Az iWiW-klón, amely nem viccel

Európába – konkrétan Németországba – készül a Cyworld, a dél-koreaiak iWiW-je. A közösségi oldal 1999-ben indult el, de igazán népszerű csak egy 2003-as tulajdonosváltás után lett, ekkor vásárolta meg az SK Communications, az SK Telecom leányvállalata. A Cyworld felhasználói saját honlapokat – ahogy a rendszer nevezi, minihompykat – készíthetnek, majd ezeket, hasonlóan a MySpace megoldásához, egymáshoz linkelhetik. A Cy egyébként kapcsolatot jelent koreai nyelven.

És akkor most következne a hír megkapaszkodós része (marketingmenedzserek, kérjük, a saját érdekükben ugorják át a bekezdést). Az oldal mintegy 22 milliárd oldalletöltést regisztrál egy hónap alatt, és felhasználói tábora valami egészen kivételes: a dél-koreai huszonévesek 92 százalékának van saját minihompyja a Cyworldön. Az igazán durva azonban a pénzügyi modell: a vállalkozás bevételeinek 78 százaléka származik azokból a digitális kiegészítőkből, amit az amúgy ingyenes személyes oldalak csinosítására meg lehet vásárolni. Egy saját háttérkép, színsablon vagy háttérzene az oldalhoz például körülbelül egy dollár egy hétre. Az oldal teljes napi(!) bevétele 200 millió von (közel 47 millió forint), amelynek maradék 12 százaléka a reklámokból, 10 pedig az oldalhoz kapcsolódó mobil szolgáltatásokból származik.

Az cég jelenleg Kínában, Japánban és Tajvanon működtet még helyi oldalt, a kínainak az áprilisi indulás óta már egymillió felhasználója van. A Cyworld németországi elindításához jelenleg helyi partnert keresnek, hogy a kulturális különbségek ne jelentsenek problémát az oldal startjánál. A hírek szerint már közel van a megállapodás a kiválasztott, de egyelőre meg nem nevezett céggel.

Azóta történt

  • Malackodás az iWiW-en

    Törzsolvasónk írása azt mutatja be, hogy kik és mire is használják a közösségépítést.

  • Le Big Mac

    A MySpace elindította francia nyelvű oldalát.

Előzmények