Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • htc07

    addikt

    válasz Tuomas #11853 üzenetére

    Ahogy én tudom a POS-tól is függ a sztornózás ideje, pl. az italautomatánál amikor paypass fizettem otp kártyával, levonta az összeget, de nem adta ki a cuccot, egyből jött a sztornó sms. Tehát a szolgáltatónak van X napja, hogy lehívja a zárolt összeget, vagy felszabadítsa. Aztán utána ez végigszalad a rendszeren egy pillanat alatt.
    Curve esetében komplikáltabb, de szerintem náluk pattog a labda jelenleg, hogy megküldjék a sztornó kérelmet a revoluthoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Friczy

    senior tag

    válasz Tuomas #11853 üzenetére

    Minden kártyás vásárlás így működik. Amikor vásárolsz, csak egy engedélykérés, fedezetellenőrzés történik, ez alapján küldi a bank az SMS-t, a Revolut az üzenetet, és amikor a kereskedő megcsinálja a POS zárását, akkor küldi el tényleges könyvelésre. A Revolut annyiban csinálja másképp, hogy már az engedélykérésre könyvel, csak a tranzakció állapota függő lesz (a bank is ilyenkor zárolja az összeget).

    Mivel előfordulhat, hogy engedélykérés történik, de tényleges terhelés nem, ha adott ideig nem jön be a kereskedőtől a terhelés (sok oka lehet, ne részletezzük), a bank felszabadítja a zárolást, a Revolut pedig törli a függőben lévő tranzakciót. Ehhez nem kell a kereskedő oldaláról stornózni a tranzakciót, elég, ha nem küldi be. A türelmi idő bankfüggő, jellemzően két hét szokott lenni, a jelek szerint a Revolutnál 7 nap. Ez egyébként nem zárja ki, hogy a kereskedő később mégis terhel, nem tudom, mennyi a maximum idő a vásárlás után, amíg beérkezhet a terhelés.

Új hozzászólás Aktív témák