Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • woodbear

    addikt

    válasz Mamuska #17459 üzenetére

    Tudom, hogy nem engem kérdeztél, de nekem volt 35mm 1.4 Zeissem (meg úgy kb az összes E mount 35 milis megfordult nálam). Nagyon szerettem de amikor megjelent a samyang 1.4 AF verzió akkor nézegettem és gondolkodtam a cserén. Aztán amikor kijött a fw update a samyang hoz akkor le is cseréltem a Zeisst.
    Nem bántam meg. Fokusz teljesítményben érezhetően jobb a samyang. Minden másban egy hajszállal alul marad. Nyitva is majdnem olyan éles, a CA valamivel több, a kontraszt kb ugyan olyan jó. Egyszóval nekem nagyon megérte a váltás. Sokkal jobban megbízom benne, mint a Zeissben. Kevés fényben is gyorsabb nála.

    Viszont mivel most jönnek majd a sigmák, ezért én a helyedben megvárnám a teszteket, mert biztos nem lesznek rosszak. A samyang és a Zeiss sem kis darab, és nehezek is. A sigma is kb ilyesmi lesz.
    Szerintem várd meg. A kepminoseg szinte garantált, hogy fullos lesz. A fokusz ami kérdés. De mivel megvették a Sony licencet, ezért várhatóan azzal sem lesz baj.

    Oldalam: www.swsfoto.de

  • mikrofon

    veterán

    válasz Mamuska #17459 üzenetére

    Szia,

    Igen nekem volt. Majd eladtam és azóta is sajnálom. Mostmár mióta 16-35GM-et használom, kevésbé, de azért még mindig néha eszembe jut az 1.4-es blende. Micsoda háttér mosás... Meg plusz 2Fe.

    Nagyobb mint a 35/2.8 és nehezebb is, de teljesen használható méret és tömeg. Jelenleg nincs kisebb objektívem és akár egésznap is elvagyok. Mondjuk utca fotót, vagy "lopva" készített képet nem készítek. Oda nagy előny a 35/2.8 kismérete. Tehát ha szükséged van a nagyobb blendére, és van rá keret, ekkor mindenképpen cseréld le szerintem és igen a Zony 35/1.4-re . Ezen a gyújtótávolságon nagyon sokat számít az az 1.4. Kifejezetten ha beltérben emberekhez használod, amikor kicsik a távolságok.

    Samyang-om sosem volt. Egy ideig gondolkodtam rajta. Miután eladtam a Zony 35/1.4-et és nagyon hiányzott. De aztán elég sok olyan nemzetközi tapasztalatot olvastam, amikbe volt közvetlen összehasonlítás és az esetek többségében utána beruháztak a Zony 35/1.4-re. Ami biztos a Samy AF-je zavaróan hangos tud lenni. Videóban hallatszik, de csendes környezetben, templomban, előadáson, szobában is zavaró tud lenni. Ráadásul, hamár videó, akkor a Zony-ban kikapcsolható a blende klikk-es váltása, ami nem csak, hogy teljesen némává teszi az objektívet, hanem folyamatos lesz a blende változása, ami videónál nagyon nagy előny.
    A Samy AF objektívek olcsók, de nem jó objektívek. Egyszerűen nem a Sony szint. Főleg nem nagyfelbontású szenzoron. Emiatt lehet követ dobálni rám. De inkább helyette akkor egy adapterezett lencse...

    A Zony jobb képalkotása a Samy-val szemben a nagyfelbontású szenzorokkal, az "R" - es vázaknál nagyon is észrevehető. Aki egyszer nagyfelbontású szenzorral szerelt vázat vesz, annak fel kell készülni, hogy hosszútávon "kiszúr" magával, mert nagyon nem mindegy, hogy milyen lencsét csavar a vázra. Valószínűleg az új, jónak ígérkező Tami zoom is itt fog elhasalni.

    Azért az nagyon fontos a Zony 35/1.4-nél, hogy elég nagy volt a gyártási szórás és az optikai különbség a megvásárolható lencsék között, mert ez az első objektívek egyike és akkor még nem igazán volt jó a Sony gyártási minőségbiztosítása. Elképzelhető, hogy ez javult és a mostanában újként vásárolható, újabb gyártású lencsék már mind jók. Azonban én használtat vennék, olyat amit az előző tulajdonosa hosszú ideje használ és rá is kérdeznék vásárlás előtt. Természetesen az ebay-ről is jöhet a használt. Jah egyébként a képek jobb oldalával szokott probléma lenni, hogy ott nagyon lágy. Illetve még az 1.4-es nyílás szokott lágyabb lenni.

    Ha a 35-ös tartomány érdekel, akkor felesleges a Sigma Art sorozatra várni. Azok DSLR lencsék adapterrel egybe építve. Közülük azok lesznek a jók és érdekesek, amik jelenleg nem elérhetők. Tehát a fenyérős nagylátószögű és a fenyérős tele lencsék. Nah ezekre megéri várni...

    Még azt is meg említeném, hogy a 35mm nagyon közel van az 55-höz. Emiatt nem ezeket szokták párba használni. Főleg nem az R-es vázakon, ahol jó használható az FF/aps-c váltás mint egy 1,5-ös telekonverter.
    55/1.8 párja a 25/2, míg a 35mm párja a 85mm. Ez az ajánlott. Persze ettől el lehet térni...

    [ Szerkesztve ]

  • mikrofon

    veterán

    válasz Mamuska #18025 üzenetére

    Végre valaki kezdi érteni, persze nem a pénz részét ;) , hanem ha valakinek a7rIII-je van akkor az nagyon észreveszi a lencsék közötti különbséget... (Az utoljára linkelt tesztben is ezt írja: "the natural choice for A7III users that wants a F2.8 Zoom") Azt mindenkinek elmondom, aki kérdez, hogy jól gondolja meg az a7RIII vásárlását, mert rengeteg pénzbe fog kerülni a felszerelés innentől kezdve. Ez a szenzor nagyon előhozza a lencsék közötti különbséget... Az erre jó üvegek, nagy frontlencsével rendelkeznek, így nagy méretű szűrökre pl.: CPL-re van szükség. Ráadásul itt már nagyon észrevehető a szűrök képrontása is. Így szűrő esetén is mélyen zsebbe kell nyúlni...
    De ilyen az adattár, ha valaki 42MPX-ben lövöldözik és biztonsági másolattal készít képeket a kártyára, akkor egy kép kattintás 160MB-lesz.... Ha csak JPEG-et használ biztonsági másolatnak akkor 110MB/kép.... Ehhez az adattár, a feldolgozó és kiszolgáló hardvernél is előjönnek a különbségek és nem mindegy hogy milyen....

    Maradjunk annyiban, hogy a7RIII előhozza és kiemelik a különböző dolgok közötti különbséget..

    Az meg, hogy ha valakinek akinek a7rIII-je van annak savanyú a szája, mert kijött az a7III, annak fogalma sincs mit tud valójában és nem tudja jól használni a gépét... Ez inkább lentről igaz, hogy akinek a7III-je van az szeretné azt hinni, hogy az majdnem a7RIII...

    Részemről zártam ezt a témát....
    Persze ha valakinek kérdése van szívesen válaszolok rá....

    [ Szerkesztve ]

  • 80hun

    addikt

    válasz Mamuska #18072 üzenetére

    Azért nézd át jól azokat a gyári akkukat mert hamisítják az eredeti akkukat csomagolással együtt

    Persze nem kizárt hogy eredeti csak szólok :)

  • r3dsnake

    nagyúr

    válasz Mamuska #18297 üzenetére

    Pont erre találtam rá én is az előbb. Ha tényleg csak ennyi lenne az egész, az szuper volna!

    Köszi!

  • r3dsnake

    nagyúr

    válasz Mamuska #18301 üzenetére

    Én is, köszi. :) Nem az én gépem, de kb csak a polcon porosodik, mert már váltott ismerősöm A7III-ra, így viszont ha meg tudnám javítani fillérekért elhozhatnám tőle.

  • grigo

    őstag

    válasz Mamuska #18349 üzenetére

    Keményen tolják. Amúgy ugyanazt csinálják amit Econon is számonkérnek. Sony apsc szar mert kevés a nativ obi, adapter semmit se ér. De canon milc tuti mert az összes ef adapterezhető. Na mindegy. Amúgy a probléma az hogy a saját rendszeréből a szar is édes, de ugyanaz más rendszerében használhatatlan. Pedig mindenki mondanivalójában van igazság csak személyes szimpátia alapján vesznek figyelembe tényeket.

    Amúgy én a Canon szakadt régi tükröseinek színeit és az L obikat bármikor elfogadnám de az a dinamika meg zaj...

    https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/

  • mikrofon

    veterán

    válasz Mamuska #20513 üzenetére

    Csak nehogy eladjam a cuccaimat és vegyek egy ilyet :)
    Nagyon kíváncsi leszek mennyi lesz az ára. Azért ebben benne van egy képfeldolgozásra is alkalmas hardver, amit meg kell fizetni.... meg gondolom szupergyors 512Gb-s adattár

    A lencsében hasonlít, de a többi jelentősen eltér...

    [ Szerkesztve ]

  • wm2

    őstag

    válasz Mamuska #23340 üzenetére

    Hát a 6000 vs 6300 között mi a mérlegelendő? A képvágott 30fps 4K? Gondolom inkább a több fókuszpont meg a jobb akksi idő miatt érdemes mérlegelni. Mondjuk aki szívesen lő/videózik sporteseményeket, annak biztosan jól jönnek ezek a plusz dolgok (a mikrofonnal együtt) de a jobb videós része engem azért nagyon NEM izgatott.

    [ Szerkesztve ]

    Ozora <3

Új hozzászólás Aktív témák