Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    Szép összefoglaló írás :R

    Apró észrevétel:
    "És itt elérkeztünk a jelenhez, ugyanis ezután a komplett japán vasúthálózatot privatizálták, és 1987-ben létrejött a JR, azaz a Japan Railway Group (グループ Jeiāru Gurūpu),"

    A fordításból kimaradt vagy a JR, vagy ennek fonetikus átirata, ジェイ・アル・グループ (magyarul J R Csoport).
    De emellett más privát vasúttársaságok is vannak. Pl. én Oosakában voltam többnyire, s ott a Nankai a domináns helyi járat, viszont távolabbra már JR járatokat kellett keresni.

    ---

    "A nagyszabású fejlesztésekért azonban a cég nagy árat fizetett. Bár a JNR állami tulajdonú volt, mégsem tartozott az országos költségvetésbe, és mint a tömegközlekedés általában, veszteséget termelt. 1987-re 27 billió jen adósságot halmozott fel, és minden megkeresett 100 jenre 147 jen kiadás tartozott, így nem meglepő módon a vállalat kissé csődbe ment. Ennek legfőbb oka épp a nagyon népszerű, de hatalmas költségekkel járó Shinkansen rendszer volt."

    Nájsz. Pedig már így is borzasztó drága a hosszabb távú vasúti közlekedés...

    "Az első vonal, tehát az igazi Shinkansen a Tōkaidō volt, Tokyo és Osaka között. Hogy miért pont ez?"

    Mivel Oosaka az üzleti élet második legfontosabb városa Tokió után (az is csak azért, mert főváros, különben Oosaka lenne).

    "A kezdeti egy vonal után ma már lehetőség van Honshu legészakibb pontjáról Kyushu legdélibb csücskébe is eljutni a szuperexpresszel, persze kérdés, hogy anyagilag megéri-e. Jelenleg Shinkansennel utazni mondjuk Fukuokába nem sokkal olcsóbb, mint repülni, ellenben tovább tart, a fapados járatok terjedésével pedig ez az arány könnyen megfordulhat."

    Jaja, már egy Tokió-Oosaka út is gondolkodós, pedig ezek még viszonylag "közel" vannak egymáshoz. Shinkansen gyorsabb, de egy fél-fapados repülő olcsóbb. Pl. Kiotó-Tokió utat Shinkansennel tettük meg (N700 ;] ), de vissza Oosakába már repülővel.

    " A japánok megszokták, nem tudnak ellene mit tenni, mindenki a mobilját cseszegeti, és nem vesznek tudomást egymásról (ez nem csak a vonatokon van így, hanem úgy általában jellemző a lakosságra)."

    Tokióiakra. Mégiscsak egy túltelített, 25 milliós nagyváros, városon belül többórás távokkal, mindenki rühelli a közlekedést.
    Nézz majd el egyszer máshová is, kisebb városokba, esetleg falvakba, teljesen más. Sőt, bár az Oosakaiakra is azt mondják, hogy eléggé sietős népesség, de még ott is több tudomást vesznek egymásról.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák