Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz kissdani #66856 üzenetére

    Az esetek döntő többségében (lásd előző hozzászólásomat) egy aláírt, lepecsételt csereutalványt állít ki a szerviz, vagy a biztosító (ők a szerviz szakvéleménye után, ennyi a különbség; tehát "+1 lépcső" van az ügyintézési folyamatban.).

    Az utalványon többek között szerepelnek a megvásárolt készüléked adatai, és a vételára. A vételár összegében az adott forgalmazónál (esetemben ez a Media Markt volt, és bármelyik üzletükhöz fordulhattam volna) levásárolható a döntésed alapján bármilyen, készleten lévő termékre. Az utalvány nem rendelkezett lejárati határidővel.

    Ha a vételár (utalvány) összegét nem teljesen költöd el, akkor a felette lévő összeg elvész, mert azt természetesen a forgalmazó (esetemben a Media Markt), nem fizeti vissza.

    Ahogyan sajnos a vételár visszafizetésére sem volt lehetőség. Ebben (is) különbözik a "garancia biztosítás" konstrukciója a "Jótállás" intézményétől.

    Utóbbi esetében ugyanis a törvény garantálja, hogy a másik 3 garanciális jogod (javítás, csere, árleszállítás; ebben a sorrendben) érvényesítésének sikertelensége esetén elállhatsz a fogyasztói szerződéstől, így - a vásárlás előtti állapotot visszaállítván - visszakapod a vételárat a forgalmazótól.

    Mivel a tévém javítására sajnos nem volt lehetőség, ezért kiválasztottam az utódját, és az utalvány összegét beszámíttattam annak (jóval) magasabb vételárába.

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák