Új hozzászólás Aktív témák
-
Tulkas
tag
Üdv,
Swift tulaj vagyok és hála a tervezőnek eddig minden javítást, alkatrész-cserét meg tudtam oldani egyedül.
1-2 hónapja a kuplungot cseréltem faterommal, egy (elvileg minőségi) NIPPARTS márkájúra.
Az első pár héten tökéletesen működött, de megjelent egy érdekes működési "rendellenesség", mégpedig leváltásnál, ha már egy kicsit a motorféket is használnám, nyikorgó hangot ad az autó váltás közben(felengedés első harmadában). Érzésre semmi különbség, minden ugyanúgy működik mint előtte, de nyikorog.
Valaki tudna rá megoldást?
Remélem ez is olyan mint a hátsó rugó kopogás, amit egy gumi cső-darabbal meglehetett oldani"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
Nem szeretném újra szétszedni, és ha jól tudom minden súrlódó kuplungba tilos az olaj vagy zsír bevitel.
Most hétvégén cserélem a motorolaj+szűrű párost (másodszorra <7ekm után), megnézem a kuplungbovdent, hátha az ment esetleg félre. Lehet a vezetőjébe öntök egy kis műszerolajat.
#12276) kornelka!
A gyári ajánlás nem véletlen, nem is értem miért használsz más hideg/meleg viszkozitású olajat..
Nehogy azt hidd hogy ez úgy működik hogy mindkét számnak minél kisebbnek kell lennie. Az ilyenekből származik a szivattyú meghibásodás, és az indítási szűrő talp-szelep nyitása (szűretlen olajat enged át amíg a gyári olajminőséggel számított max. olajnyomás alá nem csökken a te olajoddal kialakult nyomás.)Természetesen érdemes cserélni, de a 10000 szerintem a maximum, az öregebb autók motorjainál ez szerintem követelmény. Én vétel után cseréltem azonnal
(Motor/váltó olaj,gyertya,szűrők,víz,szíjak, ÉS egy szelephézag beállítás volt még.)
Castrol Magnatec 10W-40re, egy risz-rossz UNIX szűrővel, most pedig 7ekm után megy bele ugyanez és, a FILTRON GTI-hez, és 4WD-hez kiadott szűrőjel. (OP539- Ugyanaz a csatlakozó méret, ugyanaz a túlnyomó szelep, és a visszacsapója, csak nagyobb átmérővel, és magasabb kialakítással jobban szűr, jobban hűt, és indításnál több pufferolajat tart meg.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
Jah! És utántöltenem egyszer sem kellett, mivel ezt nem eszi nem úgy mint az alacsony viszkósakat!
"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12279 üzenetére
Jah de kérem akkor magának nem egy 2000-es SWIFt-je van !
Egyértelmű akkor a kissebb viszkó kell, még ha enne eszik is belőle!
Szerk: Illetve nem tudom, lehet csak feltételezem hogy minden szuzukit vezetőnek swiftje van, de nem áll messze a valóságtól ma MO.-on[ Szerkesztve ]
"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12283 üzenetére
Amíg az olajat nem eszi, emellett alacsony a fogyasztás, addig ezek a motorok "elpusztíthatatlanok".
Viszont a szelephézagot nézegetni kell, mivel sok csörgő-zörgő Swiftet hallottam a pirosban állni.
Igen, papírból van, de ha belegondolsz az ember ne arra a pár tized másodpercre vegyen öreg-autót amíg az összetörik körülötte .
A hibáiról még sokat nem tudok, hála az előző tulajnak a kasznim rozsdamentes! alulról-felülről, de a váltó ki van kopva. (vonóhorog+kopott kuplung=kopott váltó a pótkocsizás miatt)
Legutóbb a váltószimeringek és a jobb-külső csuklócserét ~ 8,5 ezerből megúsztam (Hozzáteszem a szinte új váltóolajat(még kuplungcserénél került bele) leszűrve visszaraktam..)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12290 üzenetére
Szokványos nyári reggelen lemegyek és beindítom a motort, az már alapból legalább 10-15 fokon tartja az olajat. Ilyenkor minek nekem az hogy -20 fokon az az olaj tartja az alacsony viszkozítását?
Nem éri semmivel sem hamarabb ilyenkor, ezért is hívják ezeket az olajokat "többfokozatúnak", mert bár a tiéd alacsonyabb és magasabb hőmérsékleten is jobban tartja az optimális kenőanyag viszkozitást, de egyazon (MOST) szobahőmérsékleten (vagy az említett 10-15C-on) nincs nagy különbség köztük indításnál.
Na de nyugalom, hajlik a derekam a téli plusszkiadásra ..
A kuplungproblémámra még mindig nem tudtok valami megoldást? (Az újra szétszedését, és zsírozgatást kivéve.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12295 üzenetére
Akkor lekapom a szekrényről az extraszűz Bertolli-t és tolom bele !
Ki lesz próbálva, de egyenlőre a nyaralásomra se nagyon jut, nemhogy drágább olajra..
A tanksapka védő-lemez (kulcsos) nektek is zörög néha ha nekiütődik az ütközőjének belül?"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
De nekem napi használatba van..
3 havonta elmegy 7ekm-ert.. Szép is lenne ha évente cserélném 28 ezrenként!
Nyár végén úgy is cserélem, a három hideg téli hónapra utánanézek valami fincsi ÉS kedvező árú olajnak.
Más!
Valamelyikőtök próbálta már hang-szigetelni a Swift-jét? (Hosszútávú terveim között szerepel bitumenes lappal lefedni a lemezt a kárpit alatt.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
Én ha tehetem úgy tervezem a hosszabb útjaimat hogy a reggeli, vagy a késő délutáni hűvösebb levegő csordogáljon be a normál ventis rendszeremen be. (Pl. péntek este 7 után zamárdi felsőre )
"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Mercutio_ #12355 üzenetére
Úgyám, annyiért új autót vesznek a normálisak..
Cserélte már le valaki a váltóját az 1.0-áséra? Esetleg van itt valakinél elfekvőben 1.3-asra kiadott jó állípotú és működésű váltó? Természetesen (jó ár mellett) vételi szándékom lenne..
Szerk.: Swift 2000évj.[ Szerkesztve ]
"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
No igen, az én gumijaim 2,4-2,5-ön mennek...
Az az igazság hogy ez az utolsó szezonjuk, engem ugyan nem érdekel hogy kopik, 2-3 hónap és csere érettek lesznek. (Már most is a kopáshatáron szaladgálnak.)
Jah! Mindenkinek (Swifteseknek) ajánlom a FILTRON OP 539-es szűrőt, tökéletesen bevált, az olaj félezer után is tökéletesen újnak tűnik! (A kissebb UNIX-os szűrővel ez nem volt elmondható.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12406 üzenetére
A Crom@x kereskedést ki ne hagyjátok a keresgetésből!
Nekem eddig mindig sikerült olcsóbb alternatívát találnom a(z) UNIksz áraihoz képest!
A LúK a legdrágább, talán legelismertebb, de nem feltétlenül a legtartósabb! A V@leo,NIPP@RTS,LPéR is használhatóakat gyárt!"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12414 üzenetére
6000-ig..
Elvileg az eddig vezetett autóim mind tudták volna, de sosem volt bőr a képemen elnyüstölni addig őket..
Meg hát minek is? 3-4e között leadja a max nyomatékot, aztán már csak "lassul" a gyorsulás.
Tanuld meg a fél sec. -es 2-esbe "vágást""Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
Üdv,
remélem valaki tapasztalt már ilyet és tud segíteni..
A szemem fénye (2000; 5 ajt; G13BA;TSMMA>500000;8V) körülbelül két-három hete előadott nyaralás közben egy olyan mutatványt, váltásnál, amikor az ember levette a lábát a gázról, egyszerűen leállt.
Először az anyós ülésen szóltak hogy 80-90-nél nulla a fordulatszámom..
Nem vettem észre mert visszaraktam sebességbe és mire odanéztem visszaindult. (Épp lejtőn gurultam üresben.) Rá is ripakodtam a haverra hogy ne legyen hülye..
Nah de az autó nem hagyta ennyiben, és utána többször előadta, hogy nem hajlandó az öt-ös fokozatig elmenni, inkább leáll ha berakom 4-esbe. Itt már én is csak néztem.
A lényeg, most ott tartok hogy gyújtás rotor, elosztófedél csere, kábelvizsgálat, szűrő cserék, után is csinál hosszabb úton olyat, hogy előzésnél a 4-es és az 5-ös között leáll. (Kurv@ veszélyes !!)
Eddig legalább pöccre indult.. A mai úszás után (35-40perc) a gyengén meleg motor nem akart elindulni..
Volt vagy 10perc mire sikerült.
A lényeg, amíg nyomom a gázt látszólag rendben van, vígan megy (hosszan), nem is lomha. Amint tehermentesítem feljebbkúszik egy kicsit a fordulat, majd leesik mintha eltekertem volna a kulcsot. (És kivilágít mint egy karácsonyfa.)
De a poén az hogy csak nagyobb távoknál (>30km) jön elő, bőőven a bemelegedés után. (pl.Kecskemét-->Szeged, a belvárosban az utolsó pár kilóméteren ) Hiba kód nincs, nem villog, ha visszaindul egy ideig általában rendben megy.)
Kérek mindenkit akinek ötlete van (VAGY ESETLEG TAPASZTALATA!!) az írjon már rám itt vagy privátban, mert már busszal járok munkába..( Nouuuuu!!)
Köszönöm!"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
Üdv!
Van itt olyan sorstárs aki szintúgy egy 2000-es évj. 1.3 G13BA motoros Swift-et hajt?
Nah ha akadna, és lenne mellette esetleg még multi métere is, rengeteget segítene, ha a fojtószelep poteciométer alapállásban mért ellenállását megmérné nekem. (A-C láb, tűzfal felől 1-3)
Szerelés közben nem lett jól visszaállítva, és jelenleg nem jó az alapjel.
Tehát leállított motornál, úgy hogy az alapjárati léptetőmotor adott helyzetben nyomja. (Persze mivel ez is lehet más a rossz érték miatt, ezért jó lenne ha az ütköztetőcsavar, és a fojtószelep ütköző közé valami ismert vastagságú cuccot ( pl.:ceruzaelem, stb..) betéve is lemérné nekem."Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
Jó estét mindenkinek!
Csak gondoltam leírom már valahova az esetemet az autóval 2000. évj, 1,3 8V SWIFT, mert sehol sem láttam hogy valaki leírta volna a megoldást rá.. Mindig csak a problémákat írják le, ha megoldódik, senki sem írja le hogy hogyan..
Az autó körülbelül fél éve furcsa leállásokat produkált (motorfékezésnél), így több szerelő javaslatára injektort cseréltem.
Közvetlenül ez előtt riasztó csere is volt az autóban. Valószínűleg ki volt véve az aksi.)
Az autó bár már nem állt le, elkezdett az alapjárat "megbolondulni". Fel-le túráztatta magát az autó, és ráadásul sokat is fogyasztott. (5,5 helyett 8-at...) A tüneteket bármilyen fogyasztó rákapcsolásakor produkálta.
Visszacseréltem az eredeti injektort, hátha az új okozza, de nem lett jobb a helyzet...
Így használtam jó ideig, és viseltem a 2-3000-es alapjáratot.. Veszélyes volt, mert motorfék helyett 55-65 km/h tempomatként viselkedett az alapjárat. Kezdtem feladni hogy megtalálom a megoldást..
Több szerelő, és autóvillamosági műszerész "mester" után (akik fél nap után kijelentették hogy nem tudják hol a gond..), ráírtam az injektor.hu-ra, ahol ezt a cikket írták vissza, mint mintapéldát. [link]
A mai nap, a cikk hatására átnéztem az akku testelés környékét, és mint eddig is, azt tapasztaltam hogy be van kötve.
Közelebbről megnézve viszont rájöttem, hogy a karosszéria test-saruk úgy vannak egymásra helyezve, hogy azok nem fekszenek fel egymásra, elnyomják egymást a lemeztől, és a csavar sem túl szoros.
Leszedtem, megtisztítottam, visszaraktam a sarukat elforgatva egymáshoz képest, és így már felfeküdtek egymáson.
Minden tünet eltűnt, az autó tökéletesen működött, így a párommal elindultunk autókázni.
Hirtelen előjött a régi "jól ismert" leállás, így az országút mellett áldogálva kellett gondolkodni hogy mi lehet a gond.. Nem indult.
Szerszámok a kocsiban, légszűrőház le, párom indítózik, de nincs porlasztott benzin!!
(Gyári) injektor ki, megmozgattam a tűt, visszaraktam, indítózás, köpi a benzint, beindult...
És itt jöttem rá hogy nem egy, de két problémám is volt, ráadásul olyan viszonyban, hogy az egyik "eltüntette" a másikat.
A gyári injektort, mint fentebb írtam visszaraktam, mert az újra gyanakodtam, holott nem történt más, mint hogy az autó a hibás testelése miatt megnövekedett alapjárata hatására nem produkálta az eredeti injektorral a "betapadásos" hibát, mivel sosem volt 1500-as alapjárat alatt az autó. Motorféknél ezek a szelepek zárnak, ilyenkor nulla a fogyasztás, de a hibás darabok be is állhatnak ebben a pozícióban. De nekem motorfék helyett ment az autó...
Hazaértünk, visszacseréltem az új injektort, és fél év (rengeteg hajszál, fölös liter benzin, fél kicserélt motortér után) rendben van az autó.
Akkorát aludtam délután...
Remélem ez a kis esetleírás segít még másoknak is!
Itt is megköszönném a segítséget B. Gábornak az injektor.hu-ról!"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen