Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz Morden24 #7 üzenetére

    Azért csinált egy-két olyan buktát, ami pont közösségi szinten fájhat a Google-nek (ld. Buzz), meg azért tett olyan erős kijelentéseket, ahol szerintem a PR osztály fogta a fejét rendesen (pl. Streetview kapcsán), hogy akkor most hogyan fogunk mosakodni.

    Szerintem is ez az egyik fő ok, én a szerencsétlen nyilatkozatok mellett remélem a wave bukásához hasonló esetekre sem kell számítani a jövőben (hogy a G kukázta, majd más cég meg várat épít belőle).

    bár szerintem az FB befogásával délibábot kergetnek. Van, amikor meg kell tanulni lenyelni a békát, még egy olyan úthengernek is, mint amilyen a Google.

    Azért az FB mint személyes üzenetküldő szolgáltatás, a kieső reklámfelület illetve feltételezhetőleg a jövőben komolyabb appokkal is bővülni fog a "szolgáltatásboltjuk" igencsak húsbavágó lesz hosszútávon a Google-nek. Bár most már valóban nehéz velük versenybe kelni, 2-3 éve (vagy még korábban) kellett volna nagyon rászállni a dologra.

  • julius666

    addikt

    válasz leviske #26 üzenetére

    Nem értem miért hiszi mindenki a facebook-ot megfoghatatlannak. Nincs még 5 éve se, hogy mindenki azt vizionálta, hogy a Google átveszi a világ fölött a hatalmat, most meg már arról beszélnek, hogy behozhatatlan hátrányban van. Ez annyit jelent, hogy egy új ötlet kell, ami a felhasználók életébe jobban beleillik. A FB sem tökéletes, csak jelen pillanatban a legjobb.

    Két fő oka van: egyrészt a Facebook lényegében tud mindent amit egy közösségi oldalnak tudnia kell és azt annyival jobban tudja más oldalaknál, hogy jelenleg nincs igazi konkurenciája. Nagyon "új ötlet" nem igazán látom mi lehetne, vagyis pontosabban ott volt a wave, ami sokaknak csábító lehetett volna (hogy egybegyúrja a különböző kommunikációs csatornákat és akkor az FB-t is sokan a Google szolgáltatásán keresztül használták volna), de nagyon úgy néz ki, miután kukázták G-nél majd az FB lecsapott a koncepcióra, ezt a szerepet is Zuckerberg szolgáltatása fogja elnyerni.

    A másik fő ok, hogy a Facebook igazi nagy "brand" lett, a közösségi háló és a FB neve lényegében összeforrt. A Coca Cola - üdítő, McDonald's - gyorsétterem vagy akár a Google - kereső, Microsoft Windows - operációs rendszerhez hasonlóan. Ha nem hiszed, tessék megnézni mennyire belekoptak bizonyos FB-hoz kapcsolódó kifejezések már a nyelvünkbe, szinte mindennapossá váltak. Egy multicég ennél többet nem is kívánhat, amikor már csak a név maga eladja a terméket.
    Ennek a közelébe sem sem jutott sem az iwiw (bár az ez irányba haladt a kezdetek kezdetén), sem a MySpace és a Google is hiába van tele pénzzel, egy ilyet nevet megdönteni szinte lehetetlen feladat.
    A McDonald's-nak sincsen igazi kihívója, pedig ha megnézed, ott a konkurencia nem ritkán még jobb is az említett cégnél.

  • julius666

    addikt

    válasz leviske #35 üzenetére

    És de, pont a Google és a facebook jó példa erre az esetre, mivel nem komoly tőkével rendelkező nagyvállalat szolgáltatásai voltak, így nem kaptak $500 milliós reklámkampányt a nyakukba bevezetéskor.

    A Google töküres piacon indult, a Facebook pedig messze kiemelkedett a konkurensek közül már akkor is szolgáltatásban, elsősorban a fiatalok körében.

    És én ezt nem is cáfoltam. Azt írtam, hogy hiába forrt össze a Google a webkeresés fogalmával, a Microsoft így is tudott tőle jelentős szeletet lenyúlni.

    Ja, igen, úgy hogy a szűz Win7-tel együtt jön kb., persze (nagyon helyesen) meg lehet az IE-ben változtatni, de az "egybites" user (akikből lényegében a piac áll) ezzel nem szarakodik, vidáman használja a Binget beépített keresőként. Lehet nem is tud róla, és továbbra is Google = internet a számára. Most nem "vádaskodni" akarok, a G is használ hasonló eszközöket (pl. a Chrome terjesztésére), de látni kell, a részesedés nagy része innen jön, nem tudatos választásból.

    Namármost EZT a trükköt közösségi hálóknál nem lehet bevetni, kapásból kiszúrja a legsötétebb mucsaröcsögei fasszal pózoló gyémántos herczeg is, hogy más szolgáltatást kap. Vagy másképpen: nehéz az átállás, sok értékes információt tárolnak az userek az FB accountjaikban, amitől nem szívesen válnának meg. Ahhoz tényleg nagyon nagy különbségek kénének (a konkurens irányába pozitív különbségek természetesen), amikre nem igazán látok már lehetőséget egy új jövevény esetében.

    Az az egy-két funkció ami még úgymond a közösségi háló tágabb bűvkörébe tartozhat (valamiféle webcam/hang alapú kommunikáció - lásd google talk - illetve hasonlók) 1-2 éven belül biztosan belekerül az FB repertoárjába, ha nincsenek máris benne. Így értettem hogy mindent tud amit egy közösségi hálónak tudnia kell.

Új hozzászólás Aktív témák