Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ulaci78

    csendes tag

    válasz DrRicsi #2656 üzenetére

    Nekem most kedden jött meg a Roborock S50 (Xiaomi 2nd gen).
    Első robotunk, tehát nincs összehasonlítási alapunk. A neten fellelhető tesztek, cikkek és videók alapján meggyőzött és azért választottam ezt a modellt.

    A rendelés/szállítás kissé trükköse sikeredett (így utólag):
    GB-ről rendeltem, flash sale volt, de a kínai raktárra volt érvényes az akciós ár. Nyilván eu express-el rendeltem, a szállításért plusszba fizetni kellett + biztosítást is kértem rá. A teljes ár még így is kedvezőbb volt, mint ha GB EU raktárból (GW-5) rendeltem volna.
    GB megtrükközte a szállításomat, szerencsére előnyömre. Annak ellenére, hogy kínai raktárból rendeltem, végül EU raktárból (a tracking alapján GW-5-ből) küldte nekünk. Így elég gyorsan megjött, 2 hét sem volt ünneppel és hétvégével együtt.

    Néhány napos próba után nagyon jó a véleményünk a gépről, bátran ajánlom bárkinek.

    Ha kérdés van (és tudok rá válaszolni), írjatok bátran.

  • ulaci78

    csendes tag

    Sziasztok!

    Elsősorban azokhoz fordulok, akik Xiaomi géppel rendelkeznek. Gen2 gép gazdái vagyunk szűk egy hónapja. Még első üzembe helyezéskor megkapta az akkor elérhető legfrissebb szoftvert a gép, azóta nincs új kiadás.
    Gyakorlatilag mondhatom, hogy sok esetben kínlódunk vele. Próbálom megfogalmazni, hogy mi történik, illetve mi nem működik rendesen:
    Kis kétszobás lakás (63m2) volna a munkaterülete. Dokkja a francia ágy alatt van (elég magas, simán befér), amit jó és praktikus helynek gondoltunk, főleg a gyerekek miatt védett hely.
    A lakást körbe tudja járni, kis trükköket bevetve a legtöbb köszöböt meg tudja mászni, szinte probléma mentesen vissza tud jutni a garázsába.
    Mitől lehet, hogy rendszeresen "elfelejti" a legutóbbi térképet, pedig előző nap sikeresen körbetakarított és dolga végeztével hazament a dokkra? A zóna takarítás ilyen esetekben felejtős, hiszen nem tudjuk a kívánt zónába küldeni. El kell indítani egy teljes takarítást, hogy újra képben legyen, és a zónák meglegyenek.
    Aztán a dokkra visszatalálás is sokszor problémás, nem akar sikerülni neki, abszolut fogalma sincs, hogy merre jár, pedig a dokkról indult munkába.
    Ott vannak a historyban a korrekt térképek. Ha a dockról indul, miért nem tudja azt használni?
    Aztán ez a ferde térkép, amin nem lehet normálisan kijelölni a zónát, hát az is gyakori probléma.

    Mit csinálunk rosszul? A dock helyét választottuk meg rosszul és azért vannak a problémák?
    Feleségem már lassan azt fogja mondani, hogy ennyi kínlódás után, ennyi idő alatt már a sima porszívóval rég végzett volna. Azért lett vásárolva a gép, hogy könnyíten a feladatokon, de egyelőre sok esetben inkább csak a baj van vele. Azt el se tudom egyelőre képzelni, hogy távollétünkben munkába küldjem.

    Köszönettel veszem az építő javaslatokat.

    Azért aki vásárlás előtt áll, írásommal nem szeretném elvenni a kedvét. Remélem megoldódnak a problémáink, mert azért nagyon nagy segítség a gép, főleg ha szépen teszi a dolgát, és azért vannak jó napjai, amikor nincs gond vele.

  • ulaci78

    csendes tag

    válasz Headless #2867 üzenetére

    Köszi a gyors választ.

    Azt mondja a nejem, hogy fullos nagytakarítás után hazamegy a gép, készül egy teljes új térkép.
    Másnap szeretné kiküldeni a konyhába egy zóna takrítással, hogy csak ott takarítson fel.
    Az appot indítva az előző napi térkép nincs meg, így nem tudja kiküldeni a konyhába, nincs hol bejelölni hogy hova menjen.

    Amit az előbb nem írtam, hogy iOS-ről irányítjuk, az app elég gyakran frissül. Működésben és kinézetben gondolom nagy különbség nem lehet droid és iOS közt.
    Lehet, hogy az applikációval vannak a gondok? Majd szerzek egy droidos valamit, és azzal is tesztelgetjük egy darabig.

  • ulaci78

    csendes tag

    válasz retesz147 #2868 üzenetére

    Az anomáliákat napszaktól és fényviszonyoktól függetlenül tapasztaljuk. Hetek óta követem a fórumot, és olvastam a fényviszonyokkal kapcsolatosan vélt problémákat.
    Azt hittem, hogy a dock és a gép közt valamilyen rádiós kapcsolat van. :F

    Az lesz a következő lépés, hogy megpróbálunk új helyet keresni a docknak. Aztán meglátjuk.

    Nekünk fontos volna a mindennapi használatban, sőt legtöbbször úgy használnánk, hogy dockról indítva zóna takarítást csináljon. Ez a funkció jelenelg nem működik megfelelően, ha nincs térkép, amin kijelöljük a zónát.

    Más jellegű tapasztalat a géppel:
    Homokozóból cipőben hazahozott homokot nem tudja tökéletesen összeszedni linóleummal borított padlóról. Szemre jónak tűnik, de kézzel simítva bizony ottmarad egy része, össze kellett söpörnöm.

    Hogy jót is írjak, mert mindezek ellenére tényleg szeretjük :) , a szőnyegeinket parádésan takarítja. :C

  • ulaci78

    csendes tag

    Köszönöm a válaszaitokat.

    Egy kérdésre nem kaptam még választ Tőletek.

    Ha minden takarítás alkalmával új térkép készül (bár számomra ez sem egyértelmű, mert mintha még sem így lenne), akkor hogy tudok zóna takarítást indítani? A hálóban van a dock, de csak a konyha-előszoba-folyosó területet szeretném minden nap csináltatni vele. Hogy küldöm oda, ha nem tudom neki kijelölni? A joystickes irányítás (nekem) elég macerás.
    Arra a következtetésre jutok, hogy az appnak ez a része kicsit még átgondolatlan. Az alaptérkép alig-alig változik (a szobák ugyanott maradnak), az azért megmaradhatna a kis buksijában nem?

    Nyilván folyamatosan fejlesztik az appot, lehet, hogy csak türelmesen kell várnunk.

    [ Szerkesztve ]

  • ulaci78

    csendes tag

    válasz ACE- #2906 üzenetére

    Akkor jön üzenet a telefonra, ha valami gondja van, például elakadt. És akkor jön még üzi, ha végzett a dolgával és megy haza a dockra.

  • ulaci78

    csendes tag

    válasz retesz147 #3040 üzenetére

    Érdekes, nálam nem jelez elérhető frissítést.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák