Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vil59

    tag

    válasz mcfly72 #14088 üzenetére

    Igen,azt jól teszed,ha leellenőrzöd a dúsítómembrán állapotát.Ha nem tudod,hány éve van benne,én nem szórakoznék vele,hanem vennék bele vadi új egységet.Ha visszateszed a régi"még jó az"membránt,akkor lehet hogy egy év múlva elkezd szivárogni.
    Én dolgoztam olyan automata gépeken,melyek éjjel-nappal üzemben voltak,évekig.El kellett kerülni,az alkatrészkifáradási hibalehetőséget,ezért akkor is cseréltek egységeket bizonyos idő után,mikor az még hibátlanul működött.
    A lényeg,hogy érdemesebb a biztosat választani,nem ér meglepetés.Egyáltalán nem drága és utána nyugi van.
    Üdv.

  • vil59

    tag

    válasz mcfly72 #14088 üzenetére

    Egyébként,alapjárat ingadozásnál,ha a karbit kizárjuk,akkor feltétlenül meg kell vizsgálni a gyújtáselosztón belül egy-két gyenge pontot.
    Mekkora a holtjátéka a rotornak + - körirányban.
    Csak max.1mm a megengedett,ez is csak azért,mert a kapcsolódó fogaskerék nem lehet holtjáték mentes.Ugyanígy pár tized mm.van a tengely acélgyűrüje és az átmenő stift között.Ha nincs jól központosítva az alsó és a felső tengely egymáshoz képest,ez a kis -szándékos-kotyogás egyenlíti ki a két felet.A gyűrű alsó hornya beilleszkedik az alsó tengely bemarásába,de itt forgás közben csak pár század a játék.
    Ezek a hézagok összeadódnak és így jelentkezik az az 1mm.
    A hiba ott van,hogy a stift edzett,a tengely nem.Emiatt egy idő után kikoptatja a tengely furatát a stift,egészen tojás alakura.Ezért lötyög rossz esetben akár 10mm-ert a rotor.Vele az egy tengelyen lévő 4-es csillagtárcsával együtt.
    Emiatt alapjáraton is széles tartományban szóródik az előgyújtási érték.Akár +10,-10 fokot is elérhet.Mivel ez állandóan fennáll,az alapjárat hullámzik.
    Sajnos ez a stift gyári új elosztónál is lötyög a furatában,holott az acélgyűrű két ellentétes furata is elég a nem kívánt elmozdulások kompenzálására.Ezt onnon tudom,hogy én már évekkel ezelött fixre ütöttem be ezt a stiftet és semmi gondom sincs vele.(4.2-es fúrószárból csiszoltam bele)Gondolom azért nem túlfedéssel ütik be,hogy szétválasztható legyen az alsó tengelycsonk a felsőtöl. Még van két hibalehetőség,mely extrém eltérésénél komoly előgyújtási pontatlanságot okoz:
    a tengelyek legalján van a meghajtó fogaskerék,ez stifttel van rögzítve elfordulás ellen.
    Nem kotyoghat. A másik hiba,ha a röpsúlyok két visszahúzó rugója nem feszes alaphelyzetben vannak.Mivel alapjáraton még nem nyithatnak a röpsúlyok,de emiatt szabadon rángatódznak,melyek hamis előgyújtási értékeket közvetítenek.
    Bocs,ha hosszú voltam.
    Üdv.

Új hozzászólás Aktív témák