- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Microsoft Excel topic
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Programozás topic
- Windows 11
- Zyxel NAS326
- YouTube
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Disney+
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Béééla
őstag
Talán ki lehetne itthon is váltani rengeteg órát a modern kor eszközeivel (és nem az okostáblára gondolok).
Nagyon hamar alábbhagyott a netre feltett anyagok gyártása.Bélabá
-
arty
veterán
Tanárt, órát nehéz kiváltani. Hatékonyabbá lehet tenni az oktatást, pláne az online-t.
De egyébként mindegy, minket ez itt nem érint, nálunk az iskolai gondokmegoldódtak: nem lehet átműtést, stb reklámozni, GYŐZTÜNK.
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
strogov
senior tag
Több évtizedet átkaroló kutatás alapján szinte semmit sem számít ki mennyit és mit tanult 14 éves koráig. Elsősorban az számít ki foglalkozott vele 6 éves koráig, és ennek a fontossága idővel jelentősen csökken. 14 éves kortól pedig alig számít ki foglalkozott az emberrel, mert ami érdekli annak úgyis utána megy. Innentől legfeljebb traumatizálni (tönkretenni) lehet embereket.
Ebből nekem az jönne le, hogy elsősorban 14 éves kor utáni oktatást lehetne segíteni, kiváltani szofverekkel. 14 éves kor előtt, de főleg óvodában teljesen értelmetlen szoftverekkel bohóckodni, mert a nevelő/nevelés számít ami nem helyettesíthető. Ha itt humán erőforrás hiány van, akkor azt mindenképpen pótolni kell különben a társadalom jövője nevelési deficittel válik felnőtté.
[ Szerkesztve ]
-
#97623552
törölt tag
Még véletlenül sem a fizetést emelik meg, hogy vonzóbb legyen a pálya. Nézz meg bármilyen amerikai filmet, autó/lakásfelújító műsort, tiszta debilek. Mind. De itthon is ugyanez van kialakulóban. A diákok 90%-a szarik bele az oktatási szoftverekbe meg a tanulásba ha nincs ott senki aki motiválja, sőt még akkor is. A kidolgozott tananyagot sem hajlandóak elolvasni, nem is értik amit olvasnak. Mondom jó, akkor nézd meg YouTube-on... de a videókból se tudják kiszedni a lényeget. 90% képtelen rá, pedig jó átlagokkal jönnek hozzánk. Nem tudom mi a megoldás, nem hiszem, hogy ennyivel rosszabb lett az alsó tagozat, mint régen. Nézik egész nap a "vicces" videókat, és ennyi, ez a mai tiniknek a szórakozás, kikapcsolódás. Röhögni a semmin. Ijesztő.
Szép új világ, sok kicsi agymosott, fogyasztó birkával.[ Szerkesztve ]
-
strogov
senior tag
Ez volt talán az első ilyen (befejezett) kutatás
Az alap feltételezés az, hogy minél magasabb szintű középiskolai és egyetemi oktatást kap valaki annál jobban teljesít felnőttként. Ezt cáfolták, és ma már a kompetencia mérések is azt támasztják alá, hogy egy adott kor után (tömegesen nézve) a fejlődés azonos, iskolától függetlenül. Ami a kimeneti eltérést adja az a kora gyermekkori fejlesztés. Azaz aki jó óvodába jár az sikeresebb felnőtt lesz. A későbbi oktatás akár hátrányos helyzetű egy iskola, akár elit nem tesz hozzá szignifikánsan többet, vagy kevesebbet a gyerek kompetenciáihoz.
Nyilván egy egyetemen elvégzése kompetenciát ad de az, hogy ki végzi el sikeresebben gyakorlatilag óvodában eldől. Aki jó óvodába, alsó tagozatos iskolába járt, az tud majd "elit" iskolába menni. De az "elit" iskola már nem növeli az általános kompetencia különbséget egy "sima" iskolával szemben, azaz ha valaki kimarad az "elit" iskolából gyakorlatilag semmit sem veszít. Természetesen vannak különbségek emberek között. Azaz valakinek lehet, hogy az első 5 év meghatározó, valakinek az első 7.
Ezen nem segít semmi csak kiváló nevelők.[ Szerkesztve ]
-
Scalpel
senior tag
Az elit iskola nem az alap kompetenciákat határozza meg, hanem hogy kit ismersz, kinek az apjához mehetsz majd dolgozni, ha akarsz, vagy kinek az apja ad majd néhány milliót, akár dollárban, a milliárd dolláros fingóapphoz. Ezek pedig többet számítanak bármilyen kompetenciánál sajnos...
Egyébként nagyon köszönöm, mert rohadt érdekes, amit feldobtál (két kisgyerek apjaként), mert ez rengeteg dilemmát okoz nekünk is, meg gondolom másnak is.
-
IgnisFatuus
aktív tag
Eddig nem jutottam, de a munka mellett iskolába járó tapasztalatom és utána olvasásom alapján én is hasonlót raktam össze. A főiskolán inkább a munkához sokkal praktikusabb softskilleket kellene tanítani és profilozni, azzal többre mennének a munkavállalók és a munkáltatók is. Ehhez az online tér sokat hozzá tehet, főleg ha messzebb nézünk a metaverzumokig.
Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14
-
arty
veterán
nyilván nem ad hátrányt a jó kapcsolati háló, de hogy pusztán ennyit adna az elit iskola, az nem igaz
az én időmben, emlékszem, pl csak a jobb iskolákban volt (elég) számítógép.... gondolom nem kell ecsetelnem ez mára mit jelent azok számára, akik pécét csak szakkörön láthattak... VOLNA....
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Jürgenmüller
kezdő
Nagyon nem. Ez max annak aki nem nagyon tudja ez mit jelent, ha a magyar elit iskolát veszem alapul, akkor valóban, na de úgy általában is így van semmit nem jelent Otthon az, hogy elite, max lehúzást.
De egy olyan elit iskola ami esetleg bennlakásos, ott nem csak azt tanulja meg az ember, hogy ki a haverja, hanem az önállóságot, egy lát képet arról, hogy mégis az életben mi az amivel boldogulni tud, és hogyan kell ezt megtennie mindenki nélkül is.
Nagy baj lenne, ha egy elit iskola csak annyi lenne, hogy videót nézegetnek a gyerekek. Ez max Kelet Európában lehet, hogy így van, de nagyon kétlem, hogy egy Porosz, vagy Angol iskola ahol azért fizetnek, hogy felkészítse az életre a diákot (Ez általában sikerül is szerintem), hogy videózgasson.
A másik, hogy az sem mindegy, hogy milyen a motiváció, és milyen típusú emberek veszik körül a diákot. nem mindegy, hogy a 14es számú kőműves szakmunkásképző vigyünk a "mesternek" fél liter pálinkát típusú ácsokat képeznek, akik lehet, hogy tetőt sem láttak, mert elég volt a pálesz, és ezt eladjuk elit iskolának, vagy esetleg hasonló motivációval rendelkező diákok vannak ott, és egymást erősítik már az iskola alatt is. Akár csoportmunkában akár megismerve azt, hogy hogyan lehet együttműködni és valamit megalkotni, ebben mi magyarok legendásan rosszak vagyunk.
Így hiába a "legendás" Kelet európai találékonyság, az a valódi együttműködést soha nem fogja tudja helyettesíteni.Szóval azért azért a szovjet típusú "elit" iskolát nem keverném össze az Angollal.
-
moma
őstag
Megkéne már szüntetni ennek a fajta iskolának a kötelezővé tételét. Vizsgákat kellene kötelezővé tenni és mindenki felkészül ahogy akar.
we all deserve a bit of luck.
-
akaido
addikt
Még "meredekebben": az életünk első három! éve nagyon fontos ebből a szempontból.
A 40-ik tanévemet kezdtem el most szeptemberben, és szinte az első 1982-es indulási évemtől nyilvánvaló volt-lett az óvoda fontossága! Az óvónők -sajna gyakran- még annyira sem megbecsültek, mint a tanárok úgy általában.
A kivételek erősítik a "szabályt": Vannak későbben érők is, és ezen kívül szinte általános tapasztalatom, hogy az általános iskolai gyerekek némelyike egy nyári szünet alatt hihetetlen fejlődést tud mutatni.Az online oktatás nem hatékony: az alsó tagozatban a gyerekek nem kezelik biztonsággal az infó cuccokat, már ha van nekik ilyen egyáltalán. Most indult ettől a tanévtől kezdve -legalábbis nálunk- a digitális kultúra alsóban.
A felsősök a kiosztott feladatokat elsunnyogják, és finom voltam.
A tanárok sem kezelik az infós cumókat perfektül, mert nincs sokuknak erre affinitása, képesítése, elsősorban az idősebb generációnak, és bizony a pedagógus társadalom elöregedőben van.
Kis honunk informatikai infrastruktúrája, ellátottsága nagyon heterogén. Pl. Nyírség: biztosan tudom hogy, a Túr melletti kis falvakban ha csak az iskolai ellátottságot nézem, tudok olyan sulit említeni, ahol az egész iskolában egy "vízözön előtti" PC van a tanári szobában, ahol a KRÉTA e-napló beíráshoz is sorba kell állni! nemhogy az online órákat megtartani. az online oktatás alatt, Itt bizony a tanító néni szépen végiglátogatta a diákokat a faluban egyenként, mert a gyerekeknél otthon sem volt informatikai háttér biztosítva, de a minisztérium szerint sikeresen vettük ezt az akadályt is.[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Napelem
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mobil flották
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- Nintendo Switch
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- HP Victus 16-r1041nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, RTX 4060
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen