Új hozzászólás Aktív témák
-
kasyka
csendes tag
Éngem nem nagyon izgat mit ír a gépkönyv. A vezetés egyéni dolog midenki úgy használja a saját gépét ahogy neki a legoptimálisabb. Szerintem legalábbis. Én azt tudom, hogy egyenesbe 50-nél már küldöm neki az 5.-et. Ha valaki spórolósan akar vezetni akkor nem húzatgatja a kocsit fölöslegesen,mert semmi értelme. Márpedig ilyen üzemanyagáraknál nagyon nem mindegy,hogy 5-6L/100km vagy 8-9L/100km. Legalábbis én így gondolom. A másik, én úgy tapasztaltam ezalatt 10 év alatt,hogy ez a kocsi nemis igen kedveli a magasabb fordulatot. Inkább nyomatékból a kisebb fordulatot szereti.
-
rob210
nagyúr
"A másik, én úgy tapasztaltam ezalatt 10 év alatt,hogy ez a kocsi nemis igen kedveli a magasabb fordulatot. Inkább nyomatékból a kisebb fordulatot szereti."
Már ne haragudj de ez a legnagyobb baromság amit ebben a topikban valaha leírtak.
Biztos nem elírtad ezt a sort?Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Na, hétvégén csinálok neked egy videót, és meglátod mit szeret a favorit. Nem dízel, h alacsony fordulaton nyomatékos legyen. A Maximális forgatónyomatéka 4000en, max teljesítmény 4250en van, Akkor amit te ebből használsz az kb az 1/4-e.
7 liter felett csak városban evett nekem. Ha nem előzgetek akkor vegyesben 7 liter.
-
kasyka
csendes tag
Baromságokat nem szoktam írni! Legalábbis én nem. Inkább a tapasztalataimat. Lehet,hogy ennyi kilométerrel már rég nem lenne meg a kocsi ha pörgettem volna. Most van bent olyan 330ezer körül, ebből 160ezret én vágtam bele a többit a Fater. Aki szintén nem egy fordulatbajnok. Szerinted ha nem bírná ezt a fajta stílust, még meglenne a kocsi ezek után???? Úgyhogy nem elírás, csak tapasztalat!
-
kasyka
csendes tag
Én ahogy használom meg amire én használom bőven elég. Még ha néha tényleg kevésnek is tűnik. De már megszoktam és nekem így is megfelel,hidd el. Azért ne feledd már pont 17éve szolgálja a családunkat nagyobb gond nélkül. (úgyhogy valószínű eleve úgy tervezték a mérnökök,hogy az ilyen "extrém" esetekben is helytálljon ez a kocsi) És én pont ezért szeretem mert mindent kibír, pl. utánfutózás,hegyi és erdei út stb.
-
kasyka
csendes tag
Igaz ugyan,hogy itt a mi környékünkön nem sok ilyen autó futkozik már az utakon, de azon a kevésen is amit látok mindegyiken fekete környezetvédelmi plakett van. Míg az enyém pirosat kapott műszakin!(apám vitte,így nem tudtam rákérdeni miért). De Favoriton még pirost nem láttam az enyémen kívül. De végülis tök mindegy mert szogriadókor mindkettőt le kell rakni. Én meg nem járok olyan helyen ahol szmog van. Itt az Alpokalján tiszta a levegő. A kérdés: az enyém mért piros és nem fekete? Más Favoritban is van katalizator meg befecskendező.
-
rob210
nagyúr
Látod te ékes példája vagy annak, hogy miért szerettem a favoritot, mert ez az olcsó kis ohc motor valóban elpusztíthatatlan.
Ha azt kibírja amit tőled kap ne is haragudj, valóban csoda.
Mellesleg igen is baromság, lehet, hogy te ezt tapasztaltad, de akkor vedd majd ki a kocsi elejéből az 1.9-es pdtdi motort légy szíves.Nincs olyan benzines motor ami alacsony fordulaton nyomatékos, ez tény ha ennek ellenkezőjét állítod, akkor nem értesz a technikához.
Én még itt soha senkit nem oltottam le, de te kiverted a biztosítékot nálam.
Nem akarlak bántani de egy kicsit olvass utána azoknak a dolgoknak amiket itt leírsz.Tényleg sok nagy butaság van benne.
Hidd el csak annak köszönheted, hogy az a kocsi még megy, hogy valóban strapabíró 4-500.000kmert simán bontás nélkül elmenő autók.
nekem sem 15.000km volt a gépemben amikor megvettem amikor eladtam akkor meg főleg.Renault power
-
rob210
nagyúr
zöld és piros matricát csak és kizárólag szabályozott katalizátoros autó kaphat.
A tiéd szabályozott katalizátoros, az már inkább felícia mint favorit.
A zöld matricát azért nem kapja meg, mert a skoda 96.júliustól(a hónapban nem vagyok biztos) tudta az euro 2-es motorszabványt teljesíteni és a bizonyítványt beszerezni hozzá.
Ennyi a magyarázat.Renault power
-
rob210
nagyúr
Egy kis gyári adat remélem ennek jobban hiszel mint nekem.
Ha ezt se fogadod el nem tudok veled mit kezdeni.
:Motor és erőátvitel
Hengerszám: 4
Lökettérfogat (cm3): 1289
Furat / löket (mm): 72/75.5
Sűrítési viszony: 9.7
Hengerenkénti szelepszám: 2
Szelepvezérlés típusa: ohv
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 68(50)/5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 100/3750
Kézi váltó fokozatai: 5Ráadásul most olvasom ohc-t írtam ohv helyett
Renault power
-
rob210
nagyúr
Zöld kék tököm tele már, hogy minden évben megváltoztatják a színeket.
Akkor az új szabályozás szerint kék szabályozott katalizátor és euro 2-es motor.
Piros katalizátoros szabályozott is lehet de nem euro 2-es minősítéső 96-előtti autók.
Fekete katalizátor nélküli és kétütemü autók.
Renault power
-
rob210
nagyúr
De csak mert kötözködsz megnéztem a te speckó géped adatait is
Motor és erőátvitel
Hengerszám: 4
Lökettérfogat (cm3): 1289
Furat / löket (mm): 72/75
Sűrítési viszony: 9.5
Hengerenkénti szelepszám: 2
Szelepvezérlés típusa: ohv
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 54(40)/4500
Nyomaték (Nm / 1 min): 94/2500
Kézi váltó fokozatai: 5NYA akkor hogy is van a nyomaték görbéd?
Renault power
-
rob210
nagyúr
Ezt nagyon rosszul látod.
Én szeretem az autómat, és megadom neki azt amit kell, cserébe kultúrált állapotban van és amikor beülök a kocsiba nem kell elmormolnom egy imát minden indítás előtt hanem magabiztosan beülök és tudom el is fog indulni.
tavaly összesen 36.000.- költöttem a kocsira, mert a vizsgára fel kellett készíteni.
Lekentem rozsdaátalakítóval az egész alját aztán kapott rugalmas alvázvédőt.
Két féktárcsa csere betétek.
Egy jobb első alsó támasztó gömbfej.
Ennyi.
Ezek mind olyan kopó alkatrészek amit ha szereti az ember az autóját kicserél, már csak azért is mert nem árt ha tudok kanyarodni és ha megállni is lehet a kocsival az külön jó.Szóval az autó nálunk a családban használati eszköz, de foglalkozom vele pont azért mert ha kiesne alólam az nekem rohadt nagy kiesést meg gondot okozna.
2 helyen dolgozom és az egyikhez csak kocsival tudok menni.Úgyhogy ezt most pont rossz embernek címezted.
Renault power
-
-
peti_s
addikt
Nekünk is más, nálunk 5000-nél van a lóerő maximum. De, tény és való, hogy a motor nem szereti a pörgetést, nálunk mostanában már 2500-2700-nál "váltásértkönyörgőshangjavan" . Viszont, ha kell, gond nélkül elér magasabb fordulatszámot is a motor. Én abban nem látok rosszat, hogy hamar felkapcsol, amennyiben el tudja fogadni azt a teljesítményt, a fogyasztás szvsz nem lesz attól rosszabb neki, bár, motorféknél már hamarabb kapcsolgathat vissza, mert hála a központi injektornak motorfék esetén egy bizonyos fordulatszám felett, ha jól emlékszem 1800-2000 felett, nem fogyaszt semmit az autó! Én is injektort szeretnék.
(#5020) kasyka, ne hidd azt, hogy nyomatékos a motorod alacsony fordulatszámon. Én ott döbbetem le, hogy mennyire atomgyenge autó ez, és mennyire nyomatékszegény, amikor egy 60 lóerős Fabia-t vezettem. Sokkal jobban ment mint a Favorit, pedig jóval nehezebb autó. A mienk is 54 lóerős akár a tied, katalizátoros, csak még karburátor van benne, de abban biztos vagyok, hogy u.úgy gyenge mint a harmat mindkettő.
(#5024) Robi, az előző szerkesztésben válaszoltam.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
A tiéd hány lovas verzió?
Halkan megjegyzem ne felejtsétek el, hogy ugyan arról a motorról beszélgetünk a legnagyobb különbség az egyes verziók között a váltó áttétele.
Mivel kiegészítetted a HSZT én is kiegészítem a az enyém.:
Hengerszám: 4
Lökettérfogat (cm3): 1289
Furat / löket (mm): 72/75.5
Sűrítési viszony: 8.8
Hengerenkénti szelepszám: 2
Szelepvezérlés típusa: ohv
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 54(40)/5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 94/3250
Kézi váltó fokozatai: 5ez az 54 lovas favorit táblázata.
Még valami én nem azt mondtam, hogy forgassátok szét a gépet senkit nem bíztatnék arra hogy ezekkel az öreg autókkal rallyzzatok.
De az hogy alacsony fordulaton nyomatékból megy az fizikai anomália, remélem ebben nem akarsz te is vitába szálni velem, mert esküszöm felmondok[ Szerkesztve ]
Renault power
-
peti_s
addikt
Közben letelt a limit, 54 lóerős mint a kollégáé, de mint mondtam is, a Fabia a 60 lóerő + 300 kg-al megeszi reggelire. És, sokkal rugalmasabb is az, gond nélkül megoldható ott, hogy ne kapcsoljak vissza faluban, szépen felgyorsult 5-ben 50-ről. Mondjuk, tény, hogy a Fabia-nak egy kicsit rövidebb az utolsó fokozata. Én mint autót kedvelem a Favoritot, de el kell fogadni, hogy gyenge mint a harmat, és soha, de soha nem szeretnék karambolozni vele.
(#5025) Kasyka, nézd , én úgy gondolom, hogy te neked elég az a kevéske teljesítmény is, ezért tartod elegendőnek a motor fordulatszámának azon tartományát használni. De, attól még el kell fogadnod, hogy magasabb fordulatszám tartományban jobban megy az autó. Azt mondjuk azért megkérdezném, hogy hogyan szoktál előzni.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
Nézd nem teljesen értek azzal egyet hogy az autó van érted, de legyen viszont ha abszolút nem költesz rá akkor nem lesz érted mert összefossa magát és tolhatod a bontóig. Amennyiben érdekel, van egy ajánlatom gyere el hozzám és megcsináljuk úgy hogy egy kicsivel jobb legyen és még sokáig bírja. Egyedi ajánlat: most csak bagóért
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
Hengerszám: 4
Motorbeépítés:
Lökettérfogat (cm3): 1397
Furat / löket (mm): 78/75.5
Sűrítési viszony: 10.0
Hengerenkénti szelepszám: 2
Szelepvezérlés típusa: ohv
Keverékképzés:
Feltöltés:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 60(44)/4500
Nyomaték (Nm / 1 min): 118/2600
Hajtás:
Kézi váltó fokozatai: 5
Automata váltó fokozatai:Gyorsulás 0-100 km/h (mp): 16.5
Végsebesség (km/h): 157
Átlagfogyasztás (l / 100 km): 7.0
Üzemanyagfajta: 95Favorit
Gyorsulás 0-100 km/h (mp): 17.0
Végsebesség (km/h): 140
Átlagfogyasztás (l / 100 km): 7.1
Üzemanyagfajta: 95Túl nagy különbség nincs, de egy alapvető dolgot ne felejts el, korszerűbb a fabia mpi némileg.
Valamint egy rohadtul nem elhanyagolható dolog a plusz 100ccm.
Egyébként az első tuningolási opció a favoritoknál a Fabia alap.
henger főtengely dugatyú csere, és máris a favorit lesz a gyorsabb és nyomatékosabbRenault power
-
peti_s
addikt
A fogyasztás mennyiben változna? No, meg mibe kerülne ez a változtatás a motoron? Ám, amit én vezettem, az 1.2-s alap Fabia volt, kb. 2 éves lehet. De, hidd el, nagyon érezhető volt a különbség. Természetesen, mindkettőt épeszűen hajtottam, egy előzésnél forgattam csak 4200-ig ki a Fabia-t. Amúgy meg 2500 körül, 3-ig alacsonyabb fordulatszámnál is gond nélkül fel lehetett kapcsolni.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
Balatonalmádiban és az igazság az hogy, már azzal is sokat segítenél a motornak ha ki lennének cserélve a tömítések meg egy kicsit le lenne tisztítva a motor
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
peti_s
addikt
Jah, az egy klasszikus Fabia motor. Azt mondják róla a bölcsek, hogy elnyűhetetlen, és szintén úgy hallottam, hogy nem szereti a pörgetést.
(#5035) Robikám, de, nagyon is stimmel. Sokáig akartam ilyen autót, hidd el tudom milyen erős. A régebbi Fabia valóban 54 és 64 lóerős változatban volt az 1.2 6 és 12 szelepes vezióiban. De, az újabb Fabia ami ha jól rémlik 2007-ben jött, már a 6 szelepes 60 lóerőt, a 12 pedig 70 lóerőt teljesített.
[ Szerkesztve ]
-
-
kasyka
csendes tag
-
rob210
nagyúr
Hengerszám: 4
Lökettérfogat (cm3): 1984
Furat / löket (mm): 92.8/82
Sűrítési viszony: 10.5
Hengerenkénti szelepszám: 2
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 115(85)/5400
Nyomaték (Nm / 1 min): 170/2400
Kézi váltó fokozatai: 5Egy kis érdekesség mert nem sokan tudjátok szerintem, fabiából ez a csúcs.
A II-es fabiából meg az rs ami nagyon dúrva
Renault power
-
peti_s
addikt
1.2 HTP 2008– I3 6V BBM 1198 cc 44 kW (60 PS; 59 hp) @ 5200 rpm 108 N·m (80 lb·ft) @ 3000 rpm
1.2 HTP 2008– I3 12V BZG 1198 cc 51 kW (69 PS; 68 hp) @ 5400 rpm 112 N·m (83 lb·ft) @ 3000 rpmA 68 lóerős az 1.4 MPI volt, itt nem igen értem, az "MPI utáni" kifejezésed használatát.
(#5041) Kasyka, nekünk 2001 óta van ez meg, ezelőtt néhány hónapig volt egy 93-s LX-s fehér Favoritunk is, azelőtt meg 1979-s fehér 120L.
[ Szerkesztve ]
-
kasyka
csendes tag
Bellül mindíg tiszta a lányok miatt! Azt az asszony szokta takarítani. Én meg havonta egyszer lemosom kézimosóval. Ennyi amit megkaphat,semmi több. (ha meg a motor belsejére céloztál állandó friss olajutántöltéstől milyen lenne? Olajszűrőcserekor is viszonylag tiszta a leeresztett olaj. Jól kicsöpögtetem olajsár nincs.)
-
-
peti_s
addikt
Hát, szerintem meg fordítva, az 1995 vs. 2001 számít, mivel a jó öreg Favorit apámé, és nem az enyém.
(#5048) Kasyka, és ahhoz mit szólna, ha nem indulna az autó, vagy nem kapna műszakit? Inkább érdemes előre gondolkodni, főleg ha ilyen kicsi befektetésről van szó. Nem hiszem, hogy lenne más aki ennyiért tisztességesen megcsinálná.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Lejtőre került a streaming
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Telekom mobilszolgáltatások
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen TV-t vegyek?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen