Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Mi a tapasztalat, a fűtés hogyan működik ezekben a hibridekben?
Nincs garázsunk, az autók a szabad ég alatt állnak, téli reggeleken igencsak kell az utastérfűtés.
Az asszony autója egy TDCI dízel, annak kell legalább 10 km-es út, hogy az utasteret érezhetően fűteni kezdje (itt jön ki a dízel magasabb energetikai hatásfokának a hátránya ).
Hasonló motorral szerelt autót vennénk, mint a cikkben szereplő, csak C-HR típusban, a 12-14 milliós autó mellé nem szívesen építenék 6 millióért egy garázst, csak azért, hogy reggel meleg legyen az autó.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Egyéni szocprobléma, de az ülés (és kormány) fűtést nem tudom elviselni. Ettől függetlenül az új autóban biztosan lesz, mert az asszony meg rajong érte
Egyáltalán nem vagyok e-autó párti, ettől függetlenül kénytelen vagyok gondolkodni e-autó vásárláson is.
Két autó van a háznál, legtöbbet az asszony dízel autóját használjuk, az enyém benzines, de a december 31-én teletankoltuk az olcsó üzemanyagból, a beletankolt benyából kb. 5 liter fogyott el 2 hónap alatt, már attól félek, hogy megromlik a benzin
Sőt, igazából az is lehet, hogy két autó helyett elég lenne egy is...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Jó lenne egy pöpec tisztán elektromos autó, de egyelőre túl drága.
Azzal a futásteljesítménnyel, amit a mi autóink futnak, 10 év alatt se térülne meg.
Jelenleg Toyota C-HR (régi verzió) van megcélozva, alapvetően a 2.0 hybrid, de még lehet, hogy az 1.8 hybrid lesz belőle, majd kiderül.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz Döglött Róka #72 üzenetére
Egészen biztosan tudom (családilag érintettek vagyunk benne), hogy Budapest agglomerációjában több településen is sok utcában nem adnak használatbavételi engedélyt 99 %-ban elkészült családi házakhoz, mert az ELMÜ/EON nem tud elég villamos energiát biztosítani az új családi házak hálózatra kötéséhez, tehát nem szerelik fel a végleges villanyórát (még úgy sem, hogy a napelemek, az inverter és az akkus tároló már ki vannak építve).
Tehát nem ahhoz nincs elég elektromos energia sok településen, hogy 1-2 elektromos autót töltsön a család a háznál, ahhoz nincs energia, hogy a hétköznapi életvitelt biztosítani tudja az elektromos hálózat.
Hogyan akarod így meggyőzni az embereket, hogy elektromos autót vegyenek
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Döglött Róka #76 üzenetére
Rendben van, hogy felfűtjük a bolygót, ettől a bolygónak semmi baja sem lesz (csak az embereknek)
A klímaváltozásnak, az életkörülmények romlásának egyetlen oka van, az hogy túl sokan vagyunk.
Most nagyjából 8 milliárd ember él a Földön, erre jut mondjuk 1-2 milliárd belsőégésű motorral hajtott jármű.
A bolygó felmelegedése nem áll meg attól, ha 10 milliárd ember fog rajta élni és erre jut 2-3 milliárd elektromos jármű, mert nem a járművek üzemeltetése melegíti fel a bolygót, hanem minden olyasmi, amit az életkörülményeink fenntartásához szükségesnek vélünk. Akkor lesznek jobbak a hosszú távú életlehetőségeink, ha csak pár tízezer ember él majd a Földön, és persze ezek nem járművekkel, hanem gyalog, legfeljebb lóval közlekednek.
Szóval ez elektromos járművek erőszakos elterjesztése nem oldja meg az alapvető problémákat, csak elodázza és még nagyobbá teszi a bajt.
Ha MINDEN ember lemondana az életvitelhez szükségtelen dolgokról (pl. az internetről ) akkor talán nem lenne hosszú távon sem baj a bolygó klímájával. Aki mondjuk kriptót bányászik, az sokkal jobban hozzájárul a felmelegedéshez, mint aki BKV helyett saját autóval jár.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Döglött Róka #78 üzenetére
Nem, csak a helyén kezelem az e-autózás hatását a környezetre.
A klímagondok 5-10%-át oldaná meg az, ha egycsapásra mindenki elektromos járműre váltana.
Az 5-10%-ot úgy értem, hogy 15%-ot megold az eddigi problémákból, de kitermel új 5%-ot.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Döglött Róka #80 üzenetére
Nagyjából igen
Nem sokat beszélnek róla, mert ugye kb. ez az egyik legkevésbé lényeges aspektusa a dolognak, de az orosz-ukrán háború (sötétpiroskékeknek: különleges hadművelet), nagyságrendileg hasonló mennyiségű károsanyagot juttat a légkörbe, mint az összes Európában közlekedő belsőégésű motoros személygépkocsi
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Döglött Róka #94 üzenetére
Vagy három okot hoztam fel, hogy a közeljövőben miért nem életszerű az elektromos autózás elterjesztésétől várni a környezetünk állapotának a jobbra fordulását, de te minden ellenérv után is csak hajtogatod a magad álláspontját
Ez a vicc jut rólad az eszembe.
Egyébként senki sem mondta, hogy te ne vegyél magadnak elektromos autót, ha úgy látod jónak
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Döglött Róka #97 üzenetére
Ne tegyél sehová, hanyagoljál
Te nem tudsz azzal a helyzettel mit kezdeni, hogy valaki nem ért veled egyet.
Pedig te kitetted a foteledet a ház elé, ültél benne 3 napig és a saját szemeddel végzett megfigyelésed alapján cáfolhatatlan bizonyítékod van arra, hogy a Föld lapos és a Nap a Föld körül kering
Nem vitatom, hogy a saját kis egyismeretlenes rendszeredben igazad van, csakhogy a világ ennél bonyolultabb
Senki sem akar téged lebeszélni arról, hogy elektromos autót vegyél, te pedig légy szíves, ne nevezz másokat környezetkárosítónak azért, mert ők meg nem akarnak elektromos autót venni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A lista annyiban valóban lezárja a vitát, hogy lista szerint nem egy tisztán elektromos, hanem egy hibrid jármű a leggazdaságosabb (és így valószínűleg a legkisebb károsanyag kibocsátású) jármű a vizsgált időszakban az USA-ban kapható autók közül.
Az alap vitát persze nem zárja le, mert Döglött Róka olvtárs szerint elektromos autót kell venni, mert a belsőégésű motorral szerelt járművekkel az ő szóhasználata szerint "feleslegesen fűtjük a bolygót"
Erre mondtam, hogy a szabad akarat jegyében mi nem beszéljük le őt arról, hogy elektromos autót vegyen, pedig a tisztán elektromos autók is mind a gyártás, mind a használat során rengeteg károsanyagot bocsátanak ki.
Ha egy belsőégésű motoros autó gyártása és a vele való közlekedés során mondjuk 100 egység a károsanyag kibocsátás, akkor egy tisztán elektromos autó esetében ez mondjuk 60 egység, egy motorkerékpár esetében mondjuk 40 egység, BKV busszal való közlekedés esetében mondjuk 30 egység, biciklivel való közlekedés esetében mondjuk 10 egység, gyaloglás esetében mondjuk 2 egység.
Mégsem mondom neki, hogy közlekedjen biciklivel, vagy gyalog, mert úgy még kevésbé "fűti" a bolygót, mintha elektromos autót venne, pedig ha valóban akkora környezetvédő, mint mutatja, akkor gyalog kellene neki járni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz morcosharcos #144 üzenetére
ez egy fórum, ahol 1: nem akarjuk mindenáron bizonygatni az igazunkat
Ez így van, de pont te vagy az, aki egy eléggé meredek dolgot állítottál, majd legalább tízszer leírtad, hogy az pedig úgy van és kész.
Tehát te magad vagy a kivétel a magad által írt szabály alól
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Renault, Dacia topik
- sziku69: Szólánc.
- ArmA 3 - This Is War
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- További aktív témák...
- Új Lenovo Ideapad 5 Pro Bivaly Ultrabook -35% 14" RYZEN 5 6600HS 16/512 QHD+ 2,8K Radeon 2GB 90Hz
- Komplett épített pc eladó szükség esetén minden kiegészítővel
- Dell Precision 7530
- Yamaha MusicCast RX-A1070
- Prémium alkatrészek! RoG 3070 Ti Z590 11600K 1000 Watt Platinum Vízhűtés 32GB RAM 1TB NVME Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs