Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • woodworm

    veterán

    válasz hóbortos #61006 üzenetére

    Egyre többen panaszkodnak a digi és az asus párosára. A routerben a wan kapcsolatnál érdemes kipróbálni az Internet Detection-t.

  • dkess

    őstag

    válasz hóbortos #61006 üzenetére

    Szia,

    Első körben ezt próbálnám meg: [link] . Azaz 'Internet detection' -nál a 'PPP Echo' helyett a 'Letiltás' opcit választanám és megnézném, hogy segít-e (szokott).

    Egyébként pozitív tapasztalat esetén ezt visszakapcsolva az ezt követő két értékkel is lehetne játszani, de általában az viszont nem szokott eredményt hozni.

    Ez ilyen Digi "sajátosság" miatt van így ...

  • dkess

    őstag

    válasz hóbortos #61009 üzenetére

    Szia,

    Az előző hsz -ed alapján ez nem jött le, hogy direkt laptop -ba dugva az UTP -t is előjön a jelenség. Ugye azt írtad, hogy volt korábban két tönkrement routered és most az AC65P -vel is előjött a jelenség. A laptopot meg próbáltad másik szolgáltató internetével (routerrel vagy anélkül passz) és rendben volt ... :)

    Van a Digi -nél vezetékes telefononod? Ugye FTTB esetén ekkor ezt úgy oldják meg, hogy az UTP kábelt osztották - 2 érpár ment tovább RJ45 -n (maximum 100 Mbps) és 1 érpáron RJ11 pedig a telefonkészülékbe. Amennyiben ezzel a toldóval van valami probléma (esetleg valamelyik UTP kábellel), akkor az tud ugyanilyen jelenséget okozni.

    Azaz javaslom próbáld meg, hogy a laptop -t eleve a bejövő UTP -re kötöd közvetlenül - semmi toldás stb. Amennyiben ekkor jó, akkor még mindig lehet "sakkozni", hogy a toldó vagy az azutáni UTP kábel szakasszal van a gond.

    Ami ez előző hsz -emben volt az az Asus routerek esetén lehetett volna érdekes. A Digi esetén a PPP Echo funkció az nem működik kb. semmilyen felállásban. Az Asus routereken van egy ilyen funkció, amely használja ezt a funkciót és ráadásul ez alapértelmezés. Ugye az azt követő két paraméterrel lehetne ezt finomhangolni. Namost, ha a router nem kap visszajelzést, akkor ez alapján azt feltételezi, hogy nincs internet - ezért rendszeresen elindít egy PPPoE újracsatlakozást. Ekkor azt érzékeled, hogy rendszeresen megszakad az internet kapcsolat, aztán egy idő múlva újra lesz ...

    Egyébként routerrel azt érzékelted, hogy az érintett WAN LED is kialszik illetve PC -n meg azt, hog van LAN kapcsolat - csak az internet ment el? Csak a laptop direktbe kötéssel meg a hálózati kapcsolat megy el egy időre teljesen - aztán újra van kapcsolat?

  • dkess

    őstag

    válasz hóbortos #61016 üzenetére

    és #61017

    Szia,

    Egyébként a Cat6 kábelezés előtt (írod, hogy most lett cserélve a kábel) is gond volt - vagy utána jelentkezett a probléma.

    A képen látható kábelezési megoldás nem a legszerencsésebb több szempontból sem. Érdemes lett volna azzal a kábellel odáig elmenni ahol a másik végződött volna amúgyis ...

    - pl. 500/300 -ra váltasz, akkor ugyanúgy ott maradna egy toldó ami pl. ugyanilyen hibajelenségeket tud generálni (+ az esztétikai "élmény"). Amennyiben a végpontnál lett volna az osztás, akkor meg kiveszed ezt az elosztót és "csocsesz" ... FTTH esetén mondjuk az optika miatt amúgyis át kellene variálni az egészet,
    - pl. a jelenlegi helyzetben nem tudjuk külön letesztelni a két kábelszakaszt külön (+ az elosztót). Pl. azt, hogy simán a bejövő kábelre közvetlenül kötve laptopot is fennáll-e a jelenség? Avagy az osztót követő kábelszakaszt magában - pl. két klienst összekötve vagy mindkettőt switch -re vagy router switch portjaira kötve ...

    Elméletileg lehetne átmenetileg toldóval "közvetlen" (ugye nem teljesen az) UTP-UTP kapcsolat végén ellenőrizni. A gond persze ekkor is az, hogy csak arra lenne megoldás, hogy az osztó nyűgjét esetleg kizárjuk. Ui. amennyiben így is jelentkezne a hibajelenség, akkor attól lehetne hiba a:

    - bejövő kábelnél,
    - osztónál,
    - az osztó utáni kábelszakaszon is.

    Ugyanakkor egy ilyen osztó gyakorlatilag olyan, mint egy toldó és pont tud ilyen hibajelenséget okozni (mondjuk nálam illetve tágabb családban sem volt ilyesmi gond az osztóval). Akár úgyis, hogy sokáig jó - aztán meg nem. Pont ilyesmi ütötte fel szüleimnél, ahol az egyik TV -hez menő UTP van megtoldva (kb. egy méter hiányzott). Sokáig jó volt - aztán most meg nem. Percenként/pár percenként megszakad a LAN kapcsolat aztán újra jó. Az LG TV meg frankó kiírásokkal "honorálja" mindkét eseményt (zavaró) ... Úgyhogy lehet bármi ...

    "... aki elmondta nekik, hogy ha az adatforgalom esetén ha a teljes sávszél le van terhelve, akkor Digi technikája megszakítja a kapcsolatot ..."

    "marhaság". Volt/van nekem:

    - 100 -as FTTB (mint most Neked),
    - 500/300 FTTB (több, mint egy évig. Talán kettő?)
    - 1000 -es FTTH - már egy ideje.

    Szüleimnél, húgoméknál - szintén dettó. Sehol nem volt ilyesmi jelenség ...

    "... nem fog-e tönkremenni ez a router is, mint az előző kettő, a sok kapcsolódás miatt."

    E miatt nem ment és nem is fog tönkremenni routered ...

  • dkess

    őstag

    válasz hóbortos #61019 üzenetére

    Szia,

    Természetesen nem "zargatsz".

    Nem, a Digi és amúgy semelyik szolgáltató sem az ajtóig szolgáltat. Végpontig vagy végponti berendezésig.

    FTTB esetén az általuk behúzott kábel egészen az RJ45 csatlakozóig - azaz "Ő saruk". Azon nem megfelelő a szolgáltatás, akkor azt meg kellene oldani akár szolgáltatással van gond - akár kábellel.

    Itt ugye lehet(ne) azon vita, hogy hol ér véget - pl. a toldó-elosztó előtt vagy az azutáni kábel végén (a toldó-elosztót Ők adták illetve adott esetben az az utáni kábelt is Ők húzták anno). Ugyanakkor mondhatnák, hogy a kedves ügyfél kérte így, mert ott volt az UTP meg a telefonkábel vége és azért lett ilyen szerencsétlenül megoldva.

    A hibajelenség alapján tartom, hogy valamelyik kábel (akár a csatlakozója) lehet gubanc vagy maga a toldó-elosztó. Akár a másik oldalon a Digi doboznál. A lépcsőházban másoknak is van hasonló problémája (persze torrentezők véleménye előnyben)?

    Még gondolhatna az ember mikroáramszünetekre - ekkor ugye routeren szakadhat a kapcsolat, laptop esetén meg van akku gondolom (és ott nem) - de a Digi dobozban levő switch nincs szünetmentesen ... Adott esetben, ha van komolyabb feszültségingadozás, akkor az esetleg magyarázhatna olyan korai routerhalálokat, ami Nálad van ... Ilyen "villogások" vagy "pislákolások" (amikor halványabban világít és/vagy változó fényerőt szabad szemmel is látni)?

    Digi topikban is rá lehet kérdezni, hogy találkozott-e valaki hasonlóval ...

Új hozzászólás Aktív témák