- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mozilla Firefox
- macOS PC-re
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Direct One (műholdas és online TV)
- Jelszókezelők
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Crypto Trade
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
cskamacska
addikt
Mondjuk a magyarországi elcseszett adózási és taxis kartelleknek kedvező szabályozással egy új, a tespedt állóvizet megzavarni látszó vállalkozás ellen érvelni elég merész.
Persze, ha orbán népének jó így is..
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
arnyekxxx
veterán
válasz cskamacska #51 üzenetére
jaja orbán népéről van szó, ezért is csak mo-on van balhé az uber körül, mindenhol máshol maga a móka és kacagás a megjelenése.
-
adrian360
őstag
válasz arnyekxxx #52 üzenetére
mielöttt nekiálsz orbánozni olvass utána : [link]
Germany: officials just slapped a nationwide ban on Uber “ because the drivers don’t have correct permits. Drivers will face fines of up to $323,700 per trip if Uber violates this temporary injunction.
Spain: Hundreds of taxi drivers went on strike in June, protesting the unregulated private service that was taking their business.
India: “According to the Economic Times, three Uber competitors — Meru Cabs, Easy Cab, and Mega Cab — have written to the Reserve Bank of India , complaining that Uber is violating foreign-exchange laws.”
Brazil: Uber might face legal problems if the government of Sao Paulo pushes for the suspension of its service. For example, a few weeks ago “three cars were found providing services through Uber in Sao Paulo and the drivers had to pay fines of $900 on average.”
Vancouver: The city attorney claims that the service is illegal: “Though the meter UberX uses does not look like a traditional taxi meter that measures time and distance as the ride progresses, it still fits within the definition of (a) taxi meter [under city code].”
United States: The taxi lobbies are putting enormous pressure on local governments to block Uber in their cities. In Milwaukee, five taxi groups are “suing the city of Milwaukee, hoping to block an ordinance that provides a path to legalization for mobile ride-booking apps.” In California, New York and DC, Uber has faced numerous cease-and-desist orders.
tényleg móka kacagás
-
Geller72
veterán
Srácok. Kár ezen nekünk, itt összeveszni. Majd az idő, meg az érintettek megoldják. Meglátjuk, mit hoznak ki belőle. .
-
cskamacska
addikt
válasz adrian360 #54 üzenetére
Magyarul a kényelmesen berendezkedett taxisok féltik a szalonnájukat, egyes államok pedig a tizedet amit a taxisok fizetnek nekik, az Uber pedig még nem.
Egyébként tökéletesen mindegy mi lesz az Uberrel. Szabad szemmel is jól látható, hogy igény az van az olcsóbb személyszállításra, ha ezt a taxisok nem elégítik ki, akkor majd fogja más. Persze, ha előbb a kormány alkotmányba foglalja a taxis hiénák előjogait, akkor az utasok így jártak.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
adrian360
őstag
válasz cskamacska #56 üzenetére
Igény van az olcsóbb személyszállításra, sőt igény lenne az ingyenesre is, meg igény lenne arra is hogy neked fizessenek ha beszállsz egy kocsiba.
Nem védem a taxis hiénákat, nagyon szép és jó hogy van olcsóbb, de majd pár év múlva mikor az überes csákó rádöbben hogy széjjelhajtotta a járgányát, és nincs miből újat venni majd rájön miért is vannak olyan kilóméter díjak a taxinál nem csak a benzinpénzt kell behajtani. -
ezmivolt
tag
A napokban a fb-on Mann Dániel osztott meg egy hivatkozást, miszerint a taxisok kifejezetten angolul megszólaló utasokra álltak rá, a magyarokat mindenféle kifogással pattintják le.Az Index is csinált egy rejtett kamerás felvételt a Deák téri templom melletti taxiállomáson...
Az Uber kitalálóját a párizsi taxiállapotok indították el, ott ugyanis alacsony az engedélyek száma, persze a taxisok nyomására. Budapesti limitet nem találtam, de ha (gyaníthatóan) nincs, akkor pláne érdekes hogy egyes hivatásos taxis így szelektál... -
Polllen
nagyúr
Az alapötlet nagyon tetszik, de a jó működéshez azonos szabályok kellenének mindenkire. Pl tisztázni kell a jogalkotónak, h az uber pontosan minek minősül és mi vonatkozik rá. Ameddig ez nem tiszta, partalan vita, meg acsargás az egész. "Majd én azt tudom..."
A jogalkotónk viszont jelenleg kevésbé mentes a részrehajlástól, uh nincsenek illúzióim. Bár azért a webshopok is elterjedtek & beszabályozták őket... Ez kb. hasonló váltás.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
A demokrácia lényege nem az, h játszd ki a szabályokat, hanem az, h alakítsd a szabályokat, ha nem tetszenek... Romantikus dolog betyárkodni addig, amíg egy másik betyár majd egy olyan szabályt tart rossznak, aminek áthágásával neked árt...
Értem az ultimate érvet, h "rossz szabály", de ebből a nézőpontból annak is igaza lesz, aki aládtesz...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
pakesz
aktív tag
igen igen, ez igaz...
ha nem lennek dog lusta akkor nekiallnek ueberezni a benyas autommal hogy ala tegyek a taxisoknak
de boven eleg hogy most van egy nemzetkozi ceg aki alajuk tesz, es ennek hangot adtam hogy milyen jo, hiszen a mostani taxis jatekszabalyok rosszak!!!nem mellesleg ez a tegyunk valamit valami ellen mert demokracijja van
te meg a masik fazon ti meg ugye hisztek a Telapoban meg a Husveti Nyusziban is?ugyanis nekem van egy autos kameram, es a komoly szabalytalansagokat amik pl. az en jozansagomnak koszonhetoen lettek elkerulve, azokat be ohajtottam volna vinni a zsernyakokhoz
tehat van egy SZABÁLY, meg lett szegve, akar meg eletellenesre is ki lehetne hozni, erre tudjatok mi a valasz? hogy ezzel a rendorseg nem foglalkozik
akkor legyszi gyertek nekem azzal hogy valtoztassak ebben a balkani szutyok demokraciaban torvenyi szinten valamit meg, ha meg a buntetest sem ohajtjak raverni arra, aki elkovette[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz cskamacska #56 üzenetére
>> Magyarul a kényelmesen berendezkedett taxisok féltik a szalonnájukat, egyes államok pedig a tizedet amit a taxisok fizetnek nekik, az Uber pedig még nem.
szerintem pont az tortent hogy a zallam a miatt allt az ueber melle, mert az adobevetel igy van kimaxolva
hiszen hogyha nem engedne az uebert, akkor a jelenlegi horribilis taxis tarifaknal a kisember sokalta inkabb ra lenne kenyszeritve a balkani modszerekre, pl. a panelos Mari neni a korhazba menest inkabb lezsirozna a hazmester troger gyerekevel hogy oldjak meg okosba... ja nem varjal mar... neeem a Mari neni az a legmagasabb erkolcsi szinten all es boldogan adja oda a taxis hienanak a valag nagy lovettat
-
Polllen
nagyúr
A télapónak ehhez semmi köze. Az úgyse lehet változtatni mentalitásnak viszont annál inkább. Már ami a "a balkani szutyok demokracia.." -t érinti.
Az uber valóban arra jó, hogy felkavarta az álló vizet, amit mondjuk mások, akiket ez eddig zavart, nem tett meg ITTHON. (mert ugye amíg ők azt gondolták, semmin nem lehet változtatni, jajj-jajj balkáni demokrácia, szerencsére másnak eszébe jutott, hogy mégis csak kellene valamit tenni. Gondolom az megvan, honnan jött az uber alapötlete. Pedig szerintem ők sem hisznek már a télapóban)
Szóval akkor ennyit a télapóról meg a kishitűségről.
Viszont az uber (meg bárki más) is csak akkor érhet el valamit, ha lesz támogatása helyileg. Itthon.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-
ZooLee
őstag
Semmi akadályát nem látom, hogy taxitársaságok működjenek így, akár saját appal megtámogatva.
Na, pont erről van szó itt. Semmi sem gátolja a "legális" taxis társaságokat, hogy kialakítsanak Uber-szerű támogatást: Legyen appjuk, legyen nyilvános értékelés, legyen GPS-követés, online rendelés (ez már van pár helyen fapados változatban), és online, automatikus fizetés. Ha ezeket a szolgáltatásokat bevezetik, akkor el lehet gondolkodni, hogy jogos a hiszti. Bár, amíg kötött díjak vannak, addig semmiképpen nem lesz jogos szerintem.
De vajon miért nincs GPS-követés? Miért nincs nyilvános értékelés? Nem kell válaszolni, költői kérdések, mindenki ismeri a választ, aki már taxizott Budapesten...
-
E770
senior tag
igen, ez a két szélsőség (a stoppolást nem említve)
de ez a keverés nem véletlen, ha az eszköz feltételek adottak, akkor bizony e két dolog könnyen fog keveredni
én abban látom a kívánt jövőt, hogy nem főállású sofőrök taxiztatnak kizárólag, hanem lesz mindenféle választék
ha sok hobbi Uberes sofőr lenne, akkor a városi telekocsi bizony mindenkinek csak előnyére válna (kivéve a taxisoknak)hányszor jöttem mentem akár Bp-en is keresztül kasul egyedül, s ha éppen Uberes lettem volna hány embert elvihettem volna éppen nem nagy kitérővel
-
Geller72
veterán
Az összehasonlításta saját kocsimhoz mértem.
Vegyünk alapul 10 km-et. Ez nekem 5l/100km-es fogyasztást feltételezve 5 dl benzint jelent, ami jelen árfolyamon, ahol tankolok, 381 forint/l áron 190.5 ft
Ugyanez taxival:
-Alapdíj:450 ft
-280ft/km, azaz 2800 ft
-70ft/perc, azaz baromira optimálisan számolva és jóindulattal 2perc/km. (É akkor azt nem számolom, hogy átbasz és kerülő úton megy, vagy szándékosan áll a dugóban ahelyett, hogy rövid szakaszon kerülne.), tehát 1400 ft/10km
-----------------------------------
Alles:4650ft Szemben a 190-el. Tudom, hogy ezek nyers árak. Az, amennyibe közvetlenül kerül. Tudom, hogy a taxis adózik, stb. De ez engem kurvára hidegen hagy, ugyanis azt néztük, hogy nekem nettó mennyibe kerül. És akkor én még az én 190-es költségemnél nem számoltam a rám eső kopást, de ha megszorzom kettővel, akkor is megvan a 10x-es difi. ÉS a 2x-es számolásba beleférnek a költségeim.
Hát így. -
-
Ispy
veterán
Na ja, de az autót meg is kell venni, szervizelni is kell, vannak adók, én a saját autómból kiindulva 80 ft/km-et számoltam ki, ami kb. 30%-a a taxi km díjának.
(a perc díj az csak a várakozásra vonatkozik, nem?)
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Kasya
nagyúr
Gondolom a taxi tarsasagok, akik modern autokkal mennek, altalaban lizingelik az autot. Mert hat ki akar egy pukkadt Citroenbe ulni, mikor ott az uj Toyota mellette?
Namost ezeket az autokat csak markaszervizbe viszik a kotzelezo km. utan. Ez 15 ezer km. Vegyuk azt is, hogy nem dolgozza szejjel magat, igy 3 havonta jon ossze ez a km. Tehat 3 havonta 40-50 ezer a szerviz, 6 havonta 60-80 (nagyszerviz). Evente egyszer meg valami nagyobb koltseg meg mindig akad (fek, tarcsa, gumi stb).
Ezzel a km-el szamolva havi 130-150ezer megy el tankolasra. Tehat havi 150-170k csak a kocsi maga + a biztositas, lizing, casco meg ami meg van. Tehat evi atlagban havi 200k. koltsege van, csakhogy dolgozhasson.
Emellett meg termeljen maganak is.Na nem vedem a taxisokat, mert szerintem is irrealis aron dolgoznak. Mikor egyetemista voltam, volt egy taxitarsasag akik varoson belul akkor 400 forintert vittek barhova. Ma mar 1000-1200 korul mozoghat. Eleg kenyelmes volt hazajonni vele Tescobol nagybevasarlas utan. Es megerte nekik...pedig volt 20 perc seta.
Abszolut nem utasbaratok tobbnyire. Se arban, se hozzaallasban. Es ez a gond./ja, meg hogy nem ad afas szamlat, mert nem beszallaskor mondtam, az mar csak hab a tortan/
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz adrian360 #76 üzenetére
Nem cég szinten számoltam, mert nem érdekel. Csak a saját költségeimhez számoltam, mert nekem az számít. Nem azon vitatkoztunk, hogy egy taxisnak mennyi a költsége, hanem azon, hogy nekem mennyibe van 10km és mennyibe lenne szintén NEKEM, ha taxival mennék. Ne csak néhány kommentet olvassatok el, ha már vitatkozunk. Ahogy senkinek sem számít, ha beül egy taxiba, hogy az újonnan mennyibe kerül, hol szervizelik és mennyiért. Tisztán matematikailag számoltuk. Nem céget csinálok és nem a haszonért fuvarozok, hanem én utazok. És ez mennyibe kerül. Ez az alap kiindulási pont a vitában. Mert azt állítottam, hogy nekem majd 10x annyiba kerül, ha az adott távot taxival teszem meg, mintha saját kocsival. Azzal is tisztában vagyok, hogy a taxisoknak vannak költségeik, de sajnos nem ez volt a kérdés...
-
Geller72
veterán
Minden autót meg kell venni, ez nem szempont. A szervízköltségeket meg már legalább háromszor leírtam, hogy száz kilométerenként számoltam rá 1900 forintot, ami igen nagyvonalú szerintem. Egy olajcsere intervallumra kiszámítva ugye az (10 ezer km-re) 190 ezer ft. Ha valaki ennyit rákölt olajcserénként a kocsijára, ott valami nagy baj van. Azt hiszem, ebbe a költségbe bármi belefér.
-
Geller72
veterán
válasz adrian360 #81 üzenetére
Ne haragudj, de a 69-es hsz-re reagáltam. Nem akarok én senkinek sem érvelgetni. Sima matek volt, pont a fent említett hsz-re válaszként. Kár ezen rugózni. Mert azon a tényen, hogy a taxi kurva drága, nem változtat semmit.
"ilyen felfogás szerint minden kurvadrága"
-A te felfogásod szerint pedig semmi nem lehet elég drága ezek szerint.
"Hülyeség így érvelni hogy neked ennyibe kerül kontra egy szolgáltatás mennyi."
-Pedig valahol itt kezdődik az, hogy meg tudd ítélni, mi a drága és mi nem. Hogy összehasonlítasz. Innentől ez már off és nem a cikkről szól. -
Ispy
veterán
Igazából mindegy is, nekem csak annyi a bajom ezzel az Uberrel, hogy lesz majd 100 autóból 10, aki tényleg az autóját fogja megosztani, a maradék 90 pedig majd kvázi taxizni fog, cserébe meg nem kell nekik azokat a szabályokat betartani, amit a taxisoknak.
Egyébként meg a taxizás sosem a szegények sportja volt, az mindig is egy luxus szolgáltatás (legalább is a magyar fizetésekhez képest), és nem azért mert a taxisok hülyére keresik magukat, hanem azért mert a magyar fizetés szart se ér.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
arnyekxxx
veterán
ha 50ft/km költségnél kevesebbel számolsz akkor nagyon becsapod magad.
nyilván a taxi drágább, viszont kapsz vele sofőrt, nem neked kell lekaparni a jeget a szélvédőről, nem kell autót-garázst vásárolnod, parkolójegyet venned, parkolóhelyet keresned, ha lezúzzák a verdát meghúzhatod a vállad és átszállsz egy másikba ...
a világ nem fekete-fehér
-
#79621120
törölt tag
válasz marositech #1 üzenetére
-
Snoop-y
veterán
-
ezmivolt
tag
A wundercart nem próbálta senki?
-
#79621120
törölt tag
-
emerico2004
aktív tag
sziasztok innen valaki használja ?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Mozilla Firefox
- Politika
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- macOS PC-re
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen