-
IT café
A jól bevált formula, ezúttal a II. világháború tengeri legendáival.
0.8.9 Patch Notes
----------------------------------------------------
Magyar WoWs Discord Közösség
----------------------------------------------------
Ajánlott Buildek
I Battleships I Cruisers I Destroyers I Aircraft Carriers I
----------------------------------------------------
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris0321
addikt
válasz ddt500hu #13451 üzenetére
Azt használtam amíg nem lett meg a vadász + bombázó felállás de gyengének éreztem, elég sokszor hajókázhattam üres hangárral a csata vége felé, főleg a vadász felállású CV ellen nem sok esélye van az alapnak, nem olyan régen én is szembekerültem egy alap felállású Independence-vel és a másik oldalról is megtapasztalhattam ezt.
Sajnos mostanában vacakol a netem és bár a szolgáltatóm igyekszik orvosolni a hibát és ma is állítottak valamit amitől kicsit rosszabb lett így elég sokat lagoltam így csak két csatát mentem König-el de sikerült vele lőnöm egy citadellát egy New Mexico-nak, ami még csak nem is az oldalát mutatta nekem.
-
félisten
-
Chabe89
addikt
-
félisten
-
Chabe89
addikt
válasz FoxiestFox #13456 üzenetére
Erre már én is csak így reagáltam. Még az ARP úgy ahogy, de ebben semmi eredeti nincs. Girls und Panzer csak hajókkal.
-
Chabe89
addikt
World of Warships 1st Anniversary Missions
Hát nem erőltették meg megukat.
-
olivera88
veterán
Állítólag azért lesz csökkentve az összes csatahajón a páncélzat h megszüntessék a tolatást top tierbe.
[ Szerkesztve ]
LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_
-
félisten
-
ricinus13
senior tag
válasz FoxiestFox #13462 üzenetére
Szerintem nem játszanak vele, de az tuti hogy az orosz szerveren sírókra hallgatnak.
-
Chabe89
addikt
válasz FoxiestFox #13462 üzenetére
Mert szerinted az jó dolog, hogy mindenki áll egy helyben van tolat T9-10-ben? Amúgy is csak BB vs BB szituban lesz jelentősége, cerkák eddig is leégettek a francba, ha ezt csináltad.
-
ricinus13
senior tag
válasz Chabe89 #13464 üzenetére
Viszont a Bismarck meg a Tirpitz ezzel jó nagy nerf-öt kapott, elvették kb az egyetlen erősségüket, ráadásul ők nem tudnak overmatch-elni. Szerintem itt még balhé lesz ebből, nem azért fizettem 14000 Ft-ot hogy utána elcsesszék amit vettem, és ezzel szerintem nem csak én vagyok így.
[ Szerkesztve ]
-
Chabe89
addikt
-
félisten
-
Chabe89
addikt
válasz FoxiestFox #13468 üzenetére
Mondjuk azt én sem értem miért kellet megszüntetni a csökkentett javítási költségeket. Ezek a ládák amiket majd lehet nyitogatni, nem hiszem, hogy megoldják majd ezt a problémát, pláne úgy, hogy állítólag csak napi 3 db-ot lehet csak nyitni.
-
félisten
-
olivera88
veterán
válasz ricinus13 #13471 üzenetére
Értem. Amúgy milyen poén az hogy minden hajónak 32 mm a páncélja az orrán és farán? Miért nem a történelmi értékeket használják? Úgy lenne a korrekt.
Amúgy meg ezt olvastam az elébb Redditen.
"Don't panic anyone, they said in a NA post that this was for testing purposes and they won't implement it into the live game without careful testing."Amúgy nem az egész orr és far részre vonatkozik hanem csak a platingra.
[ Szerkesztve ]
LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_
-
félisten
Huh, rég nem volt ilyen hányás a WR-em, mint ma este... szó szerint botokhoz tesz be a játék Még Kamikazéban sem tudom vinni a meccseket egyedül.
-
olivera88
veterán
Pff-pff Miért kellet elveszíteni ezt . Ha kicsit több HP marad meglehetett volna a Kraken.
Egy Fubuki akart megtorpedózni, de nem sikerült neki, aztán elbujt a füstben, végül én torpedóztam meg őt.
Igaz az ellenfél Budyja is nagyot ment, 6 killje volt, ha ez nincs akkor megnyerjük simán.[ Szerkesztve ]
LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_
-
#65675776
törölt tag
válasz olivera88 #13472 üzenetére
A, North Carolina, South Dakota és az Iowa esetén az orr és a tat 1,5"-es acélból volt, azokon a részeken nem is volt több páncélzat rajtuk. A Montana is ezt a mintát követte volna.
A Bismarck és Tirpitz esetén az orr 60, a tat 80 mm páncélzatot kapott, de csak a vízvonalon. alatta, felette csak 20-30 mm sime, egyszerű acéllemez volt. De ez a nagyobb páncélzat sem mentette meg egyik hajót sem. Mind a kettőnek átütötték könnyedén az orrát, mind a kettő több ezer tonna vizet nyelt be emiatt. Pont az ilyen dolgok miatt voltak úgy vele először az amerikaiak, majd később a britek és franciák, hogy nem foglalkoznak a nem létfontosságú részek páncélozásával. Amit ott megspóroltak, azt inkább a citadella védelmére költötték. Ami ráadásul önmagában úszóképesen tudta tartani a hajót (ergo ha nem üti át semmi a citadellát ezeken a hajókon, akkor nem fognak elárasztás miatt elsüllyedni). A németek mindent a vízzáró ajtókra és falakra bíztak, akárcsak a japánok. Nem vált be, mind a három Yamato osztályú hajó elárasztás miatt veszett el. A robbanás a Yamato-n már csak a hab volt a tortán, anélkül is elveszett volna. A két Bismarck-osztályú hajó vesztét is az elárasztások okozták. Emiatt lassult le a Bismarck, emiatt volt szinte állandóan dokkban vagy keszonközelben a Tirpitz, emiatt kellett utóbbinak több bevetését is törölni,vagy megszakítani. De ugyanez elmondható volt a Schanrhorst-ról és a Gneisenau-ról is.
Szóval használhatnák akár a történelmi értékeket is, de kb semmit sem számít. A játékban szereplő összes hajó összes ágyúja könnyedén átütötte még azt a 80 mm-t is, akár 15 km távolságból.
Viszont ha a történelmi értékeknél akarunk maradni, akkor jelentősen vissza kellene venni a német hajók tűzerejét, ami finoman fogalmazva is túl lett tolva. A Scharnhorst és a testvére ezalapján maximum T IV lehetnem egyébként. Védettségük alapján sem lenne semmi keresnivalójuk T V felett.
-
ddt500hu
veterán
válasz #65675776 #13476 üzenetére
Ezt a: "Mind a kettőnek átütötték könnyedén az orrát, mind a kettő több ezer tonna vizet nyelt be emiatt." részt részletezhetnéd. A legutolsó vizsgálatok után már az sem biztos, hogy a Bismarckot elsüllyesztették és nem pedig a legénysége süllyesztette el.
A Tirpitz orrát meg csak a 6t bomba ütötte át semmi más.
A Bismarck-osztály páncélzata messze a legjobb volt a kategóriájában. Amit 50 000t-ból ki lehet hozni azt a németek kihozták. -
Chabe89
addikt
válasz szilva01 #13473 üzenetére
Szarakodtunk egy sort így másik csatornára kerültünk.
https://www.twitch.tv/crysantos
Itt majd vissza éehet nézni. Bár nem vagyok büszke a teljesítményemre.
[ Szerkesztve ]
-
olivera88
veterán
válasz #65675776 #13476 üzenetére
Milyen 3 Yamato osztályú hajó? Csak 2 volt. Jó múltkor írta valaki itt a fórumon ha jól emlékszem h Bismarck inkább kevés vizet nyelt, Yamato nyelt csak sokat, pont az miatt mert nem volt jó a védelme.
A Tirpitz meg a RAF sorozatos támadásainak köszönhetően volt sokat javításon, párszor meg lett bombázva, és a törpe tenger alatt járok is támadták.LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_
-
ddt500hu
veterán
válasz olivera88 #13479 üzenetére
A Sinano repülőgép-hordozó eredetileg Yamato-osztályú csatahajónak épült. Egy tengeralattjáró süllyesztette el 4 találattal. Amennyire tudom legfőképpen azért mert félkészen indították útnak és nem voltak felszerelve a vízzáró ajtók, valamint a legénység szinte semmit nem tett a hajó megmentése érdekében.
[ Szerkesztve ]
-
redzsi
senior tag
-
Chabe89
addikt
-
#65675776
törölt tag
válasz ddt500hu #13477 üzenetére
A lényegét nem látod a dolognak, azaz, hogy mi vezetett oda, hogy Bey a hajó elsüllyesztése mellett döntött. Addigra már kb csak egy lebegő test volt a hajó, a harcképessége nulla volt. Mind a négy tornyát kilőtték, több ezer tonna víz lassította a mozgását. Az orrát még a Prince of Wales átütötte a Dánia-szorosban, ez okozott kapásból 1000 t-nyi vízbetörést és egy repedést az egyik üzemanyagtartályon, ami miatt folyamatosan folyt el az üzemanyag (az akkor még meglevő készlet ~fele folyt el). Utóbbi két következménye az volt, hogy a britek könnyedén követni tudták, illetve jelentősen csökkent a hatótávolsága. Mindemellett jelentősen megdőlt, ez és az egyik kazánterem víz alá kerülése okozta a lassulást. És a dőlést mivel is lehet kiegyenlíteni? Ellenoldali elárasztással. Az még 1000 t víz pluszba.
A z utolsó csatában a Rodney egyetlen 16"-es sorozata szétcsapta a hidat, és működésképtelenné tette az A és B tornyot. Emellett megsemmisítette az első tűzvezetőrendszert. Röviddel később a hátsó tűzvezetőrendszer és a C és D torony is működésképtelenné vált. (az A toronyból még le tudtak adni két lövést.) A másodlagos fegyverzete is gyakorlatilag teljesen megsemmisült a hajónak. Szóval gyakorlatilag csak egy úszó fémkupac volt már, nem csatahajó. Ilyen helyzetben már csak annyit tehetett az éppen rangidős tiszt, hogy megakadályozta a hajó ellenséges kézre kerülését. Ettől függetlenül a hajó már jóval korábban megsemmisültnek volt tekinthető.
Amit írsz a Tirpitz esetén, az csak egyetlen eset.
Operation Source - minitengeralattjárók támadása során 1400 t víz került a hajótestbe. Ellenoldali elárasztással egyensúlyozták ki a hajót. Emellett egyanez az egy robbanás a D torony csapágyazását is tönkretette, ergo azt is javítani kellett.
Operation Tungsten - kettő hajó mellett robbant 500 lb bomba feltépte az oldallemezeket. Itt is beömlött ~1000 t víz, amit megintcsak ellenoldali elárasztással kompenzáltak.
Operation Paravane - Itt történt a Tallboy találat, ami elég csúnyán lerombolta a hajó orrát. 2000t víz tört be.
A Tallboy 5400 kg tömegű volt, ami nem 6t. De maga az orr és a tat felülről gyengén védett volt. (50 mm első és 60/80 mm másodlagos páncélfedélzet.) Szóval ha a korábbi támadások során nem a hajó közepét célozzák a bombázók, hanem ezt a két területet, akkor könnyedén átüthették volna az 1600 lb páncéltörő bombákkal. Korábbi támadások során nem ütötték át, mert nem ada céloztak, és túl alacsonyról kezdték meg a zuhanást. A Tallboy meg nem átütötte az orrot, hanem majdhogynem leszakította. Annak annyira nem volt akadály, hogy nem is robbant fel, csak miután már átért az egész hajón.Egyébként mit ér egy csatahajó ha ki sem merik vinni nyílt vizekre, mert félnek, hogy szembekerülnek egy ellenséges csatahajóval?
Hogy kihozták-e a maximumot 50 000 t-ból? Nem vagyok benne biztos. A King George V osztály hajói 44 000 t vízkiszorítással jobb védettséggel rendelkeztek, ahogy a Nelson-ok is 41000 t-val. [link]
[ Szerkesztve ]
-
olivera88
veterán
válasz #65675776 #13484 üzenetére
A törpe tengerállatjáró támadással kapcsolatban:
A közvetlen károk igazából viszonylag mérsékeltek voltak.
A sérülések azonban összességében véve nem voltak súlyosak, különösen ha figyelembe vesszük, hogy azokat milyen nagy erejű, kéttonnás robbanószerkezetek okozták. A vízbetöréseket hamar megfékezték, a dőlést korrigálták. A hajótest, a vázszerkezet kisebb sérülései és deformálódásai ellenére, nem szenvedett komolyabb szerkezeti károsodásokat.A bombázással kapcsolatban meg:
A Tirpitzet valóban az orrán találta el egy Tallboy. Az 5,4 tonnás bomba keresztülment a két felső fedélzeten, majd a vízvonal felett átszakította a hajó oldalát, és közvetlenül mellette, a vízben robbant. A hatalmas detonáció a csatahajó teljes orr részén, mintegy 30 méter hosszan felszakította, vagy elgörbítette a lemezeket. A hosszanti és keresztválaszfalak egyaránt deformálódtak, a lemezek varratai felszakadtak. Az orr részen sok borda is megsérült, a robbanás okozta rázkódás miatt pedig ismét megrongálódtak a turbinák talapzatai, illetve sok optikai távolságmérő tönkrement.
Figyelemreméltó azonban, a súlyos károk ellenére milyen, viszonylag kis mennyiségű víz került csak a hajóba. Összesen valamivel több, mint 800 tonna víz ömlött csak be az orr rész legsúlyosabban sérült első 24 méteres szakaszába.
Az orr rész sérülései önmagukban véve nem veszélyeztették a hajó úszóképességét vagy harckészségét, azonban a deformálódott orr szinte mozgásképtelenné tette a hajót. Önerejéből a csatahajó legfeljebb tíz csomós sebességgel volt képes haladni, ami, az orr részen tátongó lékekkel együtt, teljesen alkalmatlanná tette a nyílttengeri bevetésekre.Ez nagyon jó érték, ha összehasonlítjuk például a japán szupercsatahajók hasonló jellegű sérüléseivel. A Yamato orrába például Leyténél egyetlen 227 kg-os bombatalálat következtében 3.000 tonna víz ömlött, a Musashi pedig néhány hónappal korábban egyetlen, az orrát ért torpedó miatt 4.000 tonna vizet vett fe
[ Szerkesztve ]
LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_
-
ddt500hu
veterán
válasz #65675776 #13484 üzenetére
1. Bey a Scharnchorst kapitánya volt nem a Bismarck-é.
2. A Nelson-osztálynak döntött övpáncélja volt amit nem a külső lemezekre erősítettek hanem azon belül volt. Ami annyit jelent, hogy még a kis kaliberű gránátok is komoly vízbetörést okozhattak hiába nem ütötték át a citadellát. Annyi hátránnyal járt, hogy többé maguk az angolok sem alkalmazták ezt a fajta páncélépítést.
"A Nelsont már elkészültekor, sőt, már tervezése idején is súlyos kritikák érték, melyek többsége a hajó páncélzatát érte. A legfőbb kifogások a keskeny páncélöv, a gyengén védett tat, és a sehogyan sem védett orr, illetve az ugyancsak gyengén, vagy sehogyan sem védett közepes kaliberű tüzérség, és tűzvezető állások miatt érték a hajót.
A páncélzat a hajó hosszának alig a felét védte, a vízvonal felett nagyjából két méteres magasságig. Efelett, illetve ez előtt, a csatahajók ugyanolyan védelmet kaptak, mint egy kereskedelmi hajó, vagyis semmilyent."
1940 decemberében a Kanadából visszatérő Rodney erős viharba keveredett az Észak-Atlanti-óceánon. Ilyen körülmények között nem volt semmi szokatlan abban, ha a hajó súlyosnak tekinthető fedélzeti károkat szenvedett, vagy a hajó belsejébe behatoló víz okozott károkat, például a villamos hálózatban. A Rodney azonban a viharban léket kapott az orrán, méghozzá több helyen is. A víz több helyiséget is elárasztott, például a lánckamrát, és részben a torpedóvető csövek helyiségeit. Különösen nagy gondot jelentett, hogy a leginkább veszélyeztetett rekeszben az egyik víztelenítő szivattyú maga is víz alá került, a másik bedöglött, a harmadik pedig egymagában nem volt képes megbirkózni a bezúduló víztömeggel, még a hordozható szivattyúkkal együtt sem. A kárelhárítás végül egy ideiglenes vezetékrendszert épített ki, melyre a szomszédos rekesz egyik nagy teljesítményű szivattyúját kötötték rá. Kétnapi munkával végül így sikerült úrrá lenni a helyzeten. Az eset utáni nagyjavításon a hajó orr részének lemezelését megerősítették, ám néhány hónappal később újabb lékeket fedeztek fel, ezúttal középen és a taton."Ennyire volt jó a Nelson védettsége és ha vízbetörésről beszélünk valszeg nem volt olyan vízvonal közeli találat amitől ne került volna több ezer t víz a hajóba. Sőt mint látjuk ehhez elég volt egy vihar is.
3.A King George V. páncélzata ugyan sokkal jobb volt (a Nelsonénál) de megint csak all or nothing rendszerű annak minden előnyével és hibájával együtt. A fő páncélöv 126m hosszú volt ami a hajó 56%, ergo az orra és a tatja páncélozatlan volt, valamint 12 400t volt a páncélzat súlya ami csak 32,5% a hajó összsúlyának. A Bismarcknál ez az érték 18 700t és 40%. A Prinz of Wales-t egyetlen torpedótalálat megnyomorította.
4. Nem a Tirpitz orrát célozták? A háború előtti próbákon 2500m magasságból végeztek bombázási teszteket álló hajókra, aminek nem működött a légvédelme. A legjobb találati arányuk 4% volt. Örültek ha a hajót eltalálták nem még külön az orrát.
-
ledgeri
nagyúr
válasz Chabe89 #13466 üzenetére
Ez "számítástechnikailag biztonságos környezetben volt" valahol, vagy mondenki otthonról nyomta, csak egy picit komolyabban?
Más:
OST annak akit érdekel de sajnos nem teljes...[ Szerkesztve ]
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
#65675776
törölt tag
válasz ddt500hu #13486 üzenetére
1. A személyt valóban összekevertem. Viszont Bey és Lütjens sem volt kapitánya egyik hajónak sem. Az egész harci különítmény parancsnokai voltak. A Bismarck kapitánya Ernst Lindemann volt.
2. Az all or nothing lényege pont ez volt. Az aránylag gyenge külső burkolat sérülhet, ahogy akar. Maga a citadella önmagában akkora felhajtóerőt képez, hogy amíg az nem sérül, addig a hajó úszóképes, nem süllyed el. A döntött páncélzatnak pedig pont ugyanaz a lényege, mint a harckocsiknál: az effektív vastagsága nagyobb, mint a függőlegesnek. Viszont a britek ugyanezen elvek szerint építették a KGV osztályt és a Vanguard-ot is. Annyi, hogy a KGV és Vanguard övpáncélja kívül volt, nem belül. De szintén döntött volt.
Az idézet pedig pont az all or nothing leírása, amely elvnek a teljes megvalósításához pont a Nelson (és a francia Dunkerque) kerüt a legközelebb. A kritika pedig főleg a konzervatív gondolkodású konstruktőrök és tengernagyok részéről érte, akik nem értették az egésznek a lényegét. A tervezők figyelembe vették a Jütlandi csata tapasztalatait. Ott bizonyosodott be, hogy a hosszan elnyújtott, mindent védő páncélfelépítés bizony inkább hátrány, mint előny. Elegendő csak azt védeni, aminek a sérülése komoly gondot okoz. Az all or nothing végső megvalósítása az lett volna, hogy csak és kizárólag a lőszerraktárakat védi páncélzat. Hogy a régi megoldás mennyire volt jó, arról érdemes lenne megkérdezni a Hood személyzetét. Ponto ott nem volt elég erős a páncél, ahol kellett volna. Fel is robbant a véresbe a hajó, pedig volt rajta páncél bőséggel. Nagyobb tömegben, mint a Nelson-okon. Mégis utóbbi volt messze jobb védettségű. Kisebb citadella azonos tömegű páncélzattal = nagyobb védettség. Emiatt is került a két említett osztálynál minden torony előlre. Így lehet ugyanis a citadellát a lehető legkisebbre tervezni. De ugyanez az oka annak is, hogy az amerikaiak és japánok csak három tornyot használtak a II. vh előtt tervezett hajóiknál (kivétel a soha meg nem épült Montana osztály), így ugyanis rövidebb lett a citadella. Három hármas toronyban pedig eggyel több ágíú van, mint négy duplában. Ráadásul pont a Bismarck mutatta meg azt is, hogy felesleges azon aggódni, hogy egy találat tripla/hármas tornyoknál nagyobb túzerőkiesést okozhat. A német hajón ugyanis az első két tornyot egy egész találat kiiktatta egyszerre. Szóval nem volt előnye annak, hogy több dupla tornyot alkalmaztak.
A belső övpáncélon kívüli terek meg részben ígyis-úgyis vízzel vagy fűtőolajjal voltak feltöltve, amelynek a feladata egy esetleges torpedótalálat lökéshullámának felfogása volt. Ezeket a feltöltött tereket két oldalról levegős terek váltották, ahol viszont szabadon tudott terjeszkedni a lökéshullám.
3. Az all or nothing lényege pont ez. Egy 80-100 mm vastag páncélzatot ugyanúgy átütött akkoriban még egy 5"-es ágyú is 10-15 km-ről. Ergo az ilyen vastag páncéllemezek az övben csak a hajó tömegét növelték, a védettségét nem. Akkor viszont nincs értelme ennek a tömegnek ott. Ami ott felszabadul, azt be lehet építenni a létfontosságú részek védelmébe.
4. A torpedóvádelem egy másik tészta, ne keverjük ide. Főleg, hogy a problémát nem a páncélzat okozta, hanem a csavartengely tömítéseinek a nemmegfelelősége. Ha azok jók lettek volna, akkor a csavartengely mentén nem jutott volna el a víz a turbinákhoz.
Ami azt illeti a Bismarck-ot ugyanúgy megnyomorította egy torpedó. Elvégre a németekben fel sem merült, hogy egy sérült oldalkormányt esetleg nem lenne hülyeség lerobbantani. Arról nem is beszélve, hogy a három csavartengely miatt még csak aszimmetrikus hajtással sem lehetett kompenzálni a beragadt oldalkormányt. Szóval a Bismarck jobban védett tatja ugyanúgy "becsődölt" védelmi szempontból, mint a PoW-é.
4. A Billy Mitchell féle bemutatóra utalsz? Az egy másik tészta, mert ott vízszintes repülésből vetettek bombákat az Ostfriesland-ra. Az egész bemutatónak bombázási szempontból két konklúziója volt: a near miss sok esetben legalább akkora, vagy nagyobb kárt okoz, mint a telitalálat. A korábbi támadások során a Tirpitz-et sem az 1600 lb páncéltörőbombák rongálták meg érdemben, hanem a közvetlenül mellette robbanó 500 lb GP bombák. A másik konklúzió pedig az volt, hogy ha pontosan akarnak hajót bombázni, akkor zuhanóbombázni kell. Azzal el is értek eredményeket.
Az Akagit 28 bombából legalább négy telibe találta. (14,2%)
A Hiryu-t 42-ből négy. (9,5%)
A Soryu-t 13-ból három. (23%)
A Kaga-t 25-ből legalább 4. (16%)
Mind a négy hordozó manőverezett, márcsak a vízben feléjük tartó torpedók miatt is. Emellett akadt némi vadászvédelmük is. Szóval annyira nem volt lehetetlen pontosan célozni rájuk. Főleg, hogy a Tirpitz egy lehorgonyzott hajó volt, amelynek a légvédelmét a mellette horgonyzó hajókéval egyetemben az első hullám vadászai nagyrészt kiiktatták, azaz nem zavarta semmi sem a zuhanóbombázókat. -
olivera88
veterán
válasz #65675776 #13489 üzenetére
Akkor nézzük meg az all ír nothing szerint épülő Jean Bartot milyen súlyos sérüléseket szenvedett ami az Amerikaiak szerint legjobb volt mivel az hasonlított legjobban az Amerikaiak hajójaira.
LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_
-
Chabe89
addikt
-
válasz #65675776 #13476 üzenetére
Egeszen csinos ferdites, szerintem tul sok Okunt es Shattered Swordot olvastal.
"...Mind a kettőnek átütötték könnyedén az orrát, mind a kettő több ezer tonna vizet nyelt be emiatt. Pont az ilyen dolgok miatt voltak úgy vele először az amerikaiak, majd később a britek és franciák, hogy nem foglalkoznak a nem létfontosságú részek páncélozásával..."
A Tirpitz nem vett reszt igazi tengeri csataban, nehezen uthettek at az orrat. Ami atutotte, az a Tallboy volt, ami meg nem is letezett, amikor a hajo pancelzatat terveztek - ami nem mellesleg sokkal ellenallobb volt, mint ahogy terveztek. A Bismarcknak sem a vedtelen orr-resze kapott talalatot, hanem a pancelov alatti resz a hajo elejen. Maga a talalat nem csokkentette volna a hajo harckeszseget onmagaban, viszont az uzemanyag elkezdett omleni a hajobol es mivel Norvegiaban sem, meg az eszaki tartalyhajokbol sem vett fel uzemanyagot, e ket tenyezo egyutt okozta, hogy vissza kellett (volna) ternie javitasra.
Masreszt, az altalad emlitett nemzetek mar korabban elkezdtek az "all or nothing" pancelelrendezes hasznalatat, a ket nemet hajo sorsa semmilyen hatassal nem volt ezekre. Ami kivaltotta ezt a pancelelrendezest, az az amerikaiak hulyesege es a jutlandi csata. Az amerikaiak a lotav novekedesere szamitottak, noha az igazan hatasos lotav sosem ment 8-10 km fole, a brit admiralitas pedig nem volt hajlando beismerni, hogy a hajoikon a legelemibb tuzvedelmi szabalyokat sem tartottak be, ezert kitalaltak a meset a gyenge fedelzeti pancelrol.https://www.coreinfinity.tech
-
"...Az amerikai csatahajók közül csak a South Dakota esett át olyan ütközeten, amely próbára tette a tűrőképességét. A Savo szigeteknél vívott éjszakai ütközetben a hajó 27 találatot kapott a japán Kirishima csatahajótól, és annak kísérő hajóitól, de komolyabb kár nem esett benne, eltekintve attól, hogy a C lövegtorony átmenetileg üzemképtelenné vált. Az esetet úgy szokták emlegetni, mint az „all or nothing” koncepció diadalát. Egyesek odáig merészkednek, hogy a Bismarck elsüllyesztésével hasonlítgatják össze ezt az ütközetet, kiemelve, hogy a Bismarck lám, hogy megjárta, míg a South Dakota lényegében nem szenvedett komoly sérüléseket. Szerintem aki ezt írta, az nagyon be lehetett rúgva, vagy pedig már alapjáraton komplett hülye. A Bismarck legalább 20-25 találatot kapott az angol csatahajók 356-406 mm-es ágyúitól, a kisebb kaliberű találatok számát pedig csak találgatni lehet. (Egyes becslések szerint összesen 300-400 találat érhette a német hajót.) A South Dakotát ért lövedékek száma szintén imponáló, sűrűn is emlegetik, csak éppen rendszerint azt felejtik el hozzátenni, hogy ebből a 27 lövedékből csak egy, azaz egyetlenegy volt a Kirishimáról érkező 356 mm-es gránát – ez ütötte ki a C lövegtornyot -, az összes többi a japán cirkálókról és rombolókról érkező 127-203 mm-es lövedék volt, ráadásul ezek közül legalább nyolc fel sem robbant. Ha már így nézzük az esetet, a South Dakota sérülései és veszteségei – 58 halott, 60 sebesült – egyáltalán nem tűnnek jelentéktelennek..."
Forras[link]
https://www.coreinfinity.tech
-
ddt500hu
veterán
válasz #65675776 #13489 üzenetére
Amit írsz azzal semmi probléma nem lenne ha közben nem a Bismarckot ostoroznád, hogy sok vizet nyelt be.
Holott az all or nothing rendszer egyik "mellékhatása" pont az, hogy iszonyú vízmennyiség kerül bele.A 80-100mm-es páncélzat nem azért kell mert megállítja a lövedéket(a fedélzeti páncél egyébként megteszi a becsapódási szög miatt) hanem azért, hogy lelassítsa és aktiválja a gyújtószerkezetet még mielőtt a hajó kényes részeit elérné. Nagyon nem mindegy, hogy a páncél alatt 2-3m-el vagy 15m-el robban a lövedék.
Ha megnézed akármelyik találatot kapott all or nothing rendszerű hajót mindegyik borzalmas sérüléseket szenvedett a páncélozatlan részeken ami súlyosan veszélyeztette a hajó harckészségét. Legyen szó a Jean Bart-ról, Yamato-ról, Nevada-ról. Ilyen sérüléseket a Bismarckon nem találtak pedig a végén már 2,5km-ről lőtték 406mm-es ágyúkkal.
Jütland-nál az derült ki, hogy az angolok csata közben a legelemibb szabályokat sem tartották be. A minél gyorsabb tüzelés érdekében nem zárták be az ajtókat, ezért amikor a lövegtorony találatot kapott az ott berobbanó lőszer lángja egészen a lőszerraktárig csapott vissza.
Ezt az angol szakértők jelentették az admiralitásnak, akik szó szerint lesöpörték az asztalról a jelentést.Az, hogy a Hood mitől robbant fel sosem derült ki.
[ Szerkesztve ]
-
válasz ddt500hu #13496 üzenetére
A Hoodra Zolinak ket elmelete van, amihez en magam is hozzatennek egyet.
1. Barbettat ert talalat, ami ugyanugy loszerrobbanast idezett elo, mint Jutlandnal.
2. Vizvonal alatti talalat, ami atszakitotta a torpedovedo valaszfalat es a 15 cm-es lovedekek raktaraban robbant, ami berobbantotta a 38-as lovedekek raktarat.Eddig Zoli.
3. A csonakfedelzeti tuz erte el a 38-as loszerraktarat valamilyen gyulekony anyag (esetleg hidraulikafolyadek) kozvetitesevel. Sajna a Bismarck sortuze is pont akkor talalta el a fordulo hajot, igy aztan lehetetlen megallapitani a pontos okot.
https://www.coreinfinity.tech
-
Chabe89
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs