Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Golyobis

    aktív tag

    Szerintem egyszerűbb megoldás lenne szigorítani a szabályokat, főleg az életveszélyes dolgokra vonatkozókat, vagy ha a szabálytalankodókról készült felvételek alapján feljelentést lehetne tenni (igazából nem tudom hogy lehet-e jelenleg). Az sem ártana ha a közel 50 éves törvény tengernyi következetlenségét kijavítanák. (Ami, mivel emberekről van szó, nem túl valóságszerű)
    A fekete doboz jó ötletnek tűnik, ha vannak kamerák is. Sokkal kevesebb pleb merne kockáztatni mások életével ha ebben neki is kockázata lenne.

  • Golyobis

    aktív tag

    válasz Amantius #40 üzenetére

    Én úgy okoskodtam magamban, hogy a hatalmon lévőknek érdekük hogy az emberek buták legyenek, a buta embert ugyanis sokkal könnyebb elnyomni (már csak azért is mert sokan észre sem veszik), így nem olyan meglepő ha ilyen téren nem akarnak fejleszteni hivatalosan.

  • Golyobis

    aktív tag

    válasz Hieronymus #77 üzenetére

    Szerintem sokkal több baleset származik a szabálytalan közlekedésből, mint az általad például felhozott emberi reakcióképesség határaiból (amit gépekkel ilyen módon x csilliom dollárért lehetne javítani)

    Szerintem inkább először kellene (márminthogy kellett volna már régesrégen) kezelni a nagyobb gondot ami ráadásul sokkal kevesebb erőforrásból megoldható lenne, mint mindenhova sci-fi technológiát beépíteni.

    Egy rákos beteg nem lesz sokkal jobb állapotban ha a tyúkszemét kezelik csupán.

    Mért kell jövőbeni technológiáktól csodákat várni amikor a jelenlegi lehetőségek sincsenek kihasználva?

  • Golyobis

    aktív tag

    válasz Hieronymus #120 üzenetére

    Nem haragszok, mármint nem haragudnék, sőt örülnék is neki ha bebizonyítottad volna hogy tévedek, de én (remélem nem sértelek meg ezzel) nem érzem úgy hogy ez egyértelműen megtörtént volna.

    "A balesetek esetében a reakciósebesség és a szabálytalanság egyszerre léphet és lép fel."

    "Minden ilyen baleset szabálytalan közlekedés, a követési távolság meg nem tartása miatt következik be."

    Mint ahogy te is írtad, (általában) a szabálytalankodás is jelen van, de időbenileg először lép fel a szabálytalankodás, és utána a reakcióképességes dolog. Ha nincs szabálytalankodás akkor utána (az esetek többségében) nincs is szükség hirtelen fékezésre, sci-fi reflexekre.

    "A jármű javítási és karbantartási költségének emelkedése nem elfogadható érv.
    Egyrést ezek a fejlesztések, már meglévő rendszereket használnak fel és olcsó elektronikai kiegészítőket igényelnek.
    Másrészt a biztonságosabb közlekedés némi többlet költséget megér.Ha egy ember életét menti meg, már megéri a dolog."

    Szerintem az évek/évtizedek (?) alatt ebbe a technológiába vetett fejlesztések összege gigászi lehetett.
    Lehet javulást elérni, de nem mindegy hogy milyen költségen, el lehet jutni a sarki kisboltba is többféle úton : egyszerűen, a legrövidebb úton, vagy úgy is ha pont ellenkező irányba megy az ember, a föld megkerülésével, esetleg alagútásással, helikopterrel, vagy úgy hogy az ember évtizedeken át ki sem mozdul a házából, végül előáll egy teleportáló készülékkel.

    Azzal egyet kell hogy értsek hogy a biztonság megér sok erőforrást, és ez a technológia jó szolgálatot tehetne.

    Nem tudok statisztikai adatokat felhozni, de én valahogy úgy képzelem hogy a balesetek nagy része valamelyik közlekedő félnek az elvi hibájából jön létre.
    Persze miután megtörtént a hiba, és vészhelyzet alakul ki utána segíthet a sci-fi technológia, de elsősorban arra támaszkodni hogy a luxustechnológia majd megvéd valahogy, miután hanyagságból, vagy nemtörődésből bekövetkezett, két ujjmozdulattal, vagy egy perc türelemmel, (vagy egy-két jogosítvány beszedésével) elkerülhető baleset alakul ki, nem helyes.
    Egy szellemi fogyatékosnál esetleg indokolt lehet, hogy párnákat aggassanak rá, hogy ha elesik, ne üsse meg magát annyira, egy értelmes felnőttnél aligha.

    Én először a nagyobb problémát kezelném, ami ráadásul olcsóbb is lenne, és utána kezdenék el gondolkodni hogy hogyan lehet tovább csökkenteni a kockázatot. Hm, vagy jó... akár egyszerre a kettőn, de semmiképpen sem a fontosabbik probléma kihagyásával.

    Ne érts félre, nem azt mondom hogy ne lehetne ez egy jó dolog, csak... nem az a fő probléma amire ez megoldást kínál, vagy ha mégis akkor is sokkal több erőforrás felhasználásával mint a lehetséges egyszerű alternatívák.
    Erre az ésszerűtlenségre próbáltam felhívni a figyelmet az eredeti postomban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák