- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
virkir
veterán
Azért 50+ évesen, a nullást megközelítő útvonalon (Cinkota-Nagytarcsa) megnézném páromat kétkerekűn a vejecskémet meg az utánfutóban mert együtt járnak
Sajnos oda is kell az autó meg úgy Budapesten nagyon sokfelé. Én cirka 10 km-t megyek munkába ami kocsival 15, nagyon max 20 perc, ugyan ez tömegközlekedve 3 átszállással meg 1 óra.
Nagyon nem mind1.[ Szerkesztve ]
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
-vitya-
őstag
-
nevemfel
senior tag
Szerintem az a felhasználási mód, ahogyan ők használják az autót a mindennapokban, erre jó az elektromos autó. Gyereket az oviba, vagy iskolába, aztán pár kilométer a munkahelyre, majd hazafele ugyanez a pár kilométere a boltba, és utána az otthonba, erre az ilyen kisautó nem feltétlenül rossz választás.
Társasházba, garázs nélkül én se vennék elektromos autót, de az ő esetükben az otthoni töltés nem probléma, ha jól értem.
A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás.
Rally against apathy draws small crowd
-
-vitya-
őstag
Az aktuális görbe alapján, ha éjjel töltöd a villanyautódat, akkor nem tudsz problémát okozni az energia ellátó rendszernek:
Szóval nem kell túlzásba esni, nem kell azt hinni, hogy problémát okozok neked, vagy bármikor is akadályozlak majd a megszokott életedben.
Nem a villanyautósok miatt lesz a következő áramkimaradásod.-=Витя=-
-
Füleske
addikt
A szolgáltató már pánikol is. Holnaptól mindenkinek elektromos autója lesz és mindenki egyszerre fog, csak otthon tölteni.
Jelenleg is már a többletáram a gond a szolgáltatóknak és ez várhatóan a jövőben még fokozódik a terjedő napelemek miatt. [link]
2024 - től meg is szűnik a nullszaldós elszámolás. -
Noukoum
veterán
“ Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz?”
Jelenleg nincs 20ezer elektromos autó Magyarországon, szerinted mikorra lesz 1millió?
Könyörgöm annyi baromság terjed a köztudatban, legalább itt ne terjesszétek őket..„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Most is jól megtámogatták, jelentősen meg is nőtt a számuk.. Vagy várj..
Olajár.. Nyilván akkor lesz pénze a magyarnak elektromos autóra..
Nyugodj meg, 5éve is ezt mondta a nagy anti e-autó tábor hogy ha holnaptól minden autó elektromos lenne Magyarországon, akkor összeomolna a hálózat..
Szerinted reális érv 2020-ban az hogy ha 1 millió elektromos autó lesz Magyarországon akkor nem fogja bírni a hálózát? Komolyan?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Senkit nem érdekel hogy a csóró magyarnak nem telik 7milliós i3-ra, hanem csak egy 20 éves bmw-re. Mindenki kitudja számolni hogy kiadja-e a matek, és ne te döntsd már el hogy másnak megéri-e anyagilag. És nem beszéltem az érzelmi döntésről.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-vitya-
őstag
-
dabadab
titán
A "bűz" ugyanúgy megvan, csak mások orra alatt
Egyrészt nincs meg ugyanúgy, másrészt meg az erőművek alapvetően jóval kevesebb ember orra ará bűzölögnek, mint az autók (mármint ugye azt leszámítva, hogy pl. az atomerőműnek és a gázerőműnek (ezek adják a magyar áramtermelés kb. háromnegyedét) nincs szaga)
DRM is theft
-
veterán
Tipikus FirstWorld gondolkodásmód azt HINNI, hogy azzal mentjük meg a világot, hogy az autónk kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki. Míg mi itt ezen vitázunk, addig Kínában, Indiában, Bangladeshben, Pakisztánban, Brazíliában, stb. stb. kb. százezer gyerek született, akiknek a felneveléséhez szükséges élelmiszermennyiség megtermelése kb. ezerszer annyi szennyezőanyag kibocsátással jár, mint amit az autók kibocsátanak adott idő alatt.
Elfogyott az Aral tó, mert kellett a víz az élelmiszer termeléshez. Elfogynak a brazil őserdők, mert kell a terület az emberek szükségleteinek kielégítéséhez. Elfogynak a halak a tengerekből, mert a növekvő létszámú emberiség megeszi őket. Elfogynak Afrikában, Ázsiában az őshonos állatok, mert kell az életterük az élelmiszertermeléshez
A kis Tündérberg Gréta lángszavú szózatait tízezrek tapsolják meg, de se a Gréta gyerek, se a hallgatók nem merik kimondani, hogy az a fő gond, hogy már most sokan vagyunk a Föld erőforrásaihoz képest
Ezen pedig nem segít az, hogy akiknek belsőégésű motoros autója van, az villanyhajtásúra cseréli
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
dabadab
titán
Csomó olyan szennyezés van, aminek nincs szaga, mégis öl. Ilyen pl. a radioaktív sugárzás.
Értem én, csakhogy az atomerőműben meg a gázerőműben is az a közös, hogy nem ereszt ki mérgező szennyezést - ellentétben az autókkal.
Szóval a villanyautók nem csak elviszik a méreg kibocsátását a sűrűn lakott helyekről (ami önmagában nagyon jó dolog), hanem a nagy részét meg is szüntetik.DRM is theft
-
-vitya-
őstag
Amúgy, nagyrészt biciklivel jártam munkába (covid előtt), meg néha busszal. Autót mindig asszonynak hagytam, volt hogy hétköznap egyszer sem ültem benne. Asszony meg elintézett vele mindent, amit el kellett.
Szerintem én teljesítem a villanyautós és biciklis típusok kritériumait
-=Витя=-
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
Nézd, a fukusimai balesetben (ami az atomerőművek történetének második legsúlyosabb balesete volt) meghalt konkrétan nulla ember. A fosszilis erőművek szennyezésétől évente több millióan.
És szerinted ez azt bizonyítja, hogy az atom sokkal veszélyesebb, mint a fosszilis erőművek.
Most erre mit lehet mondani?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
arnyekxxx
veterán
Ha a másik irányból fúj, akkor beterít minket.
Akiket ténylegesen beteritett közvetlen közelről azoknál is töredéke áldozatot szedett mint ahányan belehalnak az európai szénerőművek üzemszerű működésbe évente.
De mondok mást. A vízerőmű a legzöldebb szuperdolog, megújuló, kibocsátásmentes, maga a megvalósult álom. Aztán meghaltak kínában 300ezren mert átszakadt egy gát. Szerinted hány vízerőművet zártak be emiatt a világon? Atomerőmű baleset miatt (és ebben benne van a csernobili ami kb az atomerőművek állatorvosi lova, normális erőműben - pl paks - fizikailag elképzelhetetlen hasonló mértékű károkozás mert egyszerűen nem úgy működnek, pl nincs bennük grafit ami égni tud és ha elmegy a hűtésük akkor nem felrobbannak hanem leállnak) meghaltak a világon összesen párszázan fél évszázad alatt. Szénerőművek miatt évente olyan 15ezren halnak meg Európában.[ Szerkesztve ]
-
-
gzbotii
veterán
"Ingázó vagyok. Havonta egy nap Bp. -> Ulm, két hét múlva pedig vissza. Erős kompromisszum lenne elektromossal"
Persze, a legtöbb elektromos autós nem is tagadja ezt. Ezért is mondják, hogy elektromos arra jó, hogy városban napi 5-15-55km ingázól, otthon vagy egy közeli töltőn megoldod a töltést. Nem autópálya belső sávjában kell tisztogatni vele, 165kmph tempomattal és villogni le a 3.0 dízel Audikat.Az elektromos autó szennyez? Naná, csak bár nem lokálisan, ahol az emberek többsége él.
Amiért én vennék elektromos autót (ház projekt lejárta után, és ha lesz jó deal, akkor simán, pl romániában kis elektromos Zoe, e-Up! 10.000€ állami támogatással), az főleg azért lenne, mert sok rövid táv nem öli meg, karbantartás minimális + otthon udvar, garázs, tudom tölteni.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Geller72
veterán
"ztán van még egy ilyen matek is. Éjszaka nem termel a napelem, tehát az összes energiát a hálózatból kéne kinyerni. Ha elolvasod ott a többi hsz. -t, akkor láthatod, hogy többeknek is eszükbe jutott, hogy ezt a mézesmadzagot már eljátszották az olaj -> gáz, gáz -> éjszakai áram átállásoknál. Most ugyanez megy a villanyautókkal."
-Kb nettó baromság. Ha telik elektromos autóra, egy napelem szett már nem a világ. Éves elszámolásba vagyok, azaz mondjuk amit kora tavasztól őszig megtermelek, azt bármikor vissza tudom kapni (nem venni) a szolgáltatómtól. Év végén (az elszámolási év végén) meghúzzuk azt a bizonyos vonalat és ha pluszban vagyok, akkor kifizetik (nem ez a cél, hanem az egész pozitív egyenleg felhasználása és inkább egy kis mínuszba jutás, mert így sokkal jobban járok) ha meg mínuszban, akkor én fizetek rá. Ha vidéken lakom és ingázok a melóhelyre, ennél jobb kombót nem tudok elképzelni. Nekem egyedül az elektromos autó magas vételára fáj, de vannak alternatívák olcsóbban, egyre több. Nekem a 150km hatótáv is bőven több mint elég lenne. De ettől függetlenül is arányaiban (csak ezt szem előtt tartva) egy 14k km-es autó majd fél áron igenis jó vétel. Az más kérdés, hogy én újan sem adnék ezért az autóért 7 millát, nem hogy 12-t..
Két kisautó is van a családban, ami nem elektromos. egy kis benzines, 1.-es, ami átlag 6.5L-t fogyaszt és egy kis TDi, ami meg 4.3-4.5L-t. A diesel autó az utolsó 100.000km-én kereken egy millióval került kevesebbe kizárólag üzemagyagot tekintve, mint a kis benzines. És akkor elég hozzá annyi, hogy a dieselt 800k-ért vettem. Külföldön a diesel és a benzin ára közt nem ritka a 120-150 ft difi, mindez literenként (csak hogy a forintnál maradjunk). Ehhez jön hozzá az, hogy két literrel kevesebbet fogyaszt 100km-ként. Azaz alsó hangon 1000 ft/100km a diesel javára. Ez nekem többre jött ki, mert ha van egy kis forgalom, város, dugó, akkor a benzines nem áll meg 6.5 liternél. De legyen kerek. Így jön ki az említett 1 milla a 100.000 km-re. Az a baj, hogy elektromossal rengeteget kell menni ingyen ahhoz hogy a bekerülési költség megtérüljön.
Tegyük vastagon hozzá, hogy az elektromos autó használat Magyarországon azonnal az útiköltség-spórolással való asszociációt vonja maga után, pedig a legtöbben bizony nem ezért veszik, hanem azért hogy környezettudatosabban közlekedjenek. Legalábbis tőlünk nyugatabbra biztosan..
Akkor leszünk sínen, ha egy ilyen autó újan nem kerül többe, mint egy benzines kisautó, azaz megáll max 5 milla körül, de nagyon maximum.Én is sok örömet kívánok hozzá.
Irigy emberek pedig kis hazánkban tömegével vannak és lesznek is mindig. Nekem attól nem lesz jobb, ha másnak jobb mint nekem. .
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest