Videotéka a műholdról

Az IBC-n három fontos bejelentést tett a SES, amivel a kábelszolgáltatók előzhetők be olcsón.

Vezetékes internet nélkül is van élet

Nagyjából 3,2 milliárd embernek van internet előfizetése jelenleg, viszont vannak olyan régiók, ahol nem érhető el megfelelő sebességgel a világháló. Kifejezetten ezekre a piacokra fejlesztette ki a SES új, valódi Video-on-Demand (VOD) szolgáltatását, amihez mindössze egy műholdvevőre és beltéri egységre van szükség. A Liquid VOD használatával azokban a háztartásokban is elérhetővé válnak a streamelt filmek és sorozatok, ahol a szélessávú internet nincs jelen.

Rengeteg újságíró volt kíváncsi a SES bejelentéseire
Rengeteg újságíró volt kíváncsi a SES bejelentéseire [+]

Az IBC-n prezentált megoldásról a SES standjánál elmondták, hogy a tartalmakatat fejezetekre bontják, ezek közül az elsőt a set-top-box tárolja, hogy a felhasználónak ne kelljen várnia, ha filmet nézne. A további fejezeteket egyre csökkenő sebességgel tölti le az egység, hiszen nincs folyamatosan szükség a maximum 40 megabites másodpercenkénti sávszélességre.

Kérdésünkre, hogy hogyan veheti fel a versenyt a vezetékes, interneten keresztül működő VOD szolgáltatókkal, mint például a Netflix, azt a választ kaptuk, hogy 4-500 film „fér el” egy műholdon, viszont nagyjából 100 elég ahhoz, hogy lefedje az érdeklődők igényeinek zömét. Ráadásul a Netflix érdeklődik a technológia iránt, hiszen a terjeszkedést úgy tudja legegyszerűbben folytatni, ha elsőként tör be azokba a régiókba, ahol az internetszolgáltatók csak részlegesen, vagy egyáltalán nincsenek jelen. A szolgáltatást egyébként azokon a piacokon tervezik elindítani, ahol más lehetőség nem nagyon van, főleg azért, mert nem éri meg kiépíteni a vezetékes hálózatot. A műholdas szórás előnye ezekhez képest, hogy egy-egy szatellit jelentős területeket képes lefedni.

A standon is nagy volt a nyüzsgés
A standon is nagy volt a nyüzsgés [+]

A Liquid VOD alkalmas ingyenes és fizetős tartalmak elérhetővé tételére egyaránt, mivel a célpiacokon főleg a mobilos vásárlásnak van kialakult hagyománya, ezt is úgy alkották meg, hogy egy emelt díjas SMS segítségével aktiválhassák a felhasználók a filmeket. Persze nem a SES fogja közvetlenül értékesíteni a tartalmakat, hanem a helyi szolgáltatókkal állapodnak majd meg, és csak a keretrendszert, illetve a technológiát adják.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • SES

Azóta történt

Előzmények