Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • JamesHun

    addikt

    válasz ViZion #7 üzenetére

    és azokért nem sírtál akik 10-20 éve taxiztak, és a pár lobbista által kitalált és véghezvitt módosításokat egyszerűen nem tudták kifizetni?
    Én őket jobban sajnálom

    Öreg Takibá is letette volna a taxiz az tuti :S

    bambano: miért kéne az Ubernek megfelelnie mindennek aminek egy taxinak meg kell
    Minek URH rádió, minek taxióra, minek szabad helyet jelző világítás, minek engedély, hogy bárkit felvehessen aki leinti, minek buszsáv használati engedély, minek még sok minden

    Az a csúnya, hogy első körben a számlaadásra mentek rá
    Amikor ez megoldódott, kitalálták a PÁV2 vizsgát
    Most, hogy letették, adószámmal rendelkeznek és még ki tudja mit megcsináltak, hirtelen tiltsuk be, szórjuk fel sóval
    Én pár sofőr és az Uber helyében az EU bíróságig elmennék, pont ezek miatt.

    És az Uber nem taxi, csak személyszállítást végző cég.
    Ha ez egy új helyzet, akkor új feltételeket kellene csinálni és nem felégetni minden ami nem kocka, mikor lehet a háromszög is megfelelne ha lenne egy gúla a tetején még

    [ Szerkesztve ]

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz bambano #53 üzenetére

    és honnan veszed nem fizetnek adót az uber SOFŐRÖK!
    az meg hogy a taxisok mennyire trükköznek az is megérne egy kis misét :D
    a vállalkozók többsége valamit trükközik
    aki szerint nincs így az hazudik

    ahogy vezetnek a taxisok a hivatásos jogsi kötelezővé tételét megkérdőjelezi :D
    akkor inkább vezessenek úgy mint mindenki más :D

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz Viktor77 #61 üzenetére

    a 200 ból 100 bírság kb jobb mint egy piaci igazi razzia :D
    én kb 1-2 helyen kapok piacon csak nyugtát

    ez egy szám
    a 100 bírság bármi lehetett
    formaiság, adathiány, elírás, stb

    nincs megemlítve milyen időszakot ölel fel

    de 200 taxis teljes nagyítós adóvizsgálatát is megnézném
    találnánk ott érdekes költség számlákat stb :D
    de megnézhetnénk a taxis központ híváslogját hány helyre ment ki a sofőr és mindegyiknél forgott-e a taxióra, felhívhatnánk minden utast, mindegyiknél ment-e a bankkártya terminál amikor használni akarták, kaptak-e számlát gond nélkül ELSŐRE amikor kérték

    tudod ha akarok találni kihágást találok, ha nem akarok nem találok

    olyan cég nem létezik akit nem lehet megbüntetni valamire :))

    normális országokban a helyi adóhatóságnak jó a kapcsolata az uberrel és kikérik minden sofőrnek az éves "forgalmát" és ránéznek a bevallásánál mi szerepel és hamar kiszűrhetőek a simlisek
    de ezt akár havonta kikérhetik, vagy negyedévente
    akár lehetne NAV engedélyhez kötni az uber sofőri regisztrációt
    Ha a nav azt mondja ez a xy cége rendben van erre az adószámra ügyködhet ez a sofőr akkor mehet fel a rendszerbe
    Ha a nav valamit talál jelzi az ubernek és felfüggesztik a sofőrt és a kocsiját

    de pl az egyeztetésre a taxisokat meghívták bár tudnám miért, de utasokat nem, akik használnák valamelyik szolgáltatást
    megint csak az ubert basztatják, közben ott a telekocsi, higgyem el az tényleg benzinpénz?
    nomeg navilag ez most mégis mi?
    bevételem van
    az hogy az egy kiadásomat csökkenti, attól én még oda mennék ha nincs 1 utasom se, azaz bevételem lesz egy szolgáltatásból ami után se nyugta, se számla, semmilyen papír nem készül
    nomeg adózás sem
    ez legálisabb mint az uber? ;)

    dtracer: minden boltba kell egy készletnyilvántartás és nem kell bohóckodni
    amikor beüti a cikkeket innentől nem árat ütt be, hanem ean kódot olvass le, ami csökkenti a készletet
    a navos meg kvázi szúrópróbaszerűen 10 cikkelem készletét megnézi
    ha +- 5-6 db az eltérés rendben van
    ha nem akkor bezárás és komplett leltározás

    ez az ott van egy nav ellenőr, akár nem egész nap és megbüntet mert valamiért nagyobb a bevételem elég vicces :)
    Megnéznék egy ilyen peres utat
    Béla bácsi közértjében eddig keddenként csak 30.000 ft volt a forgalom
    Amikor navos Marcsi kint volt a forgalma 80.000 ft volt
    Béla bácsi tuti csal :)

    [ Szerkesztve ]

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz Pikkolo^^ #78 üzenetére

    a taxisok többsége is alvállalkozó
    akkor ennyi erővel szólhatna egy hír, mennyire adóznak rendesen a taxisok és ezt ráhúzhatnánk a hatszorhat taxira, milyen mocsok

    azt tudja valaki kb milyen %-ot , vagy fix összeget fizetnek a taxisok a taxitársaságoknak?

    csiribá: és miért kellene egyáltalán megmondani minek mi legyen az ára?
    MAXIMALIZÁLJÁK!!!!
    de ennél többet nem kellene tenniük
    már a fix díjazás is egy vicc volt, meg a sárga festés
    csoda, hogy nem lett fix kocsi megszavazva, mert max akkor lett volna ennek értelme
    taxit hamar észreveszed, mert ott van a tetején, hogy TAXI :D
    attól, hogy sárga max jobban figyelek rá az utakon, mert paraszt mód vezet a többségük
    PÁV vizsga ellenére :)

    VirsLee: a 100% fuvardíj 80% a sofőrnek megy
    az után ő adózik
    a maradék 20% adózásáról beszélhetnénk valamilyen szinten
    de azt ugye tudod, hogy a 20% amit kap az uber abból sok mindent le lehet és le kell vonni, mire egyáltalán adózás szóba kerül? ;)

    [ Szerkesztve ]

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz #40993792 #98 üzenetére

    köszi
    szóval akár többet is lehúznak, mint az uber a sofőrről ha nincs elég nagy bevételed

    azért megnéznék egy nagy taxitársaság és minden taxijuk / sofőrjüket átfogó vizsgálatnál hány szabálytalanságot, trükközést találnának ;)

    Ha az uberrel összedolgozna a NAV akkor tudnák az összes sofőr pontos bevételét , mert van olyan ország ahol kérésre kiadják

    Ugyan ezt próbáld meg egy taxitársaságtól megszerezni akár napra / fuvarra lebontva

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz VirsLee #100 üzenetére

    az összes befektető megsúgom azért jön ide, hogy pénzt termeljen és kivigye
    ezért jön ide az autógyár, a tesco, auchan, lidl, ezért épülnek a plázák, de ezért hoznak létre autókereskedéseket

    mind mind a nyereségért
    az, hogy itthon senki nem fektet be 50-100 milliárd forintot egy hazai tesco2 ért és maradna itthon a nyereség az érthető
    nincs ennyi pénze senkinek sem
    a cba val lehetne jönni, de aki ki meri állítani, hogy a cba egy talpig becsületes brigád az hazudik
    a cba üzletek többségében minimálbér és boríték megy
    és ez tény
    már ezzel több pénzt kivesznek a államkasszából mint amennyiről az uber (azaz a 20%) adózása legjobb esetben sem lenne az 5-6 év alatt sem összesen

    de aki piacra megy parfümöt venni az is adócsaló cégnél, embernél vásárol
    egyik nagy parfümház sem engedi meg ilyen helyre való értékesítést
    de aki ott vesz Nike ruhát az is adócsaló cégnél vásárol 99% ban

    kb mindenki adót csal, adót kerül el

    akkor egy n+1 cégre miért akad ki mindenki, mikor az adóztatás feladata a nav ra tartozik
    ezért betiltani egy céget érdekes
    büntessék meg ha nem úgy adózik ahogy kell
    az nyereség kivitele nem adócsalás ha betartják a törvényt

    a cég ahol dolgozok szlovák kézben van
    ha a szlovák főnök kéri évente a pénzét máris rossz ember lenne?
    mert kimegy évente 300-400 millió HUF

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz bambano #105 üzenetére

    és mi az értelme annak azon kívűl, hogy félnek megkéselik a taxist ha be van kötve és nem tud kipattanni a kocsiból

    extra balesetveszélyes

    lehet erre megy el a balesetadónk? :))))))

    ubernél legalább csak bankkártya számmal lehet utazni, így nem hinném hogy pattogni és késelni akarnál, mert megvan a bankkártyaszámod, email címed (lehet hamis, de valamennyire akár visszakövethető az is), és más adataid
    egyből kiderül, ha kirabolnál egy sofőrt

    szóval akár biztonságosabb is lehet az uberezés a sofőrökre nézve
    nomeg nincs KP náluk, nincs értelme kirabolni, nincs mit elvinni, max a kocsit, de azért ez nem a Harlem :D

    [ Szerkesztve ]

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz pengwin #120 üzenetére

    1) miért jogtalan?
    a taxisok sírták ki ezeket a változásokat és akkor a több 100 taxist senki nem siratta akik nem tudták meglépni az előírásokat amit kilobbiztak
    2) nem minden személyszállítás taxiszolgáltatás, nem is minden személyszállító mehet buszsávban, nem állhatnak be a taxis várókba, nem vehetnek fel találomra utasokat
    így ha ezekre ezek nem vonatkoznak, az uberre miért?
    3) és miért megint csak az uber van elővéve
    blabla, oszcar és társairól megint csönd van és semmilyen akciót nem indítottak ellenük
    4) az meg meg sem fordult senkinek a fejében, hogy netán hozzá is lehet nyúlni a törvényekhez, szabályzásokhoz, hogy haladjunk a korral
    5) minek a fix tarifa a taxisoknál? ennyi erővel lehetne összesen 1 cég az egész bp-re, mert nincs sok értelme 5-6 társaságnak üzemelnie, ha ugyan annyiért visznek
    6) mikor kapnak a taxisok is hasonló nav vizsgálatot, mint amiket az uber sofőrökre csináltak
    7) ha megszűnne a taxikban a KP, máris biztonságosabb lenne a taxizás és beköthetnék magukat a sofőrök is, mert nekik persze azt nem kell, én meg ha megtörök egy taxis fizethetek többlet pénzt (a biztosítóm), mert megsérült jobban a sofőr, mert nem votl bekötve, mert nekik nem kell

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz MageRG #122 üzenetére

    pl én is Ubereznék szívesen ha épp elveszteném a munkahelyemet
    Amíg nem találok mást, én ellenék szerintem pár hétig, hónapig

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz Gusztáv #129 üzenetére

    1) ha annyira az adóbeszedésről szólna minden mozzanat, nézzék csak meg az összes CBA-t ahol minimálbérre vannak bejelentve a dolgozók
    Az mind adócsaló, mert borítékba fizeti a különbözetet
    És ezt tudja mindenki, főleg akik dolgoztak CBA-ba
    És nem mindenhol azért van így, mert nem tudnák kifizetni a járulékokat és lehúzhatnák a rolót
    Szimplán csak a tulaj úgy nézi az ő zsebéből vennék ki azt a pénzt, így inkább trükközzünk
    Ismerek olyat akinek a cége kb 2 milliárd Ft os forgalmat és kb 400 milliós nyereséget csinált, mégis a dolgozók kb 10-15% trükkösen kapta a pénzt (4-5 ember)
    Bőven kifizettethettek volna mindenkit rendesen, de minek :)

    2) El lehetne már dönteni mi is a baj
    - Első körben nem volt számla: Lett elektronikus számla, ami fejlett országokban több mint elég
    - Utána PÁV2: Lett páv2, de ez is kevés
    - Nincs biztosításuk: Elvileg van az Ubernek is, amit ha a hatóság nem hisz el, akkor kérje ki a szerződést, és kiderül van, vagy nincs. Ellenben amikor megkötöd a biztosítást (sofőr a kocsira) megadsz egy futási KM-t.
    Ha azon belül vagyok, akkor nem mindegy, hogy valamit üzletszerűen csinálok, vagy a családot fuvarozom ingyen? Kötöttem egy szerződést évi 20.000 Km re egy összegért.
    - Kell sárga kocsi, meg miegymás: Nem mindegy? Ha egy limuzint rendelek az sem sárga, vagy a reptéri transzfer kocsik sem, akkor miért legyen az Uber sárga és miért vonatkozik rá minden szabály és megkötés ami csak a sárga kocsikra vonatkozik?

    ----- De egy taxis biztosítás mit fizet nekem ha kiesek 3 nap munkából egy baleset miatt és mit fizet a kötelező amit kötök a gépjárműre függetlenül, hogy most Uberezek, vagy a családot, rokonokat viszem.

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz E770 #132 üzenetére

    vagy úgy is menő a népszavazás mostanság

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz djculture #136 üzenetére

    azért az, hogy a sárga szép taxinak minek kell megfelelnie az egy dolog
    de van még kismillió személyszállítással foglalkozó cég
    Ők sem sárgák, nincs is megszabva a kocsi dolog stb
    de mégis legálisan mehetnek

    Szememben ezek közelebb vannak a Uberhez mint a taxi

    Taxit leinthetsz bármikor, telefonon, neten, diszpécseren keresztül éred el, hogy jöjjön egy kocsi

    Ubernél csakis a Applikációval érheted el, hogy jöjjön kocsi
    Már ez egy nagy különbség és emiatt inkább egy limuzin szolgáltatásra hasonlít, mint taxira

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz leviske #140 üzenetére

    a festést maguknak lobbizták ki és nagyon sokan már a festést és a kocsicserét nem tudták bevállalni és sokan letették a taxit
    őket ki sajnálta?

    azért ez az évekig járt iskolába az Uberhez hasonlatra azért viccess
    Egy PÁV2 és minimális képzés ami kell
    Egyik sem lesz éves dolog, max ha analfabéta vagy :D

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz leviske #142 üzenetére

    http://mbelit.hu/

    ez is taxi, mégsem sárga :)

    http://www.elittaxi.hu/arak
    de ez is eléggé eltér a sima taxitól mégis mehet
    vagy csak azért, mert drágábbak, mint a sárgák?

    ez meg érdekes megkülönböztetés, hogy ami olcsóbb azt tiltsuk be, ami drágább az mehet, az kevésbé zavar?

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz E770 #146 üzenetére

    hát ez az, hogy elég sok a kivétel
    innentől necces, hogy eljut az EU ig is az ügy, és majd mi adófizetők fizetjük meg ezt a harcot is

    SeriesX: JamesSHun

  • JamesHun

    addikt

    válasz CyberPunk666 #150 üzenetére

    Szép írás és jó is amit írsz

    de pont a Taxisok a Taxirendelettel érték el, hogy több 100 taxisnak le kellett tenniük a taxit
    Akkor értük nem mentél utcára, nem emelted fel a hangod, most miért másabb a helyzet?

    A taxizás fix ára a legnagyobb baromság amit csak csinálni lehetett
    maximalizálni kellett volna, de fix árasra mégis minek?
    Ha lent van a benzin ára, ha fent van ugyan annyiért vigyenek?
    Bár a rendelet kikalkulálása óta kb 100 HUF al lejjebb van a benzin, dízel ára, mégsem nyúltak hozzá az árakhoz.

    Másodjára meg van más személyszállító cég is, akik nem sárgák és nem kell annyi mindennek megfelelniük mint a taxisoknak. Még akár olcsóbbak is lehetnek, mert nincs rájuk fix ár.
    Mégis csak az Uber ellen megy a hajcihő

    Azt meg, hogy mit csináljon a munkáját vesztett taxis?
    Elmehet normális építő jellegű munkát végezni akár.
    De mit csinálnál pl TE ha elvesztenéd a munkádat?
    Akár elmehetnél Uberezni, hogy amíg várod a cégektől a visszajelzést mehetsz-e interjúra legyen egy kis pénzed kajára, fizethesd a hiteled, vagy ha megszorulsz egy nem várt kiadásra ne a szaros Providentet hívd fel, hanem menj ki Uberezni hétvégén fél napokra akár

    Attól, hogy az Ubert engednék használni attól miért dőlne be MINDEN taxis?
    Ha a seftelő, feketéző taxisok kiesnek az téged zavar?

    Az akinek a kocsijában van egy spéci eszköz és minden váltáskor 10 Ft al megugrasztja a taxiórát kiesne az zavarna?

    Azok akiknél pont nem megy a kártyás fizetés és pont most nem is tud számlát adni, mert kifogyott a papír a rendszerből kiesne zavarna?

    Első körben el kell törölni a fix tarifát és maximalizálni kell az árat.
    Az ubert engedélyezni kell, de lehet árminimalizálással
    nem mehet 200 HUF alá és a sofőröknek 80% helyett adjon 85%-ot
    csak oylan sofőr mehet dolgozni az Uberhez aki beszerez egy NAV engedélyt és van PÁV2 vizsgája is
    Az Uber adjon ki minden hónapban a NAV nak egy kimutatást melyik sofőrjük, milyen adószámmal és gépjárművel melyik nap, mikor, mennyiért vitt embereket és abból a pénzből ő mennyit kapott meg

    Nomeg fogadják már el az Uber elektronikus számláját
    2016 van, illene haladni a korral az országnak és a NaV nak is

    SeriesX: JamesSHun

Új hozzászólás Aktív témák