Új hozzászólás Aktív témák
-
citkar
addikt
Hát akkor még jobb
Ez a Taxizás olyan, mintha muszáj lenne kaszával aratni a búzamezőkön, mert vannak, akik nem tudnak csak kaszálni (és nem is akarnak mást megtanulni, mással foglalkozni), de elég furcsa lenne, ha betiltanák a kombájnokat
Mondjuk az is természetes, hogy a taxisok féltik a munkájukat, de az államnak itt kéne közbelépnie, hogy fokozatosan alakulhasson át a személyszállítás, nem a tiltásban látom a megoldást.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Ez nem csak Mo.-n van így, az Uber ellen máshol is "vonultak"
Ami pedig igaz, a taxizás nem haladt a korral, legalábbis itthon biztosan nem.. Mobilizáció van, okostech cuccok... Erre kellett volna pillérezni a jövőt..
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 91999 FT - ingyen szállítással
-
MAXIMIZE
tag
Ja, tök igazságos a rendszer, az hogy taxis legyen valaki kell 1 milló ft (és az autót nem számoltam bele, mer ugye az az uberhez is kell), meg rengeteg vizsga, idő és türelem, míg az übert brmelyik hülye csinálhatja mindenféle képzés nélkül. Nem az uberrel van a baj, ha nem az igazságtalan rendszerrel, a nem egyelő feltételekkel, pont ezért nem tudnak a taxis társaságok fejleszetni, nincs rá pénzük a sok sarc mellett, amit ugye az ubernek nem kell meg a sofőreiknek befizetniük. Pont ezért nem használom ezt a rendszert, inkább fizetek kicsit többet a taxiért (ugye ami nem is mindig igaz, szorzó függő) de inkább nem támogatom az igazságtalan rendszert, az a baj sokan így gondolkodnak hogy occcsó-occcsó legyen, csak a hátteret nem nézik meg, ezért megy nagyon sok válllakozás tönkre itthon és sok ember ezért lesz munkanélküli aki saját magának teremt munkát, mert jönnek ezek a kiskapus rendszerek.Ja és nem vagyok taxis, csak egy volt vállalkozó (teljesen más terület) akit sikerült hasonlóan ellehetetlneíteni.
-
MAXIMIZE
tag
Ok, csak úgy könnyű fejlődni, hogy nem minusz 1 millával kezded a melót, kiváncsi lennék hány uber sofőr lenne és azok mennyiért dolgoznának, ha nekik is ezt a pénzt be kéne fizetniük. És itt most lehet azt mondani hogy nem kötelező taxizni lehet uberezni, csak hogy ez szerény vígasz annak az 5000 taxisnak aki már befizette azt a pénzt ami kell ahoz hogy taxis legyen. (Mivel akkor még nem volt uber amikor elkezdték a szakmát)
-
toth_janika
őstag
Igen, tudom, hogy vannak olyanok, akiket nem jelentenek be. A munkámhoz tartozik, hogy ki kell mennem helyszínre néhány esetben és így oldották meg. Most már kulcsos autók vannak...
@blackrulz:
Köszönöm a részletes leírást, ezt egyáltalán nem tudtam.@MAXIMIZE:
Nem általánosítottam. Odaírtam, hogy "Tiszelet a kivételnek". Biztos, hogy vannak normálisak is. Akikkel eddig én taxiztam azok egytől egyig bunkók voltak. 80-al 50-es táblánál. Persze, más is megcsinálja, de ne akkor, amikor egy vadidegen ül mellette, aki haza akar érni a családjához. Az, hogy ő felcsavarodik a fára, vagy elcsap valakit legyen az ő sara, de én ne sérüljek az ő f*szsága miatt! Pont a taxisoknak és a tömegközlekedési vezetőknek kellene a legjobban betartani a KRESZ-t, mert életek múlnak rajtuk!
A másik kedvenc példám: taxis cigizik, megkértük, hogy ne tegye, mert zavar minket. Válasz: "az én kocsim, azt csinálok, amit akarok".
És ami testvéremmel történt. Két sáv: balra kanyarodó, egyenesen haladó. Taxis balrakanyarodó sávban, öcsém egyenesben. A taxis szépen bevágott öcsém elé, aki nem volt figyelmes belement a jobb hátuljába. Így az ő bal eleje törött. Egyértelmű a felelősségi kör. A rendőrség előtt megérkezett két másik taxis is, akik, mit ad a jóisten, látták, hogy öcsém volt a szabálytalan. Mi történt ezután? Első körben elvették öcsém jogsiját közúti veszélyeztetésért, másodfokon felmentették...
Az emberek saját szemük után ítélnek. Biztos van olyan, aki ennek az ellenkezőjét tapasztalja, és biztos, hogy van atyaúristen nagyon jó taxis is, csak én még nem láttam![ Szerkesztve ]
Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/
-
E770
senior tag
ez a telekocsi is OK, szerintem is rendben van
csak akkor nincs alapja annak, hogy a taxizáshoz micsoda pav meg minden kell, bezzeg az Ubernek meg semmi, tehát nem egyenlő a feltétel -- szerintem eleve hibás gondolkodás, az Uber nem sárga pesti taxi, se busz sáv se megállás nincs külön joggal
aki közlekedés biztonságot emleget taxi vs. Uber az mintha elfelejtené, hogy Oskar meg szabályos akkor?
azaz a fuvar célja nem befolyásolja a fuvar egyéb körülményét szvsz, szóval most is sikerült egy remek lobbijogszabályt hozni ismét a bölcs de nemkapzsi jog"alkotó"knak[ Szerkesztve ]
-
DonElvis
tag
Nah a válaszod volt pont az, amit már én sem mertem leírni
Az utasnak kivűl esik az érdeklődési körén, hogy milyen színű a kocsi ami Ab-ból B-be viszi. Jelenleg az autó színén és az áron kívűl nem nagyon tudok különbséget tenni a két szolgáltatás között. Gondolom a legtöbb esetben az ár dominánsabb mint a szín. Innentől kezdve eléggé egyértelmű a döntés.
Ami nem számít, az nem érdekel
-
Rodi 4.80
senior tag
"a törvényi szabályozás normális esetben azért valósul meg a taxizásra, mert egy csomó kritériumnak kéne megfelelnie a vezetőnek, az utónak és a fuvart szerverző cégnek is."
Ez azért van mert létezik egy taxis maffia, aminek a keze elég mélyen be van dugva a kormány seggébe, és nem szereti a konkurenciát.
-
E770
senior tag
arra nem kapok sose választ, hogy most miért éppen az Uber ?
mitől lettek most ennyire aktívak az Ubertől?
pedig szerintem csak egy újabb színfolt a már régóta tarka palettán
(bár a taxisoknak értem, hogy ez fáj a legjobban...) de mondjuk a reptéri kisbusz sem tetszhetett nekik eddig sem[ Szerkesztve ]
-
66zio
aktív tag
Ezt, hogy érted? Szerintem ahhoz drágábbnak kell lenni a többiektől, hogy pénzt tudj vele keresni. Konkrét számra nem emlékszem de meg van szabva egy maximum kilóméterdíj amit csak üzleti profillal tudsz megemelni, de akkor már látja a NAV is, hogy itt bizony üzleti utasszállítás történik és adózni kell.
-
66zio
aktív tag
Jaa, így már értem. De itt meg nincs kérdés, benne van a nevében az üzleti ergó adóznia kell. Más kérdés, hogy ezt is el lehet sunyiskodni, de egy NAV-os ellenőrzésen megüti a bokáját. Volt már erre példa.
Én csak azért mondtam, hogy ne keverjük ide az oszkárt és hasonló telekocsikat, mert az alapelképzelés az nem az üzleti felhasználás ami ugye nem adóköteles és nem is nyerészkedő, viszont az Uber, taxi tisztán üzletről szól, mindenképpen adózni kell(ene).
-
E770
senior tag
szerintem nincs éles határ sem a gyakorlatban sem pedig az elméletben
Oszkar félék vs. Uber félét közöttminden azon múlik, hogy közelíti meg a sofőr
az Oszkárok is tudnak direkt olyan útvonalon menni, amerre utasokat tudnak gyűjteni
de a költségmegosztás már eleve haszonszerzéssel járaz Uberesek is tudnak úgy fuvarozni, hogy amúgy is erre arra kellene járniuk, s közben ha jön egy utas akkor elviszik
a reptéri transzfer akkor melyik kategória?
-
E770
senior tag
a legtöbb konstrukcióban benne van a lehetősége szinte bárminek,
azaz szerintem nincs éles határ, sőt egymással átfedésben vannakpéldák
ha regisztrált Uber-es sofőr vagyok és éppen olyan napom van, hogy el kell mennem Bp-en a III. a X. és XI. kerületbe, akkor bejelentkezek és ha jön fuvar, akkor szerencsém van
(Uber költségmegosztás)Oszkár
az oldalukon olvasható:
"Üzletszerűnek minősül, ha az autós nem csak költséget oszt meg a telekocsizás révén, hanem profitra tesz szert, és nem alkalomszerűen végzi a tevékenységet."na mármost az a fogalom, hogy profit és alkalomszerűen bizony bizony nagyon felfogás kérdése
(mert ha az üzemanyag árát bőven kifizetik az utasok, attól még lehet veszteséged, ha az autó többi költségét is beleszámolod)
az alkalomszerű relativitását már nem is elemezném[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
apropó, miért ne nézzem az üzleti Oszkárokat, ők is személyszállítást végeznek, mint az Uber - mi a különbség?
másrészt pedig ha nem időre kell menned valahova, akkor belefér pár olyan fuvar ami nem pont oda megy - s akár mekkora kerülőt is kell tenned egy utas miatt, bőven behozza a útiköltséget, azaz költségmegosztás lesz
-
Dani82
senior tag
en rengeteg korombeli sraccal utaztam, (30 korul) kozepkoru talan 1-2 volt. Viszont neha meglepo kocsikkal jonnek X5, hyundai dzsip, ilyesmi
ellentetben a wunderral, ahol utaztam olyan autoval, hogy feltem hogy lerobbanunk. Leggazabb, amikor itt volt pesten a csajom csaladja, es el akartunk menni inni vmit, gondoltam akkor ne vezessen senki, menjunk wunderral. Es jott egy 3 ajtos kb 1995os fiat tipo...na az eleg gaz volt
[ Szerkesztve ]
-
SUPREME7
őstag
Öhm ezek a kuponok hogy működnek? Még nem használtam fel a 2500-as kuponomat se amit még valamikor az uber küldött ha jól emlékszem, de ha mondjuk az útiköltség 3000Ft lenne akkor beváltja a 2500-as kupont és csak a maradékot kell fizetni, vagy csak 2500Ft alatti útiköltségbe lehet a kupont beváltani?
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Gaming notebook topik
- Revolut
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen