A Snapchat szív a Sony miatt

A Snapchat felvásárolt egy kamerás szemüveget gyártó céget idén, de erről egy szót sem szóltak, a legnagyobb titokban intézték az ügyet. Hogy mégis kiderült, azt a Sony Pictures Entertainment elleni támadás során begyűjtött leveleknek köszönhető.

Mivel a vizsgálat még folyik, illetve a Sony – a nyomozásra hivatkozva – igencsak kevés tájékoztatást ad, az új adatok a magát Békeőröknek nevező (Guardians of Peace – GoP) támadóktól származnak, akik napról napra csöpögtetiknéha öntik – az információkat.

A Sony vezérigazgatója és a Snapchat egyik vezetőségi tagja között történt levélváltásban már csak a megállapodás részleteit egyeztetik, ebből kiderül, 15 millió dollárt kértek a Vergence Labs akvizíciója során. A Snapchat 11 milliót készpénzben, a maradék négyet pedig részvényben fizetett ki – írja a Business Insider.

A Vergence Labs fő területe egyébként a kamerával egybeépített szemüveg. A szárban el van rejtve egy gomb, ezzel lehet elindítani, illetve megállítani a felvételt. Van belőle (8,) 16 és 32 GB tárolókapacitású, ezek 300 és 500 dollárba kerülnek. A klasszikus mecénás módszer internetre adaptált rendszerében szereztek tőkét az induláshoz, az Indiegogo segítségével találtak egymásra Charlie Cheeverrel, a Quora alapítójával. A történet pikantériája, hogy előbb kezdtek dolgozni a szemüvegen és futott le a kampány, mint a Google bejelentette volna a saját megoldását. Amikor ezzel kapcsolatban a cégvezetőt kérdezte a Business Insider a Google bejelentése után, így felelt "közismertek arról, hogy startupokat másolnak".

Mindenesetre a Snapchat által felvásárolt cég portfóliójában virtuális valóság kiegészítő lesz, jelenleg kamerával felszerelt nem okos szemüveg van, ez viszont 720p mellett 160 fokos látószöggel rendelkezik, beépített mikrofonnal. A tesztek alapján az 1 órás rögzítési idő nagyjából reális, ahogy fél óra alatt is használható mennyiségű energiát lehet beletuszkolni a gyorstöltésnek köszönhetően (80 százalékot).

A kiegészítők egy kicsit izgalmasabbak, létezik napfényre sötétedő lencse, szívverés-kijelző LED HUD, illetve az említett virtuális valóság kiegészítő, ez utóbbi még csak tervezőasztalon. Úgy képzelik, hogy az ember csak rápattintja a meglévő szemüvegre, máris beléphet egy köré rajzolt területre, jöhetnek az alkalmazások és persze a telefonhívások, SMS üzenetek, meg az ilyenkor szokásos térképes navigáció, zenehallgatás, a felvett videók visszanézése.

A több tízmilliárd dolláros felvásárlások hírei után nem tűnik túl nagy horderejűnek egy 15 milliós akvizíció. De ne felejtsük el, hogy a felvásárló a Snapchat. Egy szoftvercég, ami gyakorlatilag egyetlen alkalmazásból él, ami pedig pár másodpercig elérhetővé teszi a beszélgetőpartnerek által küldött képeket a másik félnek, aztán megsemmisíti. Ez utóbbiról mondjuk elég hamar kiderült, hogy nem igaz.

Mihez kezdenek a kamerás szemüvegeket gyártó céggel? Szükség van ilyen eszközökre egyáltalán? A Google Glass sorsa is bizonytalan, de egyéb aggályok is felmerültek.

Azóta történt

Előzmények