-
IT café
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
blueT
csendes tag
válasz Tomcsi33 #4642 üzenetére
Szőlő utcában lakom és szerintem egy node-on vagyunk… Tapasztalataim szerint kb. 2-3 hete romlott le az UPC hálózata (digitális TV és Fiber Power internet, telefont nem használom). Az UPC képtelen stabilizálni a helyzetet, kötbéres esetet indítottam miatta. Kb. 4-5x jelentettem már hibára, nálam is volt MediaBox csere, mára is várom a szerelőt. Az általad leírt ATV/Hír TV-s jelenséget (kép kockásodás, hang ciccenés) én is tapasztaltam (tegnap este kb. 19:30-20:15 biztosan volt ilyen, majd varázsütés szerűen megjavult). Amikor a képpel gond van, akkor jellemző, hogy ilyenkor a net is szakad. A net szakadásokra jellemző, hogy a ping válaszidőknek nincs felfutása/lefutása a szakadások előtt/után. A modem logja nem mutat sem szakadást, sem csatornaváltást. Nem egyszerűen az Internet oldalak elérésével van ilyenkor gond, hanem már a DHCP/GW-ként funkcionáló IP-t sem lehet ilyenkor elérni (ping). A modem értékei közül az Upstream érték reggel nálam is ilyen volt (51 dBmV körüli), de ugyanezt a jelenséget 40 dBmV körül is tapasztaltam már. Teljesen egyetértek azzal, hogy amióta áttereltek a Rubicom-os UTP-s csomagból a Fiberpower-es coax-os csomagba, mintha visszamentünk volna a régi coax-os világba, ahol akár egy lakótelepi rossz bekötés is gondot tud okozni. Mivel ez valószínűleg így is van, a gyors hibakeresés és megoldás nagyon reménytelennek tűnik. Persze lehet, hogy központi a hiba és látják is, de ezt eddig nem ismerték el.
-
blueT
csendes tag
válasz Tomcsi33 #4651 üzenetére
Nálunk meg az RTL klub tegnap este 20-23 között nézve időnként megint kockásodott, ciccent. Volt, hogy bejött a kék képernyő, amin arra szólít fel, hogy nézzem meg a csatlakozásokat.
Most reggel meg eddig teljesen jó a kép, hang az RTL-en. Lakáson belül, lépcsőházban senki, semmihez nem nyúlt. Az én bekötésemet már korábban ellenőrizték, csavaros csatikat meghúzták.Net is szakadt (index.hu-t pingettem):
2012/09/18 22:16:24-22:29:40Ma reggelre a modem Transmit Power Level felment 51-ről 57 dBmV-re, vagyis határon van. Amúgy épp a szerelőt várom...
-
blueT
csendes tag
válasz kabelmania27 #4662 üzenetére
1 db TELESTE márkájú kettes splitter van rajta, amit az UPC a csomagban küldött.
-
blueT
csendes tag
válasz kabelmania27 #4662 üzenetére
Receive Power Level: 1.7 dBmV
Transmit Power Level: 57.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36.3 dBmVA MediaBox jelminősége 16 TSID-ből változó db számúnál mutat 100%-t (általában 2-4 db, ezek TSID-je sem mindig ugyanaz). Elég neki, ha egy TSID 100%-on van? Ha egyet használ, honnan tudom, melyiket?
-
blueT
csendes tag
válasz kabelmania27 #4666 üzenetére
Köszi, megvan az RTL Klub: 354 MHz. Viszont a frekvenciavizsgálatnál csak a TSID van feltüntetve, ott láttam a korábban írt minőségi értékeket, frekvencia ott nincs kiírva. Magáról a csatornáról szerintem csak ez után ír (QAM-csatorna státusz), ott jelenleg a jel-zaj arány 39mdB.
Nekem EPC2203 modemem van, a Signal fülön csak azok a dBmV-k vannak, amit már #4665-ben is írtam.
-
blueT
csendes tag
válasz kabelmania27 #4669 üzenetére
Volt modemcsere és szerintem az erősítőn (ami egy másik lépcsőházban van) is állítva lett valami. Még lesz F csati csere is a lépcsőházi dobozban. Érdekes, hogy most teljesen másik GW-re kerültem. Ezt 8-11 ms körül tudom pingetni terhelés nélkül. Az esti műsor még nem tudom mi lesz
Model: Cisco EPC3208
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 7.1 dBmV 39.0 dB
Channel 2: 4.7 dBmV 38.2 dB
Channel 3: 5.7 dBmV 38.2 dB
Channel 4: 6.8 dBmV 38.3 dB
Channel 5: 7.5 dBmV 38.9 dB
Channel 6: 7.3 dBmV 38.7 dB
Channel 7: 7.1 dBmV 38.4 dB
Channel 8: 6.5 dBmV 38.3 dBUpstream Channels
Power Level:
Channel 1: 39.5 dBmV
Channel 2: 38.8 dBmV
Channel 3: 44.0 dBmV
Channel 4: 40.5 dBmV -
blueT
csendes tag
válasz Tomcsi33 #4688 üzenetére
A változatosság kedvéért tegnap este óta stabilan nincs nálunk Internet (modem scanning státuszban), a digit TV használhatatlan (a jelminőség 30%, jelerősség 80% körüli), az analóg TV csupa csík. Legalább most stabilan rossz, gondolom ezt könnyű javítani Szerelőre várva...
-
blueT
csendes tag
válasz Intruder2k5 #4696 üzenetére
Még nem jött a szerelő, de már magától visszajött az Internet és a digit TV is kezd éledezni:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 11.1 dBmV 34.9 dB
Channel 2: 9.3 dBmV 34.0 dB
Channel 3: 9.4 dBmV 33.8 dB
Channel 4: 10.7 dBmV 34.5 dB
Channel 5: 11.5 dBmV 35.5 dB
Channel 6: 11.2 dBmV 34.8 dB
Channel 7: 11.2 dBmV 34.9 dB
Channel 8: 10.7 dBmV 34.6 dBUpstream Channels
Power Level:
Channel 1: 43.3 dBmV
Channel 2: 42.0 dBmV
Channel 3: 46.3 dBmV
Channel 4: 43.0 dBmVAz SNR 30-körülről indult. Pingetés közben váltakozva vannak 10 és 400 ms körüli értékek.
A digit TV minősége reggel 30% körülről 50-60% körülre tornázta fel magát.
Ötlet? Nagyon gyanús, hogy hőmérséklettel, lecsapódott párával is kapcsolatos lehet a probléma. Az erősítőnk a másik lépcsőházban van, tetőn is körbe kell valószínűleg nézni. Valaki tudja, hogy egy 4 emeletes lakótelepen kb. hány házra jut 1 üveg? Milyen topológiát használnak?
[ Szerkesztve ]
-
blueT
csendes tag
válasz Intruder2k5 #7404 üzenetére
Gödöllő Szőlő utca... Február eleje óta 3x jelentettem be Interneten azt, hogy kb. este 7-től este fél 9, 9-ig az Internet akadozik, nagy mértékű csomagvesztés van, távmunkára alkalmatlan. Mind a 3 bejelentésre azt válaszolták, hogy központi hiba van. Ezek után telefonon is bejelentettem kötbéres esetre az előbbiekkel együtt. A központban látták, hogy a modem jelszintek rendben vannak, a körzetben viszont látnak valami problémát az esti időszakban. A szerelővel csak a telefonos bejelentés után beszéltem, ő ki sem jött, mivel a körzetből kb. 5-6-an már ugyanezt jelezték feléjük. Feladta a hibát felsőbb szintre. Több hét eltelt, sajnos nem tapasztaltam semmilyen javulást. Ezek után kaptam egy "nyugtató" levelet az UPC-től, az Interneten bejelentett hibáimat mindig központi hiba okozta, amit elhárítottak, ezért arra kötbért nem fognak fizetni. Erre megírtam nekik, hogy mind a 3+1 bejelentés ugyarról a hibáról szól, amit még nem hárítottak el. Most ott tartunk, hogy ma (Húsvét vasárnap!) felhívtak, hogy küldenek ki szerelőt keddre. Mondom a kollégának, hogy este 7-re jöjjön lehetőleg. Nem, ő nem tud, csak délután 4-től este 8-igos időpontot adni. Én meg kéreckedjek el megint a mulahelyről... Ez az egész úgy ahogy van felháborító. Ráadásul a múltkor sem jött ki az szerelő, révén, hogy körzeti probléma van... Persze kiderült, hogy a digit TV adása is akadozik ugyanebben az időszakban, meg valószínűleg a telefon is akadozna, ha lenne...
Ha jól emlékszem talán vannak még itt a körzetből, de gondolom ahogyan engem is kezelnek, nemsokára nem lesz itt UPC-s. Nekem úgy tűnik, mintha feladták volna a hiba megkeresését, mivel minden körzetbeli előfizetőt egyenként végig kellene nézni, nem egy konkrét előfizető berendezése, bekötése okozza-e a probémát... -
blueT
csendes tag
válasz djdaniel #7489 üzenetére
Gödöllő, Szőlő utca... "Megnyugtatásul" írom, hogy az utóbbi pár napban órákon keresztül nálunk sem volt se Internet, se digit TV (ma délután is így volt). Ennek oka szerintem az lehet, hogy még mindig nyomoznak, cserélgethetnek a szerelők valamiket. A digit TV még mindig akadozgat, javult viszont az Internet használhatósága (kb. este 7-től fél 9 9-ig az utóbbi 2 hónapban használhatatlan volt).
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- Komplett igényes gamer PC (Monitor, alaplap, cpu, ház, táp,ssd, vga)
- Samsung S34BG850 G8 - 34" Ívelt Smart OLED - 3440x1440 175Hz - 0.1 ms - TrueBlack 400 - FreeSync
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB Phantom Silver
- HP 255 G8 15.6" FHD IPS Ryzen 7 5700U 16GB DDR4 512GB NVMe SSD gar
- Latitude 7420 14" FHD IPS i7-1185G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen