A Nokia kezébe kerül az Alcatel-Lucent

Tegnap a Nokia bejelentette, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak az Alcatel-Lucenttel (mobil távközlési hálózati berendezésgyártó). A felek azért ültek tárgyalóasztalhoz, mert a finn vállalat felvásárolná a francia céget, vagyis egyesülne a két óriás. Arról már egyértelműen lehetett tudni, hogy az ügynek pozitív vége lesz, tegnap pedig a késő esti órákban a Nokia bejelentette, sikerült megállapodniuk, méghozzá 16,6 milliárd dollárban. Emmanuel Macron, francia gazdasági miniszter és François Hollande államfő is támogatta a felvásárlást, hiszen szerintük így stabilizálódik az Alcatel-Lucent helyzete, nem utolsó sorban pedig munkahelyek is teremtődnek, az eddigiek pedig biztosabbá válnának. A folyamatot még a két cég igazgatótanácsának is jóvá kell hagynia, plusz le kell ellenőrizni, hogy minden megfelel-e a hatályban lévő jogszabályoknak. Fontos kiemelni, hogy Rajeev Suri marad továbbra is a vezérigazgató. Az Alcatel-Lucent részvényesei 0,55%-nyi Nokia részvényt is kapnak minden tulajdonukban lévő részvénypapír után.

A megállapodás 2016 első felében zárulhat le, mely számos téren hozhat változást a két cég életében. Mivel az Alcatel-Lucent a hálózatokkal foglalkozik, a Nokiával együttműködve jobban megszorongathatják a piacvezető szerepkört betöltő Ericsson és Huawei kettőst. Az összeborulással a két társaság az Ericsson 40%-os, valamint a Huawei 20%-os részesedése mellett hirtelen 35%-ra ugranak, vagyis igen közel kerülnek a dobogó legfelső fokához. Az üzlet sikerességével egyébként további előnyökre tehet szert a finn vállalat, hiszen lehetőséget kap az amerikai piacra való betörésre, ahol a Verizon és az AT&T is igen nagy felhasználói bázissal és kiterjedt hálózattal rendelkezik. A Nokia értéke eddig nagyjából 30.9 milliárd dollár, az Alcatel-Lucenté pedig 11,7 millárd dollár volt. Ezzel a finnek még inkább ráfeküdhetnek a hálózatépítésre, és elősegíthetik az 5G bevezetését. További hír egyébként, hogy a Nokia gondolkodik a HERE térképszolgáltatás értékesítésén is, amire több német autóipari cég és az Uber is vadászik.

Azóta történt