A szolgáltatások felé nyit az Albacomp

Az Albacomp a szolgáltatások jelentős megerősítésével tovább kívánja csökkenteni függését a szeszélyes és egyre soványabb jövedelmezőséget ígérő hardverbiznisztől. A több mint 450 főt foglalkoztató székesfehérvári vállalat közelmúltban lecserélt menedzsmentje 2008-ra 50 százalékra szeretné feltornászni a szolgáltatások részesedését a teljes árbevételből. Amint a társaság közleménye fogalmaz: az új stratégia a piaci folyamatok passzív követése helyett az üzletágak tudatos és proaktív fejlesztését helyezi előtérbe.

A korábbi vezérigazgató, Laufer Tamás márciusi távozását követően a cég összevonta a funkcionálisan összetartozó területeket, megszüntette a duplikált feladatköröket, és egy átláthatóbb ösztönzési rendszert vezetett be. Az átszervezés a nagyobb üzleti potenciállal rendelkező üzletágak: a konzultáció, a rendszerintegráció és a szoftverfejlesztés erősítését szolgálják.

Az Albacomp a 2005-ben elért 14,5 milliárddal szemben az idén közel 18 milliárd forintos árbevételt tervez, amelyből a hardverértékesítés aránya már nem haladja meg az 50 százalékot. Az első négy hónap eredményei alapján a vállalat bizakodó: a forgalom ebben az időszakban 4,8 milliárd forint volt, 40 százalékkal több, mint egy éve. A szolgáltatásértékesítésből 2006-ban közel 4 milliárd forintos bevételre számítanak, ami jelentős növekedés a tavalyi 1 milliárdhoz képest.

Ami a hardverüzletág teljesítményét illeti: tavaly 19 709 asztali számítógép, 9500 noteszgép és 339 szerver fogyott. Az ágazatban csökken a PC-k iránti kereslet, miközben a növekedést motorját továbbra is a notebookok jelentik. Az Albacomp kiemelte, hogy majdnem 1 milliárd forint értékben 7500 gépet értékesítettek külföldön, és az országon kívüli eladásokat még az idén 10 százalékkal szeretnék növelni.

Azóta történt

Előzmények