GPS-egységek: júniusban roham várható

Tegnap kezdték el megkötni a szerződéseket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) és a bevallási közreműködők képviselői – tudta meg a Világgazdaság.

Az előzetes egyeztetéseken több mint 30 cég vett részt, azt azonban egyelőre nem lehet pontosan tudni, ténylegesen mennyivel szerződnek majd. A GPS-es nyomkövető szolgáltatást kínáló társaságok adják az útdíjfizetéshez szükséges adatokat az ÁAK részére, az ezt a módszert választó fuvarozók pedig a beépített nyomkövető rendszer információi alapján számolnak el. A nemzeti fejlesztési miniszter rendelete szerint az egyetemes útdíjszolgáltató, vagyis az ÁAK átalány költségtérítést fizet alvállalkozóinak, amelynek alapja az adott hónapban az útdíjszolgáltató által az útdíjszedő részére megfizetett díjbevétel összege.

A rendelet alapján attól függően, hogy milyen jellegű tevékenységet végeznek, az alvállalkozók különböző mértékű költségtérítésre jogosultak. Így például az a viszonteladó, aki az ÁAK rendszerével integrált, zárt egységet alkotó, saját megoldásán keresztül értékesíti majd a viszonylati jegyeket, a teljes díjbevétel 2 százalékát kapja majd meg. A bevallási közreműködők esetében ez az érték 1,8 százalék.

A Világgazdaság a Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatására hivatkozva azt írja, hogy éves szinten összesen 15 milliárd forintos bevételkiesés prognosztizálható az elektronikus útdíjrendszerben azon kedvezmények miatt, amelyekkel a kormány a hazai fuvarozók versenyképességének megőrzését segíti.

Azóta történt

Előzmények