Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Én csak annyit mondanék: jó dolog, hogy vannak fanatikusok, akik időt, pénzt, munkát nem sajnálva felélesztenek egy öreg járművet, és nem racionális érvek alapján választják ki az autót! Hova lenne a világ, ha egyenszürke autók járkálnának csak az utakon, és nem lehetne néha megvizslatni egy szépen felújított régi gépet...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szervusz!!!
Köszönöm a szép szavakat! Hidd el, ez nem lesz elkapkodva, és remélhetőleg olyan is lesz, mint amilyenre elterveztük. A verda igazából már 1 éve áll. Nem fogom elsietni. Az sem érdekel, hacsak jövő nyárra készül el. Sőt... Én nem azért csinálom, hogy a közúton mindenkit leszopassak vele. Pusztán hobbi...
U.I.: Jah, építhettem volna Lancia-t, turbódízel golfot, turbós hondát... De minek. Van elég. Ellenben egy teljesen a 0-ról újracsinált uno nem sok van az országban!
[ Szerkesztve ]
Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
bambano
titán
A kasztnival az a baj, hogy az még abból az időből származik, amikor a torziós merevség meg a végeselem módszeres tervezés nem volt se ismert, se használt. Volt olyan autóm, aminek fel tudtam úgy emelni az egyik sarkát, kerékcseréhez, hogy a másik három kerék az úton maradt. Ebből egyenesen következik, hogy csavarodott a kasztni. A mostani autóm kasztnija többszörösen elbírja a saját tömegét, ha megemelem a sarkát, felemeli a másik kereket is. Ez azért fontos, mert egyrészt ha nagyon mész vele, nem árt, ha nem csavarodik a kasztni, másrészt nem árt, ha az útra tudja nyomni a kerekeket.
Az enyémben pl. szebb, sosem volt törve, sosem volt hegesztve, gyári állapot. Nincs rozsda. Merev, mint a beton.
A futóművön nem csak a gátlókat kell cserélni, hanem az egész geometriát újra kellene számolni. A cikk szerint az egyik keréken /45-ös, a másikon /50-es gumit akarsz, ergo a két kerék átmérője nem lesz ugyanaz. Vagyis a kocsi előre fog dőlni, illetve amikor rugózik, másképpen fog mozogni a futómű, mint gyári állapotában. Ehhez utána kellene állítani mindent, vagy feltenni gyári átmérőjű gumit. Különben kanyarokban, fékezéskor csúszni fog.
Azt írtad, ha jól emlékszem, a fojtószelepnél, hogy 400 lóerőig elég lesz az az alkatrész. Kocsinak illene egyenszilárdságúnak lenni, vagyis minden darabjának azonos teljesítményszinthez igazodnia, se többhöz (mert az pazarlás) se kevesebbhez, mert akkor ott fog szakadni.
Az, hogy minek 17-es felni, benne volt a hsz-ben. Hogy 2 collal nagyobb féktárcsa férjen alá, hogy meg tudjon állni az autó. A féknél nem az számít, elsőre megáll-e vele az autó, az számít, sokadjára is megáll-e. Láttam már olyan féket sajnos, ami másodikra nem lassult rendesen...
Azért hozzák a kicsi feltöltött motorokat, mert nagyobb nyomáson magasabb hőmérsékleten ég az üzemanyag, ezért tisztább a kipufogó.
Cserébe sokkal bonyolultabb a motor és nehezebb megbízhatóra legyártani.Kicsi, feltöltött motor nekem pl. a vectra új, 2.8-as turbója
Valóban írtad, hogy gyorsulásira készül, az én hibám, hogy előbb válaszoltam, mint végigolvastam volna az összes hszt.
Én a helyedben nem akarnék meghalni egy ilyen autóban, de te tudod.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Súgjál. Én is súgok valamit: egyenszilárdság megy? Ha berakod az unoba az m3-as 343 lóerős motorját, úgy fog menni, mint az m3-as? Súgok: NEM.
Se futómű, se fék, se kanyarstabilitás, se semmi. A futómű nem lesz mindjárt csodafutómű attól, hogy keményebb lengéscsillapítót raksz bele.
Pl. volt az a darwin díjas figura, aki a chevyjére lopott az amerikai légierőtől startrakétát. Attól, hogy rárakott egy rakétát, rakéta lett a chevy? Nem, hanem lyuk a sziklában.
Olyan lesz ez az autó, mint az 1.1-es négyütemű trabi. Lesz egy elavult kasztni, gagyi futómű egy erős motorral. Nagy gáztól elkapar, vezethetetlen lesz, kanyarodni nem tud, ha szél megfújja, elrepül, stb. stb.
Az "úgy fog menni"-be nem csak a kg/le arány tartozik bele, hanem még sok más is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
Teljesen megértem, amiket mondasz. A kasztni lehetséges, hogy elavult, idejétmúlt, szar konstrukció. De csak megsúgom, hogy nem kicsit merev. Pláne, hogy még benne sincs a merevítés az elejébe, és a hátulja. Első hátsó toronymerevítő, elöl csak felül, hátul alul és felül is támasztva lesz...
Nem azt írtam, hogy gyári autónál, hanem olyannál, ahol már volt mit csinálni. Elhiszem, hogy egy 5 éves autó szebb, azt is, hogy egy 10 éves. Ez 23...
Mint írtam, egyenesen akarok vele menni. Az elöre billenő kocsi a súlypont eltolása miatt is kell. Elsőkerekes, így előre kell a súlyt raknunk. Mivel nem szlalom, meg hegyiversenygép lesz, túlzottan nem érdekel, ha nem tudok kanyarodni. De belegondolva abba, hogy sok kocsin feleilyen technika van, sőt, 10-ed ilyen kasztni, nem lesz itt baj. A fék pedig kétleném, hogy elfogyna. Mondjuk egy Hungaroringi 3. körben biztos. De én még egy felet sem megyek majd rajta! ( Na jó, ki fogom próbálni, és meglássuk... )
A nagypillangó célgépnél kötelező. Cserébe nem kell kitaposnom a pedált a padlólemezen. Picike gázra is szépen reagál. És nem lesz sokkal vezethetetlenebb tőle...
Tudom, hogy egy versenyfék sokkal jobb lenne, csak azzal van pl egy olyan baj, hogyha valaki olyan ül oda, aki nem tudja, hogy mit kell vele csinálni, annak vége...
Erre nem tudok mit írni. Az, hogy az én 1.3-as motorom 85-ben hengerenkénti injektoros volt, semmi, dehogy 1300ccm-el tudta azt, mint sok motor 1800, 2000ccm-el, azért nem mindegy. Sőt, a fogyiját símán lehetett 7 liter alatt tartani. Most egy 23 éves 2lityis motor mennyit is eszik? 10-12L?
Négypontos biztonsági öv lesz benne, és vélhetőleg telerakjuk keresztmerevítőkkel az egész elejét. A súly nem gond, majd tekerünk a nyomáson 1 tizedet...
Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
veterán
Nem bizony, nem fog úgy mennyi. KANYARBAN...
Meg nem fog úgy megállni mondjuk 200-ról, mint az.
Mindenki tudja, hogy leszorító erő nélkül semmit nem ér a dolog. Sőt, minek rakja alá 310-es 6 dugattyús féket? Hogy 140-nél már blokkoljon??? Nincs, mi az útra tapassza a kocsit. Ne feledjük, 800kg-ról van szó...
Ezt a gagyi futóművet nem értem teljesen. A mai kocsik között mennyi is gurul hátul dobfékkel??? Pláne úgy, hogy 1.2-1.3tonnások... Ez már gyárilag sportfutóművel jött ki, és 4db tárcsafékkel. 1985-ben...
Kanyar nem érdekel. Ha a mostani munkásverdával, 1300ccm szívódízel-el be tudom szedni a kanyart 120-al, akkor ezzel is. De mivel kb 90-el szoktam menni, szerintem nem lesz gond.
Az tény, hogy kegyetlenül allergiás a szélre a kocsi. Sőt, ha egyedül ültem benne, szabályosan féltem is. Viszont 140-150-nél még teljesen stabil volt akkor is. Biztos jó dolog 200-al, meg 240-el repeszteni, de egyrészt ez nem végsebességre épül, másrészt maximum 170-175-el fogok menni vele. Repülőtéren... Sőt, ahhoz hogy elérje ez a szar 400m alatt a 170-et, 240ló kell...
Szerintem meg gyorsulásban igenis az, meg a tapadás számít. Sőt, repülőrajtból már inkább csak a súly/paci hányados dönt. Itt most nem 100-300-ról van szó, hanem teszem azt 80-140... Ott még a légellenállás nem számít.
Mindenesetre láccik, hogy jobban értesz hozzá, mint én!
Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
veterán
Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
bambano
titán
A gagyi futómű nem csak abban merül ki, hogy dobfék vagy sem. Pl. a g astrában merev tengelyes hátsó futómű van, se kanyarodni nem jó vele, se rosszabb úton átlagosan közlekedni nem jó vele, mert ráz. Ha ott pl. megdobja valami az egyik kereket, a másik kerék tapadása is romlik.
A c vectrában ehhez képest független hátsó felfüggesztés van, alsó kereszt lengőkarral. Ennél ha döccen az egyik kerék, a másikat még a talajon tudja tartani a teleszkóp. Nagyon nagy különbség van a két autó között már kreszben előírt sebességeken is. Elöl mind a két autóban McPherson van, aminél láttam már jobb futóművet, viszont olcsó gyártani és egyszerű szerelni.
Azért raknék 17-es felnit a kocsira, mert akkor 2 collal nagyobb féktárcsát rakhatok alá, aminél két eset van (akár egyszerre is):
- ugyanakkora fékezéstől, mivel több anyag van benne, kevesebb fokot melegszik, később éri el azt a pontot, amikor már nem fog
- több fékezést bír ki, mert több hőt képes felvenni és hamarabb hűl.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Reac^
őstag
Teccik a blogod, hasonló cipőben járok és hasonló terveim vannak nekem is vele: Daihatsu Charade GTti, csak én japán megközelítésből karcolom a témát
mod: húzok vissza olvasni, kár hogy csak most találtam meg a blogod
[ Szerkesztve ]
1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
mexicanraven
aktív tag
Grat pajtás! Szép munka és tervezet!
Az én álmom egy Audi 200 Quattro
when the sun shines, we'll shine together
-
veterán
válasz mexicanraven #61 üzenetére
Köszönöm!
Cimborámnak ( Ő a műhely tulaja, ahol a verda van... ) van egy nagyon szép, 200 turbo quattro 20VT...
Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
mexicanraven
aktív tag
Véletelnül nem neki van az a hirhedt 600Le-s 200-asa????????????? PLS HA IGEN KÜLDJ PMET MERT NEKEM ARRÓL KÉPEK KELLENEK!!!!!!!!! Előre is köszönöm!
when the sun shines, we'll shine together
-
veterán
válasz mexicanraven #64 üzenetére
Hát, nem hinném. Te Szilire gondoltál!
Audimaxpower.com...
Balázsról mindjárt keresek képet!
Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 14 PRO - Arany - Gyönyörű
- iPhone 14 PRO MAX - 2026.10ig Garancia - Független
- Microsoft Surface Book 2in1 Érintős Szétszedhető Laptop Tablet 13,5" -60% i5-7300U 8/256 QHD+ Win 10
- Lenovo Thinkpad T490, 14" FHD IPS, I5-8365U, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, garancia
- Féláron! Új Dell XPS 13 9315 Prémium Érintős Profi Ultrabook 13,4" -50% i7-1250U 16/512 UHD+ Iris Xe
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen