Kedden jelentette be a Verizon, hogy megállapodtak az AOL felvásárlásával kapcsolatban. Az egyezség jelentős lépés a saját digitális és videós platform létrehozására, ami a telekommunikációs vállalat szerint a növekedés motorja lesz. Az AOL papírjaiért darabonként ötven dollárt fizet (ez 17 százalékkal a hétfői zárás feletti összeg, ami 42,6 dollár volt) a vállalat, megközelítőleg mintegy 4,4 millárd dollár lesz az akvizíció költsége.
Az AOL a digitális tartalmak és hirdetések piacán vezető szerepet tölt be (a Time Warner felvásárlásával lettek igazán nagyok), hozzájuk tartozik a Huffington Post, a TechCrunch, az Engadget, a MAKERS és természetesen az AOL.com is. Ezen felül a portfólió részét képezik az OTT (over-the top video, azaz valamilyen szélessávú adatátviteli megoldással a felhasználókhoz juttatott tartalmak, kihagyva az egyéb szolgáltatókat a képletből) szolgáltatások, különböző Emmy-díj várományos sorozatok, illetve a már említett hirdetési platform.
Az AOL betárcsázós ügyfeleinek száma (forrás: Quartz.com) [+]
Sőt, az AOL ügyfelei között tudhat számos internet előfizetőt, közöttük 2,1 millió olyan háztartást is, ahol a mai napig betárcsázós internet (is) van. Azt sajnos nem tudni, hogy ezek közül mennyi számít elsődleges internetelérési formának, a vállalat mindenesetre biztonsági kapcsolatként nevezi meg ezeket, bár például Nevada bizonyos részein szinte biztos, hogy nem nagyon van más reális lehetősége az ügyfeleknek. Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a háztartások átlagosan 20,8 dollárt fizetnek a modemes internetért havonta.
A felvásárlás jóváhagyását követően várhatóan idén nyáron zárul majd le, a vállalatcsoport alkalmazottainak sorsáról egyelőre nem nyilatkozott a Verizon.