Az LG harcban a világelsőségért

Közel tízszeresére, 35 milliárdról 328 milliárd vonra (325 millió dollár) növelte nyereségét a negyedik negyedévben az LG.Philips LCD a folyadékkristályos képernyők értékesítésének megugrása és a nyereségráta emelkedése nyomán. Ez meghaladta mind a Reuters 268,4 milliárd, mind a Bloomberg 252 milliárd vonos elemzői konszenzusát. Az árbevétel 53 százalékkal, 2960 milliárd vonra emelkedett.

Elsősorban a dél-koreai LG Electronics és a holland Dutch Philips által alkotott vegyesvállalat tévéképernyői iránt nőtt meg a kereslet. Ezek a teljes árbevétel 34 százalékát adták, szemben a harmadik negyedévi 29 százalékkal, miközben az asztali számítógépekhez és a notebookokhoz való képernyők részesedése 67-ről 62 százalékra csökkent. Egy évvel ezelőtt még 15-80 százalék volt az arány.

A laposképernyő-gyártók jó időszakot zártak a tavalyi második félévben, mivel lassult az LCD-panelek árának csökkenése, miközben nőtt a kereslet. Az elemzők azonban attól tartanak, hogy az elkövetkező hónapban túlkínálat alakul ki a piacon. A cég az idén 4200 milliárd von állótőke-beruházást tervez a tavalyi 4400 milliárd után és az igazgatótanács 435 milliárd vont hagyott jóvá a nyolcadik üzem építésének megkezdésére. Az LG.Philips és a Samsung éles versenyben van a világpiaci elsőség megszerzéséért, jelenleg egyaránt 22 százalékos részesedéssel rendelkeznek.

Azóta történt

Előzmények