-
IT café
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
válasz Shadowbull #3600 üzenetére
Arra ott az autóbérlés
Sok esetben lényegesen kevesebbe kerülne - kalapos bácsik, hétvégi vezetők - a carsharing+bérlés is, mint egy fix autó TCO-ja.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #3600 üzenetére
de arra nem hogy hétvégén elmenj vidékre a nagymamához, vagy elmenj vele nyaralni.
Mindkettőt csináltam már, lol. (Nyaralás persze belföldi volt) -
addikt
válasz Shadowbull #3576 üzenetére
De vannak mindig jó infói, amit meg is oszt: [link]
-
Simulacrum
senior tag
A teljes önvezetés és a robotaxi lesz a jövő. Kevesebb autóra lesz szükség és sokkal normálisabb lesz a forgalom és parkoló helyzet is megoldódik.
-
Mercutio_
félisten
válasz Shadowbull #3605 üzenetére
Napi bérlés is van, ahol nincs percdíj, jó reggelt
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Shadowbull
addikt
válasz Simulacrum #3608 üzenetére
A teljes önvezetés és a robotaxi fogja a teljes káoszt elhozni, így azokat is erősen korlátozni fogják.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #3605 üzenetére
Te képben vagy egyáltalán a carsharinggel? Baromi régóta van napidíj is.
#3607 sambenez
Ez nem tudom hogy jön ide, aki azt írta hogy nem feltétlenül kell carsharing mellé saját kocsi egyértelműen BP-ről beszélt.De egyébként akkoriban BP-n éltem, most agglomerációban, csak hogy a kérdésedre válaszoljak. És most is van itt a közelben sharenow... Szóval még a kötözködésed se jött be.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #3605 üzenetére
Megeri, nem tudom, hogy nalatok milyen van, de itthon boven megeri 1-2 napra elvinni egyet, mert limitalva van a napidij, es kozben nem kell adminisztralni, elmenni a kolcsonzohoz, stb.
while (!sleep) sheep++;
-
Ringman
nagyúr
válasz Shadowbull #3613 üzenetére
ezzel 100%-ban egyetértek, csak vannak olyan országok, ahol az életfilozófia része (muh fridum) vagy státuszszimbólum sajnos az autó, itt normális alternatíva mellett is nehezebb lesz változást elérni.
-
veterán
válasz Shadowbull #3613 üzenetére
szerintem ez elég botor kijelentés, azon kívül, hogy a saját, tapasztalatodon nem alapuló véleményeden kívül nem igazán tudod alátámasztani semmivel.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #3621 üzenetére
De attól még saját autó van és lesz is.
Ezzel jelenleg én is így vagyok, lévén hogy nem áll mindig itt carsharing kocsi a ház előtt, (aggloban felárasan már meg se éri annyira) meg volt pár negatív tapasztalatom, amikor a carsharingre hagyatkozva beszoptam. De ha tudnának ténylegesen önvezetni a kocsik és bármikor be tudnám nyomni az appban, hogy guruljon ide egy a ház elé némi apróért negyed órán belül... Na akkor azért átértékelném a dolgokat, még itt aggloban is.Persze nekem az autózás nem egy élmény, meg a szabadság mértékegysége, hanem egy eszköz hogy eljussak/elvigyek dolgokat A-ból B-be a legolcsóbb, leggyorsabb módon. A saját autó ilyen szemmel oltári nagy szopás és felesleges felelősség. Folyamatosan tárolni, tutujgatni kell (etetni, takarítani), adózni utána, hagyni magad lehúzatni rendszeresen autószerelőkkel, ráadásul még dekkol, sőt, folyamatosan értéktelenedik benne a tőke... Ha reális opció, sokkal egyszerűbb kiszervezni ezt a szopást olyanoknak, akik ezt méretgazdaságosság okán sokkal hatékonyabban képesek csinálni.
-
veterán
válasz Shadowbull #3623 üzenetére
de mégis mivel? amikor emvy rákárdezett, hogy van-e a kérdéskörben bármi statisztikai alátámasztás a zsebedben, arra nem érkezett válasz. az ilyen kijelnetéseid sincsenek semmivel sem alátámasztva:
"A gondolatmeneted abban az alapvető tényben bukik meg, hogy a városban élők a saját autóikat nem kizárólag a városban használják, sőt. A carsharing arra jó hogy az egyik kerületből elmenj a másikba, de arra nem hogy hétvégén elmenj vidékre a nagymamához, vagy elmenj vele nyaralni."
sorry, bármikor ki tudom választani a sharenow appban, hogy a percdíjat fizetem, amíg elmegyek a-ból b-be, vagy 1 órától 30 napig terjedő időtartamra bérelem ki a kocsit, amivel el tudok menni hétvégén a nagymamához, vagy minden gond nélkül horvátországba. ha minden hétvégén vannak ilyen mókák, akkor nyilván nem éri meg (ahogy írtam, nekem 3 napra pl 500 eur volt a tesla), de ha valaki havonta, kéthavonta csinál ilyen hosszabb utakat, simán megérheti, hogy nem áll 20-30-40k eurója egy autóban.
szerk: én is szívesebben használnék sajátot, de miután leadtam a cégest, valahogy nem akardzik ezeket az árakat kifizetni, és meglepően jól elvagyok ezzel a megoldással is. de ezt valószínűleg csak a síszezon kezdetéig lehet húzni
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Shadowbull
addikt
válasz julius666 #3624 üzenetére
Nekem a carsharing az abszolút vészmegoldás, és már a gondolat is taszít, hogy egy random valaki után kell beülni az autóba. Az első években még relatív tiszták voltak az autók, de az utóbbi 6-7 évben már disznóól az összes. Ragad a kormány, a váltó, a gombok, az üléseken mindenféle foltok, az ember fél normális utcai ruhában beülni.
A saját autó a saját személyes tered kiterjesztése, oda nem ül be mindenféle hajléktalan melegedni, olyan mint a saját lakásod vagy házad. Utóbbi is pénzbe kerül, meg macera, mégsem akarsz motelben lakni
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
66zio
aktív tag
válasz Shadowbull #3626 üzenetére
Van igazság a te mondandódban is, de azért nem vicceljünk már, hogy félsz beülni. Akkor a tömegközlekedésre fel sem mersz szállni? De akkor nem lehet, hogy inkább az határozza meg a véleményed róla, nem pedig az elérhetőség stb? Nekem is van olyan ismerősöm aki villamoson zsepivel kapaszkodik és ha leszáll akkor egyből fertőtlenít, de ez inkább betegség mint normális.
-
-
veterán
válasz Shadowbull #3628 üzenetére
jellemzően kisméretű autók, ez igaz. lehet, hogy kell sétálni egy kicsit vagy akár tömegközlekedni egy-két megállót egy nagyobbért.
de ahogy írtam, a tesla model 3 azért nem kicsi, németországban még az y is elérhető. másik szolgáltatónál x1-es bmw sem kicsi, vagy 3008-as peugeot. a mol-nál mo-n még kis puttonyos autót is el tudsz hozni, vagy kombi astra-t.
nyilván nem olyan kényelmes, mint beülni a sajátba a ház előtt, de ettől még sajnos ez a gondolatmenet sem bukik meg
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Hi!King
őstag
válasz concret_hp #3599 üzenetére
Az a probléma, hogy a belváros minden nagyvárosban szűk keresztmetszet, ezért a tömegközlekedést kellene preferálni az egyéni közlekedés szempontjából, a carsharing csak a probléma egyik részét (parkolás) kezeli. Az pedig szerintem is erősen kétséges, hogy tömegesen saját autó helyett választanák és nem pedig tömegközlekedés helyett vagy annak kiegészítéseknént.
Szerk.:
Szóval én is azt gondolom, hogy idővel korlátozva vagy tiltva lesz, de ez még messze van, mert előbb a saját autó lesz korlátozva.[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #3626 üzenetére
Azért vicces kettős mércéid vannak, szerinted a relative magas beugrási küszöbű carsharing autók (jogsi kell hozzá, okosteló, ráadásul kötelezően fizetős, több ezerre jön ki egy hosszabb bérlés) "csöves melegedők" amibe normális ruhában te nem mersz beülni, a magyar tömegközlekedéssel viszont nincs semmi bajod. Tényleg LOL.
Valamiért nagyon becsípődésed ez a carsharing=rossz dolog és attól tartok nem mi leszünk akik ezt kibogozzák nálad, lévén hogy az összes racionális érvet ignorálod és csak a saját fals dolgaidat mantrázod (látványosan nem vagy képben, nem vágod egyáltalán a díjazást, se az autóállomány összetételét)
Részemről off vége.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Mercutio_ #3601 üzenetére
Egy időben számolgattam, megérné-e, mert akkoriban városon belül ritkán használtuk az autót. Nekünk még akkor sem, ha a hozzá kapcsolódó kényelmetlenséggel nem számolok. De a kapcsolódó kényelmetlenség, hogy le kell szervezni, el kell hozni az autót, pl. ha szombat hajnalban indulnánk valahová, már teljesen más tészta,.
Carsharinggel is el lehet vinni autót több napra Budapesten kívülre, csak egyrészt külföldre nem lehet, másrészt mi nem is vagyunk a zónájában, tehát megint csak macerás.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz julius666 #3632 üzenetére
"a magyar tömegközlekedéssel viszont nincs semmi bajod"
Hmmm, mikor beszéltem egy szót is a magyar tömegközlekedésről?
"nagyon becsípődésed ez a carsharing=rossz dolog"
Megengeded hogy saját véleményem legyen?
Én meglehetősen viccesnek gondolom amikor valaki arról álmodozik hogy majd nem lesz senkinek saját autója mert carsharing.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
tomazin
veterán
válasz Shadowbull #3638 üzenetére
Egy vita ervekkel es ellenervekkel elore mutato tud lenni. A tokmindegy mi van, akkor is nekem van igazam, annyira nem. Igen, semmi normalis ervet nem hoztal meg fel. Egy csomo ember olyanokra hasznalja amit leirtal,h nem lehet.
Meg 3as teslaval nem lehet elmenni nyaralni? Kepzeld el valakinek megis sikerul (nem, nem 2napra es 2gyerekkel)
Nyugodtan lehet sajat velemenyed, a leirtak ellenere is nyugodtan mondhatod azt,h a carsharing szerinted rossz, de ez az akkor is nekem van igazam.... -
nagyúr
-
nagyúr
válasz Shadowbull #3638 üzenetére
> Én meglehetősen viccesnek gondolom amikor valaki arról álmodozik hogy majd nem lesz senkinek saját autója mert carsharing.
abszolut nem errol volt szo, hanem te kezdted azzal, h majd betiltjak
while (!sleep) sheep++;
-
Hovi
aktív tag
Sziasztok,
Fiam érdeklődik a befektetések irányába. (17 éves) Kevés kis pénzecskéket rak részvényekbe, melyeket eddig én vettem meg neki a LightYear appban. De most egy befektetési alapba szeretne bevásárolni (szintén picike tételben)de ezt nem találom az appban. Ez a VTSAX -Vanguard Total Stock Market Index Fund Admiral Shares. Hol tudnám (ha tudnám) ezt neki megvenni? Csak emiatt nem nyitnék TBSZ-t. Köszönöm!
-
Stanlee
őstag
Van valami hir, hogy a kormany mikor tervezi bejelenteni a kovetkezo hadicselt?
Valtani kellene eurot forintra, ha esetleg 1-2 doner ara leesne, varok meg par napot.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Hovi
aktív tag
válasz PredatorZoli #3645 üzenetére
Köszönöm szépen a segítséged!
-
KMT
addikt
Valami hasonló ETF-et (vagy többet) keressen, ha lightyear. Pl VNRA. De mivel ezeket hosszú távra érdemes, így igazából TBSZ-en lenne ideális.
#3646 Stanlee
Nem tudom, de ha az elmúlt egy évet visszanézem, akkor benne van most egy lassú, kicsi erősödés. Én várok még, legalább 385-ig.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Macska topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen