráhúzhatnánk a hatszorhat taxira, milyen mocsokazt tudja valaki kb milyen %-ot , vagy fix összeget fizetnek a taxisok a taxitársaságoknak?
csiribá: és miért kellene egyáltalán megmondani minek mi legyen az ára?
MAXIMALIZÁLJÁK!!!!
de ennél többet nem kellene tenniük
már a fix díjazás is egy vicc volt, meg a sárga festés
csoda, hogy nem lett fix kocsi megszavazva, mert max akkor lett volna ennek értelme
taxit hamar észreveszed, mert ott van a tetején, hogy TAXI
attól, hogy sárga max jobban figyelek rá az utakon, mert paraszt mód vezet a többségük
PÁV vizsga ellenéreVirsLee: a 100% fuvardíj 80% a sofőrnek megy
az után ő adózik
a maradék 20% adózásáról beszélhetnénk valamilyen szinten
de azt ugye tudod, hogy a 20% amit kap az uber abból sok mindent le lehet és le kell vonni, mire egyáltalán adózás szóba kerül?[ Szerkesztve ]
SeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
válasz #40993792 #98 üzenetére
köszi
szóval akár többet is lehúznak, mint az uber a sofőrről ha nincs elég nagy bevételedazért megnéznék egy nagy taxitársaság és minden taxijuk / sofőrjüket átfogó vizsgálatnál hány szabálytalanságot, trükközést találnának
Ha az uberrel összedolgozna a NAV akkor tudnák az összes sofőr pontos bevételét , mert van olyan ország ahol kérésre kiadják
Ugyan ezt próbáld meg egy taxitársaságtól megszerezni akár napra / fuvarra lebontva
SeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
az összes befektető megsúgom azért jön ide, hogy pénzt termeljen és kivigye
ezért jön ide az autógyár, a tesco, auchan, lidl, ezért épülnek a plázák, de ezért hoznak létre autókereskedéseketmind mind a nyereségért
az, hogy itthon senki nem fektet be 50-100 milliárd forintot egy hazai tesco2 ért és maradna itthon a nyereség az érthető
nincs ennyi pénze senkinek sem
a cba val lehetne jönni, de aki ki meri állítani, hogy a cba egy talpig becsületes brigád az hazudik
a cba üzletek többségében minimálbér és boríték megy
és ez tény
már ezzel több pénzt kivesznek a államkasszából mint amennyiről az uber (azaz a 20%) adózása legjobb esetben sem lenne az 5-6 év alatt sem összesende aki piacra megy parfümöt venni az is adócsaló cégnél, embernél vásárol
egyik nagy parfümház sem engedi meg ilyen helyre való értékesítést
de aki ott vesz Nike ruhát az is adócsaló cégnél vásárol 99% bankb mindenki adót csal, adót kerül el
akkor egy n+1 cégre miért akad ki mindenki, mikor az adóztatás feladata a nav ra tartozik
ezért betiltani egy céget érdekes
büntessék meg ha nem úgy adózik ahogy kell
az nyereség kivitele nem adócsalás ha betartják a törvényta cég ahol dolgozok szlovák kézben van
ha a szlovák főnök kéri évente a pénzét máris rossz ember lenne?
mert kimegy évente 300-400 millió HUFSeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
és mi az értelme annak azon kívűl, hogy félnek megkéselik a taxist ha be van kötve és nem tud kipattanni a kocsiból
extra balesetveszélyes
lehet erre megy el a balesetadónk? ))))
ubernél legalább csak bankkártya számmal lehet utazni, így nem hinném hogy pattogni és késelni akarnál, mert megvan a bankkártyaszámod, email címed (lehet hamis, de valamennyire akár visszakövethető az is), és más adataid
egyből kiderül, ha kirabolnál egy sofőrtszóval akár biztonságosabb is lehet az uberezés a sofőrökre nézve
nomeg nincs KP náluk, nincs értelme kirabolni, nincs mit elvinni, max a kocsit, de azért ez nem a Harlem[ Szerkesztve ]
SeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
1) miért jogtalan?
a taxisok sírták ki ezeket a változásokat és akkor a több 100 taxist senki nem siratta akik nem tudták meglépni az előírásokat amit kilobbiztak
2) nem minden személyszállítás taxiszolgáltatás, nem is minden személyszállító mehet buszsávban, nem állhatnak be a taxis várókba, nem vehetnek fel találomra utasokat
így ha ezekre ezek nem vonatkoznak, az uberre miért?
3) és miért megint csak az uber van elővéve
blabla, oszcar és társairól megint csönd van és semmilyen akciót nem indítottak ellenük
4) az meg meg sem fordult senkinek a fejében, hogy netán hozzá is lehet nyúlni a törvényekhez, szabályzásokhoz, hogy haladjunk a korral
5) minek a fix tarifa a taxisoknál? ennyi erővel lehetne összesen 1 cég az egész bp-re, mert nincs sok értelme 5-6 társaságnak üzemelnie, ha ugyan annyiért visznek
6) mikor kapnak a taxisok is hasonló nav vizsgálatot, mint amiket az uber sofőrökre csináltak
7) ha megszűnne a taxikban a KP, máris biztonságosabb lenne a taxizás és beköthetnék magukat a sofőrök is, mert nekik persze azt nem kell, én meg ha megtörök egy taxis fizethetek többlet pénzt (a biztosítóm), mert megsérült jobban a sofőr, mert nem votl bekötve, mert nekik nem kellSeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
1) ha annyira az adóbeszedésről szólna minden mozzanat, nézzék csak meg az összes CBA-t ahol minimálbérre vannak bejelentve a dolgozók
Az mind adócsaló, mert borítékba fizeti a különbözetet
És ezt tudja mindenki, főleg akik dolgoztak CBA-ba
És nem mindenhol azért van így, mert nem tudnák kifizetni a járulékokat és lehúzhatnák a rolót
Szimplán csak a tulaj úgy nézi az ő zsebéből vennék ki azt a pénzt, így inkább trükközzünk
Ismerek olyat akinek a cége kb 2 milliárd Ft os forgalmat és kb 400 milliós nyereséget csinált, mégis a dolgozók kb 10-15% trükkösen kapta a pénzt (4-5 ember)
Bőven kifizettethettek volna mindenkit rendesen, de minek2) El lehetne már dönteni mi is a baj
- Első körben nem volt számla: Lett elektronikus számla, ami fejlett országokban több mint elég
- Utána PÁV2: Lett páv2, de ez is kevés
- Nincs biztosításuk: Elvileg van az Ubernek is, amit ha a hatóság nem hisz el, akkor kérje ki a szerződést, és kiderül van, vagy nincs. Ellenben amikor megkötöd a biztosítást (sofőr a kocsira) megadsz egy futási KM-t.
Ha azon belül vagyok, akkor nem mindegy, hogy valamit üzletszerűen csinálok, vagy a családot fuvarozom ingyen? Kötöttem egy szerződést évi 20.000 Km re egy összegért.
- Kell sárga kocsi, meg miegymás: Nem mindegy? Ha egy limuzint rendelek az sem sárga, vagy a reptéri transzfer kocsik sem, akkor miért legyen az Uber sárga és miért vonatkozik rá minden szabály és megkötés ami csak a sárga kocsikra vonatkozik?----- De egy taxis biztosítás mit fizet nekem ha kiesek 3 nap munkából egy baleset miatt és mit fizet a kötelező amit kötök a gépjárműre függetlenül, hogy most Uberezek, vagy a családot, rokonokat viszem.
SeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
válasz djculture #136 üzenetére
azért az, hogy a sárga szép taxinak minek kell megfelelnie az egy dolog
de van még kismillió személyszállítással foglalkozó cég
Ők sem sárgák, nincs is megszabva a kocsi dolog stb
de mégis legálisan mehetnekSzememben ezek közelebb vannak a Uberhez mint a taxi
Taxit leinthetsz bármikor, telefonon, neten, diszpécseren keresztül éred el, hogy jöjjön egy kocsi
Ubernél csakis a Applikációval érheted el, hogy jöjjön kocsi
Már ez egy nagy különbség és emiatt inkább egy limuzin szolgáltatásra hasonlít, mint taxiraSeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
a festést maguknak lobbizták ki és nagyon sokan már a festést és a kocsicserét nem tudták bevállalni és sokan letették a taxit
őket ki sajnálta?azért ez az évekig járt iskolába az Uberhez hasonlatra azért viccess
Egy PÁV2 és minimális képzés ami kell
Egyik sem lesz éves dolog, max ha analfabéta vagySeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
http://mbelit.hu/
ez is taxi, mégsem sárga
http://www.elittaxi.hu/arak
de ez is eléggé eltér a sima taxitól mégis mehet
vagy csak azért, mert drágábbak, mint a sárgák?ez meg érdekes megkülönböztetés, hogy ami olcsóbb azt tiltsuk be, ami drágább az mehet, az kevésbé zavar?
SeriesX: JamesSHun
-
JamesHun
addikt
válasz CyberPunk666 #150 üzenetére
Szép írás és jó is amit írsz
de pont a Taxisok a Taxirendelettel érték el, hogy több 100 taxisnak le kellett tenniük a taxit
Akkor értük nem mentél utcára, nem emelted fel a hangod, most miért másabb a helyzet?A taxizás fix ára a legnagyobb baromság amit csak csinálni lehetett
maximalizálni kellett volna, de fix árasra mégis minek?
Ha lent van a benzin ára, ha fent van ugyan annyiért vigyenek?
Bár a rendelet kikalkulálása óta kb 100 HUF al lejjebb van a benzin, dízel ára, mégsem nyúltak hozzá az árakhoz.Másodjára meg van más személyszállító cég is, akik nem sárgák és nem kell annyi mindennek megfelelniük mint a taxisoknak. Még akár olcsóbbak is lehetnek, mert nincs rájuk fix ár.
Mégis csak az Uber ellen megy a hajcihőAzt meg, hogy mit csináljon a munkáját vesztett taxis?
Elmehet normális építő jellegű munkát végezni akár.
De mit csinálnál pl TE ha elvesztenéd a munkádat?
Akár elmehetnél Uberezni, hogy amíg várod a cégektől a visszajelzést mehetsz-e interjúra legyen egy kis pénzed kajára, fizethesd a hiteled, vagy ha megszorulsz egy nem várt kiadásra ne a szaros Providentet hívd fel, hanem menj ki Uberezni hétvégén fél napokra akárAttól, hogy az Ubert engednék használni attól miért dőlne be MINDEN taxis?
Ha a seftelő, feketéző taxisok kiesnek az téged zavar?Az akinek a kocsijában van egy spéci eszköz és minden váltáskor 10 Ft al megugrasztja a taxiórát kiesne az zavarna?
Azok akiknél pont nem megy a kártyás fizetés és pont most nem is tud számlát adni, mert kifogyott a papír a rendszerből kiesne zavarna?
Első körben el kell törölni a fix tarifát és maximalizálni kell az árat.
Az ubert engedélyezni kell, de lehet árminimalizálással
nem mehet 200 HUF alá és a sofőröknek 80% helyett adjon 85%-ot
csak oylan sofőr mehet dolgozni az Uberhez aki beszerez egy NAV engedélyt és van PÁV2 vizsgája is
Az Uber adjon ki minden hónapban a NAV nak egy kimutatást melyik sofőrjük, milyen adószámmal és gépjárművel melyik nap, mikor, mennyiért vitt embereket és abból a pénzből ő mennyit kapott megNomeg fogadják már el az Uber elektronikus számláját
2016 van, illene haladni a korral az országnak és a NaV nak isSeriesX: JamesSHun
Új hozzászólás Aktív témák
- Crucial T500 PRO 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Bontatlan, Hűtőbordás - 7400-7000 MBs - Eladó!
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó Ipad 9. Generáció 64 GB Wifi Silver
- Apple iPhone 13 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ASUS ROG STRIX RTX 2080 SUPER - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen