Új hozzászólás Aktív témák
-
Szláj74
csendes tag
A Kingstar egy Kínában gyártott gumi!! Nagyon olcsó az igaz,de kérdés,hogy mit tud? Ha keveset mész talán jó alternatíva,ha sokat akkor kevés lehet!
-
Szláj74
csendes tag
A váltóolajjal kapcsolatban. Ha igazán jó válót akarsz tegyél bele 20W-50-es általános motorolajat!! Én már sokadik kocsimban ezt alkalmazom! Olyan lesz a váltód minta vaj (még a legnagyobb hidegben is!) csak pofozgatni kell a kart, minden erőlködés nélkül.(nem lessz többé pl. olyan,hogy hidegen nem tudod 2-be húzni) Probáld ki! (sok Japán kocsihoz eleve gyárilag is motorolajat irnak elő a váltóműben is)
-
Szláj74
csendes tag
Én csak segíteni akartam, hogy a legjobb legyen a váltód! Én évek óta így használom az autóimat, problémamentesen! (a motorolaj a legnagyobb hidegben sem lesz olyan dermedt mint a váltóolaj alapból,ebből indulj ki) De azt teszel bele amit akarsz. Felőlem gázolajat is rakhatsz bele!
-
-
Szláj74
csendes tag
válasz Szláj74 #3389 üzenetére
Na erről van szó, ez a kormányagy persely. Ez egy 92-es Polo-é,a Feliciáé ugyan ez csak egyel sürübb a belső bordázata. A belső (a ritkább,nagyobb) bordázat csuszik a Favorit kormányrúdra,a külső(sürübb,kissebb) bordázatra illeszkedik a Felicia kormány! De inkább csak a négyküllőst javaslom beszerelésre! Sok sikert! Majd ha kész, tegyél fel képet milyen lett!
-
-
Szláj74
csendes tag
válasz Marczi80 #3493 üzenetére
Talán légzárványos a rendszered!? Takard le a hűtőt,nyissad ki teljesen az utastér fűtéeszabályzóját és úgy menny vele és hagyd,hogy annyira melegeggyen fel a hűtőfolyadék,hogy bekapcsoljon a ventilátor.(gondolom fagyálló van benne)? Néha jobban vidd fel a motorfordulatot,hogy gyorsabban cirkuláljon a rendszer.Ha jó a termosztát és a vízpumpa akkor kitelítődik a rendszer és utánna jó lessz.
-
Szláj74
csendes tag
Hali. Véleményeket várok a következőre. Találtam kint Szlovéniában (ahol melózom) autóbontóban egy 1994/04 havi Favoritot GLXi (tehát injektoros) és a szokásos glx extrákkal gyárilag szerelve. Jól átnéztem, a kaszni totál rozsda(de ez nem is baj mert az én LX-emen egy deka sincs),viszont motor OK,váltó OK, a belseje nagyon szép és mindene működik.Ráadásul 14x6-os WW acélfelnikkel és 185/60-as Sava Eskimo (2009-es)téligumikkal.Működő centrálzárral,ködfénnyel,saválló PowerFull sportdobbal,sportlégszűrővel,dobbetétekkel stb,.Szóval megvenném és mindent átpakolnák az enyémbe! Papirjai már nincsennek,végleg kivonva,tréleren áthozható Magyarországra alkatrésznek.Ott kint kiállítják a kiviteli engedélyt.És hát 400Eur lenne szállítással együtt.SZERINTETEK MEGÉRNÉ???
-
Szláj74
csendes tag
Hát te aztán jól félreértettél! Ha megveszem akkor azt én azt szétbontom!! Nem akkarok én azzal egy métert sem menni!(csak az enyémre akarok átrakni mindent ami az enyémben nincs) a motort nem akarom átrakni csak az injektorát meg ami ahoz kell!(legkevésbé a motorja érdekel) nekem a felszereltsége kell! Szóval megéri ugye?
-
Szláj74
csendes tag
Azt már ott kint megnéztük,ugyanaz a széria a kettő,még a színük is ugyanaz sötétkék (blauedition) csak az enyém 4hónappal korábbi,és karbit kapott(Szlovéniába csak injektorost lehetett forgalomba helyezni,ezért azon az van),nem tudom mért mondják,hogy a karburátort haggyam bent mert az a jobb?Nem tudom,majd meglátom.Egyébként zúzásra kijelölt autó,ha elhozom megmentem a biztos haláltól!
[ Szerkesztve ]
-
Szláj74
csendes tag
Hali.Köszönöm mindenkinek a véleményt és hozzászólást.Átrágtam a dolgot és úgy döntöttem,nem kívánok többet egy centet sem költeni a Skodára. Úgyhogy az erre szánt pénzt is inkább félreteszem a Volvo-ra.(mint korábban írtam én Volvo-s voltam sokáig).Mivel max még egy évig boldogít a Skoda,nem látom értelmét költeni rá többet.A beleölt pénzt úgysem fizetné meg senki az eladáskor.Nemde?(de kár azért a kocsiért,hogy beleteszik a tömörítőbe)
-
Szláj74
csendes tag
Szevasztok.Ismét itt vagyok,és van némi változás.Ma összetömörítették a 94-es GLXi-t(végignéztem és hát szomorú mikor egy autó így végzi,de ez a rendje).DE!! én és egy haverom pár nap és jópár óra alatt 200 euroért, csomó értékes cuccot kimentettünk belőle! Úgy mint a 4db 14x6-os felnik(185/60-as Sava Eskimo téli papucsokkal),saválló sportdob,direktlégszűrő,ködfényszórók,elsőlökhárító alsó koptatóspojler,hátsó tetőspojler,a kagylósítot,plüss ülésgarnitúrát,belső csomagtérnyitót+csomagtér világítás,zárható kesztyütartófedél,digitális óra a tetőkárpitba,kerékjárati dobbetétek,egy szinte új 60Ah Bosch Silver aksi,motorháztető belső zajcsillapító burkolat meg még egy rakás apróság.Mindezt 200Eur-ért.Három alkalommal hoztuk haza(hátsó ülést ledöntve).Na mert közbe úgy döntöttem,hogy amíg van műszakija a Skodának(2013 nov) addig megtartom.És addigis legyen az egyik legdögösebb Favorit Nagykanizsán! Utána kivonatom a forgalomból és kiviszem öreganyámhoz (falura) hegyrejáró cuccoló kocsinak,míg szét nem rohad.Tizen pár éve már használtam egy öreg Ritmót erre a célra.(a két kocsi nagyon hasonló karakterű).Az is bírta pár évig,míg ketté nem tört egy traktorcsapában.Ja és marad a karburátor mert kevesebb a hibalehetőség.Most még csak a kerekek kerültek rá.Hát nehezebb kormányozni,de ezt kárpótolja a remek stabilitás.Érdekességként jegyzem meg az öreg Volvo 440 1.7 GLS -emen is ekkora kerekek voltak,persze ott volt szervó+technika is.A többi cuccot majd tavasszal berakom-felszerelem apránként.Most nemigen érek rá a sok meló miatt.
-
Szláj74
csendes tag
válasz Atuska75 #3578 üzenetére
A fékfolyadékkal szoktak a legkevésbé foglalkozni (pedig nem elhanyagolandó), én sem nagyon foglalkozom vele.Konkrétan még sosem cseréltem.De 2 évente tényleg fölösleges cserélgetni.Spontán csak a kora miatt föképp.Max akkor ha valamilyen egyéb fékjavítás miatt amúgy is le kell engedni.
-
Szláj74
csendes tag
válasz Retro DJ #3587 üzenetére
Ja! Hát a havert nem érdekli az ilyesmi, jogsija sincs,csak a feleségének, egy öreg corsájuk van.Azért ez a dolgok rendje, mert minden múlandó. Ami már nem kell jobb esetben ujrahasznosítható. A kb 1x1 méteresre összenyomott roncsokat erőműben égetik el.Legalábbis Szlovéniában. Nálunk meg haggyák a bontókban szétrohadni a kocsikat.Ott kint nem sokat szórakoznak,ha egy bizonyos ideig nem kell senkinek,megy a gépbe!
[ Szerkesztve ]
-
Szláj74
csendes tag
-
Szláj74
csendes tag
válasz Atuska75 #3604 üzenetére
És azon még nem gondolkodtál,hogy az egész autót cseréld ki egy Feliciára?! Az mégis csak "autó", ráadásul még egyszerűbb is. A légzsákrendszer több okból kifolyólag is, több mint merész vállalkozás.pl. a biztonsági öveknek dőlésérzékelőseknek kell lenniük hozzá ( a Favorité nem az).De egyébként is hülyeség,mert többet érne a rendszer (ha sikerülne) mint az autód! Az hogy kormányról nem éred el az indexkapcsolót pedig balesetveszélyes!!! Skoda Felicia kormánykapcsolókkal tudod megoldani (ahogy én is) azok ugyanis a kormánykerékhez vannak közelitve.(hajlított kialakításuk miatt) korábban már töltöttem fel képet erről a megoldásról.ennek tükrében sok sikert
-
Szláj74
csendes tag
válasz Atuska75 #3642 üzenetére
Hát csak azért nem, mert akkor nem érné meg.Nagy üzlet ám ez a csomagküldi.De egyébként még a 100 -at sem igen éri meg! Tavaly én is rendeltem tőlük (a biztonság kedvéért egyből 4-et) egy kellet volna csak,de képzeld egy hónap alatt elfogyott mind. Úgy törik mint a ropi. Aztán többet nem foglalkoztam vele.Most meg már ilyen gondom nincs,mert Felicia kapcsoló rendszer van benne. Az sokkal okosabb és tartósabb megoldás és még jobban is néz ki! Csomagtérajtó teleszkópokat meg műanyag kalaptartó zsinórokat rendeltem még, de azokkal semmi gond.
-
Szláj74
csendes tag
BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK
-
Szláj74
csendes tag
Szevasztok. Sokat gondolkodtam azon,hogy egyáltalán megosszam-e a közösségi oldalon a legújabb találmányom. De úgy döntöttem részben elmondom mire-is jutottam.Saját ötletem , elgondolásom és nem kevésbé technikusi tudásom segitségével, megalkottam egy végtelenül olcsó(kb 10.000Huf),egyszerű,megbízható és főleg hatásos fogyasztáscsökkentő rendszert a Favorithoz (csak a karbisnál alkalmazható)!Mivel nem akarom egyenlőre teljesen felfedni a lényegét(elég sokat agyaltam rajta),a 8 összetevőből egyet elárulok,hogy lehessen rajta töprengeni, akit érdekel a téma.Beépítettem két kölömböző(egy nagyobb fémházas és egy kissebb műanyagházas) benzinszűrőt,eltérő helyekre,eltérő módon s egyéb eszközök közbeiktatásával(az hogy mi a segédberendezés?,az a titka az egész rendszernek!).De a lényeg,hogy sikerült,bevált.Mint azt korábban írtam munkából kifolyólag sokat megyek (napi min 180km) tehát nagyon nem mindegy mennyiből jövök ki, ilyen drága üzemanyagáraknál.(csütörtökön megint+5ft-al drágul,elsejétől ismét ki tudja mennyivel).Méréseim alapján kb.1-1.5l/100km a csökkenés mértéke,teljesen ugyanolyan vezetési stílusnál.Városban kissebb az igaz,de városon kívül látványosabb a visszaesés a fogyasztásban.Én inkább amúgy is autópályán és autóúton közlekedem.Persze mint minden jónak, ennek is van árnyoldala.Pl,: a max motorfordulat jócskán csökkent az eddigi 5500-ról, kb.4000ford/ppm max,és a km.óra mutató megáll 130-nál,mintha odaszögeszték volna!Ahhoz képest ,hogy tudott 160-at is!(a navival is ugyanennyiket mértem).Viszont 100km-en elégvolt az 5 liter,80-as tempóval végig!Tesóm hazajött az ünnepekre Coventry-ből,én mentem érte Ferihegy I-re. Ez tőlünk 245km(Nagykanizsa-M7-es-M0-ás-Ferihegy)oda vissza 490 km!Eddig ehhez 38liter kellett!!Most 30liter fogyott!!Szóval nemegész 500km-en,8l azaz 3200Ft a megtakarítás.Úgyhogy durván 6-os átlagot sikerült elérnem!A belekerülési költség már rég megtérült, és ha ezután csak az autópályahasználatot spórolom meg már megérte!!!(jövőre az is többe kerül majd)
-
Szláj74
csendes tag
válasz Atuska75 #3669 üzenetére
Nem tudom most végül is melyik tipusú kormány került a tiedbe.Az én felicia kormányomban két nyomógomb van a kürthöz,mindegyikhez egy-egy vezeték ami a belsejében közösítve van.Ezt a már közös egy vezetéket kötöttem össze a favorit azon vezetékével a mi a dudától jön és az indexkapcsoló sorkapcsolójába volt bekötve a megfelelő helyre.A másik vezetékre pontosan nem emlékszem,hogy hova kötöttem,de azt hiszem egy lapos lemezkére(csúszósarus) ami a kormánytengely köröl van és a kormánycsavaranya fogja le.De ne kívánd,hogy szét is szedjem.Örülök,hogy már nem kell foglalkoznom vele,elég volt akkor szórakozni vele.Pár nap szabadidő a családé s nem a kocsié, aztán újra a melóé.Most csak annyit csinálok vele holnap,hogy berakom a glx üléseket,bekötöm a ködfényeket meg felhegesztem a sportdobot,esetleg a direktszűrőt is beteszem.Mert eddig csak a kerekek cseréjére volt időm,még múltkor mikor hazahoztam Szlovénből a cuccokat.
-
Szláj74
csendes tag
válasz Atuska75 #3677 üzenetére
Szintén Gratulálok! Az unokahugoméknál is 4 gyerkőc van, ők is gondba voltak milyen autót szerezzenek be a kicsik miatt. Én egy 7 személyes egyterűt javasoltam nekik. S neked is ezt javaslom. Végül egy Mitsubishi Space Wagon 4WD hétszemélyes autót vettek. Ami már hét éve szolgálja őket problémamentesen.Sok örömet kívánok!
-
Szláj74
csendes tag
MINDENKINEK SIKEREKBEN ÖRÖMÖKBEN GAZDAG BÉKÉS BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT KÍVÁNOK!!!!
-
Szláj74
csendes tag
Uraim ma kaptam a Szlovén barátaimtól (a tavalyi jó munkámért és az új év örömére) egy garnitúra (4db) Denso Iridium IWF24 Power vékony elektródás,100000km-es gyertyákat! Ajándékba!! Ott kint bele is tettük őket.Hihetetlen a változás! Ilyen könnyed hideg-meleg inditást,fantasztikusan egyenletes alapjáratot és gyorsítást minden fordulaton és minden fokozatban a Skodán még nem tapasztaltam mióta megvan! Pedig eddig is spéci kétpolusú NGK gyertyákat használtam. De ezek!! Mintha egy teljesen más autót vezetnék. Már-már az öreg Volvómat juttatja az egyembe,az viselkedett hasonlóan a nagyobb erősebb motorjával.Azt azért nem javaslom senkinek sem,hogy ilyen gyertyákat vegyen a Skodájába.Mert utánnanéztem a neten és hát az ára több mint döbbenet!! 14 és 19ezer között mozog.Úgyhogy kurva drága mégha százezret el is mennek akkor is! 60-80ezer 4db gyertyáért nagyon durva!Én nem is gondoltam,hogy ezek ilyen drágák. Kiváncsi leszek holnap kint mit mondanak a srácok az itteni árával kapcsolatba! Nem illik,de akkor is már csak meg fogom kérdezni, nálatok ez mennyi euro volt?
-
Szláj74
csendes tag
Akkor csak te is itt nézegess körül, és szembesülsz! (fogyasztascsokkentes.hu-Denso gyújtógyertya tuning) IWF24 tuning gyújtógyertya 14.070ft/db! Tudod használni a kosarat? Akkor tegyél bele 4db-ot! Na, mi a végeredmény? 56.280,-ft? Akkor ki nézett el mit?(akkor ennyi a darabár,ha négyet veszel ! OK? érted már? )
-
Szláj74
csendes tag
Ja a másik dolog, mit hiszek? Megdupláztam a kocsi árát? Te miről beszélsz? Szerinted ki a rákot érdekel,hogy ez az öreg kocsi mennyit ér, vagy hogy ér-e valamit, A kutyát nem érdekli. Engem is csak addig míg van műszakija,aztán mehet ki öreganyámhoz falura,hegyrejáró kocsinak míg szét nem hullik.ennyi
[ Szerkesztve ]
-
Szláj74
csendes tag
Bocs ha esetleg valakit megbántottam vagy annak fogja fel. Ki-ki döntse el értelmezése szerint.De a tények mellett kiállok még a számomra idegenekkel szemben is! Pedig tudom tétje nincs. Nem kötelező ide irogatni és erre fecsérelni az időt! Úgy hogy ezek után meggondolom hogy egyáltalán tagja legyek ennek a díszes kompániának! Vagy inkább átlépek a másik közösségi oldalra végleg,és akkor csak ott maradok. A kétlakiság nem az én műfajom. Vége....
-
Szláj74
csendes tag
Ha igazán jó váltót akartok! Akkor tegyetek bele általános motorolajat(15W-40),én az előző autómat(91'Volvo 440 GLE 1.7i) is így használtam 10 évig, problémamentesen.És évente(kb.40.000km)cseréltem.Két éve van meg a Favorit és ebbe is már kétszer cseréltem a váltóban a motorolajat. A váltó olyan yojstick szerű(ehhez tudom a legjobban hasonlítani) érzetet kelt. Még ezekben a "nagy" hidegekben is! Rögtön hidegindítás után is lágyjárású,akadás és erőltetésmentes a sebességváltás minden fokozatban. A melegedéssel fokozatosan még fokozódik a könnyebség.Gyakorlatilag csak "pofozgatni kell a váltókart! Nem kell megijedni! Ki kell próbálni! Nekem bevált! Ajánlani tudom aztán mindenki döntse el maga. u.i.:sokat megyek, ha nem lenne jó már huszonötször atomjaira hullott volna az egész cucc
-
Szláj74
csendes tag
válasz Atuska75 #4157 üzenetére
Ja az autót is árulom! Meguntam, már nemigen kellene tovább. Már majdnem mindent eladtam amit eredetileg erre szántam felrakni. Ha külön adom el a cuccokat többet hozok ki belőle. Ki gondolta volna,hogy pont a kormányt kell a legtovább hirdetni míg akad rá vevő!? Úgyhogy ez van!
-
Szláj74
csendes tag
Másfajta felnihez a hozzávaló kerékcsavarokat bontóban kell beszerezni,ott a legolcsóbb, legalábbis nálunk szinte vasáron adják oda, csak vidd el. Most nagy a pangás itt is,szinte semmire nincs vevő.
-
Szláj74
csendes tag
válasz Darkmind #4173 üzenetére
Á dehogy még nem is akarom, még gyüjtenem kell rá egy kicsit.De azért legalább eggyeségre jutottunk az asszonnyal, hogy egy V40-es(az a kombi) legyen majd. Ezzel meg úgy vagyok akinek pont ez kell vigye.Ha nem, marad hegyrejáró autónak,ha majd lejár a műszakija. Direkt nem mosom le, alapból sem mosom szinte soha. Most meg ráadásul sós is(ami ugye tartósít) ez csak vicc. Mert ugye már nem sózzák az utakat! De viszont így hogy nem mosogatom a rozsda ismeretlen fogalom az autón. Lehet,hogy tisztán már elvitték volna,de nem feltétlen kell,hogy hamar elkeljen.(6 nap alatt 178-an klikkeltek rá a neten,és kb 20-an hívtak és senki nem nézte meg). Hát ez van.
-
Szláj74
csendes tag
Nem tudom milyen hülye divat lett úgy autót venni,hogy az első kérdés. Mennyit engedek? Mi az ajja? Mi a vége? stb. De az hogy igazából érdekelné az autó vagy valami az már mellékes.("adok érte 150 kpét és már viszem is") meg ehez hasonló szövegek.
-
Szláj74
csendes tag
Még az előzőhöz csak annyit, hogy erre és az ehhez hasonló kérdésekre azt szoktam válaszolni. " adhatsz érte 150-et és viheted is csak nem az enyémet!" mivel annyit nekem is megér.
-
Szláj74
csendes tag
válasz Retro DJ #4185 üzenetére
Hát ja! Ha valakinek kell vigye ennyiért,ha meg nem, marad arra a célra amit már megírtam korábban.(külömben tesztnek és statisztikának is jó a hirdetés amíg fent van.Így tudom mekkora rá a valós igény).Minden nap látom a látogatottsági diagrammot,hányan nézték meg aznap. most 217-en áll jan. 29. óta
-
Szláj74
csendes tag
Szerintem a 10W-40-es bőven elég és 10.000km csere. Mindenki döntse el maga a pénztárcája és az igényei szerint. Persze a jobb sosem árt! De ha egy picit már csipegeti az olajat akkor célszerűbb maradni a jól bevált 15W-40-nél.Ha viszont már eszi is akkor már mehet a 20W-50-es.
-
Szláj74
csendes tag
válasz Retro DJ #4233 üzenetére
Én anno kimértem mekkora a legnagyobb felrakható méret. És így végül mindkét ablaktörlő gumi hossza 50-50cm (persze kerettel együtt), Nem több mint 1 azaz egy centi a kettő közti holtér(ahol nem töröl). Így kaptam a lehető legnagyobb törölt felületet. A jóval kisebb gyárihoz viszonyítva látványos a hatásfok, és a villanymotornak sem megterhelő a többlet, viszont jobban látok vele,ami nekem nagyon nem hátrány főleg hogy szemüveges vagyok.(de most a hirdetésemhez felrakott képen is jól látható mekkora felületet is töröl valójában) úgy hogy nyugottan lehet nagyobbat felrakni, mert látni ugyanolyan fontos mint látszani.
-
Szláj74
csendes tag
válasz Marczi80 #4209 üzenetére
Az én Favoritomban van csomagtérvilágítás. Ugyanolyan lámpa mint ami a rendszámot világítja meg. A baloldali kalaptartótartó burkolat alatt van, és van rajt egy elhúzható kapcsoló (olyasmi mint az utastér világításon van csak kisebb).Úgyhogy csak akkor világít ha én felkapcsolom, attól hogy felnyitom az ajtót nem történik semmi. Szóval külön kell kapcsolni,ha látni akarok ,de erre azért ritkán van szükség. Meg amúgy is elég halovány a fénye.majdnemhogy felesleges "extra".
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Netfone
- sziku69: Szólánc.
- Motorolaj és szűrő topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- CASIO órák kedvelők topicja!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest