- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Sweet.tv - internetes TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Programozás topic
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
- Vírusirtó topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
homerhamm
addikt
Persze a Trabantnak régen nekiestél egy csavarhúzóval, és megcsináltad!
Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!
-
Scalpel
senior tag
És még esetleg még egy gyertyakulcs...
Nem tudom miért csodálkozunk, hogy egy ilyen bonyolult autó esetén ez megtörténik. Az elektromos autók sem lettek sokkal egyszerűbbek, csak máshogy bonyolultak... már inkább hardver programozó és villamosmérnök kell hozzá, mint gépész...
-
azbest
félisten
mondjuk ez a 12 voltos akku merülés más villanyaitóknál is probléma. Valahogy senkinek nem jutott eszébe, hogy ha az a nyomorul autó töltőn áll nagyon sokáig, akkor esetleg a 12v-os akkut is szinten kéne tartani. Berögzült a benzinesek örökségeként, hogy csak menet közben töltik a 12v akkut.
A teslánál is írtak problémákról. Meg ott is kellett valami szoftverfrissítés. Csak persze ott a működőképes járművekre kimegy anélkül,. hogy be kéne vinni szervizbe őket.
-
dabadab
titán
Ennek ellenére azt javasolják a tulajdonosoknak, hogy vigyék vissza a kocsikat a kereskedőkhöz, ahol állítólag egy-másfél óra alatt elkészülnek a hibát orvosló szoftverfrissítéssel.
Ja, hát ilyenkor látszik, hogy a hagyományos gyártók milyen iszonyatos lemaradásban vannak a Teslához képest, ahol ez simán kimegy OTA frissítésként, nem kell a tulajnak ezzel töltenie egy fél napot.
DRM is theft
-
bambano
titán
Amikor a vectrámban a váltót betolom 3-ba, akkor egy fém karral vasdarabokat tolok össze. Amikor ezek után rálépek a gázra, akkor mechanikusan kinyílik a szívószelep és elindul az autó. Kétségtelen tény, hogy a befecskendezést szoftver vezérli, de azt a néhány sort még meg tudták írni rendesen az előző évezredben.
most meg ilyen hulladékok vannak, hogy ostoba programozók agyhalott hibáit szoftver frissítéssel kell orvosolni. rotfl, mekkora marhaság már.
jó tempóban haladunk az öngyilkosság felé.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
> Amikor a vectrámban a váltót betolom 3-ba, akkor egy fém karral vasdarabokat tolok össze.
Es ez jo?
> most meg ilyen hulladékok vannak, hogy ostoba programozók agyhalott hibáit szoftver frissítéssel kell orvosolni.
A te autodban meg a vasdarabokat kell cserelni. Egyebkent meg az autod hangosabb, budosebb, kenyelmetlenebb.
Douglas Adams:
I've come up with a set of rules that describe our reactions to technologies:
1. Anything that is in the world when you’re born is normal and ordinary and is just a natural part of the way the world works.
2. Anything that's invented between when you’re fifteen and thirty-five is new and exciting and revolutionary and you can probably get a career in it.
3. Anything invented after you're thirty-five is against the natural order of things.[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
bambano
titán
nincs generálisan jó válasz.
ha valakinek az számít, hogy csilivili hipszter szekérrel tolja, ami tele van mindenféle cuccal, akkor az én vectrám egy anakronizmus.
ha valakinek az számít, hogy beül, elfordítja a kulcsot, odaér, leállítja, majd retúr, akkor az én vectrám kilométerekkel veri ezeket a matchboxokat.a vasdarab csere arról szól, hogy keresek hozzáértő szerelőt, egy évben egyszer elviszem hozzá az autót, megmondja, hogy mit kell cserélni ahhoz, hogy egy éven belül ne kelljen visszamennem, és megoldja. a rendesen karbantartott, rendesen megtervezett autóknál nem gyakori a váratlan lerohadás.
itt meg arról szól a történet, hogy nap mint nap a fejükre ütnek a programozók, hogy bmeg erre se gondoltam... ócsított porkébe nem fért bele 4 dollárért egy akkumenedzsment cucc a 12 voltos akksira.. rotfl.
az új generációs (nem ritkán) villanyautókból nem lesz addig rendes autó, amíg anyjukat két eurocentért is eladó managgák szupervájzolják a mérnököket. erre a kijelentésemre nyugodtan megihatod a vitriolt.
szerk: és a tesla féle ota is csak addig lesz "előny", amíg pont azt a cuccot nem borítják meg, mint két napja a svéd coopot.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Noukoum
veterán
Egy szerencsétlen szoftverfrissítésről van szó amit otthon meglehetne oldani a garázsban wifin. Arról senki nem tehet hogy a híres német prémium autógyártók erre képtelenek, nyilván a hulladék Tesla meg igen...
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Reggie0
félisten
A femdarabok meretezese, osszerakasa kvazi programozas, csak sokkal egyszerubb a funkcionalitasa, igy a hibalehetoseg is kevesebb(es meg igazan ujat se kell alkotni, az elmult 100 evet csiszolgatjak csak), no meg ha ezekkel baj van, akkor a baj is sokkal nagyobb, mert javitani is dragabb es a gyarto is el akarja tusolni emiatt. Teslanal meg nyomnak egy entert es javitva van.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Vagy szimplán csak 30 év alatt már kibukott mindenféle hiba a vectráknál és már legfeljebb a rozsda hozhat meglepetéseket. A hagyományos autóknál is voltak visszahívások, csúnya esetek, életveszélyes dolgok, amelyekre utólag mindenki csodálkozva mondta, hogy miért nem bukott az ki korábban.
Ilyen apróságok voltak a vektráknál annó, hogy
- leeshetettt az üzemanyag vezeték,
- fék kábel elszakadhatott,
- a hátsó biztonsági övek elengedhettek
- leeshetett a kipufogó
- a hátsó felfüggesztés leszakadhatott[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
A biciklimen amikor lenyomom a pedált, meghajtok egy fogaskereket, ami egy lánc segítségével meghajtja a hátsó kereket. Nem kell hozzá szoftver, nem szennyezem a környezetet mint a Vectrád stb.
Ennek itt majdnem annyi értelme volt, mint a te hozzászólásodnak. (Egyébként van belső égésű autónk is, de munkába már tekerek, amióta rájöttem hogy érdemben sem lassabb és még sportolok is vele.)
-
dajkopali
addikt
ez nagyon-nagyon off, bocs
mindig vidéki voltam, hol itt, hol ott, most épp Pécsen
sokat jártam Budapesten, és egyszerűen nem értettem az embereket
Gödöllőről Budapestre eljutni kb. 20 perc - az autópálya bevezető szakaszáról Budára min. egy óra, forgalomtól függően lehet sokkal több is
ha autóval mentem, ha vonattal, mindig tömegközlekedés a városon belül: ha a Sportcsarnoktól át akartam jutni Kelenföldre, az metróval negyedóra, húsz perc - autóval ugyanez ki tudja mennyi"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Dave™
nagyúr
válasz dajkopali #19 üzenetére
Én egy várostervezői fejjel elképzelhetetlen Észak-Buda Dél-Buda útvonalat járok be naponta, ez BKV-val a legjobb esetben nettó 1 óra a két átszállás miatt, pedig nincs 20km. Biciklivel jó esetben nincs 50 perc, kocsival is hasonló vagy több. A levegőtlen HÉV-et meg hasonlókat nem is említem, szóval sajnos a BKV is tud ezer sebből vérezni, nagyon a konkrét útvonaltól függ.
Somatom szoktam ilyen kisnyugdíjasokat látni, akik alig tudnak elindulni vagy menni (rendszeresen ki kell kerülnöm őket), és miután megelőzőm meg elrepül mellettem 40-nel, és láthatóan élvezi, hogy jól megmutatta a köcsög fiatalnak, aki ugyan rendesen teker, de neki a rásegítés miatt látványtekeréssel is 30-40+ tempó jön ki. Ez pont olyan, mint amikor autóval kikerül és jó erősen és hangosan odalép neki (senki a közelben), hogy megmutassa milyen ügyesen tud gázpedált nyomni. Igazi teljesítmény
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Biztos vannak ilyenek is, de én nem vagyok ilyen kisnyugdíjas. Nem érdekel, hogy ki, milyen rendesen teker. Én csak közlekedek A -ból, B -be és erre Budapesten sztem az E-bike a legpraktikusabb zőccség (már, ha az elektromos járműveket ződnek tekintjük).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Kiskerekű, nem tolerálja az úthibákat, nincs se rendes fék, se futómű és a gyors reagáláshoz elég szerencsétlen a póz. Amióta bringával közlekedek, talán három olyan rollerrel találkoztam, ami gyorsabb volt nálam, de a manusokon több volt a páncél, mint a terminátoron, meg a vasemberen együttvéve.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bambano
titán
fémdarabokat méretezni már megtanultak, ott van olyan ember, aki mérnöki szinten, mérnöki szemlélettel fémdarabokat tervez.
szoftvert írni még nem tanultak meg megfelelő szinten."Pontosan. Raadasul a szoftvert javitani sokkal olcsobb, mint a hardvert.": mondták a boeing gyárban nemrég...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
Mondjuk rendes futomu es fek az csak tipustol fugg. Gyors roller is nagyon sok van, a jobbak 100 felett is mennek es par masodperc alatt elerik. Csak penztarca kerdese
Viszont az uthibakat valoban jobban kell kerulgetni, de egyaltalan nem elhetetlen. Gyorsan reagalni meg lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Na a boing tokeletes pelda. Ha van egy elszurt hardver, azt nagyon draga javitani. Ezert kell jo egyszeru hardver, mint pl. elektromos auto es akkor mar csak a szoftvert kell maszirozni.
#30 Somatom: Persze, csak kenyelmetlenebb cipelni, lancolgatni kell(boltba se engednek be vele) es feleslegesen draga. Ennyiert mar olyan rollert kapok, amivel kb 100-al megyek
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Csak mire beöltözöl hozzá, én a lezáró láncból fonok egy ilyen bringát. Arról nem is szólva, hogy az a roller ránézésre sem legális, míg a bringámról kívűlről ez nem állapítható meg. Egyébként meg Te erről feltételes módban beszélsz, én meg ma is közlekedtem a bringámmal.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hunluki
senior tag
+1, M365-el jártam dolgozni amíg be nem ütött a covid. Napi 2x18km ment bele, 99% kerékpárúton, most 4600km-en áll, néha elmegyek gurulni vele a Dunapartra meg boltba.
A világ legjobb közlekedési eszköze ha normálisan van használva csak nagy ellene a népharag mert sok gyökér turista szétdobálta meg részegen felelőtlen módon csapatta vele. -
Somatom
veterán
A Kissvábhegy tetején lakok. Abban sem vagyok bizto, hogy egyáltalán fel tudna-e vinni. A bringautakon is sok a tankcsapda. Pl. a minap letévedtem a Parlament mellett arra a szabadidő-izére, amit a rakpartból csináltak. A franc se gondolta, hogy annak nincs a másik oldalon kijárata. Persze, némi terepezéssel megoldható. A Széna tértől lefelé, a bringautas Varsányi Irén utcát is felrobbantották, az is enduro pálya lett. Stb., stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Diabolis
tag
Ha bambano vekije eléri a tervezett élettartam végét... várj, már elérte.
Szóval, ha a mi csupa vas, de állítólag rettentően környezetszennyező 20-25 éves autóink elérik azt, hogy bontóba kell menniük, mekkora részét lehet újrahasznosítani? Mármint a fémből készült autóknak?
És mekkora ez az arány egy villanyautónál, ami csupa műanyag? Az nem a "bedarálom-beolvasztom-újraöntöm" kategória. Továbbá: Vajon ezek a villanycsodák hol lesznek 20-25 év múlva? A mieink még vígan mennek, az astrámban van még vagy 10 év, a vekinek is megelőlegezek ennyit. Vajon ennyi idő és km alatt hány villanyautót kell legyártani? Egy elég? Vagy netán kettőt?Félre ne értsen senki, nem támadom a villanyautózást. Csak aki azt kedveli, fogadja el, hogy ezzel nem mindenki van így. Nekem speciel lényeg a távolság és a gyors tankolás. Mindezt olcsón (megvétel, fenntartás). Ezt tudja egy villanyautó?
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Reggie0
félisten
Ha kornyekbeli vagy, akkor pl. alsohegy utcan engem azert felvisz a dombra, igaz nem egy eszeveszett sebesseggel, hanem 5-10km/h kozott. Gazdagret kozepso ut 17km/h. De en most 92kg vagyok, baratnom 56kg-javal suvit.
Amugy kb. ezeken a helyeken szoktam en is rollerezni, mint amit irtal, nincs az utminoseggel kulonosebb gondom, nem okoz problemat.
-
Noukoum
veterán
Félre ne értsen senki, nem támadom a villanyautózást. Csak aki azt kedveli, fogadja el, hogy ezzel nem mindenki van így.
Ezzel semmi baj nincs, miért kéne kedvelni mindenkinek? A személyes vélemény, preferencia teljesen független a tényektől, így van ez az autózásban is. Jelenleg semmi nem kötelez arra hogy csak azt használhatod, van bőven alternatíva.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
hunluki
senior tag
Bár csak plugin hibridről tudok nyilatkozni mert az van, de ez 2012-es és tudja a gyári hatótávot, csak olyan dolgokat cseréltem rajta amit egy standard benzines autón is cserélni kéne. Az enyémben 175k km van, de vannak amik kényelmesen 500k felett vannak és kb 10% az akku degradálása.
Amúgy alapvetően az újabb autók nem azért lesznek kukában jelentősen rövidebb idő után mert éppen villanyosak, ezek a rendszerek általában örök élet plusz két nap. Komoly pénzben mernék fogadni hogy egy mai napon a gyárból kiguruló 150 ló fölé fújt turbós egy literes szutyok hamarabb megy a levesbe mint az enyém még rendes használat mellett is.
Egyszerűen szarabb konstrukció, mindenhol ki van belőle spórolva minden amit ki lehet és úgy van tervezve hogy 5 év után dobd ki, 10 év után meg essen szét magától, hajtásmódtól függetlenül.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs