Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Most először fordult elő azonban, hogy egy Tesla-tulajdonos ellen vádat emeljenek azért, amiért az elektromos autója Autopilot módban halálos balesetet okozott.
Ez hülyeség. A sofőr ellen emeltek vádat, mert ő okozott balesetet, ezt egyébként senki sem vitatja.
Az egész ügyben egyedül az az érdekes, hogy az újságírók fújhatják körülötte a szenzációt, mert Tesla.
Ezelőtt is történtek olyan balesetek, amikkor a user bekapcsolta a tempomatot meg a sávtartót, aztán utána tett a vezetésre, szóval ilyen szempontból abszolút semmi újdonság nincs (és így nyilván az sem igaz, hogy "ez az első eset, amelyben vádat emelnek egy sofőr ellen, aki szélesebb körben elérhető, félautomata vezetéssegítő rendszert használt.").A bírósági dokumentumok szerint a Tesla hirtelen gyorsított fel egy nem biztonságos, kontrollálhatatlan sebességre
Csodálatos újságírás
Valójában ezt írja a forrás:Lopez’s family, in court documents, alleges that the car “suddenly and unintentionally accelerated to an excessive, unsafe and uncontrollable speed.”
Szóval ez nem egy tényszerű állítás, hanem egy polgári perben (igen, ugyanis itt már nem a cikk címében és első bekezdéseiben említett büntetőperről, hanem egy másik, szintén a baleset miatt indult polgári perről van szó, de hát az olvasónak nem kell mindent az orrára kötni, ugye) a felperes állítása.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Mi ebben a meglepő? Az összes üzemeltetési utasításban ott van, hogy figyelned kell, mit csinál az autó.
Mutogatni való hater díszpinty
-
maputo
tag
Ez igaz, a felhasználó a hülye, csakhogy a Teslának illene valamit kezdeni az ostoba sofőrökkel, ha már úton-útfélen azt hangoztatják, hogy "már majdnem itt a teljes önvezetés" ahelyett, hogy "figyelj az útra". Ők adnak egy veszélyes eszközt a hülyék kezébe. (A másik a Plaid 2 mp-es gyorsulása...)
Ha egy kicsit is akarnának, tudnának olyan rendszert fejleszteni, ami tényleg ellenőrzni, hogy a sofőr figyel-e. A világ műszakilag egyik legfejlettebb autójában hogy lehet megtenni, hogy valaki átmászik a hátsó ülésre "vezetés" közben? -
dabadab
titán
Ez igaz, a felhasználó a hülye, csakhogy a Teslának illene valamit kezdeni az ostoba sofőrökkel, ha már úton-útfélen azt hangoztatják, hogy "már majdnem itt a teljes önvezetés" ahelyett, hogy "figyelj az útra"
A Tesla a sofőröknek kifejezetten azt mondja, hogy "figyelj az útra".
Vagy veled már fordult elő olyan, hogy beültél egy Tesla vezetőülésére és ott az autó megpróbált rábeszélni, hogy ne figyelj az útra?DRM is theft
-
-
jeni
félisten
és miért kell 2023-ig várni az ítélethozatalra?
a karambolt okozó autóvezető kapjon 50 évet,a Tesla meg fizessen több százmilliót dollárban és szüntesse meg az önvezetői szolgáltatást a Tesla kocsikban. -
-
BE4GLE
aktív tag
Ebben a formában a funkció értelmetlen. Ha ugyanúgy figyelned kell és korrigálnod, akkor valójában nem jó semmire. Na meg egy ilyen funkció jelenléte már önmagában magával vonja a lankadó figyelmet. Jobb ha a sofőr nem is használja. Csak ugye ezt a Tesla nem fogja kimondani sose.
Redmi Note 9 Pro
-
200 éve még az is elképzelhetetlen volt, hogy ne gőzzel működjön valami. 60 éve nem gondolták, hogy mindenki zsebében számítógép lesz.
A userek helyett nem tudsz gondolkodni.
Persze, lehetne jobban csinálni, stb., de ez még eléggé az eleje az egésznek, lesz jobb is.És ha betiltod, akkor sehogyan nem lesz jobb.
@vicze1: "Illetve azt is tudjuk, a felhasználók híresek arról, hogy elolvassák a feltételeket minden alkalommal."
Akkor a gázfűtést is be kéne tiltani, meg még egy csomó mindent Nem véletlen, hogy a törvény ismerete nem mentesít a felelősség alól, és az sem, hogy autóbaleset okozásáért a sofőrt szokás elővenni.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
kikikirly
senior tag
2014 óta kint van a konfigurátorba hogy FSD hardver - FSD Coming Soon...
Horváth András ide vágó videója:https://www.youtube.com/watch?v=0OBU0aHT148&t=4s
Holnaputánra itt az önvezetés és persze Lidar nélkül is megy a Level 5-ös önvezetés, hisz a főmérnök úr megmondta...(Komment szekcióba amit a Tesla fanok lenyomnak, elég hajmeresztő).Tesla még mindig toppon van elektromos autók terén, de csökken a konkurencia lemaradása.
-
dabadab
titán
Akkor a "Teljes önvezető képesség"- ként árult 12e$-os termék pontosan micsoda?
Hát, az nem az. (És persze tök mellékes, de az adott esetben baromira nem ez volt az autóban, hanem az Autopilot két évvel ezelőtti változata.)
Illetve azt is tudjuk, a felhasználók híresek arról, hogy elolvassák a feltételeket minden alkalommal.
És?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
-
-
bdlackoo
tag
Ez van amikor a user a beta tester.
dinosaurs are jesus ponies
-
bambano
titán
a kérdés az, hogyha hirtelen megkattan a szoftver, belefér-e az emberi reflexidőbe, hogy korrigáljon?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Gyok2
aktív tag
Ez egy érdekes kérdés, hogyha Autopilot módban okoz balesetet valaki, akkor mennyiben az ő felelőssége, mennyiben a Tesláé, mert odaírják, hogy nem, de az elnevezése, működése nem ezt sugallja.
Nyilván akkor nem lehetne hype, nem fizetnék ki az árát, és nem lennének "önkéntes" fejlesztők 12000-ért.[ Szerkesztve ]
Tiszta Windows rendes ház
-
dabadab
titán
-
#54625216
törölt tag
válasz kikikirly #15 üzenetére
"Holnaputánra itt az önvezetés és persze Lidar nélkül is megy a Level 5-ös önvezetés, hisz a főmérnök úr megmondta..."
Jelenleg kb. itt tart a béta:
Model 3 - Beta FSD 10.9 - Test Loop 1 - 2021.44.30.10 - 17 Jan 2022
-
ddekany
veterán
Most akkor az a baj simám, hogy balesetet okozott, mert nem látta át a szitut, vagy az a gond, hogy emelettel megtévesztő a termék neve? Mert ha az utóbbi, az feltételezi, hogy azért lett csak baleset, mert a vezetőt megtévesztette a termék neve, ami nem túl reális.
-
BE4GLE
aktív tag
Nem igazán értem miért véded ilyen harciasan a Teslat. A sofőr felelősségét senki nem vitatja. Én sem. Viszont abban pillanatban, hogy a gyártó mindenféle vezetési segédletekkel próbálja vonzóbbá tenni az autóját, ő maga is felelősséget kell vállaljon az okozott balesetekért. Ez a funkció nem csak arról szól, hogy pl. ne kelljen órákon át folyamatosan a gázon tartani a lábad.
Ez van a Tesla oldalán:
"Az Autopilot fejlett biztonsági és kényelmi funkciói úgy vannak megtervezve, hogy a vezetés legfárasztóbb részében segítsenek. Az Autopilot nemcsak új funkciókat kínál, hanem a meglévőket is hatékonyabbá teszi, hogy Teslája egyre biztonságosabbá váljon, és még többre legyen képes.
A Autopilot képessé teszi az autót arra, hogy automatikusan kormányozzon, gyorsítson és fékezzen a sávon belül.
A jelenlegi Autopilot-funkciók a vezető aktív felügyeletét igénylik, és nem teszik lehetővé az autó önálló működését."Fáradtan senki se vezessen. És legyen szíves fogni a kormányt és fékezni, ha kell. Mire is jó ez?
Redmi Note 9 Pro
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #32 üzenetére
Nem semmi, hogy ennyire jól egyáltalán működik, csak épp még nem hasznos. Vannak videók, ahol meg neki akar rohanni egy oszlopnak pl. Ha havi (vagy heti?) egyszer összetörik a kocsi, ha nem állsz állandóan készen adrenalinnal felpumpálva, akkor az még nem hasznos. Ez a nagy kérdés, ahhoz a "picihez", ami hiányzik, valami totálisan más kaliberű AI kell, vagy ezzel pár év alatt megérkeznek oda (amit nagyon kétlek).
-
kikikirly
senior tag
válasz #54625216 #32 üzenetére
H. András New York Times cikkéről beszél a videóban, mely szerint Tesla 2016-ban hamis videóval demózta a Tesla Autopilotot: nem csak az autó szenzorait, hanem előtte LIDAR-al beszkennelték az egész útvonalat, majd ezt betápláltak az autóba.A betáplált útvonal és az autó saját szenzorjai segítségével végig ment ezen az útvonalon.Igy is volt kis ütközés, szalagkorlátot lekoccolta a Tesla.Musk szerint LIDAR felesleges, emberi szem is olyan mint 2 db kamera...
Azért a New York Times nem egy zuglap.
Az is teljesen egyértelmű hogy a Tesla Level 2 és feles önvezetése városban összetörné magát és az utasát. Erről is csinált tesztet a New York Times.
Az se semmi hogy a konfigurátorba 2014 óta ott szerepel az FSD hardver alatt hogy FSD Coming Soon. Közben az összes önvezetéssel kapcsolatos cikk szerint alsó hangon 5-8 év kell még a level 5-ös önvezetéshez.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz kikikirly #38 üzenetére
Mondjuk a sajtó (ezek közül is főleg a New York Times és a Wall Street Jurnal) szakavatottságát a kérdésben erősen vitatom, mert vagy a gagyerák clickvadászat vagy valamely politikai agenda, vagy lobbiérdek,vagy - legjobb esetben - csak az író/szerkesztő privát elfogultsága érdekében tematizálnak, főleg EV és önvezetés témában.
"Az is teljesen egyértelmű hogy a Tesla Level 2 és feles önvezetése városban összetörné magát és az utasát. "
Erre elég jó cáfolat a videó, amit linkeltem, tehát a legrosszabb esetben sem egyértelmű, legfeljebb - mivel béta - nyilván benne van a hiba kockázata.A fő kérdés amúgy nem az lesz, hogy az FSD képes-e valaha is 100%-osan balesetmentesen vezetni, hanem hogy ugyanannyi levezetett kilométeren többet hibázik-e, mint egy átlag emberi sofőr. Márpedig ebben egyáltalán nem állnak rosszul az önvezető rendszerek (nem csak a Tesla-é), csak ugye a fent említett újságírói tematizálásnak köszönhetően minden egyes balesetből, amiben az önvezetés a legkisebb mértékben is érintett világhírt kreálnak, a "vagy rosszat, vagy semmit" FUD szerkesztési elvek alapján.
-
kavalkád
aktív tag
> Akkor a "Teljes önvezető képesség"- ként árult 12e$-os termék pontosan micsoda?
marketing szöveg.
6 szintben határozták meg az önvezetési képességeket, ezen valahol a level 3-nál tart a Tesla.
https://www.synopsys.com/automotive/autonomous-driving-levels.html
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #39 üzenetére
De most kikerestél egy olyan FSD beta videót, hol nem volt beavatkozás, míg a legtöbben van. Persze általában nem világos, hogy baleset lett-e volna beavatkozás nélkül, vagy csak hirtelen ijesztőnek tűnt amit csinál. Viszont azért volt pár, aminél egyértelmű volt, hogy nem értette a környezetet, mint pl. virágos ládát hogy ott van, vagy az aluljáró lábát még pár hónapja. Illetve az eléggé általános, hogy a többi autós hülyének néz, mert miért nem mész, vagy miért tolakodsz, stb. És ez még csak az, ami pár óra vezetés alatt kibukik egy-egy tesztnél. Mi lenne, ha egész évben ez vezetne, és nem figyelsz? Nem látszik a fény az alagút végén egyenlőre.
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
Nem is a félkész rendszer a sz@r, és nem is a Zemberek a hülyék, amiért nem tudják használni. Egyszerűen csak statisztikai okokból mindig lesznek ilyen sztorik. Az arányuk lenne érdekes, hogyan módosul az önvezető rendszerekkel. Az egyenkénti sztoriknak nincsen valódi hírértéke, csupán csámcsogni valók.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
ricsi99
addikt
Kis országunk úgy látom tele van teslákkal... nap mint nap látom ,hogy zárovonalom /piroson simán átsuhan... és tuti gyorshajt mert ha 70-el megyek akkor is beelőz
Leszorító/ egymás segg@töl 2m-re 90-el tépő funkció is lehet benneEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
strogov
senior tag
Norbi sem ételt árul hanem kiegészítőt, bármi is a marketing mögötte. A Tesla sem önvezetőt árul hanem vezetés segítő rendszert. Norbival az a probléma, hogy úgy néznek ki a cuccai mintha ételek lennének, Tesla-nál meg, hogy az esetek jelentős részében valóban teszi amit kell. Másrészt az autó olyan tempóban gyorsul, hogy egy átlagember ping-je alatt eléri 0-ról a 60-at. A fenti video-ban is csinál olyan gyorsulást, hogy ha marhaságot talál ki akkor nincs ember aki időben megállítaná, akkor sem ha ott a lába a féken.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest