Szoftverfrissítéssel orvosolja a Kindle Fire hibáinak egy részét az Amazon

Hiába döbbenetes siker az Amazon speciális táblagépe, a Kindle Fire, jelentős számú felhasználó panaszkodott új készülékére ilyen-olyan okoknál fogva (például azért mert nincs külső hangerőszabályzója, illetve valószínűleg tervezési hiba miatt nagyon könnyű véletlenül kikapcsolni), akadtak olyanok is, akik egyszerűen visszaküldték a forgalmazónak.

Az előbb említetteken kívül számos más panasz is érkezett az Amazonhoz: nagyon lassan töltődnek be a weboldalak, nincs megfelelő privacy-védelem, vagyis nem lehet más felhasználó elől elrejteni, hogy az illető mit is böngészett, emellett az érintőképernyő működése sem kifogástalan, gyakran nem fogadja el az utasításokat. Ezek a panaszok az Amazon weboldalán is elolvashatóak, de egy szakértő, Jakob Nielsen a múlt héten össze is foglalta mindazokat a hiányosságokat, amelyek miatt a Kindle Fire nem nevezhető felhasználóbarát készüléknek.

Mindezek a problémák valószínűleg abból fakadnak, hogy a gépet az Amazon főként a saját szolgáltatásainak a használatára fejlesztette ki, és kiemelt szempont volt, hogy a táblagépek piacán egy nagyon olcsó eszközzel jelenjenek meg. Vélhetőleg ennek az alacsony árnak köszönhető, hogy ilyen típusú hibák jelentkezése után sem lett totális bukás a Kindle Fire, sőt, nem csökken a kereslet.

Ugyanakkor az Amazonnak mégis lépni kellett, ezért a vállalat szóvivője közölte a problémák után érdeklődő The New York Times újságírójával, hogy két héten belül kiadnak a géphez egy szoftverfrissítést. Ez a frissítés az ígéretek szerint komoly felhasználóiélmény-javulást hoz majd: a tablet gyorsabb lesz, zökkenőmentes lesz az érintőképernyős vezérlés, a böngészési előzmények menedzselését is megoldják. A szóvivő egy új verzióról nem nyilatkozott, de az újságírók úgy tudják, feltehetően a tavasszal egy új készülékkel is kijön az Amazon.

Azóta történt

Előzmények