-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz szazbolha #11099 üzenetére
ha nem kell kereső akkor NEX-5N (vagy R, vagy T), ha kell, akkor NEX-6 vagy A6000.
az A6000-ben jobb érzékelő van, de az előző négy 16 mpixeles érzékelője sem rossz, még mai szemmel sem.
Az A6000 mostanában kezd 100e Ft körül is előfordulni, a NEX-5-ök nem is tudom, 40-50e Ft-ért reálisak, a NEX-6 a kettő közt.[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz szazbolha #11099 üzenetére
Itt az A6000 csapj le rá gyorsan
Bár van benne exo rendesen
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz szazbolha #11103 üzenetére
a nex-f3 is jó lehet mert a 16 mpixeles szenzor van benne, de olyan bűn ronda szegénykém...
az A5000 20 mpixeles szenzora egy hangyaf.nyit jobb a 16 mpixelesnél de alacsonyabb felbontású a kijelzője és ez manuálozásnál elég nagy hátrány.
a keresőt csak te tudod h kell-e neked, int látod, elég nagy felárat kell érte fizetni.
18-55 volt a régi kitobi és 16-50 az újabb, kisebb. nins 2 fajta 16-50. a 18-55 optikailag jobb, de a 16-50 ugyebár kisebb és 16mm-ről indul. én speciel azt venném, pont ezen 2 okból kifolyólag. -
3YEW
tag
válasz szazbolha #11110 üzenetére
Nikonhoz: Nem rég én is ezen meditáltalam, de arra jöttem rá, hogy midegy, nikon f a bajonett típusa. Ha viszont szeretnél rekeszgyuru nélküli objektívet venni akkor kell az adapterek Legyen valamilyen rekeszgyuru. Az hogy ez esetleg mennyit ront a kepminosegen nem tudom, hiszen nem véletlen teszik oda a rekesz ahova. Szerintem.
Ha tévednek, akkor szóljon valaki.
(Vagy esetleg kérdezz rá egy nikon topicban )T
-
rumos14
nagyúr
-
konyi79
addikt
válasz szazbolha #11123 üzenetére
Rendben van ott az f3, ha találtál olcsón kipróbálni a rendszert. Akkoriban kicsit floodolta a Sony a piacot, elég gyorsan újultak, legalábbis változtak a vázak. Abban már a 16MP-es érzékelő van, ami nem véletlen alapozta meg a Sony szenzorok hírét. Jó benne, hogy a normálisabb lcd van rajta. Ami miatt az újabb, wifis vázakat jobbnak tartom manualozni, van alkalmazás, amivel lehet profilokat menteni, amivel exifbe le lehet rakni mivel készült a kép, meg akár korrekciós profilt lehet neki csinálni. Meg a 3-as sorozat átka az oly-hoz hasonló alap ISO200-as büntetés, ami itt ráadásul tényleg közel ISO200.
-
#31733248
törölt tag
válasz szazbolha #11144 üzenetére
Inkább f4 lesz, ahogyan elnézem. Szívesen megnézném a nyitott rekeszes képeket. Ajánlom figyelmedbe a Carl Zeiss Jena Sonnar MC electric 135mm f3.5-öt, 25 ezer forint környékén megveheted adapterestül, már nyitva is éles, kontrasztos képe van, a hátteret pedig gyönyörűen, selymesen mossa.
-
konyi79
addikt
válasz szazbolha #11151 üzenetére
Összefoglaló megvolt? Elnavigál a váz terméktámogatási oldalára, ott a kézikönyvek pont alól leszeded a működési tájékoztatót, abban sok minden le van írva.
HDR kb annyi. Nem tudom, f3-os lehet-e állítani, ami vázam volt 1-6EV között (vagy automatán) beállíthattam hány EV különbséggel lőjön képeket. 1 alá, 1 meg fénymérés szerint. Lementi a 0EV-s képet, meg az összefűzöttet. RAW ilyenkor nincs.
-
WiZARD
addikt
válasz szazbolha #11167 üzenetére
Köszi, nézelődök még.
Tématávolság nem gond (max világítás miatt).
Félek, hogy 1:2 -es üveg közgyűrűzve megint hasonló lesz mint ahol most tartok.(Ismerős a nicked, voltál régen index fotós forumon ugye?)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
80hun
addikt
válasz szazbolha #11176 üzenetére
Manuálokból azért készült pár 100-135mm-ig fényerős portréobi
A bajonettes zeiss 135/1.8 eddig is volt , igazi kuriózum
-
Rapid136
őstag
válasz szazbolha #11212 üzenetére
Ez igy szerintem bonyolult... nincs ebben szubjektivitás csak fizika.
adott gyujtótávolsággal és különböző méretű érzékelővel azonos kompozíciót, pl. egy szűk portrét logikusan különböző távolságból lehet elkészíteni
a kisebb érzékelővel a szűkebb látószög miatt távolabb kell menni a témától, azaz nő a tárgytávolság
a tárgytávolság függvénye a mélységélesség, exponenciálisan növekszik, igy a kisebb érzékelőn a mélységélesség nagyobb lesz, kivehetőbb a háttérha azonos távolságból különböző gyujtótávolsággal készül a kép akkor meg azért lesz nagyobb a mélységélesség, mert a kisebb érzékelőn a kisebb gyujtótávolság miatt nő meg
egy nagylátószögnek jóval nagyobb a mélységélessége mint egy portréobinak, a FF + 50mm kontra APS-C + 35mm esetében készülhet azonos távolságból a kép, de a gyujtótávolságok eltérése bőven érzékelhető eltérést eredményezSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
-Fripp-
csendes tag
válasz szazbolha #11217 üzenetére
Ezt azért a zindexen ne nagyon hangoztasd ha nem akarsz egyhetes szájzárra kárhoztatást elszenvedni , mint én néhány éve.
Pedig csak a kifejezés értelmetlenségén és magyartalanságán etimologizáltam kicsinyt.
Ott ilyet nem szabad.Aki másnak vermet ás , aranyat lel ...
-
Rapid136
őstag
válasz szazbolha #11217 üzenetére
Megint nem értem...
Miért ne létezne a mélységélesség mint fizikai jellemző? Adott rekeszen elérhető éles tartomány ami tárgytávolság függvényében változik. Vagyis azonos rekeszen 3m-nél mondjuk 40cm, de 6m-nél meg már 1,5m (nem preciz, viszonyítási értékek).
Annak idején minden objektiven jelölve volt.
Ha a filmes gépeden mondjuk 3 és 6 méter között szerettél volna élességet akkor nyugodtan rábizhattad magad a fenti jelölésekre.
Lehet állítgatni m463, APS-C és FF érzékelőhöz, tárgytávolságot és gyujtótávolságot. Szépen kijön hogy azonos képkivágás mellett milyen háttérmosást várhat az ember a különböző érzékelőméreteken és milyen fényerő kellene kisebb érzékelőn hogy egy FF+1,4/50 obi nyitott rekeszes képét hozza.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
80hun
addikt
válasz szazbolha #11266 üzenetére
"A NEX-F3-nak a spéci csatlakozója a tetjén azonos az a6000-el?"
Nem azonos.
Az A6000-en multi interface vakupapucs van. Aminek így néz ki a csatolófelülete.[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz szazbolha #11292 üzenetére
Én főleg tőlük rendelek. Kb 20db-ot már biztos vettünk komámmal , eddig mind jó volt.
Bár a fene egye meg őket tavaly még olcsóbbak voltak a K&F adapterek
-
m3ss
veterán
válasz szazbolha #11486 üzenetére
az sem jo ha tul sok objektiv van. szabadteren meg szinte mindig kozelebb tudok menni. amugy sem vaok nagyon hive az eros hattertomoritesnek, jobban lehet jatszani a hatterrel meg eloterrel nagyobb latoszogu obikkal. persze 85 helyett egy 135 is jo lenne. viszont belteren azert a 85 hasznalhatobb.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Rapid136
őstag
válasz szazbolha #12386 üzenetére
Persze, én is tudom, de nem kéne ugy tenni mintha normális lenne leirni azt hogy a 12mm 18 lesz...
És közben felnőtt egy generáció akinek semmilyen tapasztalata nincs kisfilmes gépekkel. Na őket nem kéne megbolonditani ezzel.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz szazbolha #12386 üzenetére
A fő probléma az eredeti kérdéssel az, hogy úgy értelmezhető mintha lenne objektiv aminél nem "figyel be" a szorzó. Na ezért megtévesztő a digitális APS-C korszakban szocializálódott felhasználóknak.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
szazbolha
addikt
válasz szazbolha #12438 üzenetére
Itt egy Techart II adapterrel müxik: https://youtu.be/hVbI1eqf7Ro
//
Nem olcsó cucc: http://www.ebay.com/itm/Techart-Auto-Focus-III-Canon-EOS-Lens-to-Sony-NEX-E-Mount-Adapter-A7-II-A7R-A7S-/151926294268?hash=item235f8346fc:g:iGMAAOSw~otWe4d4
//
Az eredeti tervem egy Viltrox Reduceres adapter lett volna, de az optikai minőségről azt olvastam elmarad a Turbo II-től, és semmilyen biztos infót nem találtam arról, hogy Sigma 150-600-al menne.
Viszont itt egy régebbi Viltroxal próbálva (szerintem ez a lencse nélküli adapter) müködik az AF meg a stabi is.
Lassú az AF, de már hozzászoktam mert ha az objektív állványon van, akkor nikonon is LV-vel élesítek, vagy pedig kézzel.
http://www.learningsurfphotography.com/sigma-150-600mm-contemporary-surf-photography/ -
80hun
addikt
válasz szazbolha #12439 üzenetére
DE ez egy Sigma 150-600 C és nem egy 50-500 . A felvételen meg csak CDAF van . .
A Sport változat kicsit jobb, használ PDAF-et
Kb a CDAF használhatatlanűl lassúsyn7h37ic
Értemén hogy az 50-500 AF-es csak nem lesz AF-ed.
A6000-re meg kb felejtősek az adapterezett lencsék.Persze ha A6000-ed van
[ Szerkesztve ]
-
-
grigo
őstag
válasz szazbolha #12543 üzenetére
Hát akkor lehet. Vázon ha jól emlékszem vagy derítő, lassú szinkron, hátsó szinkron, vezeték nélküli. Ezek szerint akkor ami nem derítő az is derítő szerű stroboszkópos lesz hss-e?
Illetve ha kiokosodom és manuálban használom majd akkor is megmarad a stroboszkóp hatás? Amúgy nincs vele bajom de ez a zizegés kicsit fura még, illetve lassabbnak érzem az egész expót.https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
konyi79
addikt
válasz szazbolha #12624 üzenetére
Képek neve szerint növekvő sorrendben 1: 1/2500 f4 105mm ISO200; 2: 1/1600 F4 103mm ISO100; 3 1/800 F4 105mm ISO 100; 4: 1/640 f4 18mm ISO100; 5: 1/1000 f4 105m ISO100
PNP:
Nem kell ezt magadra szívd, de tényleg egyik kép se indokolta az f4 rekeszt, és ez van, 24Mp-t nem rajzol ki semmi APS-C 6x zoom nyitva. Ez se. De kicsit rekeszelve nem csak az élesség javul, de a mikrokontrasztnak is jót tett volna. Obit tesztelni meg kapcsolt ki a DRO-t is, nem mindig ugyanazt hozza ISO100-on, mint nélküle. Meg a zajszűrést is lentebb veheted.
De ilyen jó fényviszonyok között (ok, a repcsi kivétel) miért nem bíztad a fénymérést a gépre?)
Tudomásul kell venni (ami itt sokunkra igaz), sokszor nem a technika a szűk keresztmetszet. =>LLL -
PNP
őstag
válasz szazbolha #12624 üzenetére
Dropbox leméretezi a képeket (videókat meg főleg), és közben kiüti az exifet is, de ha letöltöd egyben (jobb felső sarokban Download), akkor megkapod az eredeti képeket, exiffel. Amúgy az érzékenység az első képet leszámítva ISO 100 volt.
Világos, hogy rekeszelve minden objektív javul, amúgy a jobbak jellemzője, hogy nem sokat. Ezt megfordítva: nyitva is használhatóak, mert a különbség bár tesztábrán kijön, valós felhasználásnál elhanyagolható. És ez a problémám ezzel az objektívvel, szerintem nyitva használhatatlan, de legalábbis nagyon esetleges, hogy mit kapok tőle, és ez nem a vázon múlik, mert az A6500 autofókusza még a nem natív objektívekkel is elég jól működik. Olyan jellegű és mértékű képhibák ezek, amiket nem lehet értelmesen visszahozni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest