Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • morcosharcos

    tag

    válasz Parci #5 üzenetére

    Nekem most pont ez a Toyota van, illetve megtartottam azt is amiről váltottam (E150 1.6 dualVVTI) és sajnos többet költöttem cirka 4 hó alatt a 2.0 TS-re, mint 5 év alatt az 1.6 dualVVTI-re (utóbbi használtan került már hozzám). Hibrid rendszer nem jótállás alá tartozó, helytelen használatból eredő meghibásodása. Hogy ez pontosan mi, nemtom, autópályán meg városban használtam kifejezetten óvatosan az én megítélésem szerint, de a fedélzeti szgép erre a konzekvenciára jutott amit írtam. Nem írom le az árát a javításnak. Csalódás, de ennek ellenére marad ez, drága lenne váltani. Meg amúgy szép és jó :D

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #110 üzenetére

    A hibrid rendszer hibásodott meg, teljesen tiltott a motor, ez volt a hibajelenség. Nem vagyok vellanyosmérnök, ennél bővebben nem tudom elmondani sajnos. Szalonautó amúgy, zsír új. Nem írom le sem a Toyota márkapont nevét, sem a javítás árát, mert onnantól kezdve azonosítható vagyok, és nekem állhatnak vagy bármi. Ennél azért paranoiásabb vagyok :D
    @Avicularia ezen én is gondolkodtam, hogy CASCO-ra megjavíttatom a márkaszervizzel, de önrészt amúgy is kellett volna fizetni és az egekbe lőtte volna a díját, és úgy vagyok vele, hogy nem szívesen fizetnék sokszorannyit, ha mondjuk az alatt a 3 év alatt amíg fenntartom rajta, nem fogok balesetezni. Nem hiteles a kocsi, így amúgy is bármikor lemondhatnám. Ráadásul gyakrabban használom az e150-et, mint a TS-t, ma is azzal voltam kinn a városban, szal valóban csekély az esély arra hogy összetöröm az újat.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #114 üzenetére

    Nekem teljesen mindegy, hogy mit hiszel, meg mit nem. Hinni a templomban kell,nekem meg sajna a zsebembe kellett nyúlni.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #119 üzenetére

    Miben, hogyan? Egy, az adásvételi szerződésemben önálló pontként megjelenő, a szakszerviz szerint egyértelműen nem a termékszavatosság alá eső hibát valahogyan a javítást jogszerűen már elvégzett szakszervizzel utólag visszafizettetni a részemre? Vagy félreértem, és Te magad szeretnéd átutalni az árát? :)

    Skacok, meddig fogtok még elvitázgatni a vellanyautók létjogosultságán? Már megtörtént az átállás eldöntése, az iparág ebbe az irányba tart, senkit nem érdekel már, hogy a belsőégésű/hibrid/fiszemfaszom egyéb technológiák meddig húzzák még, nincs már egy ideje miről beszélni. Kicsit olyan ez, mint a kivégzett rab fölött lamentálni, hogy humánus volt-e a ciángáz, vagy jobban járt volna kötéllel/méreginjekcióval.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #121 üzenetére

    Jól érted. Én jogász vagyok, nem mérnök, így a műszaki tartalomhoz nem értek, azonban éppen ezért gyűlölöm az ilyen jellegű szerződéseket. Hát úgy bújik ki a cég a szavatossági igényérvényesítés alól, ahogyan akar, gondoljunk bele. Aláírod, előjön valami hiba amivel mondjuk még ők is ritkán, vagy sohase találkoztak, meghivatkozzák az adott szakaszt (olyan nincs, hogy valaki nem küldi pl. 130 fölé a sebességet sohasem) és ennyi, ott rakta s&ggbe magát a szavatosság. Nem mondom, hogy minden forgalmazó cég genyó, de ha ilyen jellegű szerződésed van velük az új autódra vonatkozóan, akkor bizony megteheti bármelyik. Ez van. :K

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #124 üzenetére

    A saját adásvételimből idézgessek? Nem. Kérjél ki egy tervezetet vmelyik Toyota szalonból, hibridre.
    Semmi átbaszás nincsen, itt mindenki a "versenyzésre" gondolt "pályázás" alatt, erre írtam, hogy kissé életszerűtlen, hogy valaki sosem lépi át a 130-as legális limitet. Ugyanakkor mégis megtagadhatja a márkaszerviz a termékszavatosságra vonatkozó általános szabályok érvényesítését, mert "ügyesen" írnak adásvételit. Az ügyfél meg vagy aláírja, vagy nem vesz új autót, kb.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #126 üzenetére

    Szerintem pontosan ugyanazt a szerződést írtad alá, amit én is. Csak nem szoptad be egyelőre a "hajtáslánccal", azaz a lófasz hibridalkatrészekkel. Aláírni meg természetesen azért, mert meg akartam venni a kocsit, és tudom, hogy nem fogják megváltoztatni számukra terhesebbé a magánjogi aktust, csak mert megkérem őket szépen.

    Megkockáztatom, hogy a Dunába szarlak egyébként a (kellék)szavatossági meg a jótállási ismeretek terén, meg nyilván általános jogi műveltség terén is, garancia, mint jogi kifejezés természetesen nem létezik a magyar polgári jogban.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #128 üzenetére

    Hát, ha az elcsépelt közmondásokkal vagdalkozunk, akkor én pedig neked: ami késik, barátom, nem múlik. Remélem szintén megtapasztalod első kézből, mennyit ér a szavatosság, ha valami speckóbb hiba áll be a Toyota hibridmotornál. Arcoskodni meg te kezdtél, nem én.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #130 üzenetére

    Nem, rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak, úgymint személyes adatok védelme, meg magántitokvédelem.

    :D Vitasd, amennyit csak akarod :D Egy ilyen per lefolyása a következő volna: kifizetek egy műszaki szakértőt valagpénzért, aztán a műhely fizet egy műszaki szakértőt valagpénzért, két szarevő mérnök (nem minden mérnök szarevő, de az igazságügyi szakikat speciel ismerem, okádék egy állatfaj) keres egy csomó pénzt, én meg 1-2-3 év múlva elvesztem a pert a forgalmazóval szemben, mert az adásvételimben benne volt az a szakasz, ami alapján megtagadták az ingyenes kijavítást.

    Még egyszer: nem én kezdtem arcozni. A cikkes srác kezdte azzal, hogy szerinte hazudozom. Még ha burkoltan is mondta, nyilván nem hagyom hogy a seggét belém törölje :) Azért nem azt a világot éljük egyelőre.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz .Szaki. #134 üzenetére

    Sem az európai autóipar, sem pedig az infrastruktúra nem tart még ott, hogy az átállás ideje rövidtávon belül belátható legyen. Sokáig fognak még köztünk élni a belsőégésű és hybrid autók, így szerintem a vitának is helye van.

    <--ezt nem is állítottam, természetesen.

    "De mi csak szórjuk továbbra is a közpénzt az ablakon milliós villany támogatásra. Gazdag ország vagyunk fussa' rá."

    Ez a pénz az Európai Uniótól lehívható "REPowerEU" támogatásból származik. Ha minden igaz egyedül M.o. nem hívta le ezt az összeget egészen mostanáig. Ha megnézzük, hogy ez a projekt miről szól, aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át.

    <-ez pontosan így van, legalábbis én is így ismerem, a koncepció az volt, hogy segítenek azoknak a tagállamoknak, akik iszonyat ki vannak téve a ruszki palagáztól/kőolajtól való függőségnek, dehát a kúrmányunk természetesen élből elutasította az egészet. Aztán '23 novemberében mégis lehívtuk, itt a forrás rá:

    [link]

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz Egon #140 üzenetére

    Nyilván egy hasonló stílusú vicc volt, mint amit az írt, akinek válaszoltam. Természetesen a világon semmit nem fogok kifotózni a szerződésemből sem neki, sem senki másnak, kérjetek ki egy hibrides adásvételi tervezetet a Sakurától vagy bánom is én honnan, és olvassátok hozzá a Ptk. 6. könyvét, meg mondjuk nagyjából a teljes kötelmi jogot, zseninek nem kell lenni hozzá hogy összerakd, gyengébb képességű kb. 2 óra alatt megvan vele, ha leteszi a picsáját a székbe.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz opr #137 üzenetére

    "Ha "cikkes srac" alatt ram gondoltal, akkor egyreszt el lehet menni a bus gecibe, mert senki nem mondott ilyet, masreszt jogaszkent illene, hogy legalabb annyira menjen az erto olvasas, " Komolyan te oktatsz engem értő olvasásból? Kishaver, 3 sort nem sikerült dekódolni a 'programozózseniddel'. Most erre mit válaszoljak, hogy ne tűnjek nagyon kegyetlennek, te pedig ebédjét vesztett óvodásnak?
    "A 130 folotti sebesseg meg eleve baromsag, "
    Tudtommal Magyarországon élünk.

    "Plane azert, mert a Toyota/Lexus altalaban meg ugyancsak korrekt ha garis ugyintezesrol van szo. A szalonok neha nem, de az orszagos kepviselet altalaban olyankor rovid tavon seggbe"
    Természetesen beszéltem a toyota central europe-pal, és megerősítették a (z általam továbbra sem) meg nem nevezett szalon helyzetértékelését, ennél tovább nem az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségre (így hívják helyesen a "fogyasztóvédelmi hatóságot", amit itt többen emlegettek) vihetném a panaszom, hanem polgári perre, aminek a világon semmi értelme, túl vagyok már elegen ahhoz hogy tudjam értékelni az adott jogkérdést, és meg tudjam ítélni a pernyertesség esélyét, pláne, hogy a másik fél 2x szerződésszerűen teljesített, egyszer, amikor a bevizsgálás után visszautasították a szavatossági igényt, másodszor, amikor aláírásommal beleegyeztem a javítás kifizetésébe, hogy használni tudjam mihamarabb megint a verdám.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    Off, de mindenkinek, aki szkeptikus az elmondottal kapcsolatban, illetve akik szerint csak "sztorizgatok": nagyon is jó látnom, hogy az egészséges szkepticizmus dolgozik, ez nem megrovást, inkább dicséretet érdemelne, a létező legjobb emberi tulajdonság, azt jelenti, hogy nem vagy teljesen hülye. Ami jó. Azonban:

    ez egy fórum, ahol 1: nem akarjuk mindenáron bizonygatni az igazunkat, mint aki meg van sértődve, inkább az a célja, ha leírunk valamit, hogy bemutassuk, létezik ilyen is, és esetleg más később ne essen pofára ugyanabból fakadóan. Ez erre való. A stílussal nekem is csak azután lett problémám, hogy megvádolt a cikkíró, hogy szerinte balfasz jogász vagyok -kb. azzal az indokkal hogy nem láttam a jövőbe- ,addig nem érdekelt hogy esetleg nem hitte el amit leírtam, de az magaslabda volt, onnantól kezdve: right back at you, buddy.
    2. Nem feltétlen szórjuk úton-útfélen a személyes adatainkat. De még a saját, azaz csak a rám meg a többi magánjogi félre tartozó szerződéseink tartalmát sem, akkor se, ha a szóban forgó szakasz több száz másik hasonló szerződésben is benne van, pláne, ha a beszélgetésünkre vonatkozó része éppen emiatt bárki más számára is hozzáférhető egyébként, egyszerűen kikéri egy szalonból, hogy mit íratnak alá vele, ha új autót venne. Így sem célja, sem moralitása nincsen, hogy idézgessek az enyémből. Aki felnőtt, az érti ezt, aki nem, azzal nem tudok mit kezdeni.
    3. Hiába világelső márka a Toyota, hibátlant ők sem tudnak tervezni, vagy gyártani, nevezzük bárhogy, ergo időnként a nagyon sok jó tapasztalat mellé befut nagyon kevés, de negatív tapasztalat is. Ahogyan talán a legelső hozzászólásomban itt leírtam, van egy E150-esem is, klasszik benzinmotorral, az használtan került hozzám, a világon semmi probléma vele. Lehet, hogy megbízhatóbb, mint az E210 hibrid. Lehet, hogy az E210 hibrid a megbízhatóbb annál. Ezt megintcsak nem 1 db örömködő tulaj, vagy 1 db bosszankodó fogja eldönteni. A fórum célja nem ez. Minden, amit a másik leír, vélemény, tapasztalat, csak egy a sok közül. Ha valaki önigazolást keres, hogy jó újautót vett-e, akkor kénytelen lesz kivárni vagy 3-4-5-10 évet, amíg empirikusan, a gyakorlatban ez ki nem derül. Sajnos ez máshogyan nem megy.
    4. Mindennek szellemében én továbbra is azt tudom mondani, hogy rád, az olvasóra van bízva, hogy mit kezdesz az ilyen, és hasonló fórumokon leírt szövegekkel. Én közlöm az én narratívámat, mert azt éltem meg, más meg egészen mást tapasztalt esetleg, az azt fogja leírni. Ez ennél nem bonyolultabb.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz Egon #145 üzenetére

    A világon semmi ellentmondás nincsen, nemcsak a Toyota, más gyártók is fűznek a jótállásuk érvényesítéséhez feltételeket, az említett "pályázás" is ilyen szerződési (megintcsak, magánjogi értelemben vett) feltétel, ami benne van mindenkiében, ergo nem én vagyok a kivétel, hanem a forgalmazók e tekintetben senkivel sem! tesznek kivételt. Most olyanokat hiába mondok neked, hogy az ő megítélésük szerint nem üzemszerű használat mellett következett be a műszaki hiba, és mindezt a Ptk. hibás teljesítésre vonatkozó részén belül a kellékszavatossági kötelezettségre vonatkozó, helyesen megjelölt, illetve természetesen a jótállásra vonatkozó rész helyesen megjelölt szakaszai alapján, hivatkoza az én nem normál üzemeltetési tevékenységemre, elutasították, én pedig nagyon nagy költségek árán sem tudnám bizonyítani a gyártó! ellenében az igazam műszaki bizonyítással, na mindezeket teljesen hiába mondom, vagy másolnám be, mert ad1: a jogi része nem mond neked semmit, ennyit fogsz belőle látni: "6:171. § [Jótállás] (1) Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett." ad2: a műszaki része attól, hogy én magam nem értem, nyilván az esetem vizsgáló mérnökök számára éppoly egyszerű megítélésű, mint számomra pl. a pereskedés feleslegességének eldöntése. Nem is fárasztanálak ennél bővebben, tényleg csak azért válaszoltam, hogy a stílusérzéked kielégítsem, hiszen ha szólnak hozzám, illik reagálni, de kettőnk közül sajnos úgy gondolom, nem én vagyok az, aki nem tudja hogy mit beszél.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz Egon #145 üzenetére

    Magyarországon egyébként nincsen bíróság megsértése, mint Btk.-s vagy szabálysértési tényállás, (talán az USÁban van), rendbírság van, tehát az adott bíró/perben résztvevő fél/sértett/gyanúsított stb. személyiségi jogait lehet megsérteni, vagy egyéb köztörvényes bcs-t elkövetni bíróságon, de azt jellemzően nem az ügyvédek, hanem a felek/gyanúsítottak/bármilyen okból beidézettek cselekszik, efelől megnyugtatlak.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

Új hozzászólás Aktív témák