Barbie mindent visz a virtuális világban is


Barbietown

Ha virtuális világokról esik szó, akkor leginkább a Second Life-ról vagy a World of Warcraftról szokás beszélni mint hatalmas rajongótáborral rendelkező, nagy üzletet jelentő vállalkozásokról. Ám Scientific American tudósítója arról számolt be, hogy a fejlődés dinamizmusát nézve feltehetőleg mindegyiket kenterben veri majd a Mattel által elindított BarbieGirls. A még mindig csak béta-verziójú barbie-világ döbbenetes eredményt produkált alig két hónap alatt: már több mint hárommillió regisztrált felhasználója van, s naponta 50 ezer új tag jelentkezik be a rózsaszín álomvilágba – a Second Life három év alatt érte el az egymilliós számot.


Mybarbie

A BarbieGirls világában saját barbie-kat lehet megalkotni, öltöztethetjük őket, ki lehet alakítani a lakásukat, háziállatokat lehet tartani, levelezni, chatelni a többiekkel, s virtuális fizetőeszközöket kínálnak a bevásárláshoz.

A gyerekeknek szóló hasonló oldalak hatalmas üzletet jelentenek (a Club Penguin értékét jelenleg 500 millió dollárra becsülik, körülbelül ennyiért vette meg Rupert Murdoch a MySpace-t), s a Mattel vállalkozása e piacon – ha folytatódik ez a félelmetes növekedés – óriási szeletet fog kihasítani.

Azóta történt

Előzmények