Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Bici #39 üzenetére

    Az ismertebb márkáknál a telefon árában megjelenthet:
    - reklámok tévében, orrba-szájba, hogy népszerűsítsék, még akár filmekbe is beteszik vagy aktuális sorozatokba.
    - nagyker, kisker árrések
    - vámkezelés, importálás,
    - terméktámogatás, újabb szoftver verziók, ügyfélszolgálat
    - amerikai és/vagy európai licensz díjak, jogdíjak megfizetése
    ...

    Sokat lehet folytatni. A lényeg, hogy Az itthon hivatalosan jelen lévő márkáknál, a szokásos értékesítési csatornákon lehet nem a készülék ára a bolti ár legnagyobb költség része. Amikor ugyanaz a készülék kínából és itthoni márkaképviseletből is megvehető, akkor nem ritkák legalább 2x-es szorzó van köztük.

    Globalizáció van, a kisember is tud importálni, vagy importálással foglalkozó kisebb cégektől vásárolni, ezért tudunk kínai márkákat venni olcsón. Nálunk a kereseti viszonyok is ezek felé billentik a mérleget, plusz tán még drágábbak is itt a normál csatornán érkező készülékek is. Persze, ennek az árnyoldala, hogy így nem ezen a környének teremtenek munkahelyeket ezek az eladások. 1-2 fős importáló cégek vs több cég egész pereputtyának, bürokratáinak fizetése.

    Na ez okoz nagy árkülönbséget.

Új hozzászólás Aktív témák