Jön fel az iPad Magyarországon

Az internetezésre használt mobileszközök között egyre népszerűbb az Apple iPad táblagépe – derül ki a Gemius SA magyar weboldalakon gyűjtött adatokból összeállított statisztikáiból. Az okostelefonokra, illetve mobil operációs rendszereket használó egyéb készülékekre vonatkozó mérések tavaly májusi kezdete óta a divatot teremtő tablet 3,39 százalékról 16,92 százalékra növelte a részesedését a magyar felhasználók körében.

A statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt „több mint száz” hazai weboldal használja, melyek közt van bank honlapja és népszerű hírportál egyaránt. A múlt héten több mint 871 millió lapletöltés volt az alapja a mérésnek.

Látható trend, hogy az iPhone-ról indított oldalletöltések aránya stabilan csökkent ugyanebben az időszakban, és ugyanez igaz – bár kisebb mértékben – az iPod touchra is. Figyelemre méltó az, hogy noha az iPad hivatalos forgalmazása hazánkban csak tavaly november 30-án kezdődött meg, a készülék részesedése már akkor 13 százalék közelében járt a mobileszközök kategóriájában.

A mérés szerint az Apple összesített részesedése e kategóriában 53,11 százalék volt a múlt héten. Ez meglepő adat, főként annak tükrében, hogy az operációs rendszerek összesített statisztikájában a Android egy tized százalékponttal megelőzi az iOS-t, amiből az következne, hogy a Google platformját használó eszközök vannak többségben. Ezzel kapcsolatos érdeklődésünkre a Gemius azt mondta, hogy a mérések user agent alapúak, és az iPadek nagy részénél – noha nem mindegyiknél – ez Mac OS X-ként azonosítja a rendszert, ezért az iOS-t futtató iPadek nagy többsége az összesített statisztikában a Mac OS X kalapja alá kerül. Ezekkel együtt tehát ma még az iOS részesedése nagyobb, mint az Androidé.

A magyar weboldalak böngészésére használt mobileszközök között egyébként kizárólag az iPhone és az iPad rendelkezik jelentősebb (két számjegyű) részesedéssel, a többi készülék elterjedtsége a 3,44 százalékot begyűjtő iPod touch után mind 3 százalék alatt van. A legnépszerűbb nem Apple-eszköz a Nokia C3. A finn vállalat egyébként az összesítésben 24,76 százalékos részesedéssel második, őt követi a Sony Ericsson (12,41%), a Samsung (5,85%), a HTC (2,29%), az LG (0,81%) és a RIM (0,63%).

Azóta történt

Előzmények

  • A fiataloknak tetszik az Android

    A Telenor erősen promotálja a Google operációs rendszerét: tegnap a cég újabb workshopot tartott fejlesztőknek.

  • Az Apple lehetne akár harmadik is

    Egy brit piackutató cég eljátszott a számokkal: mi lenne akkor, ha a táblagépeket PC-nek tekintenénk?