Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DeadMeat #69500 üzenetére
Van, kezelési, az enyém K14C, abba 5w30 az ajánlott és most is az van benne, Motul Eco-lite 5w30, jelenleg 16 pénz a 4 liter és API sp...
Ezt a 0w20at a márkaszervizek találták ki, amíg nem volt visszahívás a gyári olaja ecstar f9000 5w30 API sm volt és azzal is töltötték, azóta 0w20, ki érti ezt... Hirtelen megváltozott a motorolaj követelménye, éjjel jött a mikulás és motort cserélt az összesben."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DeadMeat
veterán
válasz 2ozzmexy #69501 üzenetére
Igen, az van a kezelesiben itt is, emlitve sincs a 0W20 a ket turbos motorhoz benne, ezert is figyeltem fel ra. Errefele nem hasznalnak suzuki olajat, kb beszerezhetetlen. Motult rak a legtobb suzi szerviz, talan azert nem kezdtek el a higabb olajjal dolgozni. Nem is nagyon hallottam/olvastam meg errol, tbh.
Mindegy is, marad az ami belevalo, nem igazan maradtam le semmirol akkor, azt hittem valtoztattak az ajanlott olajon, de nem ilyesmi tortent.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #69501 üzenetére
0w-20 olajról jut eszembe....
Nemrég ismerősnek cseréltem az 1.6 Vitarájában olajat, akkor szereztem az első tapasztalatokat a 0w-20-al (sajátomon a szerizkönyv bélyegző miatt nem cserélem, műhelybe szoktam vinni).
Hát az én 10w-40-hez (azelőtt meg a 15w-40 mézhez) szokott formám jól meglepődött, mikor a nagy lendülettel kifolyó, nagyon híg olaj úgy kezdett el az olajfelfogó száján lévő műanyag rácsos részen visszafröcskölni, mintha vizet öntenék rá. Lehetett utána takarítani a sok kifröcsögött kis cseppet...
Megszoktam, hogy a másik nem fröcsköl. Ennél jó közel kell tartani az edényt.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz hemaka #69504 üzenetére
A Toyota szervizek sem értették/tudták, ezért töltötték az 5W30-as olajat.
Aztán kiderült, hogy bizony kellett volna ragaszkodni a 0W20-hoz.
(Na meg a kézikönyv is félreérthetően fogalmazott, de azt gondolná az ember, hogy egy márkaszervizes továbbképzésen azért több műszaki infót kapnak, mint egy felhasználóknak szóló kézikönyv.)
De szerintem errl biztos hallottatok már, pár éves ügy: LINKEzzel csak azt akartam modani, hogy elvileg nem kellene mindennek a pontos okát értenünk mit miért ír elő a gyártó, elég lenne csak betartani azt, HA lehetne nekik hinni.
De sajnos már sokszor kiderült, hogy tévednek, ezért szeretnénk érteni is mi miért történik az amúgy egyre drágább autóinkkal.
(Lásd. még nyújtott olacsere periódusok, stb...)[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #69499 üzenetére
Az alapbeállítást a magasság csavarral nekünk kell megcsinálni, a szintezés az valamiféle beépített előre megírt görbe szerint megy. Fingja nincs éppen hová világít a lámpa. Ahová a csavarral beállítjuk. A szabályzás úgy néz ki, hogy beül mindenki beindítjuk a gépet, megnézi mit mutat a hátsó híd és odatekeri a lámpát. Nem próbáltam ki, mi van ha menet közben elkezdjük kidobálni a cementes zsákokat. Elviekben 30kmh alatt még újraszabályozza, de ezt csak valaki mondta.
Minden indexes fórumtárs panaszkodott, hogy a kocsit átvéve 1 személlyel magas sokszeméllyel pont jóra lehúzza a magasságat a fénynek. Nekem ez 4 éves korában jött elő. Most agyalok a megoldáson.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ViZo72 #69505 üzenetére
Biztosan el akarod indítani ezt a lavinát? Sokat tudnék mesélni Toyota olaj hibákról, de 99%-ban a user a gyökér...
A nyújtott olajcsere pedig más kérdés, ne keverjük ide.
Maradjunk annyiban hogy mindegyik a környezetvédelem köntösébe bújtatott spórolás. Tedd meg azt a szívességet mindannyiunknak hogy nem folytatod ezt a témát, és főleg nem TC cikkekkel, mert van itt olyan akit közvetlenül érintett mindegyik probléma, így tűpontosan tudja hol ferdítették az igazságot."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #69508 üzenetére
De, visszahívás után már 0w20 került mindegyikbe az időszakos szervizen, nem csak a K14D-be. De nem kell elhinni nekem semmit, olvass vissza néhány 10000 hsz-t amikor ez felütötte a fejét először, ott írtuk többen hogy 0w20-at akartak beletölteni utána.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz hemaka #69504 üzenetére
Hát ha egyszer a kezdetektől 020 a gyári előírása, akkor 020-at kap... Valószínűleg jó neki az, ha ezek az M16A motorok mindenféle gond nélkül szaladgálnak 350e-400e km-nél is.
IS-nél sem értettem. 5w30 a gyárija, de nyígtak sokan, szerelők is, hogy jaaaaaj 160e km van benne, ne menjen inkább bele ennyi km-nél 10w40? Minek? Eszi az olajat? Nem. Akkor minek?
250e-nél meg majd MOL Botond 20W-50 olajat akarnak belerakni, biztos ami tuti, mert hát ilyenkor biztosan nagyon-nagyon kopott már...[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #69510 üzenetére
Jaj, azok mindig okoskodni akarnak, de nem értenek hozzá, mert ők csak azzal találkoznak ami elromlik, ami fut és kutya baja, azt évente egyszer ha látják, vagy csak műszakizni, mert a többit megoldja a haver/sógor/koma.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #69515 üzenetére
Motorkódot is tudsz mondani? Gyöször most elbizonytalanított, de szerintem nekem is azt akartak a nem hybrid K14C-be önteni.
Mondjuk a márkaszervizeknek az a jó, ha nem kell 5 felé olajat rendelni, lehetőleg abból is a legolcsóbbat, feleljen meg az előírásoknak, az se baj ha éppenhogy hunyorítva felel meg... (lásd Ecstar)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #69519 üzenetére
De abba az is kell, nem? 0w16 kell bele, vagy nem? Kézi könyvet kellene megnézni, de nekem 5w30 az ajánlott és közölték hogy 0w20-al töltik mióta elindultak a visszahívások ha tetszik ha nem, felhivtam Érdet, dettó, Szfehervar szintén, Fót ugyanez.
Aztán beugrott az Üvegtigris: itt mindenki hülye!? Itt, mindenki.
Én meg ha pályázok akkor erősen 3500 környékén jár a fordulatszám tartósan, akár órákig is... (természetesen Németországban csakis, nem szabálytalankodunk... )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dunc
nagyúr
Olaj téma 2013 Swift 0-20W Ecstar!
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #69509 üzenetére
Na én azt nem tudom, hogy a visszahívással mi van mert nem vittem (még) vissza. De az biztos, hogy a 020as olaj a hibrid olaja lett, azoknak az van a könyvében. Lásd burgatshow. Az meg még a visszahívás előtt kijött ,nem?
De nekem 8 a sztori mert rám szervív ne is számítson olajcsere ügyben. Én elvagyok a mobilommal.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #69527 üzenetére
Igen ezt mondom, hogy a hibrid rendszer hamarabb volt a 0w20 olajjal mint a visszahívás. Tehát neked nem nyomtattak egy másik gépkönyvet, meg nem is firkálták át a régiben az olajat, mert eleve ez volt benne. Majd jött a visszahíjjás.. Ééted :-) jómondom?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
Bitang ára lett ennek is..
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #69530 üzenetére
Kíváncsiságból konfiguráltam a Suzuki oldalán a 3 típusból egyet-egyet. Mindegyiknél a legalapabb GL felszereltséget és a hűségprogramos árat figyelembe véve.
Az alábbi számok jöttek ki:
Swift: 6.300.000 Ft
Vitara: 6.990.000 Ft
Cross: 7.500.000 FtEnnek fényében valóban elég kemény az árazása a Swiftnek. Egy lényegesen kisebb, gyengébb autó és 690e Ft-al olcsóbb csak egy Vitaránál...
Meglepne, ha özönlenének az emberek lecserélni, mondjuk a korábbi Swiftjüket erre. Az sokszor előfordul, hogy valaki cseréli a régebbi Vitarát, Crosst egy újra, de én olyat még nem nagyon láttam, aki a Swifttel tette ugyanezt.
De a 2023-as új autó értékesítések is mutatják, amit Hemaka is ír, hogy nem olyan sokat látni az utakon. Első helyen a Cross 5936 darabbal, a Vitara a 3. helyezett 4979 darabbal, a Swift még az első 20-ba sem fért bele 2023-ban, pedig a 20. helyen álló autóból csak 1179-et adtak el, tehát a Swiftből még 1000 darab se nagyon kelt el, miközben a másik két modell az 5000-6000 darab közötti szegmensben volt.
Erre jön 2024 és rúgnak még egyet az árakon, -1 henger és belépőnek 6.3 milla. Ügyes!
Swifttel azok az emberek jártak jól, akik még 2019 körül az ilyen 3.2-3.5 milliós árakon megvették újonnan. Most már nem versenyképes ez semmivel.
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz Qtya123 #69533 üzenetére
Sajnos az a helyzet, hogy egy kisebb autót kifejleszteni legyártani nem sokkal olcsóbb mint egy nagyobbat. Ezzel nincs mit tenni.
Plusz a vitara és az scross nagyon nem mai autók, bőven kitermelték már az árukat, így könnyebb "olcsón" adni őket. Szerintem. Ha lesz belőlük teljesen új (aminek itt lenne már az ideje), azok is jóval drágábbak lesznek.
Én inkább azt sajnálom, hogy a swiftnél nagyobb nem suv suzuki nincsen.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Nekem tetszik az új Swift,az àra sok,mint mindennek manapsàg. Ha új kisautót vennék ,ezt venném. Én az előző generàciósakat nézegetem. Bizok benne,h kicsit lejjebb megy az àra,h itt az új. Bàr lehet bilibe lóg a kezem
-
kugli
aktív tag
Sziasztok!
2005-ös 1.3-as ignishez féktárcsa fékbetét csere szükséges. Bárditól van kedvezmény,onnan venném elsődlegesen. Melyik gyártmány az ami ajánlott,illetve amit kerüljek?
Tárcsából kettőt dob fel ignishez, JURATEK , NIPPARTS . Fékbetét 4 találat
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Plusz nézd meg, hogy ugyanez mennyibe kerül mondjuk a kauffernél, vagy kovács autónál.
Jártam már úgy nem egyszer, hogy amikor volt 48%-os bárdi kedvezményem, akkor ugyanannyira, vagy olcsóbbra jött ki az említett két webshopban mindenféle kedvezmény nélkül ugyanaz a gyártmányú alkatrész.
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
trw is jó, kauffernél szerintem 30ból megáll a történet. Nekem most az van a sporton, előtte ate volt, csak amikor rendeltem nem volt ate, aztán már szétpályáztam kellett rá valami, így azt vettem. Igazából ez is bírja a pályázós nagy fékezéseket nem hullámosodott be, és még kevésbé is porol, mint anno az ate.
-
kugli
aktív tag
Köszönöm a tippeket véleményeket fék alkatrész témában! Körvonalazódik a történet
-
simonjoe
senior tag
Senkit sem akarok megsérteni, de egyik Suzuki sem egy lóerő-nyomaték bajnok. Ennek okán bármely alsópolcos fék (tárcsa, pofa, betét) megfelel. Vész esetén ha kinyitom az ajtót, papuccsal is le tudom fékezni.
Joe
-
AMD Power
titán
válasz Qtya123 #69533 üzenetére
Ma amúgy reggel én is meg megnéztem pár új autót.
Dacia Sandero, Renault Clio, Skoda Fabia, Suzuki Swift, Opel Corsa, Hyundai I20, Kia Stonic.
Nagyjából az itt felsorolt első három ami benne "maradt" a kalapban. Fabiára komoly kedvezmény van. Majdnem 700e. A Sandero is nagyon akciós most és jól felszerelt. Clio még csak szimplán tetszik.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
simonjoe
senior tag
válasz Qtya123 #69546 üzenetére
Nem tudsz mutatni olyan féktárcsát ami a gyakorlatban nem tudna teljesíteni egy Suzuki alatt. Én csupán financiális oldalról próbáltam megközelíteni. A Splash-hez egy ATE tárcsa 17eHUF/db, a HART meg hétezer sincs. Nem hiszem, h használat során ezt a különbséget észre lehet venni, a pénztárnál viszont igen!
Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #69546 üzenetére
Jaja, a tartósság a kulcs. De ha nincsenek szélsőséges esetek, akkor is fontos, nálunk pl. a WagonR-en a gyári és az utána következő kommersz Brembo 50k-50k km-t bírt ki kopáshatárig, az Ate meg 140k km után még csak most kezd vállasodni, pedig a felhasználás módja nem változott, 2012 óta 2*40 km ingázás minden hétköznap.
-
Qtya123
őstag
válasz simonjoe #69547 üzenetére
Nem értem a logikai levezetést, hogy egy Suzuki alatt miért oké akár a létező legolcsóbb tárcsa is, merthogy az alatt bármi teljesít, míg egy erősebb autón nem.
Továbbra is ott a példa. Ha mondjuk 100-ról kell egy iszonyat nagyot fékezni, akkor számít a tárcsa, mert nem mindegy, hogy egy ilyentől elkezd ütni, vagy sem. Ennek semmi köze az autó márkájához és a lóerőhöz sem. Egy Suzukival is lehet 100-nál ilyen helyzetbe kerülni, meg egy 200 lóerős autóval is, a lényegen nem változtat, a jobb minőségű fék jobban tolerálja ezt.
Még azt sem lehet mondani, hogy a Suzukikon hokkendáré fékek vannak, míg az erősebb autókon nem. A mai felső közép 150-170 lovas autókon ugyanaz az úszónyerges, 1, max 2 dugattyús szerkezet van általában, nem az van, hogy a Suzuki úszónyergezik, de egy teszem azt Passat sokdugattyús féket használ.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
Nem hiszem, h a kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészek, legyen az pl. a féktárcsa, nem ütik meg a műszaki minimumot. Nem a kínai aliról rendelsz. Ha egy nagyon szélsőséges esetet nézünk és az alsónál maradunk a HART-nál ami, mint írtam 7eHUF alatt van és egy topp kategóriás Zimmermann meg 40, de már egy középkategóriás vagy annál jobb Valeo is "csak" 10eHUF, akkor ne mondjátok már, h egy átlag felhasználás során 4x vagy majdnem 6x többet bír a felsőpolcos! Nem tudom, ki hogy vezet, de nekem még a Splash-el de még egyik autónkkal sem kellett 100-ról, még hatvanról sem "satuznom", biztos, h ez szerencse kérdése is, de benne van a vezetési stílus, rutin is. Megizzasztani sem szoktam szegényt, nem arra találták ki a Splash-t! Ha egy extrém igénybevételt nem bír ki egy tárcsa, valszeg nem lenne egyik kereskedő polcain sem. Az meg, h mit kell kibírnia egy féktárcsának, a hozzá kapcsolódó futóműnek, azt bizony az autó felépítése, és tömege határozza meg, ebben meg a Suzuki nem egy bajnok kategória valjuk be őszintén. Én ezekből indultam ki. Most néztem, én két éve cseréltem tárcsát, Metzger-t kapott, akkor nem volt 10e HUF a tárcsa és 6 a betét, igaz nem futott csupán 20k-t azóta, de a színe rendben, válla semmi. Még idáig meg tudtunk vele állni, ja, és nem is porol! Nem megtéríteni akarok én senkit, és magát az autót sem akarom fikázni, mindenki a maga pénztárcájának barátja, továbbra is tartom, h nem egy topp kategóriás autóra, normál felhasználás mellett mindezek felesleges plusz kiadások.
Joe
-
AMD Power
titán
válasz Qtya123 #69550 üzenetére
Ezt amúgy én sem. Én mindig minden autómba inkább minőségibb alkatrészeket vettem. Persze nem a gyári 2x annyiba kerül mint bármi más. És sokszor messze nem az a legjobb.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Qtya123
őstag
válasz simonjoe #69551 üzenetére
"még a Splash-el de még egyik autónkkal sem kellett 100-ról, még hatvanról sem "satuznom", biztos, h ez szerencse kérdése is, de benne van a vezetési stílus, rutin is"
Ehhez aztán semmi köze a rutinnak, meg a vezetési stílusnak. Persze, aki vadállat, az sokkal nagyobb eséllyel kerül ilyen helyzetbe, de egy teljesen normális és rutinos vezetővel ugyan miért ne történhetne meg az, hogy megy valahol és kifut elé egy állat, leesik az előtte lévő autóról bármi, jön egy idióta, aki kikanyarodik eléd/büntetőfékez, vagy 100 másik esetet fel tudok sorolni, ami megtörténhet és satuznod kell, teljesen mindegy, hogy mennyire vagy óvatos, vagy rutinos.
Nyilván ezek ritkán fordulnak elő, nekem is 20 év alatt, ha kétszer kellett átnyomnom a fékpedált a trepnin, de elég, ha egyszer előfordul és nincs ott a technika. Vagy az is bosszantó, ha megállsz vele, de utána kuka, mert megvetemedett. És vannak olyan tárcsák a polcokon, amellyel egyszer fogsz egy nagy satut nyomni és utána rázni fog, túl sokat nézel ki a gyártókból.Én amondó vagyok, hogy féken és gumin nem érdemes spórolni. Lehet fogni az 1-2-3 darab tízezrest, ha olcsóbb féket, vagy gagyibb gumit veszel, de ha az a +X tízezer felár azt eredményezi, hogy a jó fék+gumi kombóval csupán 60 cm-el hamarabb megállsz egy kritikus helyzetben, akkor lehet az a 60 cm dönti el, hogy összetöröd-e az autódat, vagy nem. És ez független attól, hogy 1000 kg-os az autód, vagy 2000 kg. Ha jön egy szélsőséges helyzet, akkor a gagyi fék lehet, hogy normál használat mellett teljesen jól szuperált, de itt ki fog jönni a hátránya.
"Nem hiszem, h a kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészek, legyen az pl. a féktárcsa, nem ütik meg a műszaki minimumot."
Mondom, túl sokat nézel ki a gyártókból. Rengeteg olyan gagyi alkatrész van, ami semmit nem ér. Ha úgy vesszük, hogy az a műszaki minimum, hogy beteszed és a funkcióját el tudja látni és nem makkan meg az első percben, akkor persze, megüti a legtöbb ezt a szintet.
De mennyi olyan fos alsópolcos gyártót láttam már, amelyeknek mondjuk a fékhengerei, gömbfejei, de van, hogy egy nyamvadt gumicsöve nem bírta 1-2 évnél tovább. Megfogsz egy alsópolcos gömbfejet, megmozgatod, majd a kezedbe veszel egy felső polcost és azonnal érzed mi a különbség. Ha meg leszeded a gumiborítást róla, akkor látod a megmunkálásban és a kenőanyag mennyiségében is a különbséget. Aztán van a két alkatrész között 7.000 Ft különbség. Csak az egyikkel újra meg fogod látogatni a szerelőt mondjuk 2 éven belül, a másikkal meg sokáig elmész. Melyik volt olcsóbb végül?Én nem azt mondom, hogy mindenből a top-top-top kategória kell és mindenki hülye, aki olcsóbbat vesz, de ne legyünk naívak sem és állítsuk azt, hogy minden alkatrész megfelel a követelményeknek és igazából halál nyugodtan lehet venni mindenből az árlista legalját, mert hát a szabványok. Sajnos a valóság nem ez. Vannak olcsón jó minőségű cuccok is, de iszonyat egypálcás retkek is akadnak köztük szép számmal.
És a fék szerintem pont nem az az alkatrész, ahol érdemes ezt a kockázatot futni, legyen szó bármilyen autóról.[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
válasz Qtya123 #69550 üzenetére
Azert van ennyi kotvany allapotu auto, mert mindenki a legolcsobb szart veszi bele, holott az valoszinuleg nem is birja addig, mint egy dragabb de minosegibb termek. Persze ez sajnos visszavezetheto az atlag magyar autos penztarcajara, mert valahol meg kell fogni a lovet.
Jo pelda erre most ket also lengokart csereltettem(a balos szetment) a sportban, cegnel van lehetoseg tobb kacatot rendelni, aztan amelyik nem tetszik visszaviszi az unix, mert napi 3x jon.
Meyle kerult bele, de rendeltem egy azmt-t is poenbol, hat azert lehetett latni a kulonbseget. A szilent az azmt-n kb olyan volt mar most mint amit kihajitottam a kocsi alol a gyari jobbost ami mar volt 13 eves.
Sulyra is kevesebb volt mint a meyle eleve vekonyabb valami volt, festek csomo helyen leverve rola, egy nagyobb katyu szetkuldte volna az egeszet gyanitom.Szoval a fekeknel is ez van, a szabvanyt eppen hozza, de egy nagy autopalyas satuzasnal eltekeredik az egesz. Az meg kicsit kellemetlen, ha epp olaszba tartottal es ez meg az M1-en tortent.
De pl. az alufelnik is pont ilyenek, ott is az olcso szar mind, foleg ezeken a katyus utakon hamar meghal mindegyik, jobb esetben gorgo, rosszabb esetben kuka. -
Qtya123
őstag
válasz hemaka #69554 üzenetére
Hú a régi alufelnis sztorik. Mikor 18-20 évesek lettünk, jöttek az első autók, persze legtöbbeknek az első dolga volt, hogy diszkófelnit tegyen az autó alá.
Aztán ugye pénz sok esetben nem volt rá, pattantak fel a harmad árba kerülő olasz, meg ki tudja honnan szalajtott felnik (egy ilyen márka rémlik nekem, Alessio talán). Aztán érdekes módon a harmadáras felnikkel örökké a gumisnál voltak görgőztetni.
Sokáig inkább nem is vettem ezt látva. Aztán szereztem egy vén dög BBS-t, szerintem öregebb volt, mint az országút, de azt sosem kellett görgőzni.[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz Qtya123 #69553 üzenetére
36 éve vezetek, ebből 7évet hivatásszerűen itthon és külföldön. 2 millió km körül vezettem már. Tulzás nélkül írom, h ez idő alatt nem kellett, vagy inkább nem emléxem arra, h bármikor is ki kellett volna tolnom a hűtőrácsig a fékpedált. Továbbá még balesetet sem okoztam másnak, nekem ellenben igen. Ha vezetek, megpróbálok a többi közlekedő fejével is gondolkodni. Hogy, ennek semmi köze nincs ahhoz, h nem volt még esetem, mindeki döntse el maga.
Két autó van itthon, a Splash és egy PassatCC, az utóbbi csak gyári alkatrészeket kap, többnyire meghibásodásuk előtt kerül kidobásra mint megkotlana. Külföldre járunk vele nagyobb távokra, ott nincs kompromisszum! A Suzuki sem bontott lefingott alkatrészeket kap, de a felhasználás jellege meg maga az autó miatt nem tartom indokoltnak a TOP-TOP alkatrészeket. NEM kotvány az állapota!! 14 éves, 130k km futás után, bárkié mellé merem tenni összehasonlítani. Az én értékrendemben tudom melyik milyen helyet foglal el, ennek tudatában cselekszem, idáig az élet engem igazolt, nem kívánok ezen változtatni. De, mint írtam, senkit sem akarok befolyásolni. Az elvitathatatlan, h nagyon sok esetben a több az jobb, sajnos ezért ez sem állja meg a helyét minden esetben. Részemről ennyi, Ámen!
Joe
-
Qtya123
őstag
válasz simonjoe #69556 üzenetére
Egyetértek a mondandóddal, én sem tartom indokoltan mindig a top alkatrészeket, ahogy korábban is írtam, hanem a másik végletről beszéltem, amit állítottál, hogy a leggagyibb is megugorja a szabványokat, mert ez nem mindig így van.
Az meg továbbra is lényegtelen, hogy hány millió km-t vezettél és nem kellett még satuznod.
" Hogy, ennek semmi köze nincs ahhoz, h nem volt még esetem, mindeki döntse el maga."
A rutin csökkenti az esélyt, ezt senki nem vitatja, de ki nem zárja és én úgy érzem kissé védőhálóként tekintesz arra, hogy Te megfontolt és előrelátó vezető vagy.
Tudod ez olyan, hogy van mozdonyvezető, aki 30 év alatt sem futott bele öngyilkosba, aki a vonat elé ment, más meg az első évében "összeszedett" hármat is. Kinek mit dob az élet a közlekedésben. És nem tudhatod mikor dob olyat, amikor rutin ide, vagy oda, szét kell esetleg taposnod a féket és számít az a pár cm. Én a túlbiztosításban is hiszek, nem csak a rutinban.
Meg eleve nem értem a nem satuztál=azért van mert előrelátó vagy megközelítést. Olyan megközelítés nem létezik, hogy pont azért tudtál satuzni, mert előre látó voltál és jó reflexekkel és észleléssel, nagy fékezéssel elkerülted a bajt? Szemben azzal aki mondjuk pont azért nem fékezne akkorát, mert rutintalan és figyelmetlen volt. Így is lehet ezt nézni.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #69557 üzenetére
Én a kettő közé lőném be ezt a kérdést, a legolcsóbbat skip, fentről meg azért nem választok mert nem hiszem hogy egy nipparts féktárcsa háromszor rosszabb mint a brembo, pedig az árcédula ezt mutatja... Most a Bosch festett tárcsáira vagyok rákattanva, eddig 25ezret nyomott bele a bimmer, de bírja, szerintem a Vitara is ilyet kap ha aktuális lesz... 2050-ben.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
burgatshow
veterán
Anelkul, hogy barmifele flame indulna, tenyleg erdekelne, hogy egyeseknek hogyan fogy el egy tarcsa 50-60 ezer km alatt?
Nekem meg egyik kocsimon sem sikerult 100 alatt megenni oket, pedig nem a nagypapa stilus mintapeldanya vagyok.
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #69559 üzenetére
Keményebb anyagú a betét, mint a tárcsa. Én is meglepődtem, mikor a Brembót szereltem le, a betéteken bőven volt még husi, a tárcsáknak meg bazi nagy válla volt, sosem láttam még azelőtt ilyet.
-
Ignisre a cuccok és azok ára:
Torony csapágy: 20k / oldal
Fék: TRW - tárcsák + betétek (két oldalra) 70k
Gátló elöl: KYB 2db 90k
Csukló: Meyle 29k / oldal
Kipuf dob minden segéd anyaggal: 55k
Stab rúd silent: Febi 9k
Futómű állítás: 20k
+ Munkadíj!Nem minden kell, bontás közben derül ki.
És lehetett volna még ezt nyomni árban...
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
válasz burgatshow #69559 üzenetére
nem gurítja ki, hanem a végén fékez mindig egy nagyobbat, megy a racse keményen az autópályán, és/vagy 2.5-3 tonnás döggel jár. Ha mindhárom teljesül még 50e km sem kell, elég 10e...
-
válasz burgatshow #69559 üzenetére
Nálam el fog. Vállas. 31000 van benne. Hajtom, nem cammogok. Bent ami nincs rögzítve az szokott helyet változtatni. Motor sem 1500-on rohad el. Tiltást is ismeri.
[ Szerkesztve ]
-
racerx
őstag
válasz burgatshow #69559 üzenetére
Úgy hogy állítólag ilyenek már az új (gyári) tárcsák, betétek a Suzukinál (lehet h máshol is). Nem egy nem 2 embernél 50-60 körül csere a gyári betét tárcsa. Persze nem gyárira mert kb feléből (se) megvan az ATE /ZIMMERMANN. Pl nálam is az lesz, pedig teljesen normálisan vezetek. Régen a 1-es 2 es Focusaimon alap volt hogy 2 betét egy tárcsa (60-120 ezek KM)
-
Gyöször
senior tag
válasz cherubion08 #69535 üzenetére
Én nem ismerem a swifteket, nem is gugliztam rá, hogy mit láttam, de a sztori annyi, hogy egyik reggel nyitottam a boltot, már várakozott egy hölgy egy fehér suzukival. Vasaló utáni valami. ( A vasaló alakjától is sírógörcsöt kapok egyébként.) Megjegyeztem neki, hogy de szép kis autó! ez swift? Mondta igen, és hogy őneki is nagyon tetszik. Gyorsan rákérdeztem, hogy "ésakkor látta már ezt az újat?" Egyszerre tértünk ki a hitünkből, hogy milyen logikával lett ez ilyen ronda? a külső persze szubjektív, belsőleg nekem semmi bajom a 3 hengerrel, sőt én 1 hengeres motorokat hajtok, nekem még tetszene is az a motor.
De a kedves cikkíró is lepötyögte, hogy a hölgyek kedvéért lett ilyen. Valószínűleg mellélőttek.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #69563 üzenetére
Jaj, hát álljunk meg egy ásónyomra, most akkor kézi vagy manuális, mert nem mindegy ahogyan írod.
Automatával könnyű megetetni, sokat kell araszolni a "belpesti prolikkal" a dugóban, minden nap, 30km-t oda-vissza a melóba. (tegnap dugó volt, múlt héten is, tavaly is, 5 éve is mindennap, de nem esett le neki még hogy ő okozza, BKV-val járjanak a szegények )
Kézivel is meg lehet etetni bármelyik tárcsát, van aki 10-15k km alatt megeszik egy szett betétet. A tipikus lassító fékezés, jó hosszan elnyújtva, az darálja, meg azért is mert nem tudnak előre gondolkodni, főleg itt a címeres fővárosban. Én már régen látom hogy el kell venni, de ők még nyomják és majd az utolsó pillanatban nagy fék... Sokan kikapkodják üresbe, mert akkor jobb a fogyi, de ezáltal elvész a motorfék, tehát jobban fogy a féktárcsa is. (nem mintha olyan sok motorfék lenne ezekben a mai modern motorokban)
Ha nagyon kemény a betét az se jó, ha túl puha az se jó, szettben kell gondolkodni, amit tboldi írt az is tipikus, mert nem nézik csak az árat. Sok gyártó azért szettben adja (betét+tárcsa), mert az a jó betét ahhoz tárcsához és vica versa.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
aktív tag
válasz Gyöször #69567 üzenetére
Sok ember mondja,h nem tetszik az új formàja. Nekem tetszik,az előző is jó volt. Ízlések és pofonok,csak érdekes ,h ilyen megosztónak làtjàk az emberek. Én elfogult vagyok,mert Swiftes vagyok 19 éve,és szàmomra fontosabb a megbízhatósàg mint a külső. A- ból eljutni B-be és ennyi,nem vagyok autó fan. Ez mikor meglàttam az első tesztbe,akkor mondtam egy huhàt,h milyen jól néz ki,de màr a tesztelő is húzta a szàjàt a külső miatt,nem értettem,😁
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #69568 üzenetére
Mi sokszor azt nézzük a feleségemmel,hogy sokan ész nélkül fékeznek. Sokszor teljesen indokolatlanul, össze -vissza.
A motorfék fogalma sok embernek meg teljesen ismeretlen.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen