Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vil59

    tag

    válasz Frissjogsi #16974 üzenetére

    Na, igen. A javító jól mondta, mert ez van leírva a gépkönyvben..
    Nekem meg azt mondta tanácsként a szerelő, mikor még a 120-asom volt, hogy arra nagyon figyeljek oda,jéghideg motort sose pörgessek 1500 fölé. Tapasztaljam ki, milyen szívatóállásnál indul be (ez lehet akár 3000 ford. is), de utána azonnal vegyem vissza élhető tartományba.120-asnál nincs autómata szívató, de kézzel is prímán vissza lehetett tolni érzéssel a kart erre a stabil 1300 körülire. Épp ezért bosszantó számomra,hogy a Favoriton, egy merőben jobb megoldás,miért nem tudja ezt produkálni önműködően? Rátették a Pierburg dobot, aminek igazából minimális a szerepe, mert csak a hidegindítás első 4 másodpercében van beleszólása a levegőcsappantyú nyitásába,de ez is csak plusz 10 alatt.Utána már nincs jelentősége. Nyáron,mintha ott se lenne.
    Ha már ekkora újítás belefért, igazán rátehettek volna mellé egy téli hidegindítás alatti fordulatszabályzót,hogy ne padlógázon pőrgesse a mínusz X fokos motort.
    Hát, emiatt állítom át az ütközőcsavart évente kétszer.Egyébként, erre még pluszban rá lehet segíteni úgy, hogy télen a hidegindító ház két felfogató csavarját fellazítva, magát a házat balra elfordítom, kb. 3-4mm-t, a jelölés ellenében, majd rögzítem. Így elérem azt, hogy időben hamarabb vált a pill.szelep a kisebb nyitásra. Ezáltal kevesebb ideig pörög a motor feleslegesen. Nyáron viszont jobb irányba forgatom a házat, mert a kűlső hőmérséklet ezt kívánja.
    Ezt a dolgot én ilyen formában alkalmazom és rendben van minden.

    -Az kellemetlen,ha a bontó hiányos alkatrészeket ad ki a kezéből. Ha nem volt rugó a gyorsítószivattyú mechanikájában, akkor az nem dolgozott. Gondolom,emiatt volt rendesen megtorpanás gázadáskor.

    -Üzemmeleg motort leállítva, a gázbovden annyira legyen laza, hogy kézzel óvatosan megnyomva a gázpedált,alaphelyzetből kb. 2mm-t szabadon mozogjon.
    Üdv.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák