Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adamssss

    veterán

    válasz Elmör #15 üzenetére

    Az enyém (de már az előző is) úgy csinálta, hogy addig járatja a motort indítás után míg egy bizonyos hőmérsékletet el nem ér, utána kapcsolgat le. Az más kérdés, hogy ez nem biztos, hogy elég a megfelelő olajhőmérséklet eléréséhez, szóval ha saját autóról van szó érdemes az első pár percben óvatosabban taposni a gázt, már csak azért is mert gyorsul ez 1/3 gázzal is.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz Elmör #68 üzenetére

    A 200 lóerő az elektromos motor és a benzin összeteljesítménye. 153at tud a benzinmotor 6000es fordulaton amit ezekben az autókban nem akarsz elérni. :)

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • K82

    őstag

    válasz Elmör #15 üzenetére

    "Ha minden körülmény megfelelő számára, akkor az autó nem indítja a belső égésű motort" - ez igaz, de akkor nem hideg a motor.
    Hideg motornál addig járatja amíg el nem éri a 40°C-t a hűtővíz hőmérséklete és csak utána kezd váltogatni a villany/benzin/villany+benzin kombó között. Ilyenkor ha nem nagy a terhelés villannyal hajt, a benzinmotor pedig melegszik. Nyáron van h 2-300m után már elkezd váltogatni a hajtásmódok között, télen kell neki 1-1,5 km. Olyat viszont nem csinál h a totál hideg motorra engedi rá a teljes terhelést - hacsak nem padlózod rögtön induláskor, de ilyet épeszű ember nem nagyon csinál. Van a családban Ampera is, az viszont ha elfogy a delej/átkapcsolod a belső égésűre h maradjon benne töltöttség már pörög is. Addig jó az Ampera amíg nem kell a kis 1.4-es turbómotort járatni, onnan már nem olyan jó a fogyasztása - majdnem 1.7 tonnát kell mozgatnia a mocinak önerőből, villanyos segítség nélkül.
    Nem véletlenül kell az autómba 0W-20-as (az újabbakba 0W-16-os) olaj, az első olajcserekor meg is lepődtem mert vártam a jó sötét folyadékot aztán majdnem úgy nézett ki mint amikor beletöltöttük. Pedig a cégnél van nagy TD-től kezdve kis háromhengeres TSI-ig minden (plusz e-Golfok), van ami élete nagyobbik részét autópályán tölti és koromfekete lötty jön ki belőlük cserekor.
    Jól kitalálta ezt a hibrid hajtást a Toyota, a taxisok sem hülyék. Elég kiállni a gyorsforgalmira és megszámolni mennyi hibrid Auris vagy Prius Plus fut, közöttük pedig elég sok túl van a 300e km-en motorhiba nélkül.

    Pixel / OnePlus Pad

Új hozzászólás Aktív témák