Versenyre kényszerítették az Apple-t: elkezdték a kisebb iPad gyártását

Az Apple ázsiai beszállítói megkezdték az új, a piacon lévőnél kisebb méretű iPad alkatrészeinek tömeggyártását, hogy a cég versenyképes legyen a konkurensek, például a Google és az Amazon olcsóbb és kisebb táblagépeivel szemben a piacon – értesült a The Wall Street Journal belső forrásból.

A Journalnak nyilatkozók azt közölték, hogy a kisebb táblagép az eddig használt 9,7 helyett 7,85 hüvelykes LCD-kijelzővel rendelkezik, és a képfelbontása is alacsonyabb lesz, mint a márciusban debütáló „klasszikus” iPadnek, és ehhez a készülékhez a dél-koreai LG és a tajvani AU Optronics a múlt hónap óta már tömeges méretekben állítja elő a kijelzőket.

Az új iPadről egyébként már rég pletykálnak, az egyik népszerű szakmai portál, az AllThingsD augusztusban azt írta, hogy az Apple októberben akarja bemutatni. Ha ez megtörténik, az ipartörténeti lépés lesz, mivel az iPad gyártója szinte egész története során exkluzivitásáról volt híres, és többek között az adta termékeik és a cég egyediségét, hogy a piacon nem versenyeznek, hanem innovatív termékeikkel diktálnak, másokat kényszerítenek versenyre. Ám a helyzet változni látszik, mivel napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő piacán, ahol a kezdeti egyeduralom után fokozatosan csökken a részesedésük, úgy látták, hogy taktikát kell váltani – egyébként az árak: a Google új Nexus 7-ese héthüvelykes kijelzővel 199 dollárról, az Amazon Kindle Fire tabletje 159 dollárról indult az alapmodellekkel, míg e kategóriában a legolcsóbb iPad 499 dollárral kezdte márciusban.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények