Új hozzászólás Aktív témák

  • mave13

    őstag

    Sziasztok!

    "Arra kíváncsi leszek, hogy ha leesik a hó, vajon ott is késni fognak a vonatok?"
    Tokióban nem lesz akkora hó, hogy ez megtörténjen. Egyébként, itt is késnek a vonatok, csak kicsit másképp. Itt a késés mondjuk jelent fél percet helyi járatnál, és mondjuk ötöt azoknál, amik a külső kerületekbe mennek. Hiro szerint az Odakyu-line különösen hajlamos késésre.
    Azt nem tudom, hogy az ország többi részében hogy van. Északon, és nyugaton azért vannak nagy havak, több méter (!!!) hó is esik, és fagy. Az az oka, hogy a hideg levegő jön északról, télen a szél északi, a csapadék meg érkezik Kína felől, de a sziget hegyein nem jutnak át. Érdekes, hogy Tokióban a tél száraz, és napsütéses, addig 100-150 kilométerrel nyugatabbra több méternyi hó hullik. Nézegetem a műholdképeket, meg az előrejelzést, és tényleg így van.
    Van rengeteg sípályájuk, és imádják a téli sportokat.

    "(I)A vonatkésés miatti öngyilkosság szerintem vagy urban legend, vagy volt valami lövése az ipsének.[(/I)/I]"
    Igen, egyetértek. Mondjuk, abból a vonatvezetőből, aki hangosan üvölt vezényszavakat vezetés közben a műszerfalnak, ki tudok nézni ilyesmit. Általában elöl utazok, mert szeretek nézelődni, és hát néha bizony elgondolkodok, hogy lehet, mielőbb le kéne szállni erről a vonatról, mielőtt a sofőr a szokásosnál jobban bekattanna.

    "(I)Mindenesetre azt mondják, a japánok legalább vonatok érkezése terén megbízhatóak, mert másban nem mindig, "szeretnek késni".(/I)"
    Mondjuk, hogy meglepő módon a vasúti közlekedés az esetek 90%-ban atomóra pontosságú. Hogy erre hogyan képesek, lövésem sincs, mert amúgy meg rohadtul nincs időérzékük, és közel sem olyan precízek ilyen téren, mint az általában az európaiak képzelik.

    "(I)De mágnesvasút meg gyorsvasút esetén igazán nem csoda, ha pontosan tud közlekedni, a technológiából fakad. Minálunk a kék döcögős cucc nem olyan.(/I)"
    Mágnesvasút még nincs, egyelőre egy darab tesztszakasz épült meg, az igazi vonal építése majd most indul, és 2024-re tervezik átadni a Tokyo - Nagoya szakaszt. Egyébként, a helyiek, akikkel beszéltem nem rajonganak érte, szerintük nincs rá szükség. Így is 1,5 óra az út (400 km, ha jól emlékszem), úgy meg lenne 40 perc.
    Illetve, folynak a lobbik is keményen, mert minden nagyobb város, ahol áthalad, saját állomást akar, különben nem engedi meg az áthaladást. Ami meg kissé hazavágja a dolog lényegét.

    Szerintem, a kék döcögősnél elsősorban minőségi, és morálbeli problémák vannak. Lehetne értelmes keretek között tartani azt a késést, ha nagyon akarnák.

    Icewolf || kósza ||

Új hozzászólás Aktív témák