Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Kaiku
senior tag
-
Madárpók
aktív tag
Az első megoldás igazából nem is olyan rossz. Kivédi azt a problémát, hogy a teló folyamatosan bázisállomást keres, felcsatlakozik és lenyugszik. Ha jól tudom a telefonok automatikusan lecsökkentik az adóteljesítményt ha jó a kapcsolat. Ezen kívül még az utasoknak is szívesség, ha esetleg föld felett repülnek és véletlen felcsatlakozik a mobil egy külföldi bázisállomásra abból szép (adat)roaming számla lehet.
[ Szerkesztve ]
-
-
Béééla
őstag
A szubharmonikus létezik, nem kizárt, hogy egyszerre 300 vadul tornyot vadászó telefon véletlenül összeinterferál és egy-egy pillanatra bezavar. De az sem lehetetlen, hogy bármelyikünk elvigye az ötöslottót.
Inkább az, hogy a felszállást követő percben megszűnik a szolgáltatás, és ne keressen feleslegesen tornyot. No nem a telefonok mW-ja fogja megsütni a sztyuik agyát hanem a megnövekedett háttérsugárzás, de akkor se sírjanak szolgáltatót kutatva.
Bélabá
-
And
veterán
"A légi forgalomban MHz-es tartomány alsó részén működnek a rádiók, a telefonok meg a GHz-es tartományban."
A hangátvitel sem a MHz-es tartomány alsó szélén zajlik, hanem URH-n, a klasszikus 108...137 MHz-es sávon (érdekes módon AM-ben), de ez sem kizárólagos. Egy modern utasszállító egyébként rengeteg kommunikációs rendszert használ, itt egy ábra például arról, hogy az egyes rendszerekhez tartozó antennák hol helyezkednek el a gépen: [link]. Ezek a legkülönfélébb rádiósávokon működnek, szóval nem csak arról van szó, hogy az általános beszédkommunikációt zavarná a mobiltelefon (azt nem igazán tudja), de a felhasznált spektrum így is elég széles a rövidhullámú sáv aljától egészen a mikrohullámú tartományig. -
And
veterán
A közvetlen veszélyeztetést csak nagyon nehezen tudnám elképzelni, a kezdetektől erőltetettnek tűnik ez a tiltás. Akkoriban nyilván úgy voltak vele, hogy jobb a lehetőséget is kizárni. Más kérdés, hogy mennyi az értelme a bekapcsolt mobilnak (mármint a mobilhálózat engedélyezésének) egy repülő fedélzetén. Ilyen alapon a repülőgépek szórakoztató multimédiás rendszerét is teljesen el lehetne tüntetni, hiszen az - illetve annak elektromos hálózatából kiinduló tűzeset - már bizonyítottan okozott végzetes katasztrófát, lásd az SWR 111-es járat katasztrófáját.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen